Kiuru livertää sontaa i

Sontatykki Kiuru

Krista Kiuru näyttää kuuluvan siihen paradoksaaliseen ryhmään sosiaalidemokraatteja, jonka jäsenet ovat niin tyhmiä että toisetkin sosiaalidemokraatit huomaavat sen. Porilainen sosiaalidemokraatti Mikko Elo on nostanut kissan pöydälle siinä, että Kiuru valehtelee ammattinsa:

http://mikkoelo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/173800-miksi-ministeri-kiuru-valehtelee-koulutuksensa-ja-ammattinsa

Kiuru ilmoitti taannoin ammatikseen opinto-ohjaaja, vaikka hänellä ei ole koulutusta siihen. Nyt tieto on poistettu eduskunnan kalenterista, mutta hän ilmoittaa edelleen ammatikseen opettajan ammatin, vaikka hänellä ei ole opettajan tutkintoa.

Miten ihmeessä edes Suomessa tälläinen valehtelija voi olla ministerinä?

49

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helinä-keiju3

      Onneksi Kiurumme on sentään luopumassa siitä ajatuksesta, että koulupakon laiminlyövälle lapselle lätkäistäisiin sakot. Onneksi alaikäisen, tulottoman lapsen velkavankeutta ja syrjäytymistä ei tällä tavoin voida luoda ja edistää. Tais tulla lapsen oikeuksien sopimuksen pykälät opetusministeriämme vastaan tässä asiassa. Ei se ollut sdp:n järki joka voitti, vaan kansainväliset lapsen oikeudet, jotka tulivat pyytämättä ja yllätyksenä sdp:n vallansokeiden naispäättäjien eteen. Onneksi.

      • Täysnolla?

        "Onneksi Kiurumme on sentään luopumassa siitä ajatuksesta, että koulupakon laiminlyövälle lapselle lätkäistäisiin sakot."

        No voi pyhä yksinkertaisuus. Vain pesunkestävä suomalainen demari saa aikaan jonkin noin kertakaikkisen älyttömän ehdotuksen.

        Kiurusta muuten kerrotaan eduskunnan nettisivuilla seuraavaa:

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?${APPL}=hetekaue&${BASE}=hetekaue&${THWIDS}=63.8/1408038308_498853&${oohtml}=hex/hex3500&${html}=hex/hex3500&${snhtml}=hex/hexnosyn&${savehtml}=/thwfakta/hetekau/hex/hex3000.shtml&tyyppi=hakusetti

        Hänen mainitaan olleen "sivu- ja päätoimisesti" (Lue: Epäpätevänä pätkätyöläisenä) opettaja ja opinto-ohjaaja. Lisäksi ainoa työ mitä on listattuna on jokin pakastevirka Tampereen yliopiston Porin yksikön suojissa.

        Toisin sanoen näyttää olleen noita täysnollademunaisia, jotka on nostettu täysin tyhjästä ministereiksi.

        Kiurun omin sanoin:

        http://kristakiuru.fi/635-2/

        "Olen 40-vuotias nuori nainen, koulutukseltani ja ammatiltani opettaja."

        Kävikin jo selville, että tuo on suoranainen valhe, koska Kiurulla ei näemmä ole opettajan koulutusta eikä hän siten voi olla opettaja ammatiltaan, vaikka olisikin tehnyt joitain tunteja epäpätevänä opettajan ammatissa. Ei meikäkään kutsu itseään putkimieheksi tai väitä olevansa ammatiltaan putkimies vaikka kerran raksalla kannoin putkia putkimiehen puolesta.

        "Monesti minua pyydetään"

        Mielenkiintoista, että tällä epäpätevällä tuntiopettajallamme ei ole edes kielioppi hallussa, mutta hän ei ole tainnut vielä olla epäpätevänä äidinkielen opettajana. Joka tapauksessa ensimmäinen sana pitäisi olla "Monasti".

        "Olen aina uskonut siihen, että ”jos ei hyppää, ei lennä”."

        Epäilemättä, mutta itselleni tuottaa vaikeuksia ymmärtää, mihin tahtiin Kiurumme hyppii ja lentelee.

        "Olen ollut vuosia töissä koulutusmaailmassa, viimeisimmät niistä tuntiopettajana ilmaisutaitopainotteisessa Meri-Porin lukiossa. Toimin koulun opinto-ohjaajana ja ilmaisutaidon opettajana, lisäksi olen opettanut filosofiaa. "

        Älä Kiuru unohda lisätä sanaa "epäpätevä" sopiviin kohtiin. Tuo olisi totuudenmukaisempi seuraavassa muodossa:

        "Olen ollut vuosia töissä koulutusmaailmassa, viimeisimmät niistä epäpätevänä tuntiopettajana ilmaisutaitopainotteisessa Meri-Porin lukiossa. Toimin koulun epäpätevänä opinto-ohjaajana ja ilmaisutaidon opettajana, lisäksi olen epäpätevänä opettanut filosofiaa."

        Kiintoisaa kyllä, Kiuru ei näytä olevan naimisissa. Se ei oikeastaan ole mikään ihme, sillä feministit lähinnä karkottavat miehet luotaan.

        "Venäjän alkeet ovat pahasti kesken."

        Mielenkiintoinen tapa sanoa, että hän ei osaa venäjää. Kiuru tavallaan on siis listannut osaamisiinsa ei-osaamisiaankin. Demarit ovat parhaita johtamaan ihmisiä harhaan.

        "harrastan kausiliikkumista"

        Jälleen erikoinen tapa myöntää, että liikunta ei pahemmin maistu.

        "Olen aina ollut innokasta oppimaan kaiken menneisyydestä."

        Ei uskoisi. Kannattaa huomata taas kerran, että Kiuru ei saa edes kielioppiaan oikein tässäkään esimerkissä.

        "Tärkeää se on myös siksi, että tulevaisuus on ainut perintö, jonka me voimme jättää tuleville sukupolville."

        Itseäni ainakin hieman pelottaa ajatellakin, minkälaisen "tulevaisuuden" Kiuru olisi jättämässä suomalaisille. YLE-vero ja tuo hänen kaavailemansa pinnarisakotusjärjestelmä antanevat esikuvaa.

        Noin kaiken kaikkiaan tämän esittelyn perusteella tulee kyllä mieleen kuva poliittisesta nollasta, joka ei olisi ministerinä eikä ehkä edes kansanedustajana, jos ei sattuisi olemaan nainen. Luultavasti hänen elämäkertansa mahtuisi postikortin taakse, vaikka neljänneksen tilasta varaisi valokuvalle.


      • MInisteriVerotuskoht

        Voiko olla totta, että noin on ehdottanut? Sosiaalidemarit ovat keskittyneet vaanimaan verotuskohteita. Sopisiko silloin verottaa, ministereiden työstä, koska he ovat varsinaisia takiaisia. Sama verotus myös julkishallinnossa työstkentelystä, sinne heitä sijoittamalla kerätään poliittista äänikauraa.

        Julkishallinnon työpaikka ja eduskunta- sekä hallitustyö uudeksi ylimääräiseksi verotuskohteeksi. Ovathan he ansioituineet miettimään maatalousporukkaa ja tukia on kaivettu olan takaa esille jo ajalta 40 vuotta sitten.


      • Kun ei ooo tietoo
        Täysnolla? kirjoitti:

        "Onneksi Kiurumme on sentään luopumassa siitä ajatuksesta, että koulupakon laiminlyövälle lapselle lätkäistäisiin sakot."

        No voi pyhä yksinkertaisuus. Vain pesunkestävä suomalainen demari saa aikaan jonkin noin kertakaikkisen älyttömän ehdotuksen.

        Kiurusta muuten kerrotaan eduskunnan nettisivuilla seuraavaa:

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?${APPL}=hetekaue&${BASE}=hetekaue&${THWIDS}=63.8/1408038308_498853&${oohtml}=hex/hex3500&${html}=hex/hex3500&${snhtml}=hex/hexnosyn&${savehtml}=/thwfakta/hetekau/hex/hex3000.shtml&tyyppi=hakusetti

        Hänen mainitaan olleen "sivu- ja päätoimisesti" (Lue: Epäpätevänä pätkätyöläisenä) opettaja ja opinto-ohjaaja. Lisäksi ainoa työ mitä on listattuna on jokin pakastevirka Tampereen yliopiston Porin yksikön suojissa.

        Toisin sanoen näyttää olleen noita täysnollademunaisia, jotka on nostettu täysin tyhjästä ministereiksi.

        Kiurun omin sanoin:

        http://kristakiuru.fi/635-2/

        "Olen 40-vuotias nuori nainen, koulutukseltani ja ammatiltani opettaja."

        Kävikin jo selville, että tuo on suoranainen valhe, koska Kiurulla ei näemmä ole opettajan koulutusta eikä hän siten voi olla opettaja ammatiltaan, vaikka olisikin tehnyt joitain tunteja epäpätevänä opettajan ammatissa. Ei meikäkään kutsu itseään putkimieheksi tai väitä olevansa ammatiltaan putkimies vaikka kerran raksalla kannoin putkia putkimiehen puolesta.

        "Monesti minua pyydetään"

        Mielenkiintoista, että tällä epäpätevällä tuntiopettajallamme ei ole edes kielioppi hallussa, mutta hän ei ole tainnut vielä olla epäpätevänä äidinkielen opettajana. Joka tapauksessa ensimmäinen sana pitäisi olla "Monasti".

        "Olen aina uskonut siihen, että ”jos ei hyppää, ei lennä”."

        Epäilemättä, mutta itselleni tuottaa vaikeuksia ymmärtää, mihin tahtiin Kiurumme hyppii ja lentelee.

        "Olen ollut vuosia töissä koulutusmaailmassa, viimeisimmät niistä tuntiopettajana ilmaisutaitopainotteisessa Meri-Porin lukiossa. Toimin koulun opinto-ohjaajana ja ilmaisutaidon opettajana, lisäksi olen opettanut filosofiaa. "

        Älä Kiuru unohda lisätä sanaa "epäpätevä" sopiviin kohtiin. Tuo olisi totuudenmukaisempi seuraavassa muodossa:

        "Olen ollut vuosia töissä koulutusmaailmassa, viimeisimmät niistä epäpätevänä tuntiopettajana ilmaisutaitopainotteisessa Meri-Porin lukiossa. Toimin koulun epäpätevänä opinto-ohjaajana ja ilmaisutaidon opettajana, lisäksi olen epäpätevänä opettanut filosofiaa."

        Kiintoisaa kyllä, Kiuru ei näytä olevan naimisissa. Se ei oikeastaan ole mikään ihme, sillä feministit lähinnä karkottavat miehet luotaan.

        "Venäjän alkeet ovat pahasti kesken."

        Mielenkiintoinen tapa sanoa, että hän ei osaa venäjää. Kiuru tavallaan on siis listannut osaamisiinsa ei-osaamisiaankin. Demarit ovat parhaita johtamaan ihmisiä harhaan.

        "harrastan kausiliikkumista"

        Jälleen erikoinen tapa myöntää, että liikunta ei pahemmin maistu.

        "Olen aina ollut innokasta oppimaan kaiken menneisyydestä."

        Ei uskoisi. Kannattaa huomata taas kerran, että Kiuru ei saa edes kielioppiaan oikein tässäkään esimerkissä.

        "Tärkeää se on myös siksi, että tulevaisuus on ainut perintö, jonka me voimme jättää tuleville sukupolville."

        Itseäni ainakin hieman pelottaa ajatellakin, minkälaisen "tulevaisuuden" Kiuru olisi jättämässä suomalaisille. YLE-vero ja tuo hänen kaavailemansa pinnarisakotusjärjestelmä antanevat esikuvaa.

        Noin kaiken kaikkiaan tämän esittelyn perusteella tulee kyllä mieleen kuva poliittisesta nollasta, joka ei olisi ministerinä eikä ehkä edes kansanedustajana, jos ei sattuisi olemaan nainen. Luultavasti hänen elämäkertansa mahtuisi postikortin taakse, vaikka neljänneksen tilasta varaisi valokuvalle.

        "Itseäni ainakin hieman pelottaa ajatellakin, minkälaisen "tulevaisuuden" Kiuru olisi jättämässä suomalaisille. YLE-vero ja tuo hänen kaavailemansa pinnarisakotusjärjestelmä antanevat esikuvaa."

        Otaksun, että se skenaario on pitää ihmiset koulunpenkissä loppuelämänsä, kun kerran on sinne päätynyt.

        Uralla tulee täydennystarvetta, tämän tyyppinen päättäjä kuin Kiuru tekee siitä pakolla/väkisin virallisen reitin uusin tutkintoihin ja näin ollen myös valtion tukemaksi koulutukseksi. Siinä vaan käy niin, että kun sinne on mennyt, ei ehkä työllisty, joutuu jatkamaan ja jatkamaan, ja vieläkin kerran jatkamaan.

        Siihen mennessä ei välttämättä ole palkkatuloa kertynyt kuin tukityöllistettynä ja verotuloa ei oikeasti koutusputkissa olevilta siunaannu.

        Tällaiseen on olemassa nykyaikana myös keinoja, raha-automaatti tukiin ei ole enää relevanttia. Tutkinnoista jätetään osaa keveymmäksi, poistetaan osia, ei lueteta kahteen kertaan, ei luetetan vanhaa tiedettä, jolla on vähän käyttöä. Ohjelmia on tehty, meillähän on ulkomaailaisille muutaman vuoden koulutusohjelmia, se sama sopii muillekin käyttöön otettavaksi.


      • kiero ay-liike
        Täysnolla? kirjoitti:

        "Onneksi Kiurumme on sentään luopumassa siitä ajatuksesta, että koulupakon laiminlyövälle lapselle lätkäistäisiin sakot."

        No voi pyhä yksinkertaisuus. Vain pesunkestävä suomalainen demari saa aikaan jonkin noin kertakaikkisen älyttömän ehdotuksen.

        Kiurusta muuten kerrotaan eduskunnan nettisivuilla seuraavaa:

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?${APPL}=hetekaue&${BASE}=hetekaue&${THWIDS}=63.8/1408038308_498853&${oohtml}=hex/hex3500&${html}=hex/hex3500&${snhtml}=hex/hexnosyn&${savehtml}=/thwfakta/hetekau/hex/hex3000.shtml&tyyppi=hakusetti

        Hänen mainitaan olleen "sivu- ja päätoimisesti" (Lue: Epäpätevänä pätkätyöläisenä) opettaja ja opinto-ohjaaja. Lisäksi ainoa työ mitä on listattuna on jokin pakastevirka Tampereen yliopiston Porin yksikön suojissa.

        Toisin sanoen näyttää olleen noita täysnollademunaisia, jotka on nostettu täysin tyhjästä ministereiksi.

        Kiurun omin sanoin:

        http://kristakiuru.fi/635-2/

        "Olen 40-vuotias nuori nainen, koulutukseltani ja ammatiltani opettaja."

        Kävikin jo selville, että tuo on suoranainen valhe, koska Kiurulla ei näemmä ole opettajan koulutusta eikä hän siten voi olla opettaja ammatiltaan, vaikka olisikin tehnyt joitain tunteja epäpätevänä opettajan ammatissa. Ei meikäkään kutsu itseään putkimieheksi tai väitä olevansa ammatiltaan putkimies vaikka kerran raksalla kannoin putkia putkimiehen puolesta.

        "Monesti minua pyydetään"

        Mielenkiintoista, että tällä epäpätevällä tuntiopettajallamme ei ole edes kielioppi hallussa, mutta hän ei ole tainnut vielä olla epäpätevänä äidinkielen opettajana. Joka tapauksessa ensimmäinen sana pitäisi olla "Monasti".

        "Olen aina uskonut siihen, että ”jos ei hyppää, ei lennä”."

        Epäilemättä, mutta itselleni tuottaa vaikeuksia ymmärtää, mihin tahtiin Kiurumme hyppii ja lentelee.

        "Olen ollut vuosia töissä koulutusmaailmassa, viimeisimmät niistä tuntiopettajana ilmaisutaitopainotteisessa Meri-Porin lukiossa. Toimin koulun opinto-ohjaajana ja ilmaisutaidon opettajana, lisäksi olen opettanut filosofiaa. "

        Älä Kiuru unohda lisätä sanaa "epäpätevä" sopiviin kohtiin. Tuo olisi totuudenmukaisempi seuraavassa muodossa:

        "Olen ollut vuosia töissä koulutusmaailmassa, viimeisimmät niistä epäpätevänä tuntiopettajana ilmaisutaitopainotteisessa Meri-Porin lukiossa. Toimin koulun epäpätevänä opinto-ohjaajana ja ilmaisutaidon opettajana, lisäksi olen epäpätevänä opettanut filosofiaa."

        Kiintoisaa kyllä, Kiuru ei näytä olevan naimisissa. Se ei oikeastaan ole mikään ihme, sillä feministit lähinnä karkottavat miehet luotaan.

        "Venäjän alkeet ovat pahasti kesken."

        Mielenkiintoinen tapa sanoa, että hän ei osaa venäjää. Kiuru tavallaan on siis listannut osaamisiinsa ei-osaamisiaankin. Demarit ovat parhaita johtamaan ihmisiä harhaan.

        "harrastan kausiliikkumista"

        Jälleen erikoinen tapa myöntää, että liikunta ei pahemmin maistu.

        "Olen aina ollut innokasta oppimaan kaiken menneisyydestä."

        Ei uskoisi. Kannattaa huomata taas kerran, että Kiuru ei saa edes kielioppiaan oikein tässäkään esimerkissä.

        "Tärkeää se on myös siksi, että tulevaisuus on ainut perintö, jonka me voimme jättää tuleville sukupolville."

        Itseäni ainakin hieman pelottaa ajatellakin, minkälaisen "tulevaisuuden" Kiuru olisi jättämässä suomalaisille. YLE-vero ja tuo hänen kaavailemansa pinnarisakotusjärjestelmä antanevat esikuvaa.

        Noin kaiken kaikkiaan tämän esittelyn perusteella tulee kyllä mieleen kuva poliittisesta nollasta, joka ei olisi ministerinä eikä ehkä edes kansanedustajana, jos ei sattuisi olemaan nainen. Luultavasti hänen elämäkertansa mahtuisi postikortin taakse, vaikka neljänneksen tilasta varaisi valokuvalle.

        Ja (demaripumppu) OAJ ei demarin kengille sylje, vaikka demari halveeraakin kyseisen liiton jäsenten ammattipätevyyttä.

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/71345-ministeri-kiuru-vaittaa-olevansa-opettaja-valehtelee


    • Eroa Kiuru

      Porissa SDP:n jäsenkirja riittää. Demareiden ei tarvitse noudataa lakeja virkanimityksissä.

      • Pysy Kiuru!

        Mikäs virkanimitys tässä on kyseessä?

        Kepuhan se on tunnettu poliittisista ja lainvastaisista virkanimityksistä.


      • Juurikin näin
        Pysy Kiuru! kirjoitti:

        Mikäs virkanimitys tässä on kyseessä?

        Kepuhan se on tunnettu poliittisista ja lainvastaisista virkanimityksistä.

        Joo eikös se ollut Kepulainen presidentti Halonen joka esimerkiksi nimesi epäpätevän hakijan vähemmistövaltuutetun virkaan ja oikeustieteen kandin johtamaan Korkeinta Oikeutta?


    • Eroa heti

      Kiurun nimittäminen opettajaksi ja opoksi on nähtävästi tapahtunut lainvastaisesti.
      Lisäksi Kiuru on avauksen linkin mukaisesti valehdellut koulutuksensa.


      Sietääkö Rinne tälläistä kieroilijaa eli hyväksyykö hän ministerin valehtelun?

      • Sontatykki Kiuru

        Ei nyt varmaankaan suoranaisen lainvastaisesti, kun epäpäteväkin voi toimia tuntiopettajana lyhyitä jaksoja sekä opona.

        Kiuru kuitenkin näyttää kirjoittavan suoranaisen harhaanjohtavasti kun kutsuu itseään opettajaksi ja opinto-ohjaajaksi. Huono juttu, kun ministerien tulisi olla rehellisiä.

        Toisaalta mikäs Rinteellä sietämisen kanssa olisi. Onhan hän itsekin kuulemma käyttänyt liiton työntekijöitä poliittisina avustajina kampanjoinnissa sekä laskuttanut kulukorvauksia kahteen kertaan.


    • Demupellet

      Kiurun puheista huomaa, että hän ei varmaankaan tiedä edes missä on. Ei ole kertaakaan saanut järjellistä lausetta aikaiseksi.

    • 3r4fmkeloo

      Kiuru on valtiotieteen maisteri Turun Yliopistosta valmistunut. Tiedot löytyy eduskunnan sivustosta. Onko teillä höpön höpön suoltajilla vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua tekstiä ja mitä asiat oikeasti tarkoittaa? Onko vaikeuksia muutenkin ymmärtää asioita ja selvitä elämässä muiden ihmisten kanssa?

      • Lues vielä hei

        Entä sitten? Ei kukaan ole kieltänyt sitä, etteikö hän olisi valtiotieteen maisteri. Hän vain ei ole ikinä valmistunut opettajan ammattiin.


      • Epäluotettava lähde

        Eduskunnan sivusto on täyttä pas kaa. Hehän laittavat itse valheensa sinne.


    • SuomlaineN

      Onko vaikea ymmärtää kuinka Kiuru on valehdellut? Kannattaa lukea linkistä kuinka Mikko Elo (SDP) selvittää asiaa.

    • nähty o

      Elo haluaisi päästä venäläisten radion päätoimittajaksi. Selvä työnhakuun liittyvä kirjoitus... eli tyypillisen suomenruotsalaisen Johan Backmammin asialla.

    • Eroa heti

      Kiurun valehtelu tulee SDP:lle kalliiksi vaaleissa, jos valeopo saa jatkaa ministe´rinä.

      • Kaino ja siveä impi

        Eikö Porilla ole tarjota ketään parempaa ja fiksumpaa kansakunnan käyttöön kuin pehmeitä puhuva Kiuru ? Seuraavat vaalit ovat ovella ja nyt olisi korkea aika korjata virheensä. Kansalaisten mielestä Kiuru on lähinnä ryssinyt ja epäonnistunut kaikessa, mihin on ryhtynyt. Kansalaiset kyllä muistavat ministerin tekoset seuraavissa vaaleissa


    • Tottakai Krista

      Saa jatkaa, Krista Kiuru on mukana svenska knullassa, via mikä svenska, nu. Se oli?

    • Sontatykki Kiuru

      Uusin päivitys asiasta:

      http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/71345-ministeri-kiuru-vaittaa-olevansa-opettaja-valehtelee

      Uusi Suomi on nyt Mikko Elon (Joka vaikuttaa oksymoronilta so rehelliseltä demarilta) kirjoituksen pohjalta julkaissut sivuillaan uutisen. Kiurulta on pyydetty kannanottoa siihen, onko hänellä todellisuudessa opettajanpätevyys, mutta leivosemme viserrys näyttää katkenneen kuin seinään. Ainoa vastaus pöyhkeältä ministeriltä tulee avustajan kautta ja sisältö on, että hän ei kommentoi.

      Kiuru siis nyt on suojautunut julkisuudelta jäätyään kiinni harhaanjohtavien tietojen antamiselta.

    • KAUHEAA KATSELLA

      ÄÄNESTÄJÄ

      Sosialidemokraattisen puolueen alamäkeen on monia syitä. Yksi on ainainen pelaaminen ja valehtelu. Kyllä nämä pelurit itse mustamaalaamaan puolueen. Onko muuten Sinun mielestäsi Kiurun valehtelu puolustettavaa?

      • olipa kerran 800 000

        Olet oikeassa. Syitä on tosiaankin "monia". Esim. Lipposet, Halonen ( 12 vuotta liikaa ) Urpilaisen 100 000 uutta työpaikkaa, Vartiaisen 100 000 maahanmuuttajaa pelastamaan tämä kansakunta työvoimapulalta ja muutama Urpilaisen kiintiöNaisministeri vailla ministerille toivottavaa pätevyyttä hoitaa niitä asioita, joita on äänestäjille tullut luvatuksi.
        Toivottavasti demarit "vaipuvat" alle 10%:n kannatukseen ja "siinä sarjassa" demareilla on tekemistä jopa Vihreitten ja Vasemmiston kanssa.


      • Demaritasoo
        olipa kerran 800 000 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Syitä on tosiaankin "monia". Esim. Lipposet, Halonen ( 12 vuotta liikaa ) Urpilaisen 100 000 uutta työpaikkaa, Vartiaisen 100 000 maahanmuuttajaa pelastamaan tämä kansakunta työvoimapulalta ja muutama Urpilaisen kiintiöNaisministeri vailla ministerille toivottavaa pätevyyttä hoitaa niitä asioita, joita on äänestäjille tullut luvatuksi.
        Toivottavasti demarit "vaipuvat" alle 10%:n kannatukseen ja "siinä sarjassa" demareilla on tekemistä jopa Vihreitten ja Vasemmiston kanssa.

        "Halonen ( 12 vuotta liikaa )"

        Miten niin 12 vuotta liikaa? Minä sanoisin että 71 vuotta liikaa (jouluaattoon mennessä).

        "Urpilaisen 100 000 uutta työpaikkaa,"

        Mutta eivätkös nuo ole "negatiivisia työpaikkoja" so taloudesta piti poistua sen verran työpaikkoja. Tässä SDP olisi jopa ylittänyt varmaan tavoitteensa kuluvalla kaudella.

        "Vartiaisen 100 000 maahanmuuttajaa"

        Erinomainen resepti menestykseen negatiivisten työpaikkojen luomisessa. Vaikka yhtiöt joukkoirtisanovat, tuodaan ulkomailta ihmisiä, joiden työllistyminen on heikkoa kieliongelmien - ja vallitsevan työttömyystilanteen vuoksi. Nämä päätyvät tavallaan sosiaalitukia huoraavan demupuolueen asiakkaiksi ja sitä kautta potentiaalisiksi äänestäjiksi, kun kansalaisuuden saa lähes kuka tahansa.

        "Toivottavasti demarit "vaipuvat" alle 10%:n kannatukseen "

        Se tulee tätä menoa kyllä tapahtumaan. Ehkä jo ensi vaaleissa. Puolueen kannattajista iso osa on toinen jalka haudassa, Paavo Lipposen tapaisia entisiä suuruuksia ja loput elävät sadan vuoden takaista sisällissodan aikaa, kun punikit vielä riehuivat vapaana maassa.


    • kähmijätantta

      Työttömälle valtiotieteilijälle joka on lukenut filosofiaa
      on
      kaverit jäsenkirjan perusteella järkänneet opettajan töitä
      Porissa

      ja tantta vielä kertoo sen julkisesti ja röyhkeästi

      Ei mikään ihme että vasemmiston kannatus on nolla

    • demarit on kaulaansa myöten p...ssa ja rinteen naama enään näkyy.seuraavissa vaaleissa sekin naama peittyy

    • valeopo?

      Oikeuskansleri on päättänyt, että Kiuru saa valehdella olevansa pettaja ja opinto-ohjaaja kun ne eivät ole suojattuja ammattinimikkeitä. Jos valehtelee itsellensä titteleitä niin kannataa siis valita sellainen joka ei ole suojattu.
      $demut osaavat nämä sumutuskeinot ja rohkenevat käyttää niitä kun tietävät, että mitään rangaistusta ei tule kun valehtelee sopivasti, ei vaikka on ministeri.

      Meidän aitojen opojen maine siinä menee kun kohta kaikki halukkaat ottavat itseleen opinto-ohjaajan ”tittelin”

      • Kiitos neuvoista

        Kannattaa muidenkin esiintyä opettajana ja opinto-ohjaajana esim. työtä hakiessa, koska oikeuskanslerin mukaan se on hyväksyttävää.
        Tietenkin voisi käyttää myös oikeuskanslerin titteliä, koska sekään ei ole suojattu nimike.


      • Imartelevaa?

        "Meidän aitojen opojen maine siinä menee kun kohta kaikki halukkaat ottavat itseleen opinto-ohjaajan ”tittelin” "

        Se, että joku huomauttaisi "Sinähän olet ammatiltasi kuin se Krista Kiuru" on vähän sama kuin nouseminen ladasta tai kylpyammeesta julkisella paikalla - kokemus jonka voisi jättää mielellään väliinkin.


    • linnut lauloi

      Niin, missäs muuten presidentiksi valmistutaan?

      Turun yliopistossa kai se niinistökin opiskeli...

      Onnea maisterislikalle! Seuraava pressa on sdp:n ja nainen tietty!

      • Luuseripuolue

        Saa nyt nähdä jos tämä meno jatkuu, onko koko SDP:tä olemassa seuraavien presidentinvaalien koittaessa. :DD


    • puhetta vaan...

      On aikamoinen puhekone... sillä tavalla ääniä hankitaan, muuta ei sitten tarvita... puhumista ilman tekoja...

    • SDPviranmetsästäjät

      Kiuru ei ainoastaan valehtele
      vaan hän vuosi kausia toiminut Porissa tehtävissä epäpätevänä
      eli
      jäsenkirjan avulla saanut palkkaa

      KIURULLE ON JÄRKÄTTY DUUNIA PORISSA VUOSIA ILMAN PÄTEVYYTTÄ
      kunnallista linssiinvetoa epäpätevältä - kaverikapitalismia

      Vuosia jatkuneen pelleilyn jälkeen hän on muka saanut pätevyyttä
      Hän on saanut elintasoa perheelleen kunnallisessa viranhoidossa epäpätevänä
      Epäpätevyys säilyy ja valehtelu alkaa

      Herrat tässä tapauksessa rouva Kiuru
      valehtelee ja on ministeri

      eikä muka huomaa, että hänen ansioluettelonsa on väärä jne.

      Mutta ministerinä toimii ja palkka kelpaa vaikka ei huomaa liioittelua
      edukseen ansioluettelossaan eduskunnassa

      Kiurulla ei ole minkäänlaista opettajan, puhumattakaan opinto-ohjaajan, pätevyyttä. Hän ei siis ole opettaja eikä opinto-ohjaaja koulutukseltaan eikä ammatiltaan, vaan hän on valehdellut molemmat.

      Voidaan myös kysyä, onko Porin kaupunki hakenut vuosittain pätevää opettajaa näihin tehtäviin, vai onko Kiurun annettu armosta jatkaa, kun hänelle ei ole löydetty muutakaan työtä. Taitaa olla ministerin tehtävä ainoa, johon Kiurun pätevyys riittää.

      Ei valtiotieteen maistereilla filosofia pääaineena ole niin paljon työtehtäviä valittavina nyky-yhteiskunnassa.

      • Kansa kaikki kärsiny

        Olen käsittänyt, että sosialidemokratian koko aate perustuu siihen punaiseen ihemeitä tekevään jäsenkirjaan.
        Aikaisemmin riitti, että on punainen jäsenkirja ja yo-tutkinto - ja töitä riittää esimerkiksi kansanedustajana. Tällaisia esimerkkejä on nykyisessä eduskunnassakin pilvin pimein.....nimiä mainitsematta.
        Kiuru on toki lukaissut itsensä valt. maisteriksi, mutta ei töitä ei vaan herunut, muuta kuin punaisen jäsenkirjan avulla. Toveri auttoi toveria...sehän lienee maan tapa, jotta tyhmemmätkin pääsevät mansikkapaikoille.
        Tässä sitä nyt ollaan, Kiuru vaikuttaa opetusministerinä ja mitä veilä tuleekaan ?


    • Helinä-keiju3

      Kiurun ajattelussa ja nuorisoomme kohdistavassa asenteessa on selkeästi sdp:lle hyvin tyypillisiä totalitarismin piirteitä. Vaikka tuli takkiin alaikäisten koulupinnareiden sakottamisessa (sakothan saa vain rikoksista länsimaissa, eikä ainakaan vielä koulupinnaus ole rikoslaissa määritelty), niin tästä Kiurun takaiskusta huolimatta ei sdp:n moottoriturvalta ideat ja pakottaminen lopu.

      Lehdet: Kiuru velvoittaisi jokaisen lukioon tai ammattikouluun


      Lukiosta tai ammatillisesta koulutuksesta pitäisi tehdä pakollinen kaikille, sanoo opetus- ja viestintäministeri Krista Kiuru (sd.) Alma Median ja muiden maakuntalehtien haastattelussa.
      Kiuru perustelee ehdotustaan kansantaloudella. Hänen mukaansa toisen asteen tutkinnon suorittaneilla työllisyysaste on yli 70 prosenttia. Vain perusasteen suorittaneilla työllisyys on 40 prosentin luokkaa.
      - Oppivelvollisuus koskisi 18-vuotiaita, jolloin siihen kuuluisi lukion tai ammatillisen koulutuksen suorittaminen, sanoo Kiuru lehdille.
      Hän toivoo, että oppivelvollisuuden tuntuva pidennys toisen asteen kattavaksi nousee esiin seuraavissa hallitusneuvotteluissa.
      Nykyisessä hallitusohjelmassa on päätetty pidentää oppivelvollisuusikää vuodella, mikä sekin on aiheuttanut melkoista vääntöä.

      Lähde:
      http://www.elisa.net/lehdet-kiuru-velvoittaisi-jokaisen-lukioon-tai-ammattikouluun/

      Huom! lisää koulutettuja työttömiä. Meillähän on jo nyt varmaan maailman korkeimmin koulutettu työvoimareservi vailla työtä. Ensin Koivisto konklaaveineen tuhosi koko yrittäjäpohjan maassamme 1990-luvulla ja edelleen sama tuhotyö etoo ja vaikuttaa lukemattomiin yrittäjiin ja heidän lasiinsa velkomustuomioiden muodossa. Nyt sitten kuvitellaan koulupakon paikkaavan tämä vuosisadan möhläyksen. Vieläkin Kiuru ja muut punikit uskovat Koivistoa, joka aikoinaan vastasi kysymykseen, että mitä sitten kun konklaavin ja pankkioikeudenjäljiltä maasta katoaa yrittäjät, "sitten voidaan kehitellä uusia". Onko tämä nyt sitten Koiviston luoman typeryyden 3-vaihe. Hahaa. Ei voi kuin nauraa. Kovat on otteet Kiurulla, onneksi ei ole enää koululuokassa toteuttamassa omaa agendaansa yksin lasten kanssa.

    • PRO fession

      Valt.maist. on hyvä yleistutkinto moneen paikkaan. Myös opettajina on paljon valtioteteiden maistereita. Oma lukunsa on sitten kansakoulunopettajat, eli nyk. luokanopettajat jotka käyvät jonkin seminaarin, ei siihen tarvittu aikaisemmin edes yo-tutkintoa. Eikös se tuo valtiovarainmnisteri, sd, Urpilainen ollut luokanopettaja? Huom! ministeriltä ei vaadita alansa erityisosaamista!

      Muuten, esim. teatterikorkeakoulussa on professoreina entisiä näyttelijöitä, jotka ovat nippanappa käyneet teatterikoulun.. uskallan epäillä että mitään pedagogisia opintoja ei ole suoritettu. Ja nämä ovat siis virassa, eivät mitään kunniatohtoreita tai taiteilijaprofessoreita. Miten Suomella on tällaisiin kalllispalkkaisiin tyhjäntoimittajiin varaa?

      • Lapset maksaa

        Ei ole varaa, siksi otetaan koko ajan velkaa loisten ökyelämää varten.


      • varaa?

        ” teatterikorkeakoulussa on professoreina entisiä näyttelijöitä, jotka ovat nippanappa käyneet”
        – joo sinnekin on päässyt jäsenkirjalla, ilman pätevyyttä.

        Jos kerran teatterikouluun kelpaa valeopettaja niin kyllä ministeriksikin jos on demu!

        Muuten, esim. vankiloissakin on entisiä ministereitä …


      • Oikeusministeriksi?

        "Huom! ministeriltä ei vaadita alansa erityisosaamista!"

        Sopii hyvin SDP:lle, jonka ministereillä ei perinteisesti ole osaamista ollut.

        Oikeusministeriksi vaadittiin ennen 2000 vuotta oikeustieteen tutkintoa. Tuolloin vaatimus kuitenkin poistettiin, varmaan siksi, että demareillakin olisi mahdollisuuksia virkaan.

        Vain yksi oikeusministeri on ollut virassa ilman oikeustieteen tutkintoa tähän saakka, ja hän oli koulutukseltaan -valtiotieteiden maisteri. Mielenkiintoinen sattuma, että koulutus on sama kuin Kiurulla.

        Että sinne kai Kiurunkin kannattaisi lennellä, jos saa Henrikssonin syrjään esimerkiksi jollain demareiden kuuluisalla törkykampanjalla.


    • Tyyppidemari

      Hylettä muistuttava ihrakasa Kiuru on ministeriuransa viimeisillä päivillä.

    • SDP:n ohjelma

      Kiurun ja SDP:n koulupakko ratkaisee kaikki maamme ongelmat... Niin ja toinen asia on keskioluen laimentaminen... nämä asiat yhdessä poistavat kaikki ongelmat maastamme!

      • Parempi ratkaisu

        Parempi ratkaisu olisi pistää kaikki demarit vankilaan ja heittää avain menemään.


    • vaalit tulossa

      Eikö Kiurua nyt saisi potkaistua pois virastaan?

      Asetetaanko Krista Kiurun henkilökohtainen etu puolueen edun edelle?

      • Ei joo

        Jos se demareista riippuu, vastaus ensimmäiseen kysymykseen on ei ja jälkimmäiseen kyllä.


    • 750

      Kiuru järjesti meidän veronmaksajien lompsalla sellaisen rahasammon Ylelle,
      että varmaan saa puheaikaa ja haastatteluja oikealta toimittajalta.
      Tänään hän laukaisi,että venäläiselle radioasemalle ei voi antaa toimilupaa,
      koska se tekee uutisia toisen valtion hyväksi.
      Ja kansa voisi vielä saada väärää informaaatiota.
      Tälläiset poliitikot tekevät todella hallaa Suomen taloudelle.
      Ylelle kun ei ole sallittua tehdä työtä toisen valtion hyväksi ellei se ole
      Yhdysvaltojen nato-propagandaa tai Ruotsin valtiollisen television toimintaa
      tukevaa,josta maksavat melkein kokonaisuudessaan suomenkieliset veron-
      maksajat.
      Niillä rahoilla saatiin taas uusia johtajia ja ilmoitettiin,että ohjelmien määrää
      supistetaan nyt siirtyy yhä enempi verkkopalveluun ilmoitti uusi päällikkö.

      • Muumi laaksossa

        "Kiuru järjesti meidän veronmaksajien lompsalla sellaisen rahasammon Ylelle,
        että varmaan saa puheaikaa ja haastatteluja oikealta toimittajalta."

        Tuota noin... Jäi vähän epäselväksi, tarkoititko "Ylelle järjestetyllä rahasammolla" siis tätä venäläisen radioaseman toimiluvan epäämishalua vai viittaatko mahdollisesti siihen tosiasiaan, että Kiuru oli vastuussa Yle-verosta, jolla myös aiemmin rahoitukseen osallistumattomat tv-ttömät kansalaiset siirrettiin pakkomaksamaan Ylen kuluja.

        "Tänään hän laukaisi,että venäläiselle radioasemalle ei voi antaa toimilupaa,
        koska se tekee uutisia toisen valtion hyväksi.
        Ja kansa voisi vielä saada väärää informaaatiota."

        Kannattaa huomata, että SDP ei ole tehnyt mitään sen eteen, kun persut esittivät, että venäläisten maakauppoja Suomessa tulisi rajoittaa. Se oli silloin ihan no problemo. Nyt sitten Kiuru on hypännyt teatterikäsikirjoittajaksi kun itärajan takana ihmisiä syytettiin -30 luvulla toiminnasta vieraiden valtioiden agenttina.

        Kiuru ilmeisestikään ei ole se välkyin "intiaani" kanootissa.

        "Niillä rahoilla saatiin taas uusia johtajia"

        Epäilemättä, mutta mihin rahoihin oikeastaan viittaat.

        Muuten en ole yllättynyt ohjelmien määrän supistamisesta. Itse pidän Ylen ohjelmatarjontaa niin surkeana, että katson sieltä lähinnä joitain ulkomailta tulleita sarjoja. Muilta kanavilta tulee paljon parempaa ohjelmaa.


    • 750

      No tarkoitan ihan niin kuin kirjoitin,että Kiurun mielestä Suomessa ei saa
      päästää eetteriin muuta kuin yhtä propagandaa ja se tarkoittaa tällä hetkellä
      ainoastaan nato-syöttöä jokapäiväisesti.
      Kun missään ei saa tuoda julki,että tosiasiassa Usa on suurelta osin kriisin
      alkuunsaattaja Ukrainassa.
      Usan varaulkoministeri Viktoria Nuland alkoi tosissaan hermostua kun Eu:ta
      ei meinannut saada mukaan tähän kärhämään.Fuck the eu .
      Kyllä meillä on oikeus kuulla asiat monelta puolelta sillä maailma ei ole
      lainkaan niin mustavalkoinen kuin annetaan ymmärtää.
      Lähinnä siis toivon asiallista tietoa,en yksipuolista toitotusta pahasta
      Putinista.

      • Muumi laaksossa

        Ok, mutta mihin rahoihin olitkaan viittaamassa?


    • Ulkomuoto

      Pygmi eroaaaaaaa

    • Kristalla on

      herkkupe rse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe