Haluan tehdä lomalla erilaisia juttuja kuin mieheni

Jaanali_

Haluaisin tehdä lomalla erilaisia juttuja kuin mieheni yleensä tekee. Olen ilmaissut toiveeni moneen kertaan, että haluan viettää yhtä paljon aikaa kummankin vanhemman mökillä, mutta en halua olla pelkästään mökillä koko lomaa!!!
En ole mökki-ihmisiä! Mieheni taas haluaa olla jatkuvasti kesälomalla vanhempiensa luona mökillä jossa on hänen sukulaisiaan, mutta ei tule juuri koskaan minun sukulaisten mökille.

Sitten toivoisin, että tehtäisiin enemmän asioita yhdessä, jotka jää mieleen ja jotka on elämyksiä, kuten picnikillä käyntiä, yhteisiä retkiä pyöräillen, nauttien välillä myös kaupunkielämästä esim. Linnanmäki, kahvilat jne, eikä vaan olla maalla. Mitä pitäisi tehdä, että saan tämän toimimaan?

19

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annat elämäsi toisel

      Parisuhteet ovat ihmeellisiä.

      Siinä se sun elämä lipuu painiessa mitä toi tai minä haluan. Yhtä painimista koko elämä. Sinä et kasva sinuna, vaan toisen kanssa.

      Ihminen antaa parisuhteessa 90% itsestään ja ajastaan toiselle. Tuolla perinteisellä tyylillä.

      Parisuhteessa päätetään mitä "me" tehdään?
      Yksin asuessa päättää "mitäs mä tällä kertaa tekisin?"

      Sä tiesit suhteeseen ja liittoon mennessä, että sä et päätä enää yksin mistään.
      Vai osaatko sä irrottautua ja lähetä lomalle yksin?
      Olisiko se niin kamalaa?

      Vai onko suhteenne siinä vaiheessa, että opettelette tekemään päätöksiä yhdessä? Yllättävän monet suhteet kaatuvat lomalla, kun huomaavat ettei vapaasoutu onnistu. Arki menee silmät kiinni, mutta toisen toiveet on aika sietämätöömiä. Jousto olisi myönnytys ja talven kostot on vielä kostamatta.

    • Puhukaa asioista!

      Etkö voisi jo ennen mökille lähtöä yrittää sopia, kauanko mökkeilette? Jos miehesi ei suostu tekemään muuta kuin mökkeilemään niin häippäise mökiltä esim viikon mökkeilyn jälkeen tai älä mene mökille ollenkaan. Kerro miehellesi mitä haluat äläkä ainakaan suostu enää mätänemään mökillä koko lomaa!

    • 70 / 66

      Tee kirjallinen suunnitelma!

      1. Täysin itsekäs, omiin mielitekoihisi perustuva suunnitelma lomailusta.
      2. Ehdotus joustavaksi kompromissiksi. Älä heti kerro, että se on sinun takarajasi mutta jos miehesi ei osoita sovitteluhalua niin varaudu ilmoittamaan, että joko tämä ehdotuksesi tai sinun oma suunnitelmasi toteutuu!
      3. Valmistaudu omaan lomailuversioosi!

      Minun on helppo viisastella koska kuvaamasi tilanne on minulle täysin outo mutta kuvittelisin vaimoni käyttäytyvän tuossa tilanteessa esittämälläni tavalla.

      • jaanali_

        Teimme lomasta kirjallisen suunnitelman. Kumpikin sai kirjottaa omaan paperiin mitä haluaa tehdä, kummankin toiveet vaikutti samanlaisilta, mutta kun olen ehdottanut että tehdäänkö jotain niistä suunnitelmista mitkä ei liity hänen vanhemmillaan oloon tai kuntosalilla käymiseen, lätkän kattomiseen telkasta, niin en saa häntä innostumaa muista asioista. Kirjalliset ja suulliset ilmaisuni ja toiveeni ei ole tulleet kuulluksi. Voitaisiin tasapuolisuuden vuoksi käydä joskus minunkin vanhempieni mökillä, mutta mies laittaa aina etusijalle omien vanhempien mökin ja omat suhteeni sukulaisiin kärsii. Ei olla mökillä kuitenkaan kokoaikaa yhteen syssyyn, mutta jotain itsellekin mielekästä olis kiva tehdä yhdessä. Miten void saada aikaan muutoksen suhteeseen positiiviseen suuntaan?


      • 70 / 66
        jaanali_ kirjoitti:

        Teimme lomasta kirjallisen suunnitelman. Kumpikin sai kirjottaa omaan paperiin mitä haluaa tehdä, kummankin toiveet vaikutti samanlaisilta, mutta kun olen ehdottanut että tehdäänkö jotain niistä suunnitelmista mitkä ei liity hänen vanhemmillaan oloon tai kuntosalilla käymiseen, lätkän kattomiseen telkasta, niin en saa häntä innostumaa muista asioista. Kirjalliset ja suulliset ilmaisuni ja toiveeni ei ole tulleet kuulluksi. Voitaisiin tasapuolisuuden vuoksi käydä joskus minunkin vanhempieni mökillä, mutta mies laittaa aina etusijalle omien vanhempien mökin ja omat suhteeni sukulaisiin kärsii. Ei olla mökillä kuitenkaan kokoaikaa yhteen syssyyn, mutta jotain itsellekin mielekästä olis kiva tehdä yhdessä. Miten void saada aikaan muutoksen suhteeseen positiiviseen suuntaan?

        2:n loppuosa ja 3:n toteutus! Mikä jarruttelee?

        Oletko täysin tahdoton?


    • mä vaan

      Pitäisi ehkä luopua ajatuksesta, että saat tämän toimimaan. Toki yrittää kannattaa: voitte sopia, että osa lomasta ollaan mökillä, osa lomasta kuluu sun ehdottamiesi juttujen parissa.

      Mieheni ei juuri välitä mökkielämästä, mutta ei se mua haittaa. Vietämme siis osan lomasta erillämme.

      Ei lomasta tarvitse tehdä valtataistelua. On hyvä joustaa ja kokeilla joskus jotain uutta tai tehdä jotain toisen mieliksi, mutta voi myös hyväksyä, että parisuhteessa on kaksi ihmistä, joiden mielihalut eivät aina kohtaa.

      • jaanali_

        Hän kun lähtee aina mökille kun on kaunis ilma. Ei voida huonolla ilmalla tehdä niitä juttuja mistä mä tykkään..


    • kokemus kertoo

      eikö hän pidä sinun sukulaisista vai onko itsekäs ns.mammanpoika.kyllä miehen tehtävä on tehdä vaikutus myös sinun vanhempiisi,vai eivätkö he pidä ukkoas oikeana sinulle.mene sinä vanhempiesi mökille ja anna ukon olla äitinsä kanssa,sanonpa vaan että noin itsekkäästä ukosta tulee ongelmia ja pahaa nuotanvetoa jos saatte lapsia,määrääkö ukkosi silloinkin mitä lapsenne tekevät ja kävelee ylitsesi.ehkä kandeis vielä miettiä,ja saada ukko tekee kompromissi tai otat eron.hanki kierukka!

      • jaanali_

        Niin minunkin mielestä hänen pitäisi yrittää tehdä vaikutus myös minun vanhempiin ja minuun wja minuun. Tämän kevään ja kesän aikana ollaan käyty ja yövytty hänfn vanhempien mökillä useaan otteeseen kuten muinakin vuosina.minun vanhempien mökillä ollaan käyty vaan päiväretkellä eikä olla yövytty pitkään aikaan.


      • mä vaan

        En odota, että mieheni pitäisi tehdä vaikutus vanhempiini. Ei hyvänen aika lomalla ainakaan tarvitse tehdä vaikutusta! Onko tässä nyt kyse lomasta vai siitä, kuka määrää? Täytyykö viettää aikaa mökillä, jossa ei viihdy, kummankaan?

        Meillä on lapsia, mutta lomista pystytään silti sopimaan riitelemättä. Haluan viettää aikaa lapsuuteni mökillä sisarusteni ja heidän lastensa seurassa, mutten oleta, että seuramme olisi miehelleni yhtä tärkeää kuin minulle. Mies päättäköön itse, haluaako tulla ja kuinka pitkäksi aikaa.

        Miksi tehdä asioista vaikeita? Jos toinen tykkää eri asioista, antaa tykätä. Ap ei myöskään ole kertonut, onko hän yrittänyt tehdä suunnitelmia miehensä kanssa, joten turha syyttää miestä itsekkääksi. Kannattaa tuoda toiveensa julki eikä vain tyytyä toivomaan ja perustella ne toiveet muilla tavoin kuin vaatimalla, että koska itse on kärsinyt, toisenkin tulee kärsiä.

        Parisuhde voi olla vallan hyvä, vaikka lomatoiveet ja -toteutukset olisivat erilaisia. Liian usein ajaudutaan valtapeliin tai tekemään asioita siltä pohjalta, miltä ne näyttävät muiden silmissä.


    • 6 + 8

      Me olemme ratkaisseet tuon ongelman sillä, että emme pidä lomaa lainkaan. Töissä vain vuodet ympäriinsä.

    • Yhdessä suunnitellen

      Jokainen meistä on yksilö ja kun se alkuhuuma loppuu, alkaa näkyä se oma persoona enemmän ja saattaakin olla että enää ei ollakaan niin yhtä mieltä kaikesta.
      Hyvä esimerkki on tuo paluu huuman jälkeen esim. haluun tavata sukuaan.

      On ymmärrettävää, että toisen suku saa saattaa jäädä tuntemattomammaksi, syitä voi olla monenlaisia. Esim. seurustelun aikana on tutustuttu toisen sukuun enemmän , toisen suku on rennompaa, toisen suku vanhanaikaisen jäykkää ja muotoihin kangistunutta. Elämäntavat ovat erilaiset, siinä voi pian tuntea itsensä hyvin ulkopuoliseksi.

      Parin pitäisi pystyä huuman jälkeen tekemään oma tapansa toimia, jonka pitää olla yhteinen, se onnistuu kun keskustellaan kotona avoimesti ja suunnitellaan ajoissa asiat, jotta ei tule kaikki toisen vaatimukset aina yllätyksenä.

      Parisuhteessa kumpikin joutuu joustamaan, mutta tärkein on että teille hioutuu yhteinen näkemys ja tapa toimia, silloin elämä kantaa paremmin.

      • jaanali_

        Loma oli kyllä ihan suuniteltu ja toivwet kirjallisesti esitetty, kuten tässä ketjussa Jo kerroin, mutta kun miehelleni tuntuu olevan eri asiat tärkeimpiä eikä hän ota huomioon mitä Mina Olen ilmaissut haluavani tehdä. Enemmämkin niitä kahdestaan tehtäviä asioota kaipaan, kuin sukulaisten Kansas, mutta ei mieheni olisi hyvä vain omia vanhempiaan ja nii suosia.


      • mä vaan
        jaanali_ kirjoitti:

        Loma oli kyllä ihan suuniteltu ja toivwet kirjallisesti esitetty, kuten tässä ketjussa Jo kerroin, mutta kun miehelleni tuntuu olevan eri asiat tärkeimpiä eikä hän ota huomioon mitä Mina Olen ilmaissut haluavani tehdä. Enemmämkin niitä kahdestaan tehtäviä asioota kaipaan, kuin sukulaisten Kansas, mutta ei mieheni olisi hyvä vain omia vanhempiaan ja nii suosia.

        Sori, multa oli mennyt ohi tuo viestisi, jossa kerroit suunnitelmienne teosta. Peesaan nimim. Yhdessä suunnitellen. Toisen suvun parissa voi helposti tuntea itsensä ulkopuoliseksi, ja varsinkin mökeillä on usein erityiset, kirjoittamattomat tavat toimia. Jos pelkäät suhteiden omiin sukulaisiisi kärsivän, mikä estää viettämästä aikaa heidän kanssaan? Ei sen tarvitse olla miehestä riippuvaista. Vai häpeätkö, jos mies ei tule mukaan, "toimi niin kuin kaikki muut"?

        Miten vietätte vapaa-aikaa lomien ulkopuolella? Harva kyseenalaistaa puolison oikeutta omiin harrastuksiin. Oletko yrittänyt perustella toiveitasi esim. sanomalla haluavasi viettää kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa? Että viihdyt hänen seurassaan ja toivoisit teidän tekevän jotain uutta/jotain, mitä teillä joskus oli tapana tehdä? Vetoaminen tasapuolisuuteen tai marttyyriksi heittäytyminen ei yleensä auta.

        Sinuna varautuisin tekemään asioita, joista tykkäät, vaikka sitten yksin tai kavereiden kanssa. Onko mies ylipäätään päällepäsmäri vai onko tämä loma-asia poikkeus? Ei ole olemassa mitään parisuhdetuomioistuinta, joka määrittelisi, miten asiat pitää hoitaa. Etukäteissuunnitelmat, joissa molemmat saavat järjestettyä lomallaan jotakin mieluista, vaikka toista ei niin kiinnostaisi, ovat toimiva malli, mutta niin voi olla myös sellainen, jossa puolisot viettävät aikaa erillään, omin tavoin.


      • 70 / 66
        mä vaan kirjoitti:

        Sori, multa oli mennyt ohi tuo viestisi, jossa kerroit suunnitelmienne teosta. Peesaan nimim. Yhdessä suunnitellen. Toisen suvun parissa voi helposti tuntea itsensä ulkopuoliseksi, ja varsinkin mökeillä on usein erityiset, kirjoittamattomat tavat toimia. Jos pelkäät suhteiden omiin sukulaisiisi kärsivän, mikä estää viettämästä aikaa heidän kanssaan? Ei sen tarvitse olla miehestä riippuvaista. Vai häpeätkö, jos mies ei tule mukaan, "toimi niin kuin kaikki muut"?

        Miten vietätte vapaa-aikaa lomien ulkopuolella? Harva kyseenalaistaa puolison oikeutta omiin harrastuksiin. Oletko yrittänyt perustella toiveitasi esim. sanomalla haluavasi viettää kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa? Että viihdyt hänen seurassaan ja toivoisit teidän tekevän jotain uutta/jotain, mitä teillä joskus oli tapana tehdä? Vetoaminen tasapuolisuuteen tai marttyyriksi heittäytyminen ei yleensä auta.

        Sinuna varautuisin tekemään asioita, joista tykkäät, vaikka sitten yksin tai kavereiden kanssa. Onko mies ylipäätään päällepäsmäri vai onko tämä loma-asia poikkeus? Ei ole olemassa mitään parisuhdetuomioistuinta, joka määrittelisi, miten asiat pitää hoitaa. Etukäteissuunnitelmat, joissa molemmat saavat järjestettyä lomallaan jotakin mieluista, vaikka toista ei niin kiinnostaisi, ovat toimiva malli, mutta niin voi olla myös sellainen, jossa puolisot viettävät aikaa erillään, omin tavoin.

        "Jotain mieluista vaikka toista ei kiinnosta" Juuri noin!

        Yhteisillä lomillamme minä en lähde kaveriksi harhailemaan rättien perään.
        Ei ole mikään ongelma koska sovimme suunnilleen ajoituksesta ja ainakin paluupaikasta ( hotskusta ).

        Pitemmälle jalostettua se on vaimon ystävänsä kanssa tekemillä matkoilla.
        Olen jo aikaisemmin muussa yhteydessä maininnut olleeni kerran mukana eikä koskaan enää.
        Naisten on varmasti paljon mukavempaa singahdella keskenään kiinnostuksiensa perässä.
        Jo viikko rauhoittaa, kolmesta puhumattakaan.


    • missä rakkaus

      Miehes ei kunnioita sinua eikä sun mielipiteitä. Suhde ei ole hyvä jos toinen koko ajan tekee mitä haluaa eikä ota toista huomioon.

    • Cloetta...

      Voi hyvä ihme sentäään.

      Jos haluat viettää aikaasi tietyllä tavalla, mikset tee sitä. Kai miehesi voi viettää aikaansa mökillä ilman sinuakin ja sinä taas toteuttaa omia elämyksiäsi? Kyllä jossain vaiheessa yhteisiäkin juttuja löytyy. Mikään ei ole inhottavampaa kuin jatkuva naputus siitä, mitä minä haluaisin tehdä ja mikset sinä tee niin kuin minä haluan.

      Meillä mies mökkeilee, kalastaa ja harrastaa, minä taas terasseilen, shoppailen ja makaan auringossa. Ei mitään ongelmaa, emme kumpikaan halua roikkua toisessa väkisin tai pakottaa toista tekemään vastoin omaa tahtoa. Ja kumma kyllä, myös yhteiset kalareissut onnistuvat silloin tällöin ja mieskin innostuu terassi-illasta tai kahvitteluhetkestä.

      Parisuhteessa pitää voida olla oma itsensä ja pitää hyväksyä toinen, tällä kunnioittamisella ja huomioimisella on paljon paremmat seuraukset kuin vaatimuksilla.

    • fvfeef

      Jos joutuu paperille kirjoittaa lomatoiveita niin suhde alkaa olla ohi kun ei miehes kunnioita sua yhtään.

      • jaanali_

        Ollaan juteltu lomasta Etta tehtäisiin asioita mistä minäkin tykkään tehtiinkin pati juttua mutta mies on koko akan vaivaantuneen näkönen ja tuntuu että haluaa vanhempiensa mökille äidin helmoihin. Käytiin pitkästä aikaa mun vanhempien mökilläkin ja alkoi sieläkin haikailee vanhempiensa mökille, vaikkei olla yövytty ja oltu mun vanhempien mökillä pitkään aikaan, siis vuosiin..mutta hänen suvun luona usein..prkl...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe