Miten työkkärin virkailija estää syrjäytymisen?

pohdiskelija

Haluaisin tietää mitä työkkärin byrokraatti tekee siinä vaiheessa kun hän huomaa että joku ei ole vuosikausiin ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi eikä hänellä ole ollut mitään tulojakaan. Todennäköisesti työtön on pistetty karenssille, häntä on nöyryytetty ala-arvoisesti, häntä on kiusattu tai hän on yksinkertaisesti saanut tarpeekseen koko järjestelmästä. Ei jaksa enää lähettää hakemuksia eikä käydä työhaastattelussa kun ei kuitenkaan pääse mihinkään, eikä halua täyttää mitään työtön-lappusia eikä käydä virkailijan luona. Mitä virkailija tekee tässä tilanteessa? yrittääkö hän estää syrjäytymisen?

20

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinon

      Poliitikoilta saatujen ohjeiden mukaan hän ei tee yhtään mitään.

      • heps_hööps

        Siivoaa tilastonikkaroiden karensiin leikatulle soppalan kituutukselle, höpö kursseille tai mukamas "aktivoi ns. työmarkkinatuki" orjuus roposille.

        Mitä kauemmin pystyy välttelemään nilkkeily virkailuita, sitä paremmin elämä käy.
        Säkällä, jos ansiotyö nappaa, ei tarvi TE- tai TYPeryys virkaketkuihin olla vähäisessäkään yhteyksissä.


    • Helppo elämä

      Vastaus on ei mitenkään. Olisit tyytyväinen, ettei työkkärin tädin tai sedän luona tarvitse käydä kovin usein kiusattavana. Sen työtön työtön-lappusen voi nykyään täyttää netissä pienillä klikkauksilla.

    • fuhi

      Miksi ylipäänsä pitää täyttää mitään työtön-lappusta edes sillä klikkauksella ja miksi pitää käydä jonkun byrokraatin luona? Jokainen byrokraatti elätetään veronmaksajien kustannuksella. Sinäkin maksat turhaan veroja kun pitää jokaista byrokraattiakin kaiken lisäksi elättää. Ja mikä on hyöty tästä kaikesta? Tuhansia syrjäytyneitä ja masentuneita kansalaisia.

    • 15 + 20

      Jos olet päättänyt, että et ole jaksa tai halua olla työnhakijana etkä lähettää hakemuksia, niin ei työkkärin tädillä liene mahdollisuutta pakottaa sinua asiakkaaksi. En usko, että hän edes huomaa, että et ole ollut vuosikausiin hakijana. Luulisin hänellä asiakkaita riittävän ilman sinuakin.

      Mutta eikös sossu patistele sinua työnhakijaksi, koska siellähän sinä ilmeisesti asioit. Sossullakin loppuu keinot kesken patistaa sinua työnhakuun, ainakin rahan suhteen sitten kun toimeentulotukeasi on alennettu se maksimi.

      • tämäkintässä

        Niin tämähän tästä sitten seuraa, että sitten ihmetellään miten työtön pärjää koska hänellä ei ole tuloja. Kukaan työkkärin täti tuskin huomaa, mutta saat kirjeen takuulla toiselta byrokraatilta, verottajalta. Vaaditaan selvitys miksi teillä ei ole ollut tuloja, ei edes sitä sosiaaliturvaa, joka tuossa edellä mainittiin. Siispä tähänkin kirjeeseen on sitten pakko jotain vastata, muutoin joudut arvioverotuksen piiriin. Sitä sitten maksat nollatuloista. Aina on joku byrokraatti joka tapauksessa nöyryyttämässä viattomia kansalaisia.


    • hohoijakkaa...

      Aloitus on lapsellinen, eihän työkkärin byrokraatti mistään huomaa että joku on työtön ellei ole työttömäksi ilmoittautunut!

      • Työkkärissä asioinut

        Eihän työkkärin byrokraatit huomaa varsinkaan niitä jotka ovat TÖISSÄ.


      • hftjdt

        Tässähän juuri onkin ongelman ydin: miksi ihmeessä pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Jos on töissä, silloin ei ole työtön. Jos ei ole töissä, silloin on työtön. Iso joukko veronmaksajien varoilla kustannettavia byrokraatteja istuu siellä tiskin takana. Heidän ainoa tehtävänsä on syyllistää ja nöyryyttää työttömiä. Kun työtön kyllästyy tällaiseen nöyryyttämiseen, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin syrjäytyminen. Tähän pitäisi jonkun byrokraatin puuttua, ettei niin pääsisi käymään. Näin ei kuitenkaan tapahdu. En voi edelleenkään käsittää miten joku voi puolustaa nykyistä järjestelmää.


      • Taavi Työtön
        hftjdt kirjoitti:

        Tässähän juuri onkin ongelman ydin: miksi ihmeessä pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Jos on töissä, silloin ei ole työtön. Jos ei ole töissä, silloin on työtön. Iso joukko veronmaksajien varoilla kustannettavia byrokraatteja istuu siellä tiskin takana. Heidän ainoa tehtävänsä on syyllistää ja nöyryyttää työttömiä. Kun työtön kyllästyy tällaiseen nöyryyttämiseen, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin syrjäytyminen. Tähän pitäisi jonkun byrokraatin puuttua, ettei niin pääsisi käymään. Näin ei kuitenkaan tapahdu. En voi edelleenkään käsittää miten joku voi puolustaa nykyistä järjestelmää.

        Ei työttömäksi tarvitse ilmoittautua. Ilmoittautumista tarvitaan työttömyyskorvauksen saamiseksi. Jos et ilmoittaudu, niin ei siihen kukaan pakota tai velvoita.
        Minä ilmoittauduin ensimmäisenä työttömyyspäivänä. Selvitin asiat ao. dokumentein. Tein ilmoituksen liittoon myös. Samalla todettiin yhdessä, että hoidan työnhaun omatoimisesti itse, koska en tarvitse siihen heiltä apua tai ohjeita.
        Saan ansiosidonnaista, eikä minua kukaan syyllistä eikä nöyryytä.

        Jos Sinä et pysty asioitasi hoitamaan tai et halua niitä hoitaa kunnolla, niin kenessähän se syy sitten on? Jos et toimi, kuten eri säädöksissä vaaditaan, niin onko se toimiston henkilökunnan syy?
        Kun Sinulla on tarve vessaan, etkä mene vaan lasket housuihisi, niin onko se wc:n omistajan vika?


      • työläinen
        hftjdt kirjoitti:

        Tässähän juuri onkin ongelman ydin: miksi ihmeessä pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Jos on töissä, silloin ei ole työtön. Jos ei ole töissä, silloin on työtön. Iso joukko veronmaksajien varoilla kustannettavia byrokraatteja istuu siellä tiskin takana. Heidän ainoa tehtävänsä on syyllistää ja nöyryyttää työttömiä. Kun työtön kyllästyy tällaiseen nöyryyttämiseen, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin syrjäytyminen. Tähän pitäisi jonkun byrokraatin puuttua, ettei niin pääsisi käymään. Näin ei kuitenkaan tapahdu. En voi edelleenkään käsittää miten joku voi puolustaa nykyistä järjestelmää.

        Järjetöntä että työkkärissä on yli 3000 virkailijaa kun todellisuudessa yksi ihminen pystyisi ylläpitämään palvelua josta näkisi avoimet työ ja koulutuspaikat.Tässä jos missä olisi säästön paikka.Työvoimatoimiston voisi lopettaa nykymuodossaan ja siitä seuraavista säästöistä voitaisiin investoida johonkin järkevään,joka synnyttäisi oikeita ja tuottavia työpaikkoja.Veronmaksajien rahoilla eläviä virkaloisia meillä on jo liikaa.Työvoimatoimiston virkailijat tulisivat veronmaksajille paljon halvemmiksi ollessaan itse työttömiä samaten vapautuvat liiketilat voitaisiin myydä tai vuokrata.


      • Etsivä ei löydä
        työläinen kirjoitti:

        Järjetöntä että työkkärissä on yli 3000 virkailijaa kun todellisuudessa yksi ihminen pystyisi ylläpitämään palvelua josta näkisi avoimet työ ja koulutuspaikat.Tässä jos missä olisi säästön paikka.Työvoimatoimiston voisi lopettaa nykymuodossaan ja siitä seuraavista säästöistä voitaisiin investoida johonkin järkevään,joka synnyttäisi oikeita ja tuottavia työpaikkoja.Veronmaksajien rahoilla eläviä virkaloisia meillä on jo liikaa.Työvoimatoimiston virkailijat tulisivat veronmaksajille paljon halvemmiksi ollessaan itse työttömiä samaten vapautuvat liiketilat voitaisiin myydä tai vuokrata.

        Mistä löysit tommoisen luvun? Ihan mielenkiinnosta kyselen.


      • työläinen
        Etsivä ei löydä kirjoitti:

        Mistä löysit tommoisen luvun? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

        Itse asiassa tarkkaa lukua voi olla vaikea löytää.Aamulehti aikoinaan haastatteli työvoimatoimiston johtajia ja heiltä kysyttiin kyseistä asiaa ,mutta kukaan ei tiennyt tarkkaa lukua käskivät vaan soittaa sille ja sille henkilölle mutta kaikki arvioivat että yli 3000 niitä on.TE-keskuksellahan on myös myös muita hommia esim.maahanmuuttajat yms.mutta ne on taas eri porukka.


      • harmaapaska
        Työkkärissä asioinut kirjoitti:

        Eihän työkkärin byrokraatit huomaa varsinkaan niitä jotka ovat TÖISSÄ.

        byrokraatti on loinen ja loiselle kuuluu loisen kohtalo.


    • akkavaan

      Työttömät tulisi aktivoida päivärahaa vastaavaksi ajaksi yhdyskuntapalveluun päivittäin. Eiväthän työssä olevatkaan saa mitään osaa ansioistaan ilmaiseksi, vaan he joutuvat tekemään työtä myös sen 702 euron edestä, jonka peruspäivärahalla olevat saavat kotona makaamisesta. Aivan käsittämätöntä, etteivät poliitikot ole tarttuneet tähän asiaan.

      • Ei ihan helppo

        Yhdyskuntapalvelua käytetään rangaistuksena rikoksista. Mihin rikokseen työttömät ovat siis syyllisiä?
        Jos taas työtön määrätään työhön, josta ei makseta asianmukaista palkkaa, niin kyse on "orjatyöstä"?
        Miksi työtöntä ei velvoiteta yhteiskunnan taholta ihan oikeisiin töihin, josta maksetaan ao. palkkaa? Tekemätöntä työtähän on; Teiden kunnossapito, rautateiden kunnossapito, erilaiset laitosten tukitehtävät, "talkkarin hommat" jne. Esim. päiväkodeissa on huutava pula laitosapulaisista, mutta ilman on tultava toimeen...
        Miten määritellään tuon 702€ työmäärä?

        Ei tämä nyt ihan niin mene, että annetaan aamulla työkkärin etuovella lapio ja käsketään torille kaivamaan!


    • työtön.

      Ei tee mitään. Minua eiole työkkäriin kutsuttu 15 vuoteen. Netissä olen laittanut viestin että oon yhä työtön ja ne että "selvä laittavat merkinnän sille"
      Teen kyllä pimeetä hommaa välillä ja olen tienannut hyvin. Kesän alussa ostin veneennkin ja olen kalas käynyt ahkerasti.

      • Ystävällisesti

        Tyhmä on se, joka pimeetä työtä teettää ja siitä pimeesti maksaa. Verutuloja tää maa tarttee!


    • työtönnnä

      Työkkäriin myös vuorosysteemi
      työtön tulee tekemään työkkärin töitä,
      kun toinen on pakkolomalla.
      Mikä perkele niillä on nauttia työstä ja hyppyyttää työttömiä?
      nyt kerralla kaikki pakkolomalle vuodeksi ja työtön tilalle.
      älkää sanoko ettei työtön osaa teidän hommia,
      KYLLÄ OSAA

      • Huutajat mäkeen

        Hianoo, kun Suomi on täynnä viksua väkee. Jokaista tehtävää kun määrittää aina joku lakipykälä. Osata voi, mutta tunteeko lait ja pykälät. Hä? Ei se noin helppoo oo.


    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe