Sikiö hytkyy ja tärisee

HuohottajaMahassa

Onko muilla tällaista? Olen rv38 menossa ja tuntenut n. reilun viikon ajan outoja sikiön liikkeitä. Sikiö välillä tärisee muutamien sekuntien ajan ja sitten se ikään kuin hengittää tai paremminkin huohottaa useitakin minuutteja niin että koko maha hytkyy rytmikkäästi. Hikkaa tämä ei ole. Hikka tuntuu erilaiselta. Soitin tästä synnärille. Kukaan ei siellä osannut sanoa mitä voisi olla. Lääkäri sanoi vain että pääasia että liikkuu. Tavallista liikehdintääkin toki on tämän lisäksi, mutta mietityttää silti mikä kumma saa tällaisen aikaan!

6

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkdhd

      Se täriseminen on pissaamista, ihme jos sitä ei sinulle synnäriltä sanottu. Sikiöhän tekee myös hengitysharjoituksia kohdussa, olisikohan se "huohottaminen" sitten niitä.

      • HuohottajaMasussa

        Lääkärin mukaan tuskin voi tuntea hengitysharjoituksia. Itsekin kyllä niitä epäilin, ja ehdotin että voisiko olla niitä. Pissimisestä ei myöskään ollut mitään puhetta. Tuli vähän sellainen fiilis että vähän kahjona minua vaan pitivät.


      • Dkdkdkdl
        HuohottajaMasussa kirjoitti:

        Lääkärin mukaan tuskin voi tuntea hengitysharjoituksia. Itsekin kyllä niitä epäilin, ja ehdotin että voisiko olla niitä. Pissimisestä ei myöskään ollut mitään puhetta. Tuli vähän sellainen fiilis että vähän kahjona minua vaan pitivät.

        No, ei noista joka tapauksessa kannata huolehtia. Se täriseminen on tosisaan vauvan pissaamista ja nuo muut tuntemuksetkin ovat varmasti normaaleja. Ei hätää.


    • nupu

      itse olin tällä viikolla synnytystapa-arvioinnissa ja lääkärin ultratessa mahaani vauva teki juuri tuota tärinää jatkuvasti ja lääkäri sanoi että se johtuu hengitysharjoituksista. itsekin olin ihmetellyt sitä tunnetta jo kauan.

      • HuohottajaMasussa

        No hyvä että muillakin. Itsekin epäilin kyllä todella noiksi hengitysliikkeiksi. Jospa ne tosiaan niitä on, eikä vauvalla ole mikään vialla.


    • äkkiälääkäriin

      Veikkaan epilepsiaa tai jotain kouristuksia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      272
      3075
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2624
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1841
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1813
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      109
      1572
    6. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      30
      1429
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1350
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1123
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1103
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1053
    Aihe