narskuja kaikkialla

7+7

Onko kellekkään muulle käyny niin, että jos on joutunut narskun uhriksi (tai on ollut kovaa vauhtia uhriksi joutumassa)niin alkaa miettimään että ketkä kaikki on narsisteja. Niitä alkaa löytyä sukulaisista, perheen jäsenistä, kavereista, vastaantulijoista, alkaa tuntea narsistin eleet ja kaikkea paskaa. Tuun hulluksi Tän mun sekoilun takia kun mietin näitä. Kyllähän jotkut saattaa osua oikeaan, mutta ei kaikkia sentään voi sillä lailla alkaa diagnosoimaan. Kai olin niin paineissa kun viimein tajusin olevani potentiaalinen uhri. Minua viehättää ainoastaan narsistit ja tulen törmäämään niihin vaikka kuinka paljon elämän aikana. On Se aika vaikea kun ei erilaisista pysty kiinnostua. Noh, toivottavasti ajan kanssa, kunhan alan välittämään itsestäni enemmän ja tiedän tarkemmin mitä haluan. Mutta kuitenkin, onko muita jotka sekoaa tämän homman kanssa :D

15

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L................

      Narsistisia ihmisiä löytyy yllätttävän paljon joten et ole sekoamassa. Jokaisella on jokin narsistinen piirre.

    • oikeus olla pitämätt

      Ihmisillä on narsistisia piirteitä. Suosittelen silti tervettä suhteellisuudentajua koko loppuelämän ajaksi. ;)

      Joku voi toimia joskus kypsymättömästi, lapsellisesti, itsekkäästi, arkikielellä narsistisesti, vaikka hänellä ei ole persoonallisuushäiriötä. Joku voi olla sosiaalisesti sellaisessa asemassa, että on aina saanut kaiken liian helposti eikä ole tarvinnut ottaa muiden tunteita huomioon. Lapset ja teinit ovat helposti 'narsistisia' ja ajattelemattomia, se kuuluu ikään ja kehitykseen. Joillain se pääsee jatkumaan vähän kauemmin, koska ympäristö sallii sen tai jopa palkitsee siitä. Jollakin taas on asperger tai muu poikkeavuus, joka saa hänet vaikuttamaan todella empatiakyvyttömältä, vaikka ei olisi persoonallisuushäiriötä.

      Mustavalkoisten maallikkodiagnoosien heiluttelun sijaan tarkkaile ja myönnä vaikka vain itsellesi, milloin ja mitä et arvosta jonkun käytöksessä. Kenenkään kanssa ei ole myöskään pakko viettää jatkuvasti aikaa. Myöskään huono henkilökemia jonkun kanssa ei tarkoita heti, että toinen tai molemmat ovat persoonallisuushäiriöisiä. :)

    • lika barn

      Oletko sinut omien narsististen piirteidesi kanssa?

      Joku syy sillekin on, että sinua viehättävät vain narsistit.

      • ap7+7

        ikävä kyllä en


      • yigkhkhjlklkjlhhcgxf

        Tiedätkö muuten sen, että usein miehet ja naiset valitsevat kumppanikseen samankaltaisen ihmisen kuin oma äiti tai isä? He eivät huomaa sitä itse. Esim. alkoholisti isän tytär aina osaa löytää sen alkoholisti miehen. Myös jotkut narskun lapset löytää aina sen narskun.


      • lapasesta seuraava
        yigkhkhjlklkjlhhcgxf kirjoitti:

        Tiedätkö muuten sen, että usein miehet ja naiset valitsevat kumppanikseen samankaltaisen ihmisen kuin oma äiti tai isä? He eivät huomaa sitä itse. Esim. alkoholisti isän tytär aina osaa löytää sen alkoholisti miehen. Myös jotkut narskun lapset löytää aina sen narskun.

        Näin on ja silti sitä on vaikea myöntää itselleen. Toistaa tiedostamattaan samaa kuviota kuin vanhempansa. Ei ole kyllä mikään ihme, sillä omasta lapsuuden kodista imetään se malli, miten parisuhteessa ollaan, miten toista kohdellaan mukavina ja niinä vähän epämukavempinakin päivinä.

        Itse sain vasta petettynä tietää, että myös lapsuuden perheessä oli ollut aivan samanlaista, mutta siitä oli vaiettu. Parisuhde oli korjattu ja pettäminen oli jäänyt siihen kertaan. Olin siis nähnyt mallin, miten tilanteen voi korjata ja rakentaa uudelleen hyväksi. Nyt itse samassa tilanteessa ollessani, osa irrallisista lapsuuden palikoista sujahti paikoilleen. Ei siis ihme, että vastaavassa tilanteessa nyt itse, minulla oli joku sisäinen tunne, miten asiat hoidetaan. Kodista saamallani tiedostamattomalla opilla pystyin ensin yksin kestämään tilanteen ja korjaamaan sen lopulta yhdessä puolisoni kanssa. Puolisollani oli omat toimimattomat toimintamallit perittyinä omasta lapsuutensa kodista, jotka eivät mitenkään helpottaneet tilannetta, vaan toivat lisähaastetta.

        Edellinen vain yhtenä esimerkkinä, mutta ei nyt siitä, että narsisteja olisi joka puolella. Voisiko kyse joskus olla vain persoonallisesta luonteesta, toiset meistä ovat lapasia ja toiset eivät ja molempia tarvitaan. Kuvitelkaa nyt elämää pelkkien lapasten kanssa, varsinkin jos ne kaikki olisivat saman värisiä, tasaisen harmaita.


    • hulluun ei koukutu

      Vasta toiseen tutustumaani narsistiin tunnistin hullulta vaikuttavan luonteen sillä ensimmäiselläkin tuttavuudella narsismiksi ja aivan samoin, aloin myös bongailemaan narsistisia piirteitä ihmisistä. Narsisti ei vedä puoleensa narsismilla, vaan valheellisuudella esittämällä maailman miellyttävintä, empaattisinta ja fiksuinta, kunnes olet koukussa, jonka jälkeen narsisti alkaa näyttämään todellisen minänsä.

      • Eikö ole jännää?

        "Narsisti ei vedä puoleensa narsismilla, vaan valheellisuudella esittämällä maailman miellyttävintä, empaattisinta ja fiksuinta, kunnes olet koukussa,"

        Eikö ole jännää? Noin yksinkertaista ja juuri tuosta täällä palstalla muistan itsekin joutuneeni aikoinani vänkäämään oikein toden kanssa.

        Siis narsisti todellakin on mestari piilottamaan huonot luonteenpiirteensä. Tavalliset ihmiset eivät tuollaiseen ole ollenkaan niin kyvykkäitä, vaan huonotkin luonteenpiirteet singahtelevat esiin tuon tuosta... Narsisti on aivan äärettömän ihku, niin ihku niin ihku... riittävän kauan, että uhri on täysin hänen lumoissaan ja ikiomansa.


    • 11+14

      Ihastuin ihmiseen, jossa on paljon narsistisia piirteitä, ehkä hän ei ole täysin narsisti, mutta sen verran pahaa oloa hänen käytöksensä aiheutti, että päätin laittaa suhteen poikki. Tämän jälkeen olen alkanut katsoa maailmaa ja ihmisten käytöstä aivan eri tavalla. Monella on narsistisia piirteitä ja nykymaailma on narsistinen. Myös elokuvia osaa nyt katsoa eri tavalla, kun on kokenut manipulointia omalla kohdallaan, katsokaapa vaikka ruotsalainen elokuva Vi. Myös Basic instic 2, tämä tosin jo kaukana tosielämästä, onneksi.

      • Myös elokuvia katsel

        Myös elokuvia katselen eri silmin kuin ennen. Taannoin kirjoitin linkinkin mikä koski elokuvaa Niagara (53). Vanhoissa elokuvissa on usein narsistisia hahmoja, vaikka ehkä ei oltu edes selvillä mitä ne ovat, mutta varmaan ohjaajien ja kirjailijoiden kokemusmaailmasta ammentui noita hahmoja.


      • eikoirakarvoistaan..

        Aikansa onnistuvat peittämään, mutta loppujen lopuksi hyvin nopeasti näyttävät todelliset karvansa, koska ihminenhän ei voi luonteelleen yhtään mitään.
        Se pahan puhuminen ja muu toiminta kääntyy hyvin pian tekijäänsä vastaan, koska keskuudessamme on aina oleva ihmisiä, joilla on vielä moraali ja selkäranka kohdallaan, joskin on myös heitä, jotka narsistin kelkkaan (hoviin) lähtevät, kuka mistäkin syystä.

        Vaan miten paljon tuhoa saavatkin aikaan yrittämällä sekaantua toisten yksityiselämään ja rikkomalla ihmisten välejä... Tuntemallani narsistilla on kova yritys ollut kyllä.

        Kiitos heille, jotka ovat nähneet hänen toimiensa läpi!


      • Tuossa yllä vain
        eikoirakarvoistaan.. kirjoitti:

        Aikansa onnistuvat peittämään, mutta loppujen lopuksi hyvin nopeasti näyttävät todelliset karvansa, koska ihminenhän ei voi luonteelleen yhtään mitään.
        Se pahan puhuminen ja muu toiminta kääntyy hyvin pian tekijäänsä vastaan, koska keskuudessamme on aina oleva ihmisiä, joilla on vielä moraali ja selkäranka kohdallaan, joskin on myös heitä, jotka narsistin kelkkaan (hoviin) lähtevät, kuka mistäkin syystä.

        Vaan miten paljon tuhoa saavatkin aikaan yrittämällä sekaantua toisten yksityiselämään ja rikkomalla ihmisten välejä... Tuntemallani narsistilla on kova yritys ollut kyllä.

        Kiitos heille, jotka ovat nähneet hänen toimiensa läpi!

        Tuossa yllä vain sitä yritimme osoittaa, että ihastuminen narsistiin ei tarkoita, että hyväksyisi yhtään mitään hänen todellisesta luonteestaan, vaan ehkä jopa päin vastoin. Minullakin on vahva oikeustaju ja ajattelen asioita monen kautta. Koskaan en lakia tieten riko, hyvänen aika sentään. Ketään en missään nimessä tahtoisi vahingoittaa... En edes sitä kuuluisaa kärpästä. Rakastan myös itseäni niin kuin muita ja toisin päin. Kunnioitan ihmisiä ja eritoten vanhempia ihmisiä...

        Narsisti vain oli niin äärettömän vetoava ja esitti roolia, jossa hänkin muka olisi kaikkea tuota. Ainakin melkein. Asettui minun kanssani samalle tasolle arvomaailmaltaan. Teki kaikki temput että sai minut saaliikseen. Oli niin nöyrä niin nöyrä, vaikken sellaista pyytänytkään. Se nöyryys oli ensimmäinen merkki, mikä hänestä lähti, että koin sen vähän epämiellyttäväksi ja ajattelinkin, että tuosta lähes matelemisesta sen on päästävä...

        Hän pääsi matelijan nahoistaan nopeammin kuin aavistinkaan.


      • Narsisti kortti
        Tuossa yllä vain kirjoitti:

        Tuossa yllä vain sitä yritimme osoittaa, että ihastuminen narsistiin ei tarkoita, että hyväksyisi yhtään mitään hänen todellisesta luonteestaan, vaan ehkä jopa päin vastoin. Minullakin on vahva oikeustaju ja ajattelen asioita monen kautta. Koskaan en lakia tieten riko, hyvänen aika sentään. Ketään en missään nimessä tahtoisi vahingoittaa... En edes sitä kuuluisaa kärpästä. Rakastan myös itseäni niin kuin muita ja toisin päin. Kunnioitan ihmisiä ja eritoten vanhempia ihmisiä...

        Narsisti vain oli niin äärettömän vetoava ja esitti roolia, jossa hänkin muka olisi kaikkea tuota. Ainakin melkein. Asettui minun kanssani samalle tasolle arvomaailmaltaan. Teki kaikki temput että sai minut saaliikseen. Oli niin nöyrä niin nöyrä, vaikken sellaista pyytänytkään. Se nöyryys oli ensimmäinen merkki, mikä hänestä lähti, että koin sen vähän epämiellyttäväksi ja ajattelinkin, että tuosta lähes matelemisesta sen on päästävä...

        Hän pääsi matelijan nahoistaan nopeammin kuin aavistinkaan.

        Siis kun on lukenut näitä tilityksiä on jotenkin tullut olo että mikä tahansa epämiellyttävä käytös tai piirre selitetään milloin kenenkin narsismilla..eikö nph ole suht harvinainen sairaus..
        Helppo sysätä omat viat syrjään ja kertoa miten "narsisti" teki elostani kauhean..
        Nph on vakava asia mutta ei niitä nyt ihan joka kulmalla ole..kai?


      • Aniharva kuudesta
        Narsisti kortti kirjoitti:

        Siis kun on lukenut näitä tilityksiä on jotenkin tullut olo että mikä tahansa epämiellyttävä käytös tai piirre selitetään milloin kenenkin narsismilla..eikö nph ole suht harvinainen sairaus..
        Helppo sysätä omat viat syrjään ja kertoa miten "narsisti" teki elostani kauhean..
        Nph on vakava asia mutta ei niitä nyt ihan joka kulmalla ole..kai?

        Aniharva kuudesta miljoonasta suomalaisesta saa päähänsä kirjoittaa tänne. Valitettavasti useilla on riesanaan muodossa tai toisessa oikea narsisti. Oikeat uhrit erottaa kyllä. He ovat kauhistuneita, epätoivoisiakin ja kirjoittavat sinnikkäästi kun ovat asian jäljille päässeet.

        Itse olen kirjoitellut pari vuotta.

        Keväällä ja kesällä on enemmän trolleja ja osa kirjoituksista on jotain muuta. Näin olen asiaa huomannut. Mutta ikävä kyllä n. 1-2% ihmisistä on ns. paksunahkaisia narsisteja, jotka aiheuttavat uskomatonta kaaosta ja mielipahaa ympärillään.


    • luut + nahka

      Ihan sama minulle onko ohutnahkainen vai paksunahkainen, kunhan jättää vain minut rauhaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe