Miksi lapsiperheet änkää

pennut kotiin

kauppaan aina ruuhka aikana? Niillä on aikaa käydä vaikka heti aamusta 7-8 maissa tai sitten illalla klo 19 jälkeen!!! Pitkää tunkea huutavien ja julluna juoksevien kakaroiden kanssa just sillon kun ihmiset ovat kaupassa. Ällöttää siellä metelessä kulkea kärrien kanssa kun aina jostain kulmasta tupsahtaa joku pentu! Eilenkin yks 5 vuotias töllisteli siinä mua kun valkkasin hyvää sitruunaa... hyvä etten möllistäny sille tenavalle.
Lapsiperheillä on aikaa mennä muinakin aikoina kuin parhaana kauppaaikana siinä iltapäivällä. Miksi muuten tuovat niitä tenavia kauppaan? Se ei ole lasten paikka, vaan paikka mistä haetaan ruokaa.

35

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitruuna osti

      sitruunaa..

    • :PP

      Miksi kaikki mummot ja vaarit on ruuhkauttamassa kauppaa aina, kun sinne lapseni kanssa aamulla menen? Valivalirutiruti....

      Tiesithän, että myös lapsi-perheissä käydään töissä! Joten mistä päättelet, että lapsiperheillä olisi aikaa juosta kaupassa 7-8 aikaan tai sen klo 19.00 jälkeen, kun pitäisi iltaa rauhottaa lapsien kanssa?

      • kiireinen nainen

        No sitähän olen pohtinut minäkin.

        Minusta lapsiperhet voisi käydä kaupassa 7.00 - 10.00

        Mummot ja vaarit 10.00- 12.00

        ja muut sitten 12.00 - 21.00

        sitten kukaan ei olisi kenenkään tiellä.

        Ja onhan kioskeita ja huoltikseja joissa lapsiperheet voi nopeasti kipasta jos tuttelia vaikka tarvii.


      • AhdasmielistäPorukkaa
        kiireinen nainen kirjoitti:

        No sitähän olen pohtinut minäkin.

        Minusta lapsiperhet voisi käydä kaupassa 7.00 - 10.00

        Mummot ja vaarit 10.00- 12.00

        ja muut sitten 12.00 - 21.00

        sitten kukaan ei olisi kenenkään tiellä.

        Ja onhan kioskeita ja huoltikseja joissa lapsiperheet voi nopeasti kipasta jos tuttelia vaikka tarvii.

        Sopu sijaa antaa. Jos itseään ahdistaa niin kovasti ne lapset siellä kaupassa, voihan siellä käydä sitten illasta kun suurin osa lapsista on jo nukkumaan menossa.

        Minusta on ihan sama millaista porukkaa kaupassa pyörii samaan aikaan kanssani kunhan eivät ole minulle mitenkään vaaraksi.


      • K kauppias
        kiireinen nainen kirjoitti:

        No sitähän olen pohtinut minäkin.

        Minusta lapsiperhet voisi käydä kaupassa 7.00 - 10.00

        Mummot ja vaarit 10.00- 12.00

        ja muut sitten 12.00 - 21.00

        sitten kukaan ei olisi kenenkään tiellä.

        Ja onhan kioskeita ja huoltikseja joissa lapsiperheet voi nopeasti kipasta jos tuttelia vaikka tarvii.

        Kaikki ihmiset voi käydä kaupassa sillon, kun heille sopii ja sinä "kiireinen nainen" voit pysyä vallan poissa, sua ei kaivata, sinä olet kaikkien tiellä.


      • Organisointitaito???
        kiireinen nainen kirjoitti:

        No sitähän olen pohtinut minäkin.

        Minusta lapsiperhet voisi käydä kaupassa 7.00 - 10.00

        Mummot ja vaarit 10.00- 12.00

        ja muut sitten 12.00 - 21.00

        sitten kukaan ei olisi kenenkään tiellä.

        Ja onhan kioskeita ja huoltikseja joissa lapsiperheet voi nopeasti kipasta jos tuttelia vaikka tarvii.

        Hahahahahahahah - voiko tyhmempää olla kuin tämä muka-niin-kiireinen-nainen???


      • .......

        Oliskin pelkästään kaupas mut kun pankkiin pitäis päästä ruokatunnil niin mummojen hyöna lauma on pankis ja 40 ihmistä jonos mamma kertoo sukunsa tarinan aanatmista ja eevasta alkaen


      • nettipankki on keksi
        ....... kirjoitti:

        Oliskin pelkästään kaupas mut kun pankkiin pitäis päästä ruokatunnil niin mummojen hyöna lauma on pankis ja 40 ihmistä jonos mamma kertoo sukunsa tarinan aanatmista ja eevasta alkaen

        Ääliö, sulla on tietokone, hommaa tunnukset ja kirjaudu nettipankkiin, voiko jollaan työssäolevalla vielä olla noin aatamin aikaiset pankkiasiat, mummot kyllä ymmärrän, kun ovat jo ikivanhoja eivät enään halua oppia mitään uutta.


    • lällällää

      "Pitkää tunkea huutavien ja julluna juoksevien kakaroiden kanssa just sillon kun ihmiset ovat kaupassa."

      Lapsiperheelliset ja lapset eivät ole ihmisiä, niinkö? ;) Ollaanko me sitten kenties apinoita?

      Ihan sun kiusallasikin tullaan kauppaan silloin kun SÄ olet siellä :D Ähäkutti.

      • qwertyuioppppppppppp

        Ihan sun kiusallasikin tullaan kauppaan silloin kun SÄ olet siellä :D Ähäkutti.

        Ihan sun kiusallasikin tulen kauppaan silloin kun SÄ olet siellä äpärines,ja latasen sua kunnolla turpaan huoranpenikka :D Ähäkutti.


    • Lapsettomille rauhaa

      Öh, siis useimmat meistä on töissä kaikki arkipäivät (toiset myös vkl ja yöt) ja lapset päiväkodissa... tarkoittaa, että lasten kanssa vaan ollaan kaupassa klo 17 maissa. Ei ole vaihtoehtoja ;). Ellei ole sitten jotain ihmeenomaista tukiverkkoa, joka hakee lapset tarhasta omasta puolesta ja vie suoraan kotiin, sekä odottaa niiden kanssa kunnes olet itse kotona. Itse en tunne ketään, jolla olisi tällainen tukiverkko. Sinkuille ja lapsettomille pitäis avata ihan omat kaupat, joissa on kyltti Lapsilta pääsy kielletty. Onhan semmoisia hotellejakin jo olemassa!

    • kassa täti

      Kyllä minuakin pännii kiljuvat kakarat joka päivä kun työskentelen kanssana. Aina huutamista hyi, vois pysyy kaukana.

      • omaan nilkkaan...

        Kerro mikä kauppa, niin lapsiperheelliset osaa viedä rahansa jatkossa kilpailevaan liikkeeseen eikä teille... Kauppias tykkää kun asiakkaat vähenee :)


      • kas-täti kusee omaan
        omaan nilkkaan... kirjoitti:

        Kerro mikä kauppa, niin lapsiperheelliset osaa viedä rahansa jatkossa kilpailevaan liikkeeseen eikä teille... Kauppias tykkää kun asiakkaat vähenee :)

        Just näin, ja tuo "kassa-täti" irtisanotaan, niin hän vapautuu paskasta hommasta ja pääsee työttömien joukkoon sossu-pummiksi.


    • Valittajat töihin

      Mitäs itse olet siihen aikaan kaupassa, kun lapsiperheet siellä ovat?? SINÄ olet väärään aikaan - mene töihin!!

    • Neuvolan täti Stadis

      Möllistä pois. Varaudu samalla siihen, että se lapsi ja ehkä sen äitikin saattavat möllistää sulle takaisin :) Minä ainakin möllistäisin, vaikka olen neuvolan täti. Hyi minua, ettäs kehtaisinkin.

      Osta ensi kerralla appelsiinia tai mansikoita, koska sitruuna taitaa tehdä sut kaltaisekseen eli happameksi ;)

    • kauheeta on

      Lapset ei kuulu kauppaan keskellä päivää, monesti ne vaan huutaa ja syö karkkia siellä salaa.

    • Ne kiljuvat lapset alkavat käymään iltatoimille siinä 19 jälkeen, ehkä voisit siirtää omaa asiointiasi myöhemmäksi. Ai niin tosiaan, joissain kaupoissa ei ne valikoimat siihen aikaan ole mitään timantteja enää, mutta so what, etköhän siitä selviydy, ei tarvitse sitä huutoa sitten kuunnella.

      Kyllä, olen kaupantäti, kyllä minulla on lapsi ja kyllä minä otan hänet mukaani ruokakauppaan ja moneen muuhun myymälään. Enemmän minua kyllä häiritsevät kaupassa käytäviä tukkivat mummot ja itseään muuten täynnä olevat asiakkaat, jotka eivät anna tilaa ohikulkuun riippumatta siitä minkälaisella kokoonpanolla sieltä ollaan tulossa.

      Töissä on käytävä, pientä lasta ei voi jättää yksin kotiin ja molempien ollessa vuorotöissä ei oikein aina niitä asiointiaikoja voi huippuunsa viilata. Toki nautin enemmän siitä, kun saan rauhassa käydä itsekseni kaupassa mutta eiköhän se ennemmin ole kasvatuksesta kuin kellonajasta kiinni kiljuvatko lapset vai osaavatko käyttäytyä. Lapset peilaavat käytösmallinsa vanhemmilta ja myös muilta ympäristön ihmisiltä. Jos aikuisena tai lasta vanhempana irvistelet tuntemattomille niin eiköhän sekin oppi tartu, jos hetki on kohdillaan.

    • kaupaan mahtunut

      Mitä valitat !! Mene itse kauppaan noina aikoina, kun näkyy nuo ajat olevan SINULLA noin tiedossa ja osta sitruunan sijasta vähemmän hapanta.

    • minäkin ärsyynnyn

      minulla ei sinänsä olisi mitään lapsiperheiden kauppa-asiointeja vastaan, mutta ne vanhemmat jotka eivät saa lapsiaan kuriin, ovat kertakaikkisen raivostuttavia!
      jos tiedetään jo etukäteen että lapset eivät osaa käyttäytyä kaupassa, niin miksi ihmeessä heitä sinne rahdataan? pitääkö päästä perhettä "esittelemään"? eikö se lasten isä/isäpuoli voisi vahtia lapsia sen aikaa kun äiti käy kaupassa kauppalistan kera?

      ja se että lapsille ei opeteta että niitä hevi-osaston tuotteita ei saa lääppiä ja heitellä lattialle yms. on ihan hemmetin ärsyttävää..

      jos vanhemmat osaisivat pitää lapsensa kurissa niin ei minua haittaisi yhtään perheiden asioinnit, mutta nykyään eletään vapaan kasvatuksen aikakautta ja lapset kuin myös vanhemmat ovat kuin "siat pellossa"..ei minkäänlaisia käytöstapoja..

      mutta itsehän käyn kaupassa kauppalistan kera, että pääsen mahdollisimman äkkiä pois...ja vielä vinkiksi, se kauppalista kannattaa laatia osastoittain..pääsee nopeammin pois.

      • ......

        Niin entä ne kukkahattutädit jotka nostaa metelin jos vanhemmat laittaa jälkikasvun kuriin ??? Pitäkää te nämä tantat kurissa niin pidän kyllä lapseni ym kakarat järjestyksessä


      • minäkin ärsyynnyn
        ...... kirjoitti:

        Niin entä ne kukkahattutädit jotka nostaa metelin jos vanhemmat laittaa jälkikasvun kuriin ??? Pitäkää te nämä tantat kurissa niin pidän kyllä lapseni ym kakarat järjestyksessä

        ne kukkahattutädit ovat juuri niitä ihme itkijöitä joiden "sielu särkyy" aivan kaikesta..heitä ei kannata ottaa edes tosissaan..

        muistan omasta lapsuudestani että äitimme yksinhuoltajana piti kyllä meidät kaikki 4 lasta ruodussa kun ja jos kauppaan mentiin. vähänkin turhaa hillumista niin jo äiti huomautti että "nyt loppuu tuommoinen"..tosin turhaa hillumista vähensi se että saatiin auttaa hakemaan kauppatarvikkeita kärryyn.

        kumma kun nykyään ei sitten 2 vanhempaa saa yhtä tai kahta lasta kuriin?

        ja huom. kurinpito ei ole sama kuin "naama punaisena karjuminen/pieksäminen"..rajoja saa ja pitää asettaa, sekä opettaa käytöstapoja!


      • kaikkeesitäkuulee

        Entäs me totaali yh:t? Maksetaan lapselle hoitaja siks aikaa et pääsee käymään kaupassa? :D ja ku siellä pitäs käydä useemmanki kerran viikossa kun ei ole autoa... Ja ei saa lapsea kuriin? Ootko kuullu sellasesta et jos lapsi alkaa huutaa ihan huutamistaan, ni ei siihe auta kuri eikä mikään, se on pieni lapsi eikä itsekkään luultavasti ymmärrä miks huutaa ja itkee. Ei esimerkiks alle kaks vuotiaalta voi vaatia että on aloillaan ja hiljaa, ei se tuu onnistumaan jos raivostuu.

        Mut suosittelen sulle köyttä, nylon vaseliinin kanssa ni ei jää jumiin.


      • voi voi voi voivoi
        kaikkeesitäkuulee kirjoitti:

        Entäs me totaali yh:t? Maksetaan lapselle hoitaja siks aikaa et pääsee käymään kaupassa? :D ja ku siellä pitäs käydä useemmanki kerran viikossa kun ei ole autoa... Ja ei saa lapsea kuriin? Ootko kuullu sellasesta et jos lapsi alkaa huutaa ihan huutamistaan, ni ei siihe auta kuri eikä mikään, se on pieni lapsi eikä itsekkään luultavasti ymmärrä miks huutaa ja itkee. Ei esimerkiks alle kaks vuotiaalta voi vaatia että on aloillaan ja hiljaa, ei se tuu onnistumaan jos raivostuu.

        Mut suosittelen sulle köyttä, nylon vaseliinin kanssa ni ei jää jumiin.

        Lienee peiliin katsomisen paikka, jos on niin epäonnistunut elämässä että on joutunut yh:ksi ja vielä totaalisellaiseksi. Se kertoo siitä, että et ole kelvannut kenellekään. Vika löytynee silloin itsestä Normaali ihminen kyllä yleensä kelpaa jollekin.


      • yxxxm
        voi voi voi voivoi kirjoitti:

        Lienee peiliin katsomisen paikka, jos on niin epäonnistunut elämässä että on joutunut yh:ksi ja vielä totaalisellaiseksi. Se kertoo siitä, että et ole kelvannut kenellekään. Vika löytynee silloin itsestä Normaali ihminen kyllä yleensä kelpaa jollekin.

        Höpö, höpö, oletkos koskaan kuullu et jotkut haluu vaan sen lapsen, mutta ei sitä miestä.


      • entäs....
        yxxxm kirjoitti:

        Höpö, höpö, oletkos koskaan kuullu et jotkut haluu vaan sen lapsen, mutta ei sitä miestä.

        sen sijaan että ajatellaan vain omia haluamisia niin voitaisiin ajatella sen mahdollisen lapsen tulevaisuutta. kyllä se lapsikin varmaan haluaa että hänellä olisi ehjä perhe sekä isä että äiti...


      • kaikkeesitäkuulee
        voi voi voi voivoi kirjoitti:

        Lienee peiliin katsomisen paikka, jos on niin epäonnistunut elämässä että on joutunut yh:ksi ja vielä totaalisellaiseksi. Se kertoo siitä, että et ole kelvannut kenellekään. Vika löytynee silloin itsestä Normaali ihminen kyllä yleensä kelpaa jollekin.

        Et ole tosissas???? Meinaat oikeesti että kukaan tahallaan sen valitsee että isä päättää hylätä lapsensa jos sellainen on? Minut hän jätti, ei lapsen siitä pitäisi kärsiä! Mutta hänhän ilmoittikin ettei olisi halunnut oikeasti lasta. Ja miten minä siinä olen epäonnistunut? Kelpasin, tulin raskaaksi yhteisestä päätöksestä ja en kelvannutkaan enään kun ei sit halunnutkaan lasta? Eikös mies siinä epäonnistunut?


    • ......

      Ehkäpä juuri siksi ovat kaupassa kun heillä ei ole sitä aikaa aamulla ovat töissä ja klo19.00 ainakin alle 6vuotiaat ovat ilta puhteissaan menossa nukkumaan koska herätys saattaa olla aamulla klo 5.00.
      Kaltaisesi ihminen pitäisi olla suljetussa laitoksessa kaukana muista ihmisistä jossa huomaat ettei maailma pyöri sinun ympärillä.

    • kirvesmiehen muija

      Ai eikö lapset ole ihmisiä. Yritetään nyt tulla toimeen kaupassa käydessä. Kyllä kaupat on kaikkia varten. Niin, miksihän maailmalla soditaan kokoajan, ei ihmekkään kun kaupassakaan ei osata sovussa käydä.

    • pienen äiti

      Hoitajako pitäisi palkata siksi aikaa lapsille, kun kaupassa käy? Mitä jos heräisit todellisuuteen ja purkaisit kiukkusi vaikka peiliin irvistelemällä.

      Lapsiviha alkaa joidenkin kohdalla olla jo aika sairasta.

    • Möllistelijä

      Sä olet tainnut aikaisemminkin menettää hermosi tuolla tavalla.
      Eivätkö ne vastaukset kelvanneet, vai miksi uudestaan tämä aloitus?

    • että näin*

      ne ihmiset jotka eivät saa lastansa/lapsiaan kuriin eivät omaa minkäännäköistä auktoriteettia lapseen/lapsiinsa.

      on tullut monesti todistettua, että ei lapsi tottele semmoista vanhempaa joka on onneton hissukkatossukka periksiantaja joka ei viitsi sanoa lapselle mihinkään asiaan ei, koska muuten lapsiparka loukkaantuu.

      jos lapselle jo pienestä pitäen opettaa käytöstapoja ja että huonolla käytöksellä ei saa huomiota niin ei sitä turhaa huutamistakaan tule..ei se lapselle ole kivaa kun jää huomiotta ;)
      hyvistä ja kilteistä asioista kehutaan ja huomioidaan..huonoista jätetään huomiotta ja annetaan tarvittaessa sopiva rangaistus.

      • valöää

        Ei helvetti ja pyhä yksinkertasuus. Siis jos taapero alottaa kiukkuumisen ni ei sille löydy välttämättä edes syytä, ei siinä ole kyse ettei lapselle ois käytöstapoja opetettu vaan se on pieni lapsi :D toiseks, oleppa siellä kaupassa huomioimatta pieni huutava lapsi: saat kymmenen vihasta mummoo ja vaarii niskaan siitä ettet huomioi lasta kum hän huutaa.


      • justiinsajoo
        valöää kirjoitti:

        Ei helvetti ja pyhä yksinkertasuus. Siis jos taapero alottaa kiukkuumisen ni ei sille löydy välttämättä edes syytä, ei siinä ole kyse ettei lapselle ois käytöstapoja opetettu vaan se on pieni lapsi :D toiseks, oleppa siellä kaupassa huomioimatta pieni huutava lapsi: saat kymmenen vihasta mummoo ja vaarii niskaan siitä ettet huomioi lasta kum hän huutaa.

        tuo on se ihme ajattelutapa suomessa!

        ollaan niin kiinni siinä lapsessa ette anneta lapselle tilaisuutta itse oppia mitään.
        lapsi jos pienenkin äänen päästää niin jo ollaan ottamassa syliin..sitten ihmetellään myöhemmin kun lapsi takertuu vanhempiinsa..


    • rytut

      Mene sinä aloittaja kauppaan aina varttia vaille iltayhdeksän niin ei lapsiperheet ole sua häiritsemässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe