Yuri ja Yaoi genret

Yurifani <3

Olen jo pitempään pohtinut miksi Yaoi(boyxboy = poikarakkaus) on suositumpaa kuin Yuri(girlxgirl = tyttörakkaus). Miksi asia on näin? Miksi Yaoilla on enemmän naisfaneja, kun taas Yurilla on vastaavasti miesfaneja? Itse olen tyttö ja pidän Yurista, mutta en voi käsittää Yaoita sitten ollenkaan. Ei siis minulla ole sitä mitään vastaan, mutta ihmettelen vain miksi Yaoi viehättää enemmän naisyleisöä kuin taas miehiä? Olen taannoin katsonut Lovelessia (sisältää Yaoi ja Yuri vivahdetta jos ns. voi sanoa c: ?) mutta en ainakaan henkilökohtaisesti ole nähnyt poikarakkaudessa mitään erikoista. Toisaalta olen huomannut senkin, että jos juttelen sellaisen henkilön kanssa, joka pitää Yaoista ei välttämättä pidä Yurista. Olen myös törmännyt siihen, että 'Yuri' genrenä pidetään miehille suunnattuna ja saan monesti negatiivisia mielipiteitä, kun ilmaisen tykkäävänä Yurista avoimesti.. Mhm.

Ehkä Yaoi on kiinnostavaa naisten silmissä, sillä sen kautta tavallaan voi ns. kuvitella itsensä pojan asemaan ja siihen minkälaista on olla miehen kanssa yhdessä miehenä. Siis tämäkin minun teoria. ^-^

Siispä voisiko joku valistaa ja kertoa oman näkökulmansa asiaan?

4

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No enpä tiedä, itsehä vain tykkään ylensä katella animeja joissa on mielenkiintone juoni ja jännittäviä tapahtumia. Yuri ja yaoi sarjat ovat yleensä aika tylsää, tosin ecchi ja harem on minun mielee ^^

      • Joo kuulosti varmaa epäselvältä, mutta en osaa oikee kunnon kantaa ottaa :) sori


    • 123456789

      Itse miehenä voin katsoa Yuria, mutta mielummin katson kuitenkin sitä normaalia heteromeininkiä. EI mulla mitään homoja vastaan ole, mutta en kyllä sellaista viitsi katsoa, mikäli ei ole pakko. Tiedän myös naisia joille homot on iha okei, mutta lesbot oksettavat. Se on todennäköisesti vain joku biologinen juttu aivosoluissa.

      • saynotoyuri

        Itse olen mies enkä KESTÄ katsoa yuria... yaoi on minusta parempaa katottavaa kuin yuri vaikka hetero olenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe