Jatkuva tauko

kaupungin virkamies

Olen nytkin työpaikalla, mutta minulla ei ole muuta tekemistä kuin roikkua netissä näillä sivuilla ja satunnaisesti kirjoittelen väliin jotain sontaa pitääkseni itseni hereillä. Palkka juoksee sentään onneksi koko ajan. Joku saattaa tämmöistä työelämää kadehtiakin, mutta herkkua tämä ei ole. Olen tylsistynyt ja kaipaan oikeaa, fyysistä työtä.
Vielä pitäisi jaksaa kolmeen, ennen kuin voin siirtyä Sittarin kautta mäyräkoiran kanssa kotiin.

33

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virkaheittovirkamies

      Mäyräkoira ?
      So last season ?

      Osta 18- tai 24-packki. Kuka ostaa mitään mäyräkoira-pakkauksia enää. Loppuu kesken, kesken pahimman janon.

      • kaupugin virkamies

        Joudun valitettavasti tyytymään mäyräkoiraan arki-iltaisin, jotta jaksan herätä aamulla työhön, eikä krapulaani havaita työyhteisössä.


      • Alfred N. Ussinoff

        So last season = Niin viimeinen meripoika


    • virkaheitto

      Rapula on amatöörien vaiva. Jatkuva humaloissa olo, niin ei tule rapuloita.
      Pienellä harjoittelulla menee 24-päkki per ilta. Eikä edes henki haise enemmälti aamulla.
      Etsi jostain kauppa, joka myy Mennen-partavettä, Eau de gologne-hajuvettä, Old Spice-deodoranttia. Noita kun laittelet reilummanpuoleisesti, niin ei haise edellisen illan tai yön kaljoittelut.
      Silmille tummilla linsseillä olevat lasit, niin ei erotu harittavat ja kellertävät silmämunat.
      Meitä virkaheittoja ilmeisesti enemmänkin. Tulihan niitä kun kuntia yhdisteltiin...
      Mikäs kun palkka juoksee ja irtisanomisaikakin 5 vuotta ja alkaa taas alusta jos jokin pikkukunta saadaan vielä liitetyksi suur-Savonlinnaan.

    • Kiiiire, kiiiire!

      Sosteriin on myös jäänyt muistoksi kaupungin ajoilta, näitä suojatyöpaikkalaisia, joita ei saa pois, eivätkä itse älyä lähteä! Esittävät niiiiin hoitajaa, ja vetkuilevat eläkeikään asti, kiirettä valittaen. Kaikkien pitäisi jo nuorena olla joku vuosi töissä yksityisellä! Silloin oppisi, mitä työnteko tarkoittaa ja minkä pituisia ovat ruoka- ja kahvitauot!

    • samassa venneessä

      Palkka juoksee minä en

    • oikea työmies

      kun kerran noin vaikiaa on niin tuleppa ja vaihda osia! siinä loppuu turhat lätinät kun aamusta meet seittemäksi ja keikut päivän katola ja neljän maita saat pistää oman pusakin päälle. siinä ei paljon kaupoista kehtaa kaljoja ostella kun niitä väsyneenä jaksais juuakkaan. prk että sapettaa tommonen! tulitkos miettineeks että minunki maksamilla veroeuroilla sielä loisit? ihme ettei minun pitäs jo kesälomiaki töissä olla että herrat sais huilia jottei joutus olemaan tympääntymässä! lomanki kerrään melekein joka päivä mustikkaa myyntiin. niistä en veroeuroja sinun laisilles anna!

      • -pas-kaa jau-hat-

        Eihän tuo kiire näytä sinuakaan vaivaavan kun keskellä päivää tänne joudat kirjottelemaan.
        Et kai väitä että siellä katolla peltihommien ohessa niillä välikäsilläsi näpyttelet läppäriä tai lätyskäpuhelinta.


      • oikea työmies
        -pas-kaa jau-hat- kirjoitti:

        Eihän tuo kiire näytä sinuakaan vaivaavan kun keskellä päivää tänne joudat kirjottelemaan.
        Et kai väitä että siellä katolla peltihommien ohessa niillä välikäsilläsi näpyttelet läppäriä tai lätyskäpuhelinta.

        äläpäs lässytä! mullon kesäloma nyt ja aikaa lukkee tätäki suolta. ootkos ite lomilla ihan omin luvin vai muu lorvikatarin vaivaama?


    • työtön

      Minä voin jeesata! Irtisanoudu ihmeessä ja suosittele minua virkaan. Minulla on kandin tutkinto sekä veneenrakentajan tutkinto ja koko aikuisikäni olen tehnyt pelkkiä pätkätöitä. Nyt taas työttömyyttä takana ja mielelläni tulen töihin, jotta rahatilanne edes hieman paranisi. Olen työskennellyt erittäin monilla eri aloilla ja opin helposti lähes minkä tahansa uuden työn. Minkä alan työtä aloittaja teet?

      • 19+17=sata

        Ei se missään töissä ole. Kunhan kirjottelee puuta heinää.
        Kotonaan työttömänä lorvii ja Illodinia juo. Vai olisko vaihteeks Outo Kolinaa.


    • Haluun Reiskan!

      Naisihmisenä voi sanoa, että ahkera, aikaansaava, lihaksikas, monitaituri ja käsistään kätevä raksan mies kiinnostaa takuulla vastakkaista sukupuolta huomattavasti enemmän, kuin työpaikalla omiaan puuhasteleva, vetelä kaljan kittaaja!! "Ennen oli miehet rautaa............puuta ovat miehet nyt..!"

      • oikea työmies

        oikein sinulta.. onnee etsintään. täälä valitettavasti varattu sellanen reiska..oikee reiska ei vieraissa vieraile...niinku nuo juipelot saattaa..


      • kalevi 54
        oikea työmies kirjoitti:

        oikein sinulta.. onnee etsintään. täälä valitettavasti varattu sellanen reiska..oikee reiska ei vieraissa vieraile...niinku nuo juipelot saattaa..

        Miekin halluun reiskan...lihaksikas,karvainen,mahaa saa toki olla!!
        mukava olisi olla otettavana!


      • naisenpuoli

        Yhdyn tuohon; ahkera, aikaansaava, lihaksikas monitaituri ja ennen kaikkea käsistään kätevä saa minutkin huoahtamaan..lisäisin vielä ketjuun: kestävä ja sopivan kova.
        Vetelää kaljanlipittäjää ei naisen kannata huolia.


    • Yks niistä on mun!

      Jos mies velttoilee työmaalla, ei siitä ole mihinkään muuallakaan!
      Raksoilta löytyy oikeesti taitavia, ahkeria ja luotettavia MIEHIÄ!!

    • -88

      Kattokaapa mitä tämä nimmari kaupungin virkamies on kirjoitellut tuonne Åke ketjuun!! Vaikuttaa todella sairaalta tyypiltä, että terveiset vaan!!!!!

      • hoitsu7

        huutomerkeistä vois päätellä että kärsit pahasta ahdistuksesta.


    • hoitsu7

      Kyllä kiehahti päähän kun luin tuon aloituksen! Tuommoiset suojatyöpaikat, missä ei kerran tarvetta työntekijälle ole on lopetettava heti. Valtiolla ja kunnillahan näitä tuntuu riittävän. Yksityisellä tommoset laiskimukset saa lähdöt heti miten jos ei tulosta synny ja se on oikein. Itsellä vuorotyö ja hiljasempaa ei ole kuin joskus yöaikaan. Paljon taitaa olla karsittavaa noissa kaupungin virkamiehissä. Loparit vaan turhille ja pistäköön vaikka yrityksiä pystyyn niin oppiivat työntekoa.

      • Oi aikoja, oi tapoja

        Kuntaliitosten myötä näille kunnan virkamiehille taattiin VIIDEN vuoden virka. Vaikka ei olis mitään tekemistä, kunhan vetää luunsa johonkin kopperoon, pelaamaan ja leikkimään tietsikalla. Ollaan niin tekevinään jotain, sitten kahville mennessä esitetään niin väsynyttä. Sieltä niitä säästöjä syntyis eikä lapsista ja vanhuksista.
        Raksalla on taas päinvastoin ajetaan työntekijät loppuun. Aina kiire, pitäs saada perjantaik valmiiks, on valut, tai elementit tulee huomenna, aikataulut on laadittu tiukoiksi ettei hyvää jäkeä voi mitenkään tehdä...
        Tähän on markkinatalous mennyt.


    • ghfgjvh

      Sieltä joutaisi lakaista isolla luudalla sakkia kankaalle.

    • ylilatumestari

      Älkäähän nyt. Kankaalla on ollut kuuma, mutta rannan siimeksessä hyvä. Mä olen lymyillyt melkein koko kesän käymättä kertaakaan virkahuoneessani. Kännyssä autovastaaja, kaikki ok. Palkka joka minuutista ja nyt lomarahatkin. Ei perhana, pakko lähtee syksyksi johonkin etelään sairaslomalla. Eihän tätä kukaan kestä!

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11181148

      • dfhdhd

        No sitten siellä joutaisi potkia sakkia isolla kengällä nenään ja asettaa taannehtivaan korvasvelvollisuuteen. Ja toki antaa potkut töistään.


      • CCM

        Savonlinnasta esimerkkinä edelliseen,, entinen kaupungin johtaja Auvinen.
        Kyllä näitä palkan nostajia riittää.


    • mie vuan

      Ne kerrat kun oon jollain asialla kaupungintalolla pyörähtänyt, niin omin silmin olen nähnyt, että kyllä on tunnelma letkee ollut. Kiirettä ei tunnu olevan yhen yhellä työntekijällä. Mutta annapas olla kun huomaamatta varatulla ajalla saapuu ulkopuolinen paikalle ja kahvitaukoa yrittää keskeyttää ja vielä kysyy paikalle jotakin virkamiestä, niin kovasti kiirettä valittavat ja käskevät odottelemaan, Ja kahvitauko sen kun jatkuu. Ja jos satut jossain asiassa soittelemaan talolle, niin korkeintaan sihteeri tärkeänä vastaa ja napakasti ilmoittaa, että henkilö ei ole juuri nyt paikalla. Niin tärkeitä ja kiireisiä on nuo meijän kaupungin virkamiehet...parempi meijän pienten ja mitättömien kaupunkilaisten pittee suut supussa ja ohittoo heijät hattu kourassa kumarrellen..ja missään tappauksessa ei saa mennä vaivaamaan millään maallisella..!

      • BB.

        Roskajoukkoa koko paikallisvirkamiesväki.
        Jokaiselle heitä elättävälle veronmaksajalle saisivat kumartaa syvään.
        Yrittäjille maahan saakka ja kadun yli.

        Palvelija on palvelija, se kannattaa muistaa jokaisen virkanilkin.
        Luut kasaaan ja liikettä niveliin, kun ihmisillä on asiaa.

        Yhteiskunnan parasiitit, hävetkää!


      • virkailija
        BB. kirjoitti:

        Roskajoukkoa koko paikallisvirkamiesväki.
        Jokaiselle heitä elättävälle veronmaksajalle saisivat kumartaa syvään.
        Yrittäjille maahan saakka ja kadun yli.

        Palvelija on palvelija, se kannattaa muistaa jokaisen virkanilkin.
        Luut kasaaan ja liikettä niveliin, kun ihmisillä on asiaa.

        Yhteiskunnan parasiitit, hävetkää!

        Keskellä päivää täällä kirjoittelemassa.
        Veikkaan, että olet työtön. Tuskin lounastauolla, kuten minä. Sinuako pitäisi kumarrella?


    • virkailija

      Kaikilla ei ole lähtökohtaisestikaan kykyjä päästä parempiin virkoihin.
      Täällä sitten kasvottomina keskellä päivää nuristaan, vaikka olisi peiliin katsomisen paikka.

      • siälivä

        Ehitkö raukka ies pittee yhen yhtä kahvitaukova lounastauvon välissä...?


    • BB.

      Kuule virkailija.
      Savonlinnassa ei ole yhtään ns. parempaa virkaa, joka minua kiinnostaisi. Sellaiset paremmat virat ovat tyystin muualla. Muutama Helsingissä, mutta enimmäkseen esim. Brysselissä.

      Kuitenkin...parempi olla vapaana isäntänä, kuin kahlehdittuna renkinä. Muista se!
      Tyydy osaasi, sillä muuhun sinusta ei ole, kuin yhteiskunnan elätiksi.

      Minä panen sinut kumartamaan kohdatessa, ellet itse sitä ymmärrä tehdä.
      Sinä syöt kädestäni.

    • ihmepaskaa

      Siellä sossussa on yks todella v.mäinen toimeentulovirkailija.
      Yrittää säästää vaikka 30€ joka kuukausi köyhän rahoista.
      Jatkuvasti sai soitella kun tämä kukkahattutäti teki joka kuu "virheitä"!
      Todella vittumaisella äänellä vastas sitten miksei ole tiettyjä menoja maksanut. Ja hänen päätöksensä eivät perustuneet lakiin vaan omaan päätäntöön.

      Varmaan vihaa köyhiä saakelin nihilisti.

      • Piikki kiinni

        Helvetin hyvä että edes joku yrittää pitää veronmaksajien rahoista huolta.Vittuuko niitä laskuja sossuun viet, mikset maksa niitä itse?Saatanan luuseri!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe