Hyvä, halpa harrastus, kirjasto

Paluumuuttaja1

Täytyy oikein kehua Espoota, täällä on kaksi isoa kirjastoa sunnuntaisinkin auki. Voi käydä lehdet lukemassa, lainata hyviä kirjoja ja elokuvia. Varaaminen on ilmaista. Minä olen kirjaston suurkuluttaja, vähintään 5-6 kertaa viikossa, monesti joka päivä viikossa käyn.

Netissä voi käydä ilmaiseksi mutta minä hommasin oman (käytetyn) tietokoneen kun sain kaupungin kämpän jonka vuokraan sisältyy nettiyhteys. Kai maakunnissakin on kirjastoja, tosin kesällä moni on la-su kiinni. Niinkin pienessä kylässä kuin Helsinki oli ainakin pari vuotta sitten kesä ja heinäkuun la-su kirjastot kiinni. Espoossa ei, tänne kannatti takaisin muuttaa. Maalla on mukavampaa...

8

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukeminen kannattaa aina ja itsekin olen himolukija joskus tulee lainattua vähän liikaakin kirjoja mutta onneksi laina-aikaa voi aina pidentää.

    • upeaa!!!

      Suomalainen kirjastojärjestelmä on upea. Ja käyttö on maksutonta! Siinä on verorahat hyvässä käytössä.

    • lukutoukka.

      Käytän kirjaston palveluja aika usein. Kiinnostavan kirjan voi varata netin kautta ja siitä tulee tietoa sähköpostitse ja/tai kännykkään kun kirja on saapunut. Kun viime kerralla kävin noutamassa kirjan, ei tarvinnut enää maksaa sitä 50 centin maksua, vaan kirjan sai itse noutaa hyllystä.

      Nytkin on monta hyvää dekkaria odottamassa että ennätän lukea. Olen myös monta kertaa jatkanut netin kautta laina-aikaa kun en ole ehtinyt lukea kirjoja niin pian kuin olen olettanut.

      Lehtiä en yleensä käy lukemassa, mutta upeaa että sellainenkin palvelu on.

      Monenlaisia palveluja on; voi kopioida, käyttää ompelukonetta jne.

      Kirjasto on hieno keksintö! :)

    • kunto 10

      Parempi ja myös halpa, on kuntoilu, siitä saa verottomana tuloksia.

      • kirjastoon

        Ja Helmetin sivuilla voi lainata myös e-kirjoja, voi opiskella kielikursseja ja katsoa (englannin kielisiä?) elokuvia. Varata 50 kirjaa maksutta.
        Kirjastossa voi myös lukea lehtiä, ja lainata niitä myös. Tänä kesänä olen lukenut Himoshoppaaja kirjoja,nauramatta ei ole voinut olla kun
        lukea.


    • Ei rahaa

      Ei köyhä pääse kirjastoon, matkat maksaa, kotona pitää istua ja möllöttää.

      • -livfe-

        Eiköhän sitä joudu joskus käymään kunnan keskustassa muidenkin asioiden vuoksi? Silloin voi samalla käydä kirjastossa, kun hoitaa muitakin asioita. Jos on välit kunnossa naapureihin jne, niin voi esimerkiksi kysyä, että voisiko naapuri käydä kauppareissun tms. yhteydessä palauttamassa kirjat kirjastoon.

        Monessa kunnassa haja-asutusalueella on myös kirjastoauto.

        Minä lainailen kirjoja ja lehtiä myös ystävien kesken.


    • kansan parhaimistoa

      Totta turiset.
      http://www.kysy.fi/
      Ehkä kansan parhaimisto hakeutuu työhön kirjastoalalle.
      Siellä ei ylen katsota asiakasta, eikä palvelua muuta kulahtanut ulkoasu, tai hiusten itsekynitty malli/kampaus.

      Tampereella on todella asiallinen titävä osaava ja PALVELEVA kirjaston henkilökunta.
      KIITOS kaikille alan työntekijöille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe