Miten toimitaan - syytettynä oikeudessa

Oma vika

On tullut hölmöiltyä, mitä sitä kieltämään.
Vihdoin kun järkeä on tullut päähän niin onkin tullut aika ottaa vastuu teoistaan.

Olen syytettynä oikeudessa 6 lievästä petoksesta (60,60,400,200,400 ja 180).
Myönnän että olen teot tehnyt ja aion hyvittää kaiken asianosaisille.

Aikaisempaa rikoshistoriaa ei ole eikä varmasti enempää tule.
Poliisilla kysyttiin haluanko mennä oikeuteen itse paikalle,halusin.

Onko enää tässä vaiheessa mahdollisuutta hankkia asianajaa / oikeusavustajaa joka menisi puolestani? Voinko pyytää oikeulta (tai mistä lie) käsittelyn siirtämistä jotta ehtisin hankkia asianajajan. En aio kieltää mitään, myönnän kaiken.

Mutta kun pää alkaa olla vihdoin "selvä" on tuo oikeuteen meno aivan äärettömän kova paikka. Jonka tottakai olen ansainnut.

6

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei oo vaikeeta.

      1) Onko enää tässä vaiheessa mahdollisuutta hankkia asianajaa / oikeusavustajaa joka menisi puolestani?

      Toki on. Mars oikeusaputoimistoon tai kenen tahansa rikosasioita hoitavan asianajajan tai lupalakimiehen juttusille. Löytyy mm. puhelinluettelon keltaisilta sivuilta, tai googleemalla oikeusaputoimisto tai www.asianajajat.fi

      2) Voinko pyytää oikeulta (tai mistä lie) käsittelyn siirtämistä jotta ehtisin hankkia asianajajan. En aio kieltää mitään, myönnän kaiken.

      Milloin istunto on? Jos aiot myöntää kaiken (sekä syytteet että korvausvaatimukset), et tarvitse avustajaa. Puheenjohtaja selittää kyllä istunnossa miten siellä edeään (tämä on selitetty myös sinulle tiedoksannetussa haasteessa/kutsussa. Kun sinulta kysytään jotain, vastaa kysymyksiin.

      • Oma moka

        Istunto on 22.8 ja voi kuulostaa naurettavalta mutta haluaisin asianajajan / oikeusavustajan edustamaan minua - en siis itse haluaisi olla paikalla.

        Aion suostua siis kaikkeen minulla ei ole mitään syytä kieltää mitään.

        Tiedän jo nyt että lääkityksen turvin voisin ehkä pystyä menemään, luultavasti paniikkikohtaus iskee jo aulassa.


      • Oma moka
        Oma moka kirjoitti:

        Istunto on 22.8 ja voi kuulostaa naurettavalta mutta haluaisin asianajajan / oikeusavustajan edustamaan minua - en siis itse haluaisi olla paikalla.

        Aion suostua siis kaikkeen minulla ei ole mitään syytä kieltää mitään.

        Tiedän jo nyt että lääkityksen turvin voisin ehkä pystyä menemään, luultavasti paniikkikohtaus iskee jo aulassa.

        Korjaan 21.8


      • 2+2

        Veronmaksajien piikki ei nykyään ole auki ihan mihin tahansa, joten oikeusaputoimistoon saattaa tulla turha reissu. Omalla rahalla asianajajia tietysti löytyy.
        Olisit silloin poliisille kertonut, että suostut kirjalliseen menettelyyn, koska syyllisyytesi myönnät, niin tuomio olisi kolahtanut postiluukusta.


      • ei oo vaikeeta
        Oma moka kirjoitti:

        Korjaan 21.8

        Ymmärrän, että istuntoon meneminen voi olla henkisesti todella kova paikka.

        Jos sinua ei ole kutsussa VELVOITETTU menemään paikalle, voit lähettää asiamieheksi asianajajan tms. Jos sinut on velvoitettu sakon uhalla menemään paikalle (tuskin on, jos esitutkinnassa jo myönnetty juttu), niin sitten pitää mennä itse.

        Istunto on siis torstaina. Ehdit vielä oikein hyvin hankkimaan asiamiehen. Nimittäin, tuo keikka on äärimmäisen helppoa rahaa kenelle tahansa asiamiehelle. Istunto kestää muutaman minuutin, asiamies menee paikalle myöntämään syytteen ja teonkuvauksen kaikissa syytekohdissa sekä asianomistajien korvausvaatimukset (jos nyt eivät tolkuttomia ole).

        Juttu on niin ns. pilipali, että oikeusapua siihen tuskin saat, mutta omalla rahalla saat avustajan ihan satavarmasti. Eikä tuosta pitäisi avustajankaan montaa sataa euroa ottaa, on niin helppo keikka.

        Lähde hoitamaan asiaa heti huomenna, aikaa kyllä on tarpeeksi jos ryhdyt heti toimeen.


      • Oma moka
        2+2 kirjoitti:

        Veronmaksajien piikki ei nykyään ole auki ihan mihin tahansa, joten oikeusaputoimistoon saattaa tulla turha reissu. Omalla rahalla asianajajia tietysti löytyy.
        Olisit silloin poliisille kertonut, että suostut kirjalliseen menettelyyn, koska syyllisyytesi myönnät, niin tuomio olisi kolahtanut postiluukusta.

        Kyllä tässä ihan omasta pussista makselen palkkion asianajajalle tms. Tietystikään en sellaista enää näin pikaisesti saa.. Haasteessa juu oli että myös asianajaja tai joku oikeustoimikelpoinen tyyppi voi edustaa minua - itselläni ei siis ole läsnäolopakkoa.

        Saisin vaan äkkiä tuomioni ja voisin maksaa korkojen kera uhreille korvaukset. Kyllä ihminen on sitten tyhmä.. (minä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe