Pientä selvennystä

Hietsun Elli

Kiitos siitä, että teette niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia. Olen oppinut paljon teiltä, ja pyrkinyt myös jakamaan tietoani niin monelle ihmiselle kuin mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella homoseksuaalien elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18:22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä. Keskustelu loppuu siihen.


Tarvitsisin kuitenkin neuvoanne muutaman muun lain suhteen, miten niitä pitäisi noudattaa.

a) Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

b) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2. Moos. 21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

c) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) todellakin sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuolisia, sillä ehdolla että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee venäläisiin, mutta ei ruotsalaisiin. Voisitko selventää? Miksi en saisi omistaa ruotsalaisia?

d) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2. Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

e) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?

f) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän lukulaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää?

g) Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27) Kuinka heidän tulisi kuolla?

h) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6-8) että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata pallopelejä, jos käytän käsineitä?

i) Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo lakia käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3. Moos. 24:10-16) Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa? (3. Moos 20:14)


Tiedän, että olette tutkineet näitä asioita laajasti, joten olen varma, että voit auttaa. Kiitos taas kerran, että muistutit meitä siitä, että Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton. Uskollinen kuulijasi ja palvova ihailijasi.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SNF

      Joku viisas ja oppinut vastaa tähän, että ei ne vanhan testamentin käskyt enää ole voimassa kun Jeesus jotenkin kumosi ne, vaikka itse sanoikin että vanhat lait ja käskyt ovat edelleen voimassa.
      Niin, että kenen ajatus oli ettei vt:n määräykset enää päde? Jos eivät päde, niin miksi 10 käskyä sitten yhä toistellaan ja hoetaan?

      • i98uy7t65r

        VALEHTELET!!!
        Käskyt ja Lait ovat voimassa!

        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        Markuksen evankeliumi:
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        JNE...............

        Jeesus ei ole rikollisten kanssa, "KAIKKI" tarkoittaa myös Lakia:
        Matt. 28:19 - 20 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

        Ymmärtämättömän eivät ymmärrä muutakaan...:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; "Järkemme ei voi käsittää Jumalaa."

        Suomen luterilaisuudessa ja sen alaisissa lahkoissa, kuten mm lestadiolaiset eivät herra jumalan käskystä saa palvella Jumalaa ja Jeesusta:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Pitää olla uskontunustuksen kaltainen jotta tuo käsky tekee Jumalan Valtakunnan kaltaisena syntyneestä rikollisen herra jumalan palvelijan:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Noin se aivopesu p----kele toimii ja paljon on suomalaisia, pikku lapsia tuon opin mukaan tapettu, noitarovioillakin... h...tti on olemassa!

        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • SNF
        i98uy7t65r kirjoitti:

        VALEHTELET!!!
        Käskyt ja Lait ovat voimassa!

        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        Markuksen evankeliumi:
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        JNE...............

        Jeesus ei ole rikollisten kanssa, "KAIKKI" tarkoittaa myös Lakia:
        Matt. 28:19 - 20 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

        Ymmärtämättömän eivät ymmärrä muutakaan...:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; "Järkemme ei voi käsittää Jumalaa."

        Suomen luterilaisuudessa ja sen alaisissa lahkoissa, kuten mm lestadiolaiset eivät herra jumalan käskystä saa palvella Jumalaa ja Jeesusta:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Pitää olla uskontunustuksen kaltainen jotta tuo käsky tekee Jumalan Valtakunnan kaltaisena syntyneestä rikollisen herra jumalan palvelijan:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Noin se aivopesu p----kele toimii ja paljon on suomalaisia, pikku lapsia tuon opin mukaan tapettu, noitarovioillakin... h...tti on olemassa!

        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Luehan mitä minä kirjoitin, ennen kuin alat vaahtoamaan. SAnoin, että Jeesuksen mukaan vanhan testamentin lait ovat voimassa, eikä hän tullut niitä kumoamaan.

        Mutta siltikin nykyisin lähes kaikki uskovaiset ohittavat suurimman osan Mooseksen kirjojen laiesta ja käskyistä erilaisilla verukkeilla että Jeesus/Jeesuksen kuolema/tiesmikälie teki niiden noudattamisessa tarpeetonta, koska jotain metafyysistä yhtä taikka toista. Eli ensin sanotaan, että ei saa enää kivittää kuoliaaksi erilaisista rikkomuksista, ei tarvitse uhrata jumalalille, saa erota, saa olla ja tehdä vaikka mitä VT:ssä kiellettyä koska Jeesus. Paitsi niitä VT:n kymmentä käskyä pitää noudattaa. Että jotenkin Jeesus kumosi tai teki tarpeettomaksi uskovienkin mielestä melkein kaikki VT:n lait, paitsi ne noin kymmenen, joita Jeesus itsekään ei muistanut.


      • iuytre
        SNF kirjoitti:

        Luehan mitä minä kirjoitin, ennen kuin alat vaahtoamaan. SAnoin, että Jeesuksen mukaan vanhan testamentin lait ovat voimassa, eikä hän tullut niitä kumoamaan.

        Mutta siltikin nykyisin lähes kaikki uskovaiset ohittavat suurimman osan Mooseksen kirjojen laiesta ja käskyistä erilaisilla verukkeilla että Jeesus/Jeesuksen kuolema/tiesmikälie teki niiden noudattamisessa tarpeetonta, koska jotain metafyysistä yhtä taikka toista. Eli ensin sanotaan, että ei saa enää kivittää kuoliaaksi erilaisista rikkomuksista, ei tarvitse uhrata jumalalille, saa erota, saa olla ja tehdä vaikka mitä VT:ssä kiellettyä koska Jeesus. Paitsi niitä VT:n kymmentä käskyä pitää noudattaa. Että jotenkin Jeesus kumosi tai teki tarpeettomaksi uskovienkin mielestä melkein kaikki VT:n lait, paitsi ne noin kymmenen, joita Jeesus itsekään ei muistanut.

        UT ei ole Jumalan ja Jeesuksen Lakin ja oppien tietoa vaan saatanaa palvelleen Paavalin ja Luder/Lutherin sopaskaa = paavalilais-luterilaista Jumalallisuudesta ihmisiä pois eksytys tulkintaa!

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Siis evankeliumit eivät edes kuulu raamattuun eikä esim. uskontunnustuksen ja pappislupauksen antaneet evl. papit saa saarana Jeesuksen evankeliumia:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Kun tuollaiseksi itsensä tunnustanut tosi uskovainen pääsee papiksi ja antaa pappislupauksen herra jumalalle, niin uskovaiset ovat vaarassa, kuten historia todistaa mm omien seurakuntien uskovaisten, pikku lapsten tappamisina jne.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Ihminen joka tuon sisällön todella ymmärtää, ja lupauksen antaa, ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva vaan Heidän ja Pyhän Hengen Nimissä esiintyvä saatanallisuuden valkeuden enkeli.
        Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden omaava ihminen ei tuollaiseen tunnustukseen edes leivän vuoksi alistu.

        Näistä on Jeesus evankeliumeissaan varoittanut, mm näin:
        Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

        Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

        Mark. 13:21
        Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko"


    • Yks Vidun päivänsäde

      HEH HEH HEH ... Aika hyvä juttu. Onneksi en ole uskis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe