lyhentäisin

äiti se

lapseni ulosotossa olevaa pikavippivelkaa, kun vain tietäisin miten? minulta puuttuvat kaikki maksuun tarvittavat yhteystiedot, paitsi korkoa kasvava arvio velan suuruudesta ja summa, jolla itse voisin velkaa per kuukausi lyhentää. t
otanko ulosottoon yhteyttä? ja suostuisivatko he tälläiseen järjestelyyn?

22

329

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksumaksu

      Mikäli lapsesi on aikuinen sinulle tuskin annetaan mitään tietoa veloista ja velkojista.Jos lapsesion alaikäinen hänellä tuskin voi olla ulosotossa mitään, paras keino jos haluat auttaa on kysyä "lapselta"suoraanpaljonko ulosotossa on ja hauaako hän apua sen maksamisessa. Voithan esim antaa korottoman lainan ja maksaa sen lapsen tilille, ulosottomies yleensä suht nopeasti huomaa jos tilille on tullut ylimääräistä rahaa.

      • äiti se

        lapseni on aikuinen.

        en ollut ajatellutkaan että noinhan todella voinkin tehdä. kiitos neuvosta


      • äiti myös
        äiti se kirjoitti:

        lapseni on aikuinen.

        en ollut ajatellutkaan että noinhan todella voinkin tehdä. kiitos neuvosta

        Lapsi voi kysyä ulosotosta suoraan maksutiedot tai hänellä kyllä pitäisi olla uo:sta tullut maksukehoituslappu, jonka tiedoilla lyhennyksiä voi tehdä. Itse en laittaisi lapsen tai kenenkään muunkaan tilille rahaa, vaan lyhentäisin uo:oon suoraan velkaa. Menee raha oikeaan osoitteeseen. Eri asia on, jos muuten haluat taloudellisesti auttaa.


      • äiti se
        äiti myös kirjoitti:

        Lapsi voi kysyä ulosotosta suoraan maksutiedot tai hänellä kyllä pitäisi olla uo:sta tullut maksukehoituslappu, jonka tiedoilla lyhennyksiä voi tehdä. Itse en laittaisi lapsen tai kenenkään muunkaan tilille rahaa, vaan lyhentäisin uo:oon suoraan velkaa. Menee raha oikeaan osoitteeseen. Eri asia on, jos muuten haluat taloudellisesti auttaa.

        tietosuojalaki estää aikuisen lapsen asioista selvän ottamisen, jos hän itse ei halua kertoa. suoraan ulosottoon haluankin maksaa, joten täytynee ottaa ko instanssiin kirjallisesti yhteyttä. kiitän neuvosta ja ohjeesta.


      • tuotah
        äiti se kirjoitti:

        tietosuojalaki estää aikuisen lapsen asioista selvän ottamisen, jos hän itse ei halua kertoa. suoraan ulosottoon haluankin maksaa, joten täytynee ottaa ko instanssiin kirjallisesti yhteyttä. kiitän neuvosta ja ohjeesta.

        Jos aikuinen lapsi ei halua kertoa, eihän ulosottokaan voi mitään ohjeita maksamiseen antaa. Siihenkin kun vaaditaan lapsen lupa. Et saa toisen aikuisen laskujakaan ilman lupaa maksella.


      • äiti se
        tuotah kirjoitti:

        Jos aikuinen lapsi ei halua kertoa, eihän ulosottokaan voi mitään ohjeita maksamiseen antaa. Siihenkin kun vaaditaan lapsen lupa. Et saa toisen aikuisen laskujakaan ilman lupaa maksella.

        varmaan olet oikeassa, kiitän.


      • velkaaa
        tuotah kirjoitti:

        Jos aikuinen lapsi ei halua kertoa, eihän ulosottokaan voi mitään ohjeita maksamiseen antaa. Siihenkin kun vaaditaan lapsen lupa. Et saa toisen aikuisen laskujakaan ilman lupaa maksella.

        Aikuinen lapsi ITSE selvittää maksutiedot ja antaa ne äidille. Jos tätä ei tee, niin tuskin sitten haluaa apua äidiltään. Yrittäkää nyt joskus lukea nuo viestit oikein.


    • 1+2

      Älä rupea maksamaan kenenkään pikavippivelkoja, älä edes oman lapsesi.

      • äiti se

        en vaan ymmärrä, mitä virkaa perheellä, vanhemmuudella ja äitiydellä on. mutta kiitos vastauksestasi.


      • velkaaa
        äiti se kirjoitti:

        en vaan ymmärrä, mitä virkaa perheellä, vanhemmuudella ja äitiydellä on. mutta kiitos vastauksestasi.

        Minä myös maksaisin aikuisen lapseni velkoja ja muutenkin auttaisin, jos apua pyydetään. Laskut maksaisin kuitenkin velkojalle, jotta raha menee sinne minne pitääkin. Olen itsekin saanut aikuisena taliudellista tukea varakkailta vanhemmilta. En kyllä tukea pyytänyt, mutta huomasivat tuen tarpeen ja otin sen vastaan. Vastaavasti nyt autan vanhempiani omakotitalon töissä jne.


    • lapseton isä

      Jos jokui haluaa, niin se on jokaisen oma asia. TOisaalta.... onhan se vähän ennakkoa, ja sit voi sanoa, että jos ei järki sano mitään, niin seuraavaa kertaa ei tule.

      Mitä sitä jotain ihmistä kiikussa pitämään. Onhan se luottotiedot jo aika kova menetys moneksi vuotta

      Omien lasten asiat kyllä mut ei muiden

      • äiti se

        kiitän tuesta.


    • ---------

      Jos hän on sopinut velkojien kanssa tietystä summasta kuukausittain, silloin saat tilisiirtolapusta tiedon paljonko velkaa jäljellä.
      Näillä tiedoilla voit myös maksaa, kunhan näet tili- ja viitenumeron.
      Parempi kysyä lapselta itseltään koska toisen tietoja ei saa luovuttaa.
      Perintätoimistojen kanssa asioivat pääsevät omiin tietoihinsa henkilötunnuksella ja salasanalla.

      Kun on ulosotossa, siitäkin on lähetetty tilisiirtolomake. Turha vaiva kysyä viranomaisilta toisen puolesta.

      • äiti se

        en tiedä mitä hän on sopinut, enkä lapsen posteja käy läpi. joten jäljelle jää yhteydenotto viranomaiseen ja pyyntö saada osallistua velan maksuun, jotta lapsi (aikuinen) nousisi jaloilleen. kiitän vastauksestasi.


      • ----------
        äiti se kirjoitti:

        en tiedä mitä hän on sopinut, enkä lapsen posteja käy läpi. joten jäljelle jää yhteydenotto viranomaiseen ja pyyntö saada osallistua velan maksuun, jotta lapsi (aikuinen) nousisi jaloilleen. kiitän vastauksestasi.

        Vielä vähemmän saat viranomaisilta tietoja jos lapsesi ei suostu näyttämään postiaan et voi tehdä mitään.
        Olettaen että tiedät perintätoimiston voit yrittää tehdä tekstiviestillä sopimusta, sittenkin tarvitset laskun tiedot.
        Toisen velan saa maksaa mutta tietoja ei saa ilman henkilön suostumusta.


      • äiti se
        ---------- kirjoitti:

        Vielä vähemmän saat viranomaisilta tietoja jos lapsesi ei suostu näyttämään postiaan et voi tehdä mitään.
        Olettaen että tiedät perintätoimiston voit yrittää tehdä tekstiviestillä sopimusta, sittenkin tarvitset laskun tiedot.
        Toisen velan saa maksaa mutta tietoja ei saa ilman henkilön suostumusta.

        juuri tästä on kysymys. tiedän vain, että velkaa on. haluaisin vain käynnistää prosessin velan maksamiseksi uovn kautta velkojalle, vaan kun en tiedä mitään. prosessin kyllä ymmärrän. paras on, kun jään odottamaan lapsen avunpyyntöä ja olen siihen sitten konkreettisesti varautunut. kiitän kuitenkin hyvää tarkoittavista neuvoista.


      • kysy pois
        äiti se kirjoitti:

        juuri tästä on kysymys. tiedän vain, että velkaa on. haluaisin vain käynnistää prosessin velan maksamiseksi uovn kautta velkojalle, vaan kun en tiedä mitään. prosessin kyllä ymmärrän. paras on, kun jään odottamaan lapsen avunpyyntöä ja olen siihen sitten konkreettisesti varautunut. kiitän kuitenkin hyvää tarkoittavista neuvoista.

        oletko yrittänyt kysyä suoraan velalliselta. Sano että olet lukenut tätä palstaa ja oppinut niksejä miten voi välttää turhia kustannuksia.Onhan mahdollista ettei kaikki velat ole vielä siirtyneetulosottoon jasilloin olisi järkevää josvoitauttaa ja maksaa pois näitä velkoja. Jos kaikki on jo ulosotossa voisit sitten auttaa niiden maksamisessa. Mutta jos lapsi haluaa mieluummin hoitaa maksut itse sun täytyy vain arvostaa tätä


      • ------------
        kysy pois kirjoitti:

        oletko yrittänyt kysyä suoraan velalliselta. Sano että olet lukenut tätä palstaa ja oppinut niksejä miten voi välttää turhia kustannuksia.Onhan mahdollista ettei kaikki velat ole vielä siirtyneetulosottoon jasilloin olisi järkevää josvoitauttaa ja maksaa pois näitä velkoja. Jos kaikki on jo ulosotossa voisit sitten auttaa niiden maksamisessa. Mutta jos lapsi haluaa mieluummin hoitaa maksut itse sun täytyy vain arvostaa tätä

        Menettelin näin, kun kaveri auttoi kerran kun olin viikon rahapulassa, maksoin hänen perinnässä olleen 250 euron laskunsa vastapalveluksena. Tein sopimuksen omalla kännykällä tekstiviestinä, ja laitoin hänen nimensä, osoitteensa ja syntymäajan viestiin. Hän antoi suostumuksen, tietysti maksulapunkin.
        Mutta vähän salakähmäistä on vaikka ajatuksena hyvä.
        Ei onnistu että kysyy suoraan velkojalta, ainoastaan yksityisen tahon kanssa.
        Ehkä äiti murehditte turhaan.


    • velallinenduunari

      Pistä poikasi ottamaan yhteyttä kunnan ulosottovirastoon/suoraan ulosottomieheen ja pyydä maksutiedot velasta. Jos velassa on paljon perintätoimiston kuluja, kannattaa ottaa suoraan yhteyttä perintätoimistoon ja kysyä mahdollisuutta suorittaa velka kertasuorituksena, sillä he voivat suostua akordiin, eli antavat osan koroista ja kuluista anteeksi jos velka suoritetaaan kertasuorituksena.

      Älä kuitenkaan ota itse yhteyttä mihinkään, sillä poikasi on aikuinen ja hänen täytyy osata hoitaa nämä asiat itse, apua voi tietenkin antaa ja pitääkin antaa mutta rajansa kaikella.

      • äiti se

        kiitän neuvosta, ohjeesta ja varoituksesta.


      • 10+2

        "Pistä poikasi ottamaan yhteyttä kunnan ulosottovirastoon/suoraan ulosottomieheen ja pyydä maksutiedot velasta."

        Mistä päättelet, että kyseessä on poika? Eiköhän suurin osa pikavippien ja kulutusluottojen kanssa ongelmiin joutuneista ole shoppailuintoisia naisia?


      • äiti se
        äiti se kirjoitti:

        kiitän neuvosta, ohjeesta ja varoituksesta.

        aikuinen ja "aikuinen". et voi tietää lapseni sukupuolta tai henkistä kehitystasoa, mutta kiitos neuvoista kuitenkin. viranomaiset tehnevät työtään, kunhan saan riittävää pohjatietoa heitä varten.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe