Tutustuisin ja tilaisin tällaisen..

Äijä 55

"Samsung Galaxy Note 3" älypuhelimen mutta koska se olisi ensimmäinen tuollainen älypuhelin ajattelin ensin vähän opetella jos siinä olisi jotain järkeä.
Siis voinko vaan aloittaa sen käytön tavallisen kännykän tapaa vanhalla numerolla ja soitella sillä samaan tapaan kuin nykyisellä? Samalla voisin "ehkä oppia jotain".

Onko älypuhelimen sim-kortti aivan elilainen kuin vanha?

16

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Äijä 55

    • Tuossa Note 3 mallissa on micro sim paikka. Eli jos tämänhetkinen korttisi on normaalin kokoinen ( Katso tuosta minun lähettämästä linkistä ja vertaa sitä siihen) niin se ei käy tuohon vaan pitää käydä vaihtamassa se operaattorin liikkeessä tähän pienempään ja pyytää adapteri jotta sen voisi laittaa tarvittaessa takaisin vanhaan puhelimeesi.

    • Äijä 55

      OK.

      Suurkiitos.

    • Voi sen toisaalta itsekin leikata pienemmäksi mutta tässä piilee vaara että kortti lakkaa toimimasta.

    • ergtyhuikl

      Liikkeessä napsauttivat mun vanhan kortin pienemmäksi ja niin ne neuvoo puhelimitse operaattorilla.

      Sama kortti, reunoilla vähemmän ylimääräistä muovia.

      Jos leikkaat itse, katso ensin mihin kohtaan sen sirun pitäisi osua. Hyyvillä saksilla tai käytä se jossain liikkeessä. Heinäkuussa on hiljaista, luulis että niillä on aikaa napsauttaa korttia reunoilta.

      HEIIII! Unohdin sanoa, että sillä siunaamalla kun käynnistät sen härpäkkeen, se mitä ilmeisemmin päivittää käyttiksen ja nyt mieti onko sun operaattorisopimuksessa nettiä? Ja onko siinä käyttökatto?

      Ei sais mainostaa, mutta ainakin DNA:lta sai huokean nettipaketin lisättyä vanhalle sirulle/ liittymälle. Yhdellä soitolla. JA riippuen missäpäin asustelet, kysy otatko roaming-estoa? Lähellä maan rajaa, puhelin saattaa napata naapurimaan operaattorin ja lasku tulee sen mukaan.

      Ettei sulle tule yllätyslaskua pelkästä luurin avaamisesta.

    • Kannattaa käynnistää ilman korttia ja laittaa estot päälle jos puhelin sallii niiden estämisen ilman liittymää.

    • Äijä 55

      Tuota. Ostin sitten sen "Samsung Galaxy Note 3" älypuhelimen ja laittelin sen reilaan niin kuin osasin. Kieli on suomi ja niin edelleen. Mutta koska en?
      Koska en ole ottanut siihen puhelin- liittymää vielä vaan ajattelin ensin hiukan räplatä sitä, ei se huoli antamaani sähköpostin salasanaa.
      Se kyllä näyttää menevän automaattisesti verkkon minun reitittimellä.

      Mitä voi tehdä kun on uusi puhelin eikä sitä voi avata ilman sitä sähköpostia. Tai oikeammin se ei huoli sitä. Voiko sen yrittää tehdä jotenkin muuten?
      Voiko siitä pyyhkiä jotenkin kaikki omat tietonsa pois ja aloittaa ihan nollilta?

      • ergtyhuikl

        Miten niin puhelinta ei voi avata ilman sähköpostia?
        Tottakai jokainen luuri pitää aueta ilmankin.

        Sähköposti on ylimääräinen ohjelma puhelimessa, joka käyttää tilaa pilvessä, ei sun puhelimessa. Sulla on vain pikakuvake puhelimen valikossa, joka vie sut sinne.

        Mitähän se laite nyt touhuaa?

        Siis puhelimeen laitetaan siru ja sillä se tunnistaa.
        Kaikki luurit pyytää alussa (kun laitat virrat päälle) PIN- tunnuksen, joka on 4- numeroinen, ensimmäisellä kerralla vaikka 0000 tai 1234. Luen käyttöohjeista mikä se on. Sillä pääset puhelimeen sisälle.
        JA se PIN -koodi kannattaa vaihtaa aika alussa.

        Se sun sähköposti aukeaa vasta sen jälkeen.

        SITTEN siihen pähköpostiin: Avasitko oikean palveun tarjoajan sähköpostin? Eli esim gMail = googlen selain ja sieltä ylälaidasta Gmail -panike?

        JA muista (jos Gmail), että kirjautuessa otat POIS täpin "Pidä minut koko ajan kirjautuneena".
        KOSKA jos sulla on se koko ajan auki, esimerkiksi kannettavassa koneessasi, sä et pääse sille tilille puhelimellasi. ET voi olla kirjautuneena kahdesta eri laitteesta yhtä aikaa.

        Tarkista sun läppis. Kirjaudu sillä ulos jos olet siellä kirjautuneena sisälle.
        Tiedätkö mitä tarkoitan?


      • ergtyhuikl kirjoitti:

        Miten niin puhelinta ei voi avata ilman sähköpostia?
        Tottakai jokainen luuri pitää aueta ilmankin.

        Sähköposti on ylimääräinen ohjelma puhelimessa, joka käyttää tilaa pilvessä, ei sun puhelimessa. Sulla on vain pikakuvake puhelimen valikossa, joka vie sut sinne.

        Mitähän se laite nyt touhuaa?

        Siis puhelimeen laitetaan siru ja sillä se tunnistaa.
        Kaikki luurit pyytää alussa (kun laitat virrat päälle) PIN- tunnuksen, joka on 4- numeroinen, ensimmäisellä kerralla vaikka 0000 tai 1234. Luen käyttöohjeista mikä se on. Sillä pääset puhelimeen sisälle.
        JA se PIN -koodi kannattaa vaihtaa aika alussa.

        Se sun sähköposti aukeaa vasta sen jälkeen.

        SITTEN siihen pähköpostiin: Avasitko oikean palveun tarjoajan sähköpostin? Eli esim gMail = googlen selain ja sieltä ylälaidasta Gmail -panike?

        JA muista (jos Gmail), että kirjautuessa otat POIS täpin "Pidä minut koko ajan kirjautuneena".
        KOSKA jos sulla on se koko ajan auki, esimerkiksi kannettavassa koneessasi, sä et pääse sille tilille puhelimellasi. ET voi olla kirjautuneena kahdesta eri laitteesta yhtä aikaa.

        Tarkista sun läppis. Kirjaudu sillä ulos jos olet siellä kirjautuneena sisälle.
        Tiedätkö mitä tarkoitan?

        Siinä on sovellus Gmailille. Ei sitä selaimella kannattaa käyttää siinä.


      • ergtyhuikl
        vapunen kirjoitti:

        Siinä on sovellus Gmailille. Ei sitä selaimella kannattaa käyttää siinä.

        Olen käyttänyt sampan konella nimeomaan kuten tietokoneellakin SELAIMElla, enkä millään gmailin tilin kautta. Se on ihan turhaa. Google tahtoo vain merkitä kaikki käyttäjän liikkeet sillä.

        Jos käyttää sähköpostia, menee selaimen kautta kuten tietokoneella ja kirjautuu ULOS käytön jälkeen. Ei mitään ylimääräistä surffailua silloin kun on kirjautuneena. Se vetää kaikki maailman saasta siihen luuriin alta aikayksikön.

        Ja aloittajalle: käy hakemassa virusturva ja palomuuri siihen IHAN EKANA.
        Valitettavasti joudut hakemaan ne Google- play storesta. Se ei maksa mitään, mutta niillä on aina mukana niitä lisäehtoja, kuten että ne saa käyttää sun luuria (jonkun verran). Eli ilmaisia lounaita ei ole.

        Vaikka kuka friikki sanois, ettet sä tarvitse niintä: se on vale. Sä tarvitset ne.

        Nyt tulee tappelu: mä suosittelen Comodoa, nörtit suosittelee Avastia.
        Comodon paketissa tuli kaikki tarpeellinen, mutta nörtit väittää sitä hitaaksi. Minulla on se useammassa koneessa, enkä ole huomannut hitautta.

        KAIKKI mitä tarvitset Google -play storesta, tulee näennäisesti maksutta, mutta niiden käyttöehdoissa (jotka sun pitää hyväksyä) lukee, että sä hyväksyt, sen että ne saattaa käyttää sun laitetta.

        Esim Google Chrome saattaa napsia kuvia sinusta, sinun kameralla.
        Se oli ensimmäinen ohjelma jonka otin pois laitteestani.

        Kyllä: sen laitteesi asetukset on syytä käydä läpi. Olet siinä ehdottoman oikeassa. Se on raivostuttava luuri (ainakin minusta) toiset tykkää, toiset ei.

        Esimerkiksi sen sealimen välimuistin tyhjennys oli melko etsinnän tulos. Mutta kyllä sekin löytyi. Sä opit sen vain selaamalla. Toivottavasti pääsit selaamaan edes luurin asetuksia.

        Etsivä löytää. Onnea matkaan. Onko sulla käyttöohjeita?
        Ja laita tänne kysymyksiä, niitä samoja kyselee monet muutkin.


      • ergtyhuikl kirjoitti:

        Olen käyttänyt sampan konella nimeomaan kuten tietokoneellakin SELAIMElla, enkä millään gmailin tilin kautta. Se on ihan turhaa. Google tahtoo vain merkitä kaikki käyttäjän liikkeet sillä.

        Jos käyttää sähköpostia, menee selaimen kautta kuten tietokoneella ja kirjautuu ULOS käytön jälkeen. Ei mitään ylimääräistä surffailua silloin kun on kirjautuneena. Se vetää kaikki maailman saasta siihen luuriin alta aikayksikön.

        Ja aloittajalle: käy hakemassa virusturva ja palomuuri siihen IHAN EKANA.
        Valitettavasti joudut hakemaan ne Google- play storesta. Se ei maksa mitään, mutta niillä on aina mukana niitä lisäehtoja, kuten että ne saa käyttää sun luuria (jonkun verran). Eli ilmaisia lounaita ei ole.

        Vaikka kuka friikki sanois, ettet sä tarvitse niintä: se on vale. Sä tarvitset ne.

        Nyt tulee tappelu: mä suosittelen Comodoa, nörtit suosittelee Avastia.
        Comodon paketissa tuli kaikki tarpeellinen, mutta nörtit väittää sitä hitaaksi. Minulla on se useammassa koneessa, enkä ole huomannut hitautta.

        KAIKKI mitä tarvitset Google -play storesta, tulee näennäisesti maksutta, mutta niiden käyttöehdoissa (jotka sun pitää hyväksyä) lukee, että sä hyväksyt, sen että ne saattaa käyttää sun laitetta.

        Esim Google Chrome saattaa napsia kuvia sinusta, sinun kameralla.
        Se oli ensimmäinen ohjelma jonka otin pois laitteestani.

        Kyllä: sen laitteesi asetukset on syytä käydä läpi. Olet siinä ehdottoman oikeassa. Se on raivostuttava luuri (ainakin minusta) toiset tykkää, toiset ei.

        Esimerkiksi sen sealimen välimuistin tyhjennys oli melko etsinnän tulos. Mutta kyllä sekin löytyi. Sä opit sen vain selaamalla. Toivottavasti pääsit selaamaan edes luurin asetuksia.

        Etsivä löytää. Onnea matkaan. Onko sulla käyttöohjeita?
        Ja laita tänne kysymyksiä, niitä samoja kyselee monet muutkin.

        Ei tarvitse asentaa virustorjuntaa tai palomuuria Androidiin. Niillä ei tee pahemmin mitään.

        Google tili pitää luoda Android laitteeseen ja samantien siihen tulee Gmail.


    • Sähkäpostiasetukset lienee väärin.

      • Äijä 55

        Vähan jo nolottaa mutta eihän siinä ole sim-korttia.
        Kummallisinta ainakin MINUN mielestä on että kuitenkin jotain yhteyttä on koska se tunnisti minun reitittimen.
        Onko se tavallista ettei sim-kortti tule mukaan jos tilaa netistä, vai onko minua petetty?


      • ergtyhuikl
        Äijä 55 kirjoitti:

        Vähan jo nolottaa mutta eihän siinä ole sim-korttia.
        Kummallisinta ainakin MINUN mielestä on että kuitenkin jotain yhteyttä on koska se tunnisti minun reitittimen.
        Onko se tavallista ettei sim-kortti tule mukaan jos tilaa netistä, vai onko minua petetty?

        Ei SIM- kortti tule kaupanpäälle.

        Otetaan uudelleen: on olemassa
        a) muistikortteja, jonne tallenetaan esim kuvia ja tiedostoja. Niitä voi tilata vaikka elektroniikan mukana.
        b) SIM- kortti, siru joka sisältää sun puhelinliittymän tiedot. Sinne voi tallentaa max. puhelinnumeroita. Ei yleensä muita. Ne tilataan operaattorilta ja ne ei tule kaupanpäälle.

        Jos sun luurissa on wlan- sä voit ehkä surffata sillä netissä. Yleensä se herää vasta SIM- kortilla.

        Mutta tosiaan, se on PIN- koodi jota se kyselee heti siinä alussa. JA se koodi on SIM- korttikohtainen. Eli jokaisella kortilla on oma PIN- koodi.


    • Ei se siitä välttämättä valmiina ole. Puhelin saa yhteyden wlanin kautta ilman liittymää. Tämä on normaalia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3730
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2920
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      2241
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      212
      1944
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1927
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1877
    Aihe