Etsin kuolemansairasta henkilöä!

pienirunotyttö

Aihe alue on varmaanki täysin väärä, mutta en löytänyt sopivaa palstaa asialleni. Tiedän että asia, josta puhun, herättää monenlaisia ajatuksia.

Minä siis etsin kuolemansairasta henkilöä, joka olisi valmis kertomaan hieman elämästään, tunteistaan, kuolemanpelosta, ihmissuhteistaan jne. Haluaisin siis henkilön, joka tietää miltä tuntuu elää vakavasti sairaana ja joka vaikeasta aiheestaan huolimatta auttaa minua nimettömänä oman projektini kanssa. Olen nuori tyttö, jonka tarkoituksena siis olisi kirjoittaa "kirja" fiktiivisestä hahmosta, joka on kuolemansairas. Ilman omakohtaista kokemusta tuollaista aihetta on kuitenkin vaikea ymmärtää. Jos kirjoitelma aikanaan tulevaisuudessa kehittyisi joksikin suuremmaksi, saisi tämä henkilö totta kai halutessaan myös henkilöllisyytensä esiin mahtavana innoittajana. En kuitenkaan usko että niin ainakaan lähitulevaisuudessa tulisi tapahtumaan, sillä kirjoittaminen on aikaa vievää ja haluan tehdä tämän kaikessa hiljaisuudessa.

Mikäli ajattelet olevasi sopiva ihminen projektiini, kommentoi tähän ja kerro hieman itsestäsi (ikä, sukupuoli, perhe, omia tuntemuksia lyhyesti). Jos vaikutat myös minulle sopivalta henkilöltä, sovitaan tässä keskustelussa sähköpostin vaihdoista jne.

Kiitos kovasti, jos vaivauduit lukemaan loppuun asti. Tämä teksti tulisi olemaan mulle iso juttu! ♥

17

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uu77kii7k

      Söy rotanmyrkkyä ja alota siitä!

    • henkilö tilauksessa

      Jospa me kaikki kirjoittavat ihmiset etsisimme samalla tavoin suomi24:n palstoilta henkilöitä, joita teksteihimme sisältyy.

      Minulla olisi tilauksessa yksi kiinalainen, Kiinassa asuva tietoliikenneinsinööri, joka työskentelee paikallisessa yrityksessä. Joka osaisi kertoa minulle kaiken Kiinan tietoteknisestä kehityksestä viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Kun noiden yritysten sisäistä tietoa on hieman vaikea saada netistä ja jos löytyykin, niin ei englanniksi, vaan harakanvarvaskirjaimin.

      Kiitokset jo etukäteen avustanne!

      • *toho

        Niin, tai jospa me kaikki piikittelisimme samalla tavoin toisiamme kuin sinä pientä runotyttöä ja minä sinua.


      • vanmjäs
        *toho kirjoitti:

        Niin, tai jospa me kaikki piikittelisimme samalla tavoin toisiamme kuin sinä pientä runotyttöä ja minä sinua.

        Tuo oli hyvä!

        Tai jospa me sittenkin kehuisimme ja kunnioittaisimme toinen toistamme samalla tavoin kuin minä sinua, nimimerkki *toho?


      • henkilö tilauksessa
        vanmjäs kirjoitti:

        Tuo oli hyvä!

        Tai jospa me sittenkin kehuisimme ja kunnioittaisimme toinen toistamme samalla tavoin kuin minä sinua, nimimerkki *toho?

        Jos aloitus on noin korostetun naiivi ja nimimerkki Pieni runotyttö, niin siinähän suorastaan kerjää verta nenästään.

        Esimerkilläni omasta etsinnästäni (joka ei ollut aivan kuviteltu, vaan lähellä sitä, mitä olisin tarvinnut kerran aiemmin) halusin sanoa, että meidän aloittelijoiden on kaikkien tehtävä taustatyömme itse, ellei ole jotain suhteita. Netti auttaa jonkun verran, mutta mitä tulee nimenomaisesti omakohtaisiin kokemuksiin, niin ne on etsittävä muulla tavoin tai sitten kuten minä tein, niin kuviteltava.

        Yleensä kehotetaan kirjoittamaan vain siitä, mikä on itseä lähellä ja monesti se on hyvä neuvo. Arvostan kuitenkin kaikkia, joilla on halua sen ylittämiseen, niin myös ketjun aloittajaa.


      • vanmjäs
        henkilö tilauksessa kirjoitti:

        Jos aloitus on noin korostetun naiivi ja nimimerkki Pieni runotyttö, niin siinähän suorastaan kerjää verta nenästään.

        Esimerkilläni omasta etsinnästäni (joka ei ollut aivan kuviteltu, vaan lähellä sitä, mitä olisin tarvinnut kerran aiemmin) halusin sanoa, että meidän aloittelijoiden on kaikkien tehtävä taustatyömme itse, ellei ole jotain suhteita. Netti auttaa jonkun verran, mutta mitä tulee nimenomaisesti omakohtaisiin kokemuksiin, niin ne on etsittävä muulla tavoin tai sitten kuten minä tein, niin kuviteltava.

        Yleensä kehotetaan kirjoittamaan vain siitä, mikä on itseä lähellä ja monesti se on hyvä neuvo. Arvostan kuitenkin kaikkia, joilla on halua sen ylittämiseen, niin myös ketjun aloittajaa.

        Myönnän, että minunkin olisi tehnyt mieleni iskeä aloituksen kirjoittaja kuoliaaksi (Emilia Byrd Starrin, pienen runotytön sanoin). Mutta minä en tahdo piikitellä ketään. :-)

        Myös minä teen taustatyöni itse - tällä hetkellä etsin oma-aloitteisesti tietoa huostaanotoista ja lastensuojelusta - enkä todellakaan ensimmäisenä paukauttaisi tänne hutaistua ja naiivia ja ennenkaikkea epämääräistä kyselyä siitä, mitä tapahtuu jos teen lastensuojeluilmoituksen naapurin kakaroista.


    • runoäijä

      minä etsin tarpeeksi typerää ja tyhmää pientä runotyttöä runojen kohteeksi. Saisi olla mitoiltaan 89-60-99 ja neitsyt. Tekisin petrospektiivisen runon hänen olemisestaan

    • isorunotyttö

      Pienirunotyttö, älä välitä ilkeistä kommenteista. Netti on pullollaan (aikuisia?!) ihmisiä, joiden on pakko yrittää korostaa itseään olemalla ilkeitä. Harmi sinänsä, tämä kun voisi olla kiva paikka kirjoittavien kokoontua ja keskustella :/ Onko paikkakunnallasi vaikka kirjoituspiiriä, josta voisit saada tukea ja ideoita?

      Kannattaa kokeilla vaikka jotain lehti-ilmoitusta tai yrittää etsiä suhteiden kautta esim. työpaikoilta, ilmoitustauluilta, vanhustenkodista. Aiheesi on rankka ja arka, joten kannattaa varautua vaikeuksiin. Ihmiset eivät helpolla suostu haastateltaviksi moisesta ja voivat olla todella rankkoja kokemuksia sinullekin. Minkä ikäinen olet? Toivottavasti sinulla on sitten joku, jolle puhua haastattelujen herättämistä tunteista.

      Ennen kaikkea suosittelen, että näin alkuun käytät vielä omaa mielikuvitustasi, kuvittelet itse, miltä sinusta tuntuisi. Voit myös etsiä kirjastota materiaalia, elämänkertoja jne. Aiheesta on tehty elokuvia, kirjoja, muistelmia, joihin kannattaa näin alkuun syventyä kunnolla.

      Onnea yritykseen ja älä suotta lannistu. On niitä kivojakin ihmisiä olemassa, tsemppiä :)

    • 7+7+7

      Soon-to-be-dead-henkilöt avautuvat: http://areena.yle.fi/tv/1930625

      Myös joitain kirjoja on koottu saattohoidossa olevien henkilöiden haastatteluista, kysy kirjastosta.

    • piiritetty huone
    • joppajoo

      Lue Ulla-Carin Lidqvistin kirja Ken voi airoitta soutaa. Kirjoittaja on keski-ikäinen ALS:iin sairastunut nainen, joka tietää kuolevansa muutaman vuoden sisällä.

    • kiuuy6yt

      Olen samaa mieltä, että rotanmyrkyllä runotyttö pääsee lähimmäksi tunnetta ja kirjoitettavaa aihetta, oman suunsa kautta.

      • Äänestä mua

        Kukaan ei voi antaa plussaa tällaisesta viestistä!


    • asara83

      En ymmärrä miten rumia vastauksia täältä saa, ihmiset ovat jo valmiiksi kateellisia, vaikket ole edes vielä kirjoittanut mitään (poikkeuksena Isorunotyttö), mutta älä lannistu. Tosiasia on, ettei mistään voi kirjoittaa ilman omaa kokemusta, ei vaikka lukisi kaikki maailman artikkelit. Sinun tapauksessasi on kyseessä todella vakava aihe. Jos todella haluat tosissasi kirjoittaa, huomaat, että aihe tulee sinun luoksesi elämän mukana ja löytää sinut. Sinun ei tarvitse väkisin etsiä sitä, etkä sitä voikaan tehdä. Minäkin muistan halunneeni kirjoittaa muodikkaista aiheista, joista en tiennyt mitään. Älä yritä liikaa liian varhain. Aihe tulee sinunkin luoksesi, mutta malta odottaa. Ei ole väärin ottaa lisää selvyyttä netistä ja artikkeleista, mutta sen aiheen pitää tulla ensin, ei halun kirjoittaa siitä.

      • Taas tätä

        Piti sitten taas sotkea kateus tähänkin ketjuun.

        Ihmiset, jotka sotkevat kateuden kaikkeen, mistä puhutaan, ovat jotenkin vinksahtaneita. Kuvittelevat, että kaikki vertaavat itseään toisiin, vaikka eihän ihmiset ole tässäkään suhteessa samanlaisia.


      • vanmjäs
        Taas tätä kirjoitti:

        Piti sitten taas sotkea kateus tähänkin ketjuun.

        Ihmiset, jotka sotkevat kateuden kaikkeen, mistä puhutaan, ovat jotenkin vinksahtaneita. Kuvittelevat, että kaikki vertaavat itseään toisiin, vaikka eihän ihmiset ole tässäkään suhteessa samanlaisia.

        Tuo on totta. Eikö kateus ja toisiin kohdistuva jatkuva vertaus ja kilpailu olekin hiukan narsistista?


      • Taas tätä
        vanmjäs kirjoitti:

        Tuo on totta. Eikö kateus ja toisiin kohdistuva jatkuva vertaus ja kilpailu olekin hiukan narsistista?

        Miksi kommentoin kateutta, niin silloin, kun se sotketaan muutoin asialliseen tai suht asialliseen keskusteluun, niin se keskustelu menee helposti sivupoluille.

        Ja henkilökohtaisesti en ole ikinä ymmärtänyt, miksi olla kade. Se mitä toisilla on, ei ole itseltä pois. Jos joku esimerkiksi tuottaa laadukasta tekstiä ja saa kirjansa julkaistuksi, niin se on epäsuorasti plussaa kaikille kirjoittaville. Silla tavoin, että kirjoittaminen ja kirjallisuus elää ja esikoiskirjojakin julkaistaan. Kirjoittaminen ei liene mitenkään trendikästä tänä päivänä eikä kirjojen lukeminenkaan, kun niin moni ajaltaan uudempi asia kilpailee ihmisten vapaa-ajasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4197
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4046
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3059
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2548
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2538
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2416
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2309
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2255
    Aihe