Onko insinöörit jahkailijoita?

onnellisempi

Onko muillakin samanlaisia kokemuksia jahkailija insinööreistä?

Ex- miesystäväni oli insinööri ja suhteemme kesti kuusi vuotta.
Emme seurusteluaikana edenneet asioissa, koska mies jahkaili, suunnitteli ja vitsaili mitä riskejä voisi syntyä mihin asiaan kohdistuen.Oli vaikeaa ajatella yhteistä tulevaisuutta.Odotin kuitenkin kiltisti ja halusin keskustella asioista, jos vaikka asiat etenisivät johonkin suuntaan. Mikään ei tapahtunut asioiden suhteen vuosien aikana, vaikka kuinka keskustelimme niistä.Tuntui välillä,että olin vain samojen asioiden jankuttaja kyllästymiseen asti.Hänellä, kun oli vaikea päättää asioista, miten ja milloin ne voisi tehdä ja toteuttaa.
Tunsin tämän suhteen loppumisen jälkeen myös toisen insinöörin.Hänellä oli myös jahkaija ja ei osannut päättää miten asoissa edetään.Tämä tutustuminen loppuikin lyhyeen.
Onko todellakin niin, että käytännön ihminen ei voi mitenkään seurustella insinöörin kanssa?
Nyt olen kuitenkin onnellinen ei insinöörin kanssa.

Kiitos kommenteista!

15

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insinööriin erehtyny

      Insinöörit menee tuulten mukana. Työreisussa oikein porukalla kisataan kuka kellistää baarin upeimman donnan oli aviossa tai ei. Insinööri koeajaa kaiken ja pohtii sitten vasta kannattaako tai miten tehdä. Esim huonekalut voi koota ilman ohjetta ja sitten purkaa ja koota aina uudelleen kunnes insinööri on itse keksinyt miten kaluste kootaan. No tavis olis lukenut ohjeen ja koonnut hetkessä. Sama pätee myös insinöörin muuhun elämään eli tekoja riittää, mutta jahkailua myös...

    • 9 + 2

      ''Onko insinöörit jahkailijoita? ''

      Ovatko S24:n käyttäjät yleistäjiä?

      • xzxxxxX

        Ovat. Et ole aiemmin huomannut? Miehet on sitä. Naiset on tätä.


    • ei enää insinööriä

      Muutamaa insinööriä olen aikoinaan tapaillut ja voisi kiteyttää yhteen lauseeseen : lupauksia paljon, vain murto-osa niistä piti, jos niinkään "paljon".

      Ja tuo tuli kanssa tutuksi että muut naisethan ne oli kuitenkin kiinnostavampia kuin oma kumppani. Rehellisyys on yleensä hyve, mutta joskus se on vähän liikaa. Varsinkin jos saat puhelun herralta itseltään joka on niin ikään insinöörikavereiden kanssa baarissa ja saat kuulla että ilta on vietetty hyvinkin herkissä ja läheisissä tunnelmissa vastakkaisen sukupuolen kanssa ja selitys kaikelle on, että muut insinöörikaverit yllytti. Mutta tästähän ei sitten saa kuulemma edes suuttua sillä on niin tavallista niissä piireissä...

      Insinööri pitää myös huolta, ei niinkään suhteesta vaan siitä että tiedät, ja kaikki lähiympäristössä tietää että hän on insinööri.

    • insinöörii

      Joo insinööri rakastaa ammattinsa kertomista . Hän voi kumppania puhutella tämän ammatti nimikkeellä esim opettaja, terveydenhoitaja jne..Työssä on poikien iltoja, edustusta, matkoja. Työreissussa istutaan illat baarissa ja kilpaillan naisten huomiosta. Tapaamisesta myöhästytään, lupaukset usein unohtuu, on hajamielinen, ei muista lastensa ikää jne.. omat tekemiset saa ykkössijan. Löytyy joku mieliaihe ylikaiken. Ovat tilastojen mukaan pettämisherkkiä. Insinöörin lapsilla usein ylivilkkautta.

    • Insestori

      Insinöörit ovat yhtä erilaisia kuin vaikkapa lääkärit tai bussikuskit. Ihmiset ovat erilaisia. Insinöörejä yhdistää yleensä loogisuus, mutta ei juuri muu.

      Mutta mikäpä onkaan se yhteinen nimittäjä tarinasi tapauksissa? SInä itse.

      • näin on vaan

        Tunnen kymmenkunta insinöörin vaimoa ja parikymmentä insinööriä. Nimimerkin insinöörii kuvaus sopii heihin. Kuten tietysti myös looginen ajattelukyky. Otos on pieni ja subjektiivinen. Miten kukaan voisi edes kuvitella, että kaikki jonkun ammatin ihmiset on samanlaisia?


      • Insestori
        näin on vaan kirjoitti:

        Tunnen kymmenkunta insinöörin vaimoa ja parikymmentä insinööriä. Nimimerkin insinöörii kuvaus sopii heihin. Kuten tietysti myös looginen ajattelukyky. Otos on pieni ja subjektiivinen. Miten kukaan voisi edes kuvitella, että kaikki jonkun ammatin ihmiset on samanlaisia?

        Minä tunnen satoja insinöörejä ja olen kouluttanut vielä useampia! Mukana on ollut laidasata laitaan: täysiä pedantikkoja kuin myös huithapeleita, luovia ja ei-luovia. Yksi on taiteilija ja toinen analyytikko.

        Kannattaa kuitenkin katsoa ympärilleen ja huomata, että käytännössä kaikki reaalielämässä meitä auttavat asiat ovat nimenomaan insinöörien aikaansaannosta. Mieti sitä kun kirjoitat vastausta tietokoneella, joka on insinöörien luomus, mieti sitä kun käänntä kraanaa keittiössä tai huuhdot veskisi. Mieti sitä, kun kuljet helposti satojen kilometrien matkan tai kun lennät ilmojen halki.

        Jos on ammattiryhmä, jolle on syytä olla kiitollinen, se on insinöörit – ja ehkä opettajat.

        Merkonomit, ekonomit puhuvat työkseen paskaa ja lääkärit elävät muiden työstä. Tässä maailmassa todellisen lisäarvon tuottavat nimenomaan insinöörit.


      • puutteensa kullakin
        Insestori kirjoitti:

        Minä tunnen satoja insinöörejä ja olen kouluttanut vielä useampia! Mukana on ollut laidasata laitaan: täysiä pedantikkoja kuin myös huithapeleita, luovia ja ei-luovia. Yksi on taiteilija ja toinen analyytikko.

        Kannattaa kuitenkin katsoa ympärilleen ja huomata, että käytännössä kaikki reaalielämässä meitä auttavat asiat ovat nimenomaan insinöörien aikaansaannosta. Mieti sitä kun kirjoitat vastausta tietokoneella, joka on insinöörien luomus, mieti sitä kun käänntä kraanaa keittiössä tai huuhdot veskisi. Mieti sitä, kun kuljet helposti satojen kilometrien matkan tai kun lennät ilmojen halki.

        Jos on ammattiryhmä, jolle on syytä olla kiitollinen, se on insinöörit – ja ehkä opettajat.

        Merkonomit, ekonomit puhuvat työkseen paskaa ja lääkärit elävät muiden työstä. Tässä maailmassa todellisen lisäarvon tuottavat nimenomaan insinöörit.

        Ammatin tuomat hienot innovaatiot ja toimivat keksinnöt ovat eriasia kuin ihminen joka niitä keksii. Kunnia hyvästä työstä kaikille työnsä hoitaneille. Tässä ketjussa aloittaja kysyi muiden kokemuksia parisuhde rintamalta ja siihen kysymykseen lienee vastannut omalta kokemuspohjaltaan edeltäneet vastaajat. Monista elämässä pettyneistä, kun on kiintoisaa keskustella löytyykö samoja luonteen piirteitä tosten kokemuksista. Ainahan niitä löytyy, kun joka ammatissa on monelaisia ihmisiä. Joskus vaan joitakin kielteisiä piirteitä saattaa olla vaan hieman tavanomaisata enemmän joissakin ammateissa toimivilla, ihan mitenkään ammattitaitoa väheksymättä. Joskus tietyntyyppiset puutteet luovat kasvupohjaa esim hyvin taitavalle matemaattiselle ajattelulle jota keksintöihin tarvitaan.


    • 5+6

      Oikeat insinöörit notkuvat illat baareissa ja iskevät naisia kuin heinää viikatteella. Ne on nopeita poikia.

      Sitten on AMK-insinöörit, joista yli 90 % on ei-loogisesti ajattelevia luovia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä insinöörien asioista yhtään mitään.

      Vitkastelu on muuten hyväksi. Jos seurustelee 3 - 5 vuotta, niin sitten tietää, onko varmasti kiintynyt toiseen aidosti, vai ovatko biologiset ja psykologiset tekijät ehtineet haihduttaa tunteen olemattomiin.

      • oisko niin vai näin

        Ei tuo 3-5 vuottakaan aina riittävä aika näkemään toisen todellista luonnetta, mutta keskiverrosti kyllä ja ehkä pienentäisi eroprosentteja naimisiin menneillä. Kaksivuotiaassa suhteessa ei vielä tiedä onko varmasti kumppani oikea, mutta eipä sitä tiedä aina 30 vuotiaassa suhteessakaan. Ihminen muuttuu ja moni muuttuu rajusti 40,50 tai 60 vuoden villityksen iskiessä. Aina suhde on epävarmaa ja kahden kauppaa..


      • Rekrypomo

        "ei-loogisesti ajattelevia luovia ihmisiä"

        Tämä väittämä on kyllä ihan omituinen. Luovat ihmiest ovat yleensä loogisempia kuin keskivertoihmiset. Yleensä nimenomaan heidän logiikkansa on laajempaa ja "poikkitieteellisempää" kuin ei-luovien, jotka osaavat ajatella vain uraa pitkin.

        Hyvin suurella todennäköisyydellä erityisen luova ihminen on myös erityisen älykäs ja toisinpäin. Luovuus on yleensä merkki hyvin laajasti ja originaalisti sovellettavasta älystä. Ns. tyhmä ihminen (äo


      • 11+19

        Tarkoitat siis, että vain dippainssit on oikeita insinöörejä ja vanhat tekulaiset?


    • insinööritön

      Jos haluaa äijän, joka ei tajua tunteista yhtään mitään, kannattaa ottaa insinööri, seurustelin yhden dippainssin kanssa- NEVER again! Sinänsä olisi luullut että se osaisi tehdä päätöksiä, mutta oli aivan sairaan huono tekemään niitä, tai edes tajuamaan mitä itse haluaa, tai mitä kuuluisi tehdä. Aivan täysi sekopää vaikka vastauksiksi aina heittikin vanhoja kliseitä!

      En tosin sano että kaikki muutkin insinöörit olisivat yhtä huonoja, kun tämä eksäni... Ei varmasti ole.

      • Peikkotyttö

        Mun Insinööri oli hyvinkin tunteikas, mutta varmaan tuon loogisuuden vuoksi ymmärsi minun "sanomat" väärin. No loogisena ihmisenä teki omat johto ja muut päätökset ja minä jäin sitten kelkasta.
        Mutta oikeasti osasi ilmaista tunteensa, sitä ei yleensä suomalaisilta miehilta paljon ole odotettavissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe