Kaikki karenssit ovat laittomia!

845ntd

Kaikki karenssipäätökset lainvastaisia. Eli kun saatte karenssia valitatte siitä näiden lakipykälien perusteella voitte kopioida alla olevan tekstin kokonaisuudessa aina valitukseenne. Mikäli karenssi ei muutu niin ottakaa yhteys lähimpään oikeusaputoimistoon, joka auttaa teitä ilmaiseksi. Virkailija joka on määrännyt teille karenssin lainvastaisesti on aina syyllinen virkarikokseen eli yleensä Virka-aseman väärinkäyttäminen Virkavelvollisuuden rikkominen Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen.

Jokainen karenssi on laiton.

"Perustuslain 19 §:n 1 momentin mukaan jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Perustuslain 22 §:n mukaan julkisen vallan eli viranomaisten on turvattava perus- ja ihmisoikeuksien toteutuminen."

Alla olevilla taistelette laittomia karensseja jakavia virkalijoita vastaan ja oikeusaputoimisto auttaa ilmaiseksi. Jokainen laittoman karenssin antava virkailija syyllistyy aina yhteen tai useampaan alla olevista. Niiden avulla nostatte syytteen.

5 §

Virkasalaisuuden rikkominen ja tuottamuksellinen virkasalaisuuden rikkominen

Jos virkamies tahallaan palvelussuhteensa aikana tai sen päätyttyä oikeudettomasti

1) paljastaa sellaisen asiakirjan tai tiedon, joka viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetun lain (621/1999) tai muun lain mukaan on salassa pidettävä tai jota ei lain mukaan saa ilmaista, taikka

2) käyttää omaksi tai toisen hyödyksi taikka toisen vahingoksi 1 kohdassa tarkoitettua asiakirjaa tai tietoa,

hänet on tuomittava, jollei teosta muualla säädetä ankarampaa rangaistusta, virkasalaisuuden rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. Virkamies voidaan tuomita myös viralta pantavaksi, jos rikos osoittaa hänet ilmeisen sopimattomaksi tehtäväänsä.

Jos virkamies huolimattomuudesta syyllistyy 1 momentissa tarkoitettuun tekoon, eikä teko huomioon ottaen sen haitallisuus ja vahingollisuus sekä muut tekoon liittyvät seikat ole kokonaisuutena arvostellen vähäinen, hänet on tuomittava, jollei teosta muualla säädetä ankarampaa rangaistusta, tuottamuksellisesta virkasalaisuuden rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

7 §

Virka-aseman väärinkäyttäminen

Jos virkamies hankkiakseen itselleen tai toiselle hyötyä taikka aiheuttaakseen toiselle haittaa tai vahinkoa

1) rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa osallistuessaan päätöksentekoon tai sen valmisteluun tai käyttäessään julkista valtaa muissa virkatehtävissään taikka

2) käyttää väärin asemaansa käskyvallassaan tai välittömässä valvonnassaan olevaan henkilöön nähden,

hänet on tuomittava virka-aseman väärinkäyttämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Virkamies voidaan tuomita myös viralta pantavaksi, jos rikos osoittaa hänet ilmeisen sopimattomaksi tehtäväänsä.

9 §

Virkavelvollisuuden rikkominen

Jos virkamies virkaansa toimittaessaan tahallaan muulla kuin edellä tässä luvussa säädetyllä tavalla rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa, eikä teko huomioon ottaen sen haitallisuus ja vahingollisuus ja muut tekoon liittyvät seikat ole kokonaisuutena arvostellen vähäinen, hänet on tuomittava virkavelvollisuuden rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Virkamies voidaan tuomita myös viralta pantavaksi, jos hän on syyllistynyt 1 momentissa mainittuun rikokseen rikkomalla jatkuvasti tai olennaisesti virkavelvollisuutensa ja rikos osoittaa hänet ilmeisen sopimattomaksi tehtäväänsä.

10 §

Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen

Jos virkamies virkaansa toimittaessaan huolimattomuudesta muulla kuin 5 §:n 2 momentissa tarkoitetulla tavalla rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa, eikä teko huomioon ottaen sen haitallisuus ja vahingollisuus ja muut tekoon liittyvät seikat ole kokonaisuutena arvostellen vähäinen, hänet on tuomittava tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden rikkomisesta varoitukseen tai sakkoon.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20020604#Pidp330416

Kaikki karenssin saaneet voivatkin vedota noihin lakeihin. Myös ne jotka kieltäytyvät kaikista TE-toimistojen vaatimuksista koulutukseen ja työhön. Mikäli valitusta ei hyväksytä syystä tai toisesta niin on TE-toimiston virkailija ja sosiaalitoimiston virkailija syyllistyy aina näihin Virka-aseman väärinkäyttäminen Virkavelvollisuuden rikkominen Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen. Olkaa aktiivisia ja ottakaa selvää oikeuksistanne ja taistelkaa vastaan kaikki karenssi ovat laittomia. Levittäkää tietoa ja opettakaa muita!

9

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heraa Vati

      Tarkennatko hieman, minkä pykälän perusteella valitus kannatti tehdä, luettelet melko monta. Miten olet itse muotoillut valituksen?

      • This is (bad) humour

        Mää muotoilen, et tää on ihan peeceestä. Mää en hyväksy. Ja laitan ton rimpsun.


    • fako

      TE-toimiston ja sosiaalitoimiston karensseja vastaan perusteluna käy alla oleva sitä kannattaa hyödyntää. Eli valitus alla olevan perusteella.

      "Perustuslain 19 §:n 1 momentin mukaan jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Perustuslain 22 §:n mukaan julkisen vallan eli viranomaisten on turvattava perus- ja ihmisoikeuksien toteutuminen."

      Mikäli valitusta ei hyväksytä niin sitten on syytteidenn nostaminen virkailijaa vastaan kaikilla alla olevilla perusteilla. Oikeuasuputoimisto tai valitsemasi asianajaja auttaa ilmaiseksi mikäli varaton eli tulot alle 800€ /kk asumistukia ei lasketa tuloiksi. Eli alla olevat kaikki syytteeseen virkailijoita vastaan


      7 §

      Virka-aseman väärinkäyttäminen


      9 §

      Virkavelvollisuuden rikkominen

      10 §

      Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen


      http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20020604#Pidp330416

      • J. Uristi

        Oikeus toimeentuloon toteutuu toimeentulotuen kautta (jos toteutuu). Se on viimesijainen tuen muoto. Perustuslaissa toimeentulon ei määrätä toteutuvan työttömyysturvan kautta, mikäli menettelee itse niin, ettei työttömyysturvaan/ työmarkkinatukeen enää ole oikeutta.


    • oikoir

      J. Uristi
      Ei tiedä yhtään mistä puhuu eikä tiedä asiasta yhtään mitään. On näitä mutu tyyppejä jotka kuvittelee, että laiki toimii kuten itse ajattelee. Luultavasti trolli.

      Nuo valitukset pitää tehdä aina huolellisesti, perusteellisesti ja tarkasti. Jos virkailija on mielivaltaisesti antanut virheellisesti tai tahallisesti karenssin. Pitää ne virheelliset syyt mainita ja perustella miksi ne ovat virheellisiä. Valitukset tehdään tarvittaessa liitteiden kera kelalle/ työttömyysturvalautakunnalle.

      Aika usea TE-toimiston/sossun karenssi on peruuntunut juuri pelkästään tällä valituksen perusteella.

      Eli selitys: Virkailija " virkailijan nimi tähän" on tietoisesti ja tahallisesti rikkonut Suomen lakia ja antanut lainvastaisen karenssipäätöksen, joka rikkoo alla olevia Suomen lakeja. Päätös on myös perustuslainvastainen.

      Perusturva: Oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon

      Perustuslaki turvaa jokaiselle oikeuden välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Tällöin edellytetään sitä, että henkilö ei itse kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa. Käytännössä tällä tarkoitetaan sitä, että jokaisella on oikeus saada katto pään päälle, välttämätön jokapäiväinen leipä sekä oikeus riittävän sairaanhoitoon. Jokaisella on myös oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana. Sama koskee lisäksi lapsen syntymästä ja huoltajan menetyksestä aiheutuvia tilanteita. Näissä tilanteissa kaikilla on oikeus saada perustoimeentuloa vastaava määrä joko eläkkeinä, vakuutuskorvauksena, opintorahana tai toimeentulotukena.

      Julkisen vallan tehtävä on perustuslain mukaan turvata jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Lapsen hyvinvointi ja yksilöllisen kasvun tukeminen on sälytetty osittain myös yhteiskunnan ja julkisen vallan vastuulle. Lain mukaan julkisen vallan tulee antaa perheelle mahdollisuudet turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kehittyminen.

      Perustuslain 19 §:n 1 momentin mukaan jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Perustuslain 22 §:n mukaan julkisen vallan eli viranomaisten on turvattava perus- ja ihmisoikeuksien toteutuminen.

      • oikoir

        Työkokeilusta kieltäytyminen suunnitelmaa tehtäessä ei ole lain mukaan karenssiperuste. Joten sillä perusteella annattu karenssi on laiton vaikka niitä annetaankin.

        Myös toimeentulotuen alentaminen karenssin yhteydessä on laiton. Euroopan ihmisoikeussopimuksessa on kiellety antamasta samasta teosta kahta rangaistusta.

        Jos TE-toimistosta tulee karenssi niin se on ensimmäinen rangaistus.
        Sitten kun sossu alentaa toimeentulotukea niin se on TOINEN rangaistus samasta "teosta". Jos yksi viranomainen rankaisee niin toinen ei enää saa rangaista samasta asiasta. Juuri tuollainen on kielletty EIS:ssa.

        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1999/19990063/19990063_2#idp3918864

        Jotkkut väittävät ettei karenssi ole rangaistus vaan hallinnollinen seuraamus vaikka kyllä se rangaistus on ja kova sellainen kun viedään leipä suusta. Sillä ei ole väliä onko se laiton vai ei. Rangaistuksen ja hallinnollisen seuraamuksen välinen sanakikkailu on turhaa. Karenssi on siis rangaistus ja toimeentulotuen alentaminen toinen rangaistus ja vielä eri viranomaisen antamana. Siksi laki on vastoin EIS:a eikä sitä tule soveltaa koska EIS on vahvempi.
        Aiheesta lisää tuolla:
        http://sakutimonen.com/tag/hallinnollinen-seuraamus-rangaistus/

        Potkut ei voi olla rangaistus koska työnantajalla ei ole rangaistusoikeutta.

        Eli kun alatte valittamaan niin tärkein taistelu käydään juuri sosiaalitoimiston kanssa ja sosiaalitoimisto ei saa antaa mitään karenssia jos TE-toimisto on jo antanut. Sitä vastaan tehtävä valitus sisältää yllä olevan kirjoitukseni perusteet ja lisänä tulee alla oleva.

        Jos yksi viranomainen rankaisee niin toinen ei enää saa rangaista samasta asiasta. Juuri tuollainen on kielletty EIS:ssa.
        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1999/19990063/19990063_2#idp3918864

        Euroopan ihmisoikeussopimuksessa on kiellety antamasta samasta teosta kahta rangaistusta.


      • ytobe
        oikoir kirjoitti:

        Työkokeilusta kieltäytyminen suunnitelmaa tehtäessä ei ole lain mukaan karenssiperuste. Joten sillä perusteella annattu karenssi on laiton vaikka niitä annetaankin.

        Myös toimeentulotuen alentaminen karenssin yhteydessä on laiton. Euroopan ihmisoikeussopimuksessa on kiellety antamasta samasta teosta kahta rangaistusta.

        Jos TE-toimistosta tulee karenssi niin se on ensimmäinen rangaistus.
        Sitten kun sossu alentaa toimeentulotukea niin se on TOINEN rangaistus samasta "teosta". Jos yksi viranomainen rankaisee niin toinen ei enää saa rangaista samasta asiasta. Juuri tuollainen on kielletty EIS:ssa.

        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1999/19990063/19990063_2#idp3918864

        Jotkkut väittävät ettei karenssi ole rangaistus vaan hallinnollinen seuraamus vaikka kyllä se rangaistus on ja kova sellainen kun viedään leipä suusta. Sillä ei ole väliä onko se laiton vai ei. Rangaistuksen ja hallinnollisen seuraamuksen välinen sanakikkailu on turhaa. Karenssi on siis rangaistus ja toimeentulotuen alentaminen toinen rangaistus ja vielä eri viranomaisen antamana. Siksi laki on vastoin EIS:a eikä sitä tule soveltaa koska EIS on vahvempi.
        Aiheesta lisää tuolla:
        http://sakutimonen.com/tag/hallinnollinen-seuraamus-rangaistus/

        Potkut ei voi olla rangaistus koska työnantajalla ei ole rangaistusoikeutta.

        Eli kun alatte valittamaan niin tärkein taistelu käydään juuri sosiaalitoimiston kanssa ja sosiaalitoimisto ei saa antaa mitään karenssia jos TE-toimisto on jo antanut. Sitä vastaan tehtävä valitus sisältää yllä olevan kirjoitukseni perusteet ja lisänä tulee alla oleva.

        Jos yksi viranomainen rankaisee niin toinen ei enää saa rangaista samasta asiasta. Juuri tuollainen on kielletty EIS:ssa.
        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1999/19990063/19990063_2#idp3918864

        Euroopan ihmisoikeussopimuksessa on kiellety antamasta samasta teosta kahta rangaistusta.

        Karensseja ovat mullekin yrittäneet antaa useasti mutta kaikki olen saanut peruttua valittamalla oikealla lailla. Omaa tyhmyyttä tai laiskuuttaan moni joutuu kärsimään karenssia. Pientä vaivaa ja aikaa vaatii kunnon valitus mutta tärkeintä on, että karenssi aina peruuntuu.


    • ytobe

      Todisteita noita virkaloisia vastaan kannattaa kerätä jatkuvasti. Eli kaikki liput ja laput on säilytettävä ja kaikki on myös vaadittava kirjallisena ja allekirjoitettuna. Keskustelut kannattaa äänittää, mieluummin salaa. Onneksi nykyisissä tietokoneissa on riittävästi muistia kaikkien virkaloisten syntien tallentamiseksi. Varmuuskopiota kannattaa ottaa muistitikulle tai polttaa CD:lle ja isommat synnit DVD:lle talteen

      • ytboe

        Merkittäviä voittoja karensseja vastaan

        Toimeentulotuki - Perusosan alentaminen - Asiakkuus työvoiman palvelukeskuksessa - Tietojen vaihtoa koskevasta sitoumuksesta kieltäytyminen

        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2013/201301887

        "Työvoiman palvelukeskuksen asiakkuuden esteeksi on käytännössä muodostunut se seikka, että A ei ole halunnut allekirjoittaa sitoumusta, jonka perusteella työvoiman palvelukeskuksessa toimivat työvoimatoimiston, kunnan ja Kansaneläkelaitoksen työntekijät saisivat oikeuden vaihtaa A:ta koskevia luottamuksellisia tietoja ja muita asiakirjoja, jotka koskevat A:n työkyvyn arviointia, työhön sijoittumiseen, koulutukseen tai kuntoutukseen liittyvää palvelutarpeen kartoittamista sekä työhön, koulutukseen tai kuntoutukseen liittyvien toimenpiteiden järjestämistä.

        A on valituksessaan hallinto-oikeudessa katsonut, ettei hänelle ole mitään oikeudellista velvoitetta tällaisen sitoumuksen antamiseen eikä sitoumuksen antamatta jättämistä myöskään voida käyttää hänen toimeentulotuen perusosansa alentamisperusteena, kun otetaan huomioon, ettei työvoiman palvelukeskus ole viranomainen."

        Tuossa toinen tapaus:
        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2013/201301431
        "A:lle oli maksettu toimeentulotukea ajalta 1.1.2007 - 31.5.2011 yhteensä 32 494,77 euroa. Toimeentulotuen maksaminen oli perustunut työ- ja elinkeinotoimiston tammikuussa 2007 antamaan lausuntoon, jonka mukaan A ei ollut oikeutettu työmarkkinatukeen. Työ- ja elinkeinotoimisto oli toukokuussa 2011 kumonnut aiemman lausuntonsa ja todennut, että työttömyysetuuden maksamiselle ei ollut ollut estettä 6.12.2006 alkaen. A:lle on myönnetty takautuvaa työmarkkinatukea 25 558,81 euroa samalta ajalta, jolta hän oli saanut toimeentulotukea. Koska A:n ei ollut väitetty erehdyttäneen kunnan sosiaalitointa toimeentulotuen maksamiseen ja koska takaisinperinnästä ei ollut päätetty toimeentulotukea myönnettäessä, toimeentulotuesta annetun lain 4 luvussa säädetyt edellytykset takaisinperinnälle eivät täyttyneet eikä kunnalla ollut oikeutta periä toimeentulotukea takaisin. Kunnan oli maksettava Kansaneläkelaitoksen sille maksamat takautuvat työmarkkinatuet A:lle. Näitä summia ei saanut käyttää toimeentulotuen takaisinperintään.

        Toimeentulotukilaki 19 §, 20 § 1 momentti ja 23 § 1 momentti"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      440
      5304
    2. Kuka on mystinen heppamies?

      Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2184
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      146
      1760
    4. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      80
      1495
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

      The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      18
      1448
    6. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

      Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1374
    7. Perjantaita!

      Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      82
      1305
    8. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

      Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      71
      1227
    9. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

      Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      70
      1178
    10. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      1120
    Aihe