Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lindorff perintä, huijataanko minua?

ihmetellen

Minulla on toiminimi yritys jonka tilavuokra meni perintään. Lindorffilta tuli ensin muistutus ja sitten vaatimus. Vaatimuksen jälkeen tein maksusopimuksen jota en kumminkaan pystynyt noudattamaan. Nyt olen laskut maksanut, mutta kulut ovat olleet tälläisiä:
Maksumuistuts 5€
Maksuvaatimus 135€
Maksuvaatimus 60€
Maksuvaatimus16€
Maksuvaatimus 16€
Maksusuunnitelma 12€

Eikö nyt mennä jo perintälain ohi, vai eikö se koske yrityksiä?

"perimistoimiston maksuvaatimuksen kulut voivat olla 16.3.2013 lähtien enintään seuraavat:
14 euroa, jos velan pääoma on enintään 100 e
24 euroa, jos pääoma yli 100 euroa, mutta enintään1000 euroa
50 euroa, jos pääoma on yli 1 000 euroa
14 euroa, jos velka on suoraan ulosottokelpoinen
toisen maksuvaatimuksen hinta voi olla enintään puolet ensimmäisen hinnasta"

3

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrityksiltä enemmän
      • raivoisasähkö

        Juu yrittäjiltä ja yhdistyksiltä peritään ihan mielettömästi. Meillä ,yhdistyksellä,oli sähkölasku harhaillut ja sitten tuli perintätoimistolta lasku joka oli suurinpiirtein kuusi kertaa suurempi kuin sähkölasku, eli sähkölasku oli n 40 eur, perintämaksu 56 euroa ja lisäksi sähkön ennakkomaksu 220. Ennnakkomaksu oli jokin pakollinen rahastointimaksu joka annetaan takaisin kun määräaikainen sähkösopimus loppuu lokakuu 16. Kiva lasku köyhälle yhdistykselle!


      • jätemaksu

        JOO meille tullut yli 10vuotta 2kertaa vuodessa instru joku perintä toimistolta ,joka kerta suurempi lasku ei olla enään noteerattu mitenkään. alkuun soitin sinne että on kuitti kotona maksetusta laskusta. mut perintä vaan jatkuu. kerran soitin että viekää joo raastupaan lasku .niin katotaan . elikkä pelkkää huijausta perintätoimistolta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe