Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

AV-malformaatio takaraivossa

Onko kohtalontoveria

Minut kuvattiin ensin CT-llä ja löydettiin laajahko kalkkeumakerros vasemman pikkuaivon takakuopasta. Neurokirurgit sanoivat keskussairaalassa, että ei tarvitse mitään tehdä eikä seurata.
Minä en sitä uskonut, vaan menin ja maksoin itse magneettikuvauksen. Sain juuri tuloksen ja siinä oli että todennäköisesti AV-malformaatio vasemman takakuopan kohdalla. Jatkotutkimuksiin suosittelivat.

Se on synnynnäinen poikkeama, jossa valtimon ja laskimon välillä on poikkeava yhteys. Se on sellainen heikko kohta suonessa ja aiheuttaa myös merkittävän verenvuotorisiskin..

Onko kellään muulla ollut sellista? Leikattava kait tuo on. Ei tuollaisen riskin kanssa voi elää.

7

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jami123

      leikattu on ,oli jätte iso oikean puolen ohimolohkon kokonaan tåttävä mutta siitä on jo aikaa ja ja oli iso leikkaus täällä hesassa töölön sairaalassa hernesniemi on erkoistunut pioistamaan isoi avm-malformaatioita et ota siihen yhteyksiä ,on meinaa virtuoosi mieheksi,

    • ap........

      Saattaa vaan olla vaikea päästä hänen leikattavaksi, kun on niin paljon kysyntää hänellä.
      Miten sulla oireili?

      • jami123

        ei miitenkään,kunnes tuli päivä jolloin meni paikallisjunassa taju kankaalle ja otettiin ensimmäinen tomogrifi ja sillä tiellä olen yhäkin kolme leikkausta myöhemmin


    • ap..........

      jami123, riittikö sulla aina magneettikuvaus (MRA) ennen leikkausta, vai onko jouduttu tekemään CT-angiografiaa, jossa varjoaine viedään katetrilla aivoihin saakka?

      Miten jaksat nykyään?

      • jami1

        Ei ole riittänyt vain tavallinen eli joka kerta on varjoaineen kera kuvailtu.Doh vointi on noin yleensä ottaen hyvä jollei nuit pullistumia ain ilmestys jostain lissää,no katotaan ny taas kerran kui tää nyt menee,soittele 0451236158 ois kiva vaihtaa ajatuksia.


    • ap....

      jami1, onko sulle nuo kuvaukset tehty kuitenkin magneettikuvauksena vai perinteisenä ct-angiografina?
      jos ct:nä niin miten se varjaine annetaan, viedäänkö katetri verisuonia pitkin lähelle aivoja vaiko vaan pinnallisesti suoneen?

      • jami1

        nivusvaltimon kautta suljettiin suurin osa liimaseoksella ja kuvat otettiin angiona kaulavaltimoon pistetyn värin jälkeen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe