Miten klousata?

Slipover Salesman

Moi

Miten hoidatte klousaamisen silloin kun asiakas on sanonut jo 4-5 kertaa Ei? Itse yleensä väärennän nimikirjoituksen tilauspaperiin ja väitän myöhemmin asiakkaan tilanneen. Ainakin pomo on tyytyväinen.

22

2277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saleslord

      Ei vi... Vaihda alaa :D

    • Slipover Salesman

      Oikeita neuvoja kaivataan ei mitään lapsellisia kommentteja kiitos!!!

      • Saleslord

        Siinä vaiheessa jos väärennät allekirjoituksia niin syyllistyt petokseen. Kaikki tommoset mitä teet kaatuu omaan niskaan ei pomon.

        Mitä myyt ja miten? Puhelibmyyntiä vai b2c?


      • Slipover Salesman
        Saleslord kirjoitti:

        Siinä vaiheessa jos väärennät allekirjoituksia niin syyllistyt petokseen. Kaikki tommoset mitä teet kaatuu omaan niskaan ei pomon.

        Mitä myyt ja miten? Puhelibmyyntiä vai b2c?

        Myyn pölynimureita ynnä muuta siivoustarviketta.


      • Saleslord
        Slipover Salesman kirjoitti:

        Myyn pölynimureita ynnä muuta siivoustarviketta.

        Siivoat sen kämpän niillä vehkeillä mitä myyt. Siinä harva kehtaa enää kieltäytyä :)


    • Jäät kiinni

      Varmaan asiakkaitakin helpottaa jos jäät kiinni. Ei se ole pelkkä myyntidokumentin väärennös, se on myös henkilökohtaisesti asiakkaita kohtaan väärin tehty että olet tilannut jotain hänen allekirjoituksellaan. Shit happens, ois kannattanut miettiä loppuun asti millä tavalla pomo pidetään tyytyväisenä :)

      No ennen pitkää sinä jäät kiinni kun sinun kauppojasi reklamoidaan sinun nimellä toinen toisensa jälkeen, joten älä ihmettele jos pian tullaan kyselemään sinulta että tuletko vähän juttelemaan.

    • heh mitä eräs kollega teki niin hän sanoi että mitään ei olla väkisin tuomassa vaan lähettää tilausvahvistuksen, sopparin sähköpostiin jne. luettavaksi. Voitte sitten rauhassa tutustua asiaan jne. Sinänsä kieroa koska tilaushan lähtee eteenpäin ja provikat juoksee. Jos peruutus tulee parin viikon päästä niin jos palkat ehditty maksamaan niin peruutusta ei vähennetä palkasta.

      Toinen kiero tapa on laittaa palvelu otettavaksi käyttöön 3 kk päähän ja sanotaan asiakkaalle että jos mieli muuttuu niin ilmoittaa vain aspaan niin se perutaan jne. Mutta asiakas kuitenkin varmistaa ennakolta edullisen palvelun. Ja taas provikat juoksee vaikka asiakas ehkä peruu sen palvelun.

    • Oletko idiootti?

      Mitähän pomo sanoisi jos tekisin noin;
      " Joo ei se lopulta tilannut, mut mä pistin sen nimen soppariin ja pistin se homman eteenpäin. Ei se ollut kuin se semmonen pikkumallin kone, vajaa 10´000e..."

      • Slipover Salesman

        Onko parempia vinkkejä? Miten ite klousaat kieltäytyjän?


      • Tekn. myyjä
        Slipover Salesman kirjoitti:

        Onko parempia vinkkejä? Miten ite klousaat kieltäytyjän?

        En tiedä miten se puhelinmyynnissä tehdään, kun en sitä ole koskaan tehnyt.
        Teknisessä myynnissä koneita ja laitteita myydään ihan toisella periaatteella;
        Asiakkaalla on oltava tarve - siis ihan oikea todellinen tarve. Sen jälkeen rahat ja sitten aloitetaan määrittelyt, suunnittelut ja tarjouslaskenta, joka lopulta johtaa tarjoukseen. Tarjouksen jälkeen ihan tyypillisesti on ns. selonottoneuvottelut, joissa käydään läpi tekniset asiat, jotta varmistuttaan molempien ymmärtäneen asiat samalla tavalla.
        Sen jälkeen alkaa varsinaiset väännöt. Eikä hinta aina ratkaise, vaan esim. toimitusaika, tekninen toteutus jne. Ja sitten sitä klousausta väännetään.
        Jos menee ns. reisille, niin syy on yleensä tekninen tai toim.aika. Joku kilpailija tarjoaa lyhyemmän toim.ajana tai myy tekniikkaa halvemmalla.

        Homman mennessä puihin, se on pomollakin vain toteamus, että ei aina kauppaa saa. Joskus saattaa toimitusaika olla vaikkapa 35 viikkoa. Ja kilpailijalla jonkun syyn vuoksi vain 20 viikkoa... Ja sitä rataa...


      • Slipover Salesman
        Tekn. myyjä kirjoitti:

        En tiedä miten se puhelinmyynnissä tehdään, kun en sitä ole koskaan tehnyt.
        Teknisessä myynnissä koneita ja laitteita myydään ihan toisella periaatteella;
        Asiakkaalla on oltava tarve - siis ihan oikea todellinen tarve. Sen jälkeen rahat ja sitten aloitetaan määrittelyt, suunnittelut ja tarjouslaskenta, joka lopulta johtaa tarjoukseen. Tarjouksen jälkeen ihan tyypillisesti on ns. selonottoneuvottelut, joissa käydään läpi tekniset asiat, jotta varmistuttaan molempien ymmärtäneen asiat samalla tavalla.
        Sen jälkeen alkaa varsinaiset väännöt. Eikä hinta aina ratkaise, vaan esim. toimitusaika, tekninen toteutus jne. Ja sitten sitä klousausta väännetään.
        Jos menee ns. reisille, niin syy on yleensä tekninen tai toim.aika. Joku kilpailija tarjoaa lyhyemmän toim.ajana tai myy tekniikkaa halvemmalla.

        Homman mennessä puihin, se on pomollakin vain toteamus, että ei aina kauppaa saa. Joskus saattaa toimitusaika olla vaikkapa 35 viikkoa. Ja kilpailijalla jonkun syyn vuoksi vain 20 viikkoa... Ja sitä rataa...

        Eihän tuossa myydä edes mitään, varmasti sinäkin tekisit enemmän kauppaa, jos osaisit klousata.


    • Kun olet pommittanut 5 krt eri näkökulmista ja silti tulee vielä ei: asiakas ei voi kaikkea puhelimessa esitettyä muistaa joten voit kertaalleen rauhassa kerrata mitä olet tarjoamassa / myymässä. Siis lyhyt kertaus kaikesta mitä olette puhuneet asiasta, asiakkaalle saattaa tulla ahaa elämys että on tässä sittenkin ideaa. Asiakkaalle pitää jäädä mielikuva että hän menettää jotain tärkeää jos ei tartu tarjoukseen.

      Oma mielipide on se että asiakkaalle voidaan luoda tarve mutta helpointa että se tarve jo olemassa. Tuotteet mitä myydään puhelimessä pitää olla aidosti hyviä. Että myyjällekin tulee sellainen mielikuva että asiakkaan elämänlaatu paranee kun ostaa tuotteen. Eikä niin että saa pelätä jos törmää kadulla niin asiakas uhkaa lyödä turpaan ja haukkuu kusettajaksi.

      Itse kierrän firmat joissa myydään pelkkää pask''' hyvin kaukaa..

    • ei, voi ei

      Ensimmäisen "ein" jälkeen asiakaskontaktissa on todettava että meidän firmassa "ei" tarkoittaa sitten kyllä. Sitten vaan keskipitkää myyntipuhetta ja pientä haastetta tyyliin "voisiko tässä olla teidän uusi imuri?" Siihen saa helposti jotai ei-alkuista johon on helppo vastata että "hyvä". Seuraavaksi asiakkaalle esitellään maksutavat/rahoitusvaihtoehdot ja aletaan täyttää tilausmyyntisopimusta.

      Ei tätä työtä muuten jaksaisi ellei tietäisi varmasti että Suomi väärällään siisteyttä rakastavia ihmisiä. Imurimyyjä on puhtauden ja terveyden asialla. Puhdas koti on ihana asia.

    • Panker

      Aina voi hyvän esittelyn jälkeen rehellisesti kertoa asiakkaalle, että nyt seuraavaksi alat klousaamaan ja heidän kannattaa sanoa kyllä. Tämä toimii!!

    • ihan tämmöstä vaan

      No en oo pölynimureita myynyt enkä siivoustarvikkeita mutta äkkiseltään jos kaveri on vähäkään kiinostunut niin ehdottomasti pitää olla takataskussa kylkiäisiä vain hänelle ....esim jos rakennustarvikkeita myy nii pitäähän ostajan saada se uus makita kaupantekijäiseksi :)
      Sun pitää voittaa myös kaverin luottamus jos myyt siivoustarvikkeita niin hän saa vastinetta rahoilleen,niin se ostaa luultavasti sulta jatkossakin se on se asia mihin sun pitää kiinnittää huomiota ...
      Jos tulee vakiasiakkaita niin sit sulla on jo hyvin pullat uunissa...

    • sdgswefwef

      Nettivinkattu poliisille rikoksesta.

      • ihan tämmöstä

        vasikka oot


      • ihan tämmöstä
        ihan tämmöstä kirjoitti:

        vasikka oot

        joku kirjottaa paskaa niin meet vasikoimaan jo poliisille kävikö mielessä että toihan on täyttä paskaa mitä toi poika kirjottaa ja yleensä jos tommosia väärennöksiä tekee se kyllä paljastuu kannattas joskus miettiä ja pitää se turpansa kiinni,,,
        luultavasti aiheutat jollekkin pojalle ihan suotta ongelmia mä inhoon tommostal,


      • Supreme Salesman
        ihan tämmöstä kirjoitti:

        joku kirjottaa paskaa niin meet vasikoimaan jo poliisille kävikö mielessä että toihan on täyttä paskaa mitä toi poika kirjottaa ja yleensä jos tommosia väärennöksiä tekee se kyllä paljastuu kannattas joskus miettiä ja pitää se turpansa kiinni,,,
        luultavasti aiheutat jollekkin pojalle ihan suotta ongelmia mä inhoon tommostal,

        Poika ei osaa varmaan vieläkään klousata!


    • Panker

      Googlaa "sykkivän silmän taktiikka"

    • laatuloma

      Jaa tulee mieleen sanonta että loma-osake kauppiaat huijaa no mitähän tää älykääpiö sitten tekee ! ei pärjäis päivääkään loma-osake maailmassa !

    • vittujoojojo

      Klousaat kato nii että hakkaat asiakkaan päätä vessanpöntön kannella ja vedät vessaa niin pitkään että se kusipää ostaa sun ylihintaista paskaa mistä et saa palkkaa.

      suomi nousuun ja demarit on kuninkaita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      290
      3257
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3034
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      24
      2017
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      132
      1916
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1804
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1671
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1410
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1233
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1153
    10. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      39
      1122
    Aihe