Mikä teitä oikein riivaa?

Saarnaaja

Olen huvittuneena sivusta seurannut viime viikkoina tätä palstaa ja huomannut, kuinka ihmiset aktivoituvat kirjoittamaan tänne hysteerisiä ja fanaattisia aloituksia sen takia, että maailmanpolitiikassa on nyt meneillään erityisen kuohuva kausi; Venäjä/ Ukraina, Israel/ Gaza, ISIS/ Irak. Samoin talousuutisten takia; voi voi kun Suomella, Euroopalla ja maailmalla menee nyt taloudellisesti huonosti.

Kaiken maailman sekopäiset ääri-ihmiset kirjoittavat tänne suu vaahdossa ja silmät päästä pullistuen vihaviestejään milloin kellekin kansalle tai ihmisryhmälle tai idolointiviestejä milloin minkäkin kansan tai ihmisryhmän puolesta. Ihmiset menevät hysteerisiksi maailmanlopun pelossaan ja muuttuvat silloin fanaatikoiksi, mutta puolestaan silloin, kun maailmalla on rauhallista ja tilillä on rahaa, kukaan ei purnaa.

Voi teitä. Miksi te ette osaa suhtautua asioihin Buddhan tyyneydellä? Maailma menee juuri nyt päin hevonvіttua, mutta niinhän se on aina silloin tällöin ennenkin mennyt! So what? Ei se maailmanloppu ole, jos jossain soditaan, ei se ole ennenkään ollut. Sotia tulee ja sotia menee, talousromahduksia tulee ja talousromahduksia menee, ja maailma jatkaa kulkuaan.

Miksi kiihkoilla sellaisista asioista, jotka kuuluvat normaaliin ihmisen elämään ja normaaliin maailmanhistoriaan? Lukekaa Saarnaajan kirjaa Raamatusta.

32

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entropus Maximus

      Tätä palstaa kansoittaa sellaisia henkilöitä, jotka kenties saavat jotakin nautintoa hysteeriseksi heittäytymisestä ja sen hysterian lietsomisesta. Kenties osa haluaa vain huomiota. Kriittinen keskustelu heidän kanssaan ei onnistu, nimittäin jos paljastut heidän uskonhurmiolliseen selkääntaputtelukerhoon kuulumattomaksi, sinua aletaan syytellä eksyttäjäksi, sielunvihollisen kätyriksi tai vähintään ateistiksi.

      • Niin...

        niitähän riittää...


      • Huutelija
        Niin... kirjoitti:

        niitähän riittää...

        "niitähän riittää.."

        Tyhjiä sanoja vailla panosta keskusteluun.


    • wun56

      Törkeä ja tyhmä aloitus. Lietsoo vihaa ja kaunaa. Kirjoittajat katsovat törkeillä kirjoituksilla olevansa jotakin. Tyhmyytensä vaan näyttävät, ei järkensä muuhun edes riitä.
      Huom!
      Mikä teitä?

      • Vaalbara

        Aloitus ei ollut törkeä ja tyhmä. "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!" - typerä sanonta, mutta näissä piireissä varmaankin melko tuttu ja siten hyvin kuvaava juuri aloituksen aiheeseen liittyen. Kyllähän se toisaalta on jo täällä nähty, mitä huomionhakuista vouhotusta ja itsensä ylentämistä se profetioista keskustelu näyttää tätä nykyä olevan.


      • ddsds

        v


    • ååppå

      "ihmiset"? Eihän täällä edes kirjoittele kuin muutama. Vielä pari vuotta sitten kirjoittelijoita oli enemmän, mutta tämän (kaikki kyllä tietävät mistä on kyse) yhden häirikön ilmaannuttua palsta on mennyt liki tyystin yhden muiden tekstejä massapostittavan trollin temmellyskentäksi.

    • ääppä

      jori.mantysalo28.7.2014 00:20
      Keskustelupalstoja ei perusteta aiheen merkittävyyden, siitä kiinnostuneiden lukumäärän tms. vuoksi, vaan siksi että siitä keskustellaan. Naurista viljellään paljon lanttua vähemmän, mutta jos syystä tai toisesta nauriinviljelystä tulee laajemmin keskustelua, se saa oman palstansa. Asiaan ei vaikuta lantunkasvattajien valitus.

      S24 ylläpito:

      Jos olet epävarma siitä mille palstalle viestisi kuuluu, löydät kaikki Suomi24:n palstat aakkosellisesta hakemistosta.

      Auta pitämään palsta siistinä. Ilmoita asiattomasta, rasistisesta, herjaavasta tai väärällä palstalla olevasta viestistä klikkaamalla viestin yhteydessä olevaa linkkiä. Rasistiset viestit ja rasistiset ilmaukset ovat Suomi24:n keskusteluissa kielletty. Tutustu keskustelun sääntöihin.

    • -lapsi-

      Buddha eksyi ja hänen seuraajansa eksyvät ja eksyttävät. Voimme luottaa vain Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan ja Hänen sanaansa.

      • satuahannevain

        jumalat on ihmisten keksimää satua. ajatus kuurupiiloa leikkivästä jahvesta on käsittämättömän lapsellinen,


      • -lapsi-

      • PHgfgh

      • -lapsi-
        PHgfgh kirjoitti:

        Tapasi "keskustella" on kuin skientologien ahdisteleva hyökkäys asiaankuulumattomine kysymyksineen. Naurettavaa!

        Phg...

        Mitä tarjoat maailmalle?


    • Netpunk

      -lapsi- siinä käyttää tunteisiin vetoavaa retoriikkaa. Vanha kikka.
      Kerropa -lapsi- mitä jumalasi ei ole.

    • Vapaus uskoa

      Netpunk
      10.8.2014 15:10
      Vapaus uskoa
      Ja sitten kiihotusta kansanryhmää vastaan: Kristityt ovat pari tuhatta vuotta olleet yhteiskuntien syöpäkasvaimia. Onneksi heistä ollaan pääsemässä eroon luonnollisen poistuman kautta ja käännytystyön epäonnistumisen takia.

    • -lapsi-

      Raamattu varoittaa viettelyksistä. Raamatun viitoittama tie on kaita. Niin kaita, ettei sillä pysy ilman Jeesusta/Raamattua.

      Matt. 18:7
      Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
      http://bibelfokus.se/node/77

      Väärä känni
      http://www.bibelfokus.se/fi/node/236

      5Moos. 8:3
      Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

    • Netpunk

      -lapsi-
      Sinua on kerta toisensa jälkeen varoitettu seuraavasti ja vieläkin niskuroit
      3Moos19:31
      " Älkää kääntykö vainajahenkien puoleen älkääkä kysykö neuvoa tietäjiltä, ettette saastuttaisi itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. "
      ja
      5Moos18:10,11
      "10Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa, 11 loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta. "

    • Uskoisin että

      kiihkoilijoilla on ihan omat lääkkeet käytössä vaikka toki ISIS riehuu aseineen suhteellisen vapaana ja uskontonsa on se yllyttäjä ja valheoppinsa marttyyriyden paratiisipaikasta ja liiton ovat tehneet kuoleman kanssa ja nähdään opistaan toisia kohtaan ja samoin itse voivat murhautua oppinsa mukaan myös.

      Ihan hyvin asiallisia ja rauhallisia todellisuudessa ovat monet ja lähes kaikki kirjoitukset, toki valheita on tietysti ihmisten kirjoituksissa, kuten myös puheissa ja ajatuksissa sillä valkeus ei ole vielä koittanut monien sydämissä siltä osin. Kilvoitellaan pyhyyden totuuteen Jeesuksessa, eikä muussa ole mahdollista.

    • Väkivalta riivaa

      Lähi-idän islam-kansoissa moninaisesti, ja Israel joutuu myös Gazassa toimivan hamasin terroriin puuttumaan ettei leviäisi se väkivalta myös Israeliin tuhoisasti.

      Ilman Israelia varmaan myös sillä alueella olisi väkivaltaa, kuten hamas sitä omiin kansalaisiinsa myös kohdistaa, toki on Israel pääkohteensa.

    • Ahneus riivaa

      ihan kaikkia kansoja, sillä on kaiken pahan alku ja juuri, ja pedon merkki myös perustuu kaupankäynnin välttämättömyyteen ja Saa-tana tahtoo että kaikki sitä lähitulevaisuudessa kumartavat, kuten pyrki Jeesuksen saamaan lankeamaan eteensä.

      Jeesuksessa on voitto maailmasta ja tämän maailman ruhtinaasta eli Saatanasta. Tunnetaan evankeliumi ja annetaan Isän Jumalan meidät pelastaa tästä pahasta maailmasta, joka petollisesti tekeytyy moninaisesti valkeaksi ihmisten värimieltymyksissä.

      Jeesuksen kautta jokaista ihmistä kutsutaan hyvään Jumalan valtakuntaan.

    • Valheet riivaavat

      ihmisikuntaa moninaisesti jumalattomissa valheteorioissa, joissa kieleetään Jumala ja tuomionsa jokaiselle ihmiselle ja näin saavat helposti sijaa ihmisten sydämissä, kun ei vastuusta tarvitse välittää vaan voi elää hekumaa ja omaansa tavoitelle maailmallisesti ajatellen ja Jeesuksesta välittämättä, samoin lähimmäisten hädänkään ei tarvitse meitä koskettaa, kun ei ole Jumalaa ja evoluutio on vain luonnon valintaa.

      Samoin valheet uskonnoissa ihmisten keskuudessa saavat sijaa, ja myös erilaisissa yhteiskunnan kilpailutilanteissa yliopistoissa ja työpaikan haussa ja seurusteluasioissa ja jopa rahan varastamisissa ja petollisessa kaupankäynnissä. Onko ihmiskunnalla mitään toivoa? Ei ilman parannusta Jeesuksen ja evankeliumin mukaan ja on totta varmuudella. Totuus on hyvä ymmärtää ja myöntää että voi uudistua pyhäksi Jumalan valtakunnan lupauksen lapseudessa.

    • Jeesus parantaa ja

      pelastaa ihmisiä vielä tänään ja Isän Jumalan hyvä tahto on monille ihmisille, varmaan kaikille, että parannuksen ja pyhityksen kautta voivat kiittää ja kunniottaa ja rakastaa Jumalaa luotuina Jeesuksen nimessä ja Hengessä, sillä sen kaltaisiin Jumala mielistyy kun luomansa ihminen ymmärtää elää vanhurskaasti ja pyhästi. Valvotaan ja rukoillaan Isää Jeesuksen nimessä kiittäen runsaasti.

    • Netpunk

      Raamatullisia perhearvoja jeesuksen mukaan:
      Matteus10: 34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.
      37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle.
      Sekä jahvella että jeesuksella sadistinen moraali.

    • -lapsi-

      Muistiin:

      9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
      9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
      9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
      9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
      9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
      9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
      9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

      Ef. 1:11
      Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,

      Luoja tuntee luotunsa.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=munask&kirjat=kr

      Ps. 139:16
      Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

    • T.H.E. U.S.A.

      THE USA on maailman upein maa ja erittäin sivistynyt kansa. THE USA rulettaa maailmaa ihan ylivoimaisesti. THE USA on paras tieteissä ja johtava maa taiteissa. THE USA pommittaa paskaksi kaikki surkeat luuserit, jotka asettuu sitä vastaan, HAHAHHAHAHAHHAAA. THE USA pommittaa neukut ja kim-ilit maan rakoon. HAHHAHAHHAHAHHAHHAAA. THE USA is maailman paras. THE USA hakkaa kaikki jos tarttee!

    • Olen nähnyt

      Sama mielipuolinen hahattaja kiertää muillakin sivustoilla.

      • dfocgifgh

        Itseesikö viittaat?


    • Joel Turkka

      Keskustelupalstoilla käy vapaamuurari rikollisjärjestön palkkaamia trolleja,se ei tietysti ollut mikään uusi uutinen.Kun luette viestejä joissa syytetään vihapuheista,tai vastaavista,ovat nämä usein juuri niitä trollaajia.Tarkoitushan on jatkaa aivopesuohjelmaa,ja kaikkia heränneitä,tai EI aivopestyjä aletaan vainota.Kirottu maa,kirottuine rikollisineen.

    • mihinkäpäs muualle

      Budha kulkee kylmän viileästi tyyni ilme kasvoillaan kadotukseen.

    • Niinkö?

      Vai niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe