Pirkka- ja Rainbow- tuotteille isot sakot!

Purasolli, o.valt.

Kilpailuvirasto tutkii mielenkiinnolla e.m. tuotteiden hinnoittelua: viranomaisessa epäillään, että keinotekoisesti halpoina pidetyillä hinnoilla on tarkoittus syöstä hyllyiltä kilpailevat tuotteet ja sen jälkeen nostaa e.m. Pirkka- ja Rainbow- tuotteiden ninnat
"noirmaaleiksi"!

Pelkkä epäilys kieroudesta riittää - tässä erittäin törkeäksi tunnistetussa - tapauksessa satojen miljoonien rangaistuksen määräämiseen.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma Bannaani?

      Aivan oikein: ostin Pirkka(!?)-banaaneja, jotka maksoi 0.99 euroa kilo. Toisessa pöydässä, samassa kaupassa, sama banaani maksoi 1,89 euroa kilo. Molemmissa - siis eri pöydistä otetuissa - banaaneissa oli sama "Equador"-tarra kyljessä!

    • "Kotimainen" Pirkka!

      Harhaanjohdettiin minuakin. Ostin Pirkka-lankaa, joka vaikutti ns:sti kotimaan hyvältä tuotteelta. Katin kontit! Ei ollukkana!

    • HUOM!"!?="""""""""""

      Ostin eilen täytetyn patongin S-marketista ja huomasin että
      se on valmistettu Virossa. Olen ostanut niitä kymmeniä, onneksi nyt huomasin. Osto loppuu siihen.
      Kysyin kauppiaalta tänään miksi valmistutatte täyttetyjä paton-
      keja Virossa, vastaus: hankintakustannukset tulevat halvemmiksi, vastasin: City-marketissa juuri samanlainen Suo-
      messa valmistettu on 9 senttiä kalliimpi, ei kauppias osannut
      siihen sanoa mitään. Nyt vähenee S-marketeissa käynti.

      Olen alkanut tarkkailla valmistusmaata ja pyrin ostamaan
      kotimaista tuotetta, ettei ne vähän työpaikat valuisi muualle.
      Kun jokainen alkaisi katsoa valmistajan ja vaatisi lisää
      kotimaisia tuotteita, niin eiköhän niitä alkaisi ilmestyä.

      Melkein joka paikassa on virolaisia työntekijöitä, ilmanko
      tuotteetkin ovat Virosta.

      • vain kotimaista

        Paahtoleipä tulee Virosta, herkkusienet Liettuasta, tuorejuusto Tanskasta, keksejä ties mistä...jäi nämä tuotteet sitten hyllyyn.

        Haluan kotimaiset tuotteet merkittäväksi hyllyyn, ettei tarvitse jokaista pakettia kääntää ja katsoa onko se kotimainen vai ei!


      • kotimaista ruokaa
        vain kotimaista kirjoitti:

        Paahtoleipä tulee Virosta, herkkusienet Liettuasta, tuorejuusto Tanskasta, keksejä ties mistä...jäi nämä tuotteet sitten hyllyyn.

        Haluan kotimaiset tuotteet merkittäväksi hyllyyn, ettei tarvitse jokaista pakettia kääntää ja katsoa onko se kotimainen vai ei!

        Mulle kelpaa vain kotimainen...joskus on tosin vaikea löytää sitä, mutta hakemalla on löytynyt vielä.


      • Joku syyki on?
        kotimaista ruokaa kirjoitti:

        Mulle kelpaa vain kotimainen...joskus on tosin vaikea löytää sitä, mutta hakemalla on löytynyt vielä.

        Miksi banaanien nimi muutetaan kotimaiseksi: Pirkka-pannaani?


      • osta sinäkin
        kotimaista ruokaa kirjoitti:

        Mulle kelpaa vain kotimainen...joskus on tosin vaikea löytää sitä, mutta hakemalla on löytynyt vielä.

        Olen köyhä, mutta silti ostan kotimaisia tuotteita, yritän edes pienillä ostoksillani auttaa suomalaisia saamaan töitä.


    • Ketä vastaisis?

      Tännää pannaanit oli toisessa hyllysä Rainbow - Costa Rica, toisessa pelkkä Costa Rica: hinnat olivat 1,20 ja 1,80. Miksi? Ketä viljeillee Suomessa noin halpoja pannaanei? K-kauppias - no nyt ei...?

      • Petosta kaikki!?

        Jo olisi kilpailuviranomaisella töitä. Miksi tosiaan ulkomaisten tuotteiden myyntitiskillä näkyvä nimi saadaan muuttaa "kotimaiseksi"?


      • Saa, saa!
        Petosta kaikki!? kirjoitti:

        Jo olisi kilpailuviranomaisella töitä. Miksi tosiaan ulkomaisten tuotteiden myyntitiskillä näkyvä nimi saadaan muuttaa "kotimaiseksi"?

        Kai tuotetta saa kutsua miksi haluaa, mutta saako sitä dumpata alihintaan muidennimisten tuotteidenmyynnin tappamiseksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe