Huh hellettä ja nestehukkaa

Sintu

Edullisia jano juomia helteelle, pelkää vettä ei voi juoda tarpeeksi.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=149

Teen valmistus on vain tosi tarkkaa, siihen ei saa laittaa vettä jonka lämpötila on yli 80 astetta. Jos sortuu tulee teestä kitkerää ja karvasta.

http://www.teekauppa.fi/Teet/green

Tee on mielenkiintoista, sen historia ja eri perinteet.
Itse teen teetä kuten Japanilaiset, kolme kannullista päivän aikana samoille teelehdille.
Käytän kinkunmittaria veden lämpötilan mittaamiseen ja kiireessä lisään kylmäävettä mieluummin kuin kitkeröitän juomani.

Valmis tee kannussa jääkaappin, näin juomaa on kun tulee jano. Teen juomisesta ei tule hutera olo jaksaa eikä sitä juo turhaan kuten monet limpsoja.

Sitruuna vettä en suosi koska se syövyttää hampaiden kiilteen.
Olen allerginen monelle, en edes viitsi luetella...
Ruuan kanssa juon vettä, janoon juon kylmää vihreää teetä.

Jaksamisjuoma:
5 dl vettä
1/2 tl ruususuolaa
3-5 rkl intiaanisokeria
Tuota kannattaa palantata

Suolaa kokonais vrk annos ei saa olla kuin 3-5 mg.
Koin tuon jaksamisjuoman suolaiseksi.

5

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti Kukkarossa

      Mitä juotte näin helteillä.

      Tuo Sintu on puoli piimmä tai maitoa, se toinenpuoli on vettä.
      Vie janon eikä tule hintelä olo, oli ennen heinäteossa janojuomana.

      Vihreä tee on hyvää ja halpaa, kun vertaa virvoitusjuomiin tai mehuihin.

      Vesi olisi hampaille kaikkein parasta, mutta ei korvaa hien mukana poistuvia hivennäis ja kivennäis aineita...

      • Ayran

        Turkkilaistyyppinen ayran on myös hyvää eikä ole kallista: Esim puolentoista litran tyhjään limupulloon puoleksi maustamatonta jogurttia, loput vettä ja 1-2 tl suolaa. Ravistele.
        Olen tehnyt tätä hellejuomaa vuosien ajan ja aina maistuu.
        Saunajuomana myös hyvää.


      • Pustan kukkaa
        Ayran kirjoitti:

        Turkkilaistyyppinen ayran on myös hyvää eikä ole kallista: Esim puolentoista litran tyhjään limupulloon puoleksi maustamatonta jogurttia, loput vettä ja 1-2 tl suolaa. Ravistele.
        Olen tehnyt tätä hellejuomaa vuosien ajan ja aina maistuu.
        Saunajuomana myös hyvää.

        Oho, täytyy kokeilla! Jogurttijuomat virkistävät eikä näin valmistettuna tule rasvaakaan paljon. Kiitos vinkistä.


    • Savolaesukkelj

      Kaljoo veän helteellä nuama mutterilla......se on hyvvee........parj litroo päevässä.

      • kärsöö vaelle sika

        Oeski kaljoo iliman alkohollij; kotikalj se miehe tiel pittee. Ilima "aspartaamj".


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe