Opiskele venäjää juusto

Nälkäkurkiainen

Silmät ostokiimasta kiiluen nälkäkurkiainen hakeutui alelaarien ääreen. Tavoitteenaan nälkäkurkiainen piti edullisen opiskele venäjää juuston hankkimista.
Tai ainakin, mikäli rahavarat kyseisellä kerralla eivät siihen riittäisi, sellaisen näkemistä.

Kuten arvata saattaa oli kuhina oltermanni hyllyllä astetta isompaa. Kun eläkelaiset ja muut ostokiiman saavuttaneet saapuivat samaan paikkaan. Jos ihmisistä voisi jotain sanoa, niin ilmeet olivat juustolaarille tullessa mielenkiintoisia.

Totuus otsikkojen takana on kuitenkin, ehkä toinen kuin annettu ymmärtää? Tästä nälkäkurkiainen päätteli, että ehkä opiskele venäjää juustot onkin jaeltu sinne missä mahdollisesti kulkee venäläisten shoppailijoiden päävirrat, eli Etelä-Karjalaan, Kymenlaaksoon, Pohjois-Karjalaan, Kainuuseen, Koillismaalle ja Itä-Lapin alueille?

Sen sijaan kyseisessä elintarvike liikkeessä oli sen omaa halpamerkin juustoa alennettuun hintaa. Joka vastasi erästä yleisimmin televisiossakin esitetyistä opiskele venäjää juustoista. Varmaankin sentähden, että asiasta oli tullut kyselyitä?

Toinen merkittävä seikka, jonka pystyi havaita oli maitohyllyn tilanne.
Miksi maitovarat elintarveikeliikkeessä olivat huventuneet edellisestä alelaarikierroksesta? Mitkä olivat syitä siihen, että esim. punaista maitoa ei ollut ja maitovankkureissa muutenkin oli vain muutamia maitopurkkeja.

Olisiko jonkinmoinen "maitomatkailuryhmä" voinut kenties käydä paikalla? Tai olisiko ihmisten käytöksessä jokin muu selittävä tekijä yllättävälle ilmiölle?

13

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 mees

      Hei Nälkäkurkiainen. Olitkos Venäjältä itsekin kotoisin vai Virosta?

      • 1 mees

        Hei Nälkäkurkiainen. Onko sulla nyt pysyvä lupa olla Suomessa? Eikös sinut meinattu karkoittaa jokin aika sitten ja miksi ???


      • joojoojoooo
        1 mees kirjoitti:

        Hei Nälkäkurkiainen. Onko sulla nyt pysyvä lupa olla Suomessa? Eikös sinut meinattu karkoittaa jokin aika sitten ja miksi ???

        Eestimees on parhautta ;;)


      • Nälkäkurkiainen
        1 mees kirjoitti:

        Hei Nälkäkurkiainen. Onko sulla nyt pysyvä lupa olla Suomessa? Eikös sinut meinattu karkoittaa jokin aika sitten ja miksi ???

        Mut otettiin kiinni, että mun henkilöllisyys selvitettäisiin. Ja se tehtiin viranomaisten taholta jossain ulkomaalaisyksikössä. Syynä siihen oli vanha ajokortti. Ja mulla ei ollu muita papereita.


      • Nälkäkurkiainen
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        Mut otettiin kiinni, että mun henkilöllisyys selvitettäisiin. Ja se tehtiin viranomaisten taholta jossain ulkomaalaisyksikössä. Syynä siihen oli vanha ajokortti. Ja mulla ei ollu muita papereita.

        En tiedä mitä olisi käynyt, jos henkilöllisys ei olisi selvinnyt? Olisinko kertonut, että olen Trinidadista ja Tobaccosta vai Amerikan Yhdysvalloista. Jos häätö olisi tullut.

        Oli siinä jonottamista, kun edellä oli monia asiakkaita.

        Mutta toisaalta nämä asiat eivät liity mitenkään köyhyyteen ja siihen liittyvään elintarvikeoikeudenmukaisuuden käsitteeseen. Suutuntumaltaan napakoihin ja ravitseviin elintarvikkeisiin, sekä niiden valmistusmahdollisuuteen esim. paistinpannua apunakäyttäen. Eikä kansalaistyön käsitteeseen.

        Joten näillä em. asioilla ole mitään varsinaista tekemistä Suomessa olevan köyhyyden kanssa. Vaikkakin jokaisessa maassa köyhyys saa omanlaisensa sovellutukset.

        Erona vain maiden välillä on se, mitä ihminen saa itse tehdä omalle tilanteelleen? Tosin erot tässäkin suhteessa ovat kaventumassa. Ja vain oikeanlaisen olemisen hegemonia tahtoo ottaa kiemurtelevaa ihmiskuntaa yhä tiukempaan syleilyynsä.


      • köyhien määrä
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        En tiedä mitä olisi käynyt, jos henkilöllisys ei olisi selvinnyt? Olisinko kertonut, että olen Trinidadista ja Tobaccosta vai Amerikan Yhdysvalloista. Jos häätö olisi tullut.

        Oli siinä jonottamista, kun edellä oli monia asiakkaita.

        Mutta toisaalta nämä asiat eivät liity mitenkään köyhyyteen ja siihen liittyvään elintarvikeoikeudenmukaisuuden käsitteeseen. Suutuntumaltaan napakoihin ja ravitseviin elintarvikkeisiin, sekä niiden valmistusmahdollisuuteen esim. paistinpannua apunakäyttäen. Eikä kansalaistyön käsitteeseen.

        Joten näillä em. asioilla ole mitään varsinaista tekemistä Suomessa olevan köyhyyden kanssa. Vaikkakin jokaisessa maassa köyhyys saa omanlaisensa sovellutukset.

        Erona vain maiden välillä on se, mitä ihminen saa itse tehdä omalle tilanteelleen? Tosin erot tässäkin suhteessa ovat kaventumassa. Ja vain oikeanlaisen olemisen hegemonia tahtoo ottaa kiemurtelevaa ihmiskuntaa yhä tiukempaan syleilyynsä.

        Nälkäkurkiainen onko kotimaassasi vähemmän köyhiä kuin Suomessa?


      • Kiinnostunut..
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        En tiedä mitä olisi käynyt, jos henkilöllisys ei olisi selvinnyt? Olisinko kertonut, että olen Trinidadista ja Tobaccosta vai Amerikan Yhdysvalloista. Jos häätö olisi tullut.

        Oli siinä jonottamista, kun edellä oli monia asiakkaita.

        Mutta toisaalta nämä asiat eivät liity mitenkään köyhyyteen ja siihen liittyvään elintarvikeoikeudenmukaisuuden käsitteeseen. Suutuntumaltaan napakoihin ja ravitseviin elintarvikkeisiin, sekä niiden valmistusmahdollisuuteen esim. paistinpannua apunakäyttäen. Eikä kansalaistyön käsitteeseen.

        Joten näillä em. asioilla ole mitään varsinaista tekemistä Suomessa olevan köyhyyden kanssa. Vaikkakin jokaisessa maassa köyhyys saa omanlaisensa sovellutukset.

        Erona vain maiden välillä on se, mitä ihminen saa itse tehdä omalle tilanteelleen? Tosin erot tässäkin suhteessa ovat kaventumassa. Ja vain oikeanlaisen olemisen hegemonia tahtoo ottaa kiemurtelevaa ihmiskuntaa yhä tiukempaan syleilyynsä.

        Tämähän on anonyymi palsta ja tuskin kukaan tuntee, niin mistä maasta olet lähtöisin? Jos saan udella?


      • Nälkäkurkiainen
        Kiinnostunut.. kirjoitti:

        Tämähän on anonyymi palsta ja tuskin kukaan tuntee, niin mistä maasta olet lähtöisin? Jos saan udella?

        Saat udella. Mutta sillä ei ole merkitystä palstan aiheeseen liittyen.


      • Nälkäkurkiainen
        köyhien määrä kirjoitti:

        Nälkäkurkiainen onko kotimaassasi vähemmän köyhiä kuin Suomessa?

        Yhtä paljon.

        Mutta, koska mulla on kahden maan henk.tunnus. Niin toinen niistä on rikkaampi. Mutta köyhyys on käsin kosketeltavempaa, koska huumausaineongelma, prostituutio ja muu kadulla asuminen on säänpuolesta mahdollisempaa.

        Suomessa köyhyys on enemmän ulkomaille myytävien tuotteiden tai palveluiden puutteesta johtuvaa valtion ja kuntien velkaantumista. Sekä järjestelmän vaikeutta ihmisten ihmisten elämiseen tiukoissa tilanteissa.

        Monet suomalaiset tahtovat tehdä työtä rahaa vastaan, mikä on hyvä asia. Hankala on se, että tätä mahdollisuutta ei ole, koska "kaikkien pitäisi kilpailla samoista asioita".

        Uusia asioita ei edes haluta arvioida. Vaikka toki onkin niin, että innokas ja reipas suinpäin asioihin meneminen on mainosmiesten ja naisten luomaa harhaa.

        Ja lisäksi on niin, että suomalaisten pitkää koulutusta ei osata hyödyntää kotimaassa siten, että jokainen voisi ja saisi olla paitsi itselleen, niin myös ympäröivälle yhteisölleen hyvinvoinnintuottaja.


      • KöyhäX
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        Yhtä paljon.

        Mutta, koska mulla on kahden maan henk.tunnus. Niin toinen niistä on rikkaampi. Mutta köyhyys on käsin kosketeltavempaa, koska huumausaineongelma, prostituutio ja muu kadulla asuminen on säänpuolesta mahdollisempaa.

        Suomessa köyhyys on enemmän ulkomaille myytävien tuotteiden tai palveluiden puutteesta johtuvaa valtion ja kuntien velkaantumista. Sekä järjestelmän vaikeutta ihmisten ihmisten elämiseen tiukoissa tilanteissa.

        Monet suomalaiset tahtovat tehdä työtä rahaa vastaan, mikä on hyvä asia. Hankala on se, että tätä mahdollisuutta ei ole, koska "kaikkien pitäisi kilpailla samoista asioita".

        Uusia asioita ei edes haluta arvioida. Vaikka toki onkin niin, että innokas ja reipas suinpäin asioihin meneminen on mainosmiesten ja naisten luomaa harhaa.

        Ja lisäksi on niin, että suomalaisten pitkää koulutusta ei osata hyödyntää kotimaassa siten, että jokainen voisi ja saisi olla paitsi itselleen, niin myös ympäröivälle yhteisölleen hyvinvoinnintuottaja.

        Minä olen törmännyt monesti sellaiseen, että etuuksien hakeminen on vaikeaa juuri maahanmuuttajille. Minullakin on yksi tuttu ja ihan laillisesti Suomessa ja asumistuen hakeminen on ylivoimaista hänelle. Millään ei saa taivuteltua lappujen täyttämiseen. Toisaalta kirjallinen osaaminenkin aiheuttaa haastetta hänellä. Monell on varmaan tilanne, että ei tiedä ja ei uskalla hakea mitä kuuluisi. Varsinkaan vanhemmat ihmiset ei sopeudu millään Kelan byrokratiaan, suomalaisetkaan.


      • Myös kiinnostaisi
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        Saat udella. Mutta sillä ei ole merkitystä palstan aiheeseen liittyen.

        Nälkäkurkiainen olisi mielenkiintoista tietää syntymämaasi. Oletko kenties etelä-Euroopasta, niitä maitahan on useita vaikka tarkkaa maata ei sanoisikaan ?


      • Nälkäkurkiainen
        Myös kiinnostaisi kirjoitti:

        Nälkäkurkiainen olisi mielenkiintoista tietää syntymämaasi. Oletko kenties etelä-Euroopasta, niitä maitahan on useita vaikka tarkkaa maata ei sanoisikaan ?

        Keskustelen vain köyhyydestä. Ja siitä miten se ilmiönä esiintyy arjentasolla ihmisten elämässä. Sekä niistä vaikutuksista, joiden avulla köyhyys on yhteiskunnassa mahdollista.

        Mielenkiintoisempaa on elintarviketilanne. Ja siinä oleva oikeudenmukaisuuden mahdollisuus yhteiskunnallisellakin tasolla. Ne kuuluvat palstan aiheeseen. Ravinto on eräs elämän perusedellytyksistä.

        Mm. Suomi24 palstan ohjeistuksessa on mainittu, että keskusteluissa ei tulisi niinkään käsitellä itse keskustelijaa, kuin palstan aihetta. Itse pidättäydyn em. ohjeistuksen puitteissa ja keskustelen vain aiheesta.


      • Poland
        Nälkäkurkiainen kirjoitti:

        Keskustelen vain köyhyydestä. Ja siitä miten se ilmiönä esiintyy arjentasolla ihmisten elämässä. Sekä niistä vaikutuksista, joiden avulla köyhyys on yhteiskunnassa mahdollista.

        Mielenkiintoisempaa on elintarviketilanne. Ja siinä oleva oikeudenmukaisuuden mahdollisuus yhteiskunnallisellakin tasolla. Ne kuuluvat palstan aiheeseen. Ravinto on eräs elämän perusedellytyksistä.

        Mm. Suomi24 palstan ohjeistuksessa on mainittu, että keskusteluissa ei tulisi niinkään käsitellä itse keskustelijaa, kuin palstan aihetta. Itse pidättäydyn em. ohjeistuksen puitteissa ja keskustelen vain aiheesta.

        Miksi ei voi sanoa lähtömaataan. Mä oon puoliksi suomalainen puoliksi puolalainen ( äiti Puolasta). Nimettömällä palstalla voinnihan hyvin sen kertoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe