Uskooko muuten

puskasta.

kukaan teistä sellaiseen, että ns vihamiehistä voisi tulla parhaita ystäviä jonkun salamayllätyksen, sattuman, merkittävän elämänkäänteen tai vaikka yhdessä tiiviisti ryypätyn illan seurauksena?

Mun tekisi mieli uskoa, mutta (jätän pois tämän ilmauksen) se tuntuu olevan täysin mahdotonta? Onko miehillä kokemusta, lähes - elokuvakäsikirjoitusmaisista kohtaamisista - kekellä elämää, kun jotakin tajuttiin ja loppuelämä sai käänteen ystävyyden solmukohdassa?

25

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikään ei ole mahdotonta.
      Itse en lähde ryyppäämään henkilön kassa joka ei minusta pudä. Siinä voi käydä niin, että tuo minua vihaava kerää kaiken menneen ja ollaan loppuyö putkassa.

      • puskasta.

        Niin tosiaan, jos vihaa ja on riidanhaluinen ei ole järkevää yrittää viinapäissään ystävyyttä :) mutta joskus ihmiset pysähtyvät ja jäävät, eikä kummallakaan ole kiire pois... Mitä se sellainen on, tarvitseeko kohtaamista väistellä jos kohtalo niin on päättänyt?


      • Vain elokuvissa:.
        puskasta. kirjoitti:

        Niin tosiaan, jos vihaa ja on riidanhaluinen ei ole järkevää yrittää viinapäissään ystävyyttä :) mutta joskus ihmiset pysähtyvät ja jäävät, eikä kummallakaan ole kiire pois... Mitä se sellainen on, tarvitseeko kohtaamista väistellä jos kohtalo niin on päättänyt?

        .

        Jos joku on päättänyt vihata sinua ei se asia miksikään muutu riippumatta siitä mitä tekee tai on tekemättä

        .


      • puskasta.
        Vain elokuvissa:. kirjoitti:

        .

        Jos joku on päättänyt vihata sinua ei se asia miksikään muutu riippumatta siitä mitä tekee tai on tekemättä

        .

        Ei mua kiinnosta toisen vihantunteet mua kohtaan. Kiinnostaa omat kielteiset tunteet toista kohtaan. Niitä ei tässä vähään aikaan ollut, luulin päässeeni koko sodasta. Toisen käytös paljasti, ettei hän ole päässyt omasta katkerasta olostaan irti.


    • en tajua, mutta....

      No en tiedä vihamiehistä, mutta tiedän yhden toisenlaisen tarinan.

      Mies ja nainen tapasivat ja tutustuivat yhteisten tuttujen kautta, ja muutaman kerran yhteisissä illanvietoissa tavattuaan olivat avoimesti ärsyyntyneitä toisiaan kohtaan. Siis kuin kissa ja koira. Kumpaakin ärsytti toisessa moni asia, ja ärhentelivät toisilleen.

      Jotenkin se homma vain sitten luiskahti jossain vaiheessa rakkaudeksi, ja ovat olleet naimisissa kohta 20 vuotta. Heh.

      • Jee Jee

        Tais olla modellin ja albiksen rakkaustarina =))


      • Ou JEA:.!1#%?+

        .

        "Se onkin viha-rakkaus -suhde!!!!11!!!1!!1!!1!1!!!"

        har!11

        .


      • Jee Jee
        Jee Jee kirjoitti:

        Tais olla modellin ja albiksen rakkaustarina =))

        Niinpä niin, trollin-pentele!


    • määmy

      Mä e ny sanois vihamiehii, ku viha o inhoo kovemp sana. Viha meinaa, et o tilaisuude kohdates valmis deletoida toine forever.

      No, pari entist skolepiikittelijääni o pyydelly jälkkätteen anteeks. Ain o annettava uus mahollisuus. E meist bestiksii tullu, puheväleis kuiteski

      • puskasta.

        Viha on nykyään sanana vieläkin kovempi, mitä se oli joitakin vuosikymmeniä sitten, mutta en mä ajattele sillä tässä muuta kuin sellaista ihmistä, jota on pakko sietää mutta ei oikein jaksaisi.

        Lähinnä kiinnostaa, tapahtuuko oikeassa elämässä niitä kohtaamisia, joita ei millään uskoisi jos kuulisi jollekin tapahtuneen. Siis niinkuin leffasta. Ja leikin ajatuksella, että jonakin lämpimänä syysiltana, istuisinkin sen ikävän ihmisen seurassa ymmärtäen ja jakaen hänen maailmansa, niin syvästi että välille syntyisi ystävyys. Siihen ei olisi ollut mitään estettä aiemminkaan, mutta kuluneen viikon tapahtumat… olen pessimisti jo.


    • No muuten uskon, aikaisemmin suhtauduin erittäin kielteisesti alkoholiin, mutta nytkin istuskelen tässä ginitonicin seurassa ja kirjoittelen omaa elänänkertaa......tosin ehkä vielä hieman aikaisin jos ajattelen sitä, että koska se yleensä luodaan. Mutta joo, eillisiltakin meni vanhan tutun hyvässä seurassa, eli Merlotin merkeissä:D

      Valheellisen, tahallaan harhaanjohtavan tai asiatonta tekstiä sisältävän viestin kirjoittaminen on vandalismia, muistakaa tämä kun esiinnytte täällä palstalla rekisteröimättöminä.

      • Jee Jee

        Koita modelli hyvä muistaa:
        toi trollin-pentele on ihastunut mun nikkeen ja käyttää sitä surutta!

        Olen muuten juteltu kanssas kahdesti, ehkä. Ja kerran kinasteltu perheen laatuajasta.
        Silloinkin lupasin vain kerätä rytkyni ja häipyää; sun laatu aikas toteutuksesta, ilman vitinöitä tai selityksiä! Kerran luvannut kosia sua, karkausvuonna. That `s it, the end!

        Mulla ei ole tapana ampua ketään selkään, vaikka oisin täysin erimieltä.
        Mielipiteeni kyllä uskallan ilmaista, vaikka se olis täysin eriävä toisten mielipiteistä.


    • Yksi nainen jätti miehensä. Se mies oli aivan järjettömän mustasukkainen siitä naisesta ja minä iskin siihen silmäni väittömästi. Kaveri käyttäytyi kun olisi omistanut exänsä ja oli tosi agressiivisen oloinen. Joka tapauksessa onnistuin virittelemään naisen kanssa känniseksipainotteisen suhteen.

      Kaveri kävi jatkuvasti haastamassa riitaa, vaikkei sentään päälle uskaltanut tulla. Jonkun ajan päästä nainen jäi kuvioista, mutta me kävimme edelleen samassa baarissa sen miehen kanssa. Kisailu jatkui edelleen ja muutamien kuukauden päästä huomasimme olevamme oikein hyvissä väleissä. Vielä kun huomattiin, että meillä on yhteinen kaveri, alettiin soittelemaankin toisillemme ja käytiin yhdessä baarissa.

      • Mulla on vähän samallainen tarina, ja muuten sen kaverin nimi on Jack Daniel's. (((PEDOFIILI))) :D


      • puskasta.

        No hienoa, löytyy joku täältä jumalan hylkäämästä, jolle on käynyt niin. Toisaalta, jos mietin itseäni vastaavaan tilanteeseen, eipä se ämmiltä taida onnistua. Naiset osaa, silloin kun unohtavat miehet, olla hyviä ystäviä, mutta yhdenkin varteen otettavan miehen kävellessä samaan tilaan, muuttuu tarina jo toiseksi.

        Mutta sinun känniseksipainotteisen suhteen loppuminen ja sen seurauksena uuden ystävän löytyminen on osoitus miesten keskinäisestä rennosta suhtautumisesta itse eloon.


      • modelli kirjoitti:

        Mulla on vähän samallainen tarina, ja muuten sen kaverin nimi on Jack Daniel's. (((PEDOFIILI))) :D

        Ei huono valinta. Jack on uskollinen kaveri, se ei koskaan jätä pulaan. Sen seurassa velat muuttuvat saataviksi ja noidat misseiksi!


      • puskasta. kirjoitti:

        No hienoa, löytyy joku täältä jumalan hylkäämästä, jolle on käynyt niin. Toisaalta, jos mietin itseäni vastaavaan tilanteeseen, eipä se ämmiltä taida onnistua. Naiset osaa, silloin kun unohtavat miehet, olla hyviä ystäviä, mutta yhdenkin varteen otettavan miehen kävellessä samaan tilaan, muuttuu tarina jo toiseksi.

        Mutta sinun känniseksipainotteisen suhteen loppuminen ja sen seurauksena uuden ystävän löytyminen on osoitus miesten keskinäisestä rennosta suhtautumisesta itse eloon.

        Niin se taitaa olla. Minunkin kaveripiirissäni on useampaan otteeseen pokattu kaverin heila. Minäkin olen pokannut ja minulta on pokattu. Vähän aikaa on hampaita kiristelty ja sitten taas kavereerattu.

        Toista on ollut esimerkiksi sisareni touhut. Kuinkahan monen kaverinsa kanssa sillä on mennyt välit poikki joko jonkun miehen tai vielä paljon vähäpätöisemmän syyn vuoksi. Kyllä nainen on naiselle susi!


    • SekaSikiö

      Miksi ei, onhan se mahdollista.
      Minkälainen tausta heillä on? Miksi he ovat vihamiehiä?
      Rupesin itse miettimään itselleni vihamiestä kuvitellen voinko olla hänen kanssaan enää koskaan kaverit. Tietenkin rupesin miettimään erilaisia vaihtoehtoja menneisyyden tapahtumiksi, jotka taas vaikuttivat siihen onko se mahdollista.
      Ne menneisyyden tapahtumat määrittelee sen voiko heistä enää tulla ystävät. Tai edes kannattaako heistä tulla ystävät.
      Ihmiset mieltävät vihamiehiksi helposti toisiaan, vaikka syyt olisivat naurettavat ja helposti korjattavissa. Toisinaan se taas ei kannata.

    • Vahva usko

      Minä ainakin uskon, että Suomesta ja Venäjästä tulee vielä ylimmät ystävät. Ja näin tapahtuu vielä ihan lähiaikoina.

    • y.b offina..

      En ole aikuisiällä tuntenut vihaa ketään kohtaan, mutta yläasteiässä kyllä. Jos aikuisena tapaisin jossain hyvissä merkeissä koulukiusaajani (poika) ja joutuisin viettämään hänen kanssaan pakosti useamman tunnin, tuo voisi olla teoriassa mahdollista. Tosin hänen olisi jotenkin hyvin perusteltava käytöstään ja oltava pahoillaan aidosti. Siis jokapäiväisestä henkisestä (huutelu, eristäminen, puheen matkiminen, uhkailu ym.) ja fyysisestä (kampittelu, töniminen, esineillä heittely ym.) väkivallasta. Ihan kavereita en usko, että meistä tulisi. Hän oli ainakin silloin niin kaikkea mahdollisimman "normaalia" ja keskimääräistä ihannoiva persoona ja minä en millään enää jaksa sellaisia tässä iässä.

      • y.b lisää..

        Ai niin, parikymppisenä tapasin hänet yäasteen luokkakokouksessa. Oli siellä kyllä yliystävällinen availi ovet ja kyseli ystävällisiä, oikein pokkuroi. Yritin pitää naaman peruslukemilla, etten olisi pyöritellyt silmiäni ja sanonut jotain ikävää. En kyllä lämmennyt ainakaan silloin vielä.


      • puskasta.

        Joo. Tää on nyt kävellyt harhaan siitä, mitä alunperin ajoin takaa, mutta en todella tarkoita sellaista keskinäistä näivistelevää sävyä, minkä voi jonkun inhoamansa tyypin kanssa ajan päästä löytää, tai edes sitä ollaan hyviä tuttuja-juttua. Mulla oli mielessä semmoinen, että kaksi löytää toisistaa asioita, mitä ei edes tiennyt olevan olemassa. Sitten tapahtuu ystävyyden solmiminen kuin itsestään, ilman mitään sopimuksia.

        Että se voimakas tunne, sanotaanko sitä vihaksi tai inhoksi, ei kuitenkaan välinpitämättömyydeksi, muuttuu luonteeltaan kiinostukseksi ja sallivuudeksi, antautumiseksi ja lopulta ystävyydeksi.

        Nuo pentuiän keskenkasvuiset, kun niitä aikuisena näkee, muistaa helpoiten ne hyvät kokemukset ja paskat unohtaa. Jos jotain negatiivista jäi, saa se olla tai sitten jos rohkeutta riittää, ottaa asian puheeksi tavalla tai toisella. Muuten jättää omaan arvoonsa ja panee pentuiän piikkiin. Omat tulkinnat ovat muuttuneet ajan kanssa, eikä enää herkistele ihan samalla tavoin. Ne ketkä oli ystäviä silloin, ovat sitä kyllä edelleen.

        Siitä sen tietää, kun kohdatessa ei muista teiden edes eronneen toisistaan.


    • sdsdb

      Taisin viimeksi ala-asteella kokea jotain tuollaista, että pahimmasta kiusaajastani tulikin paras kaverini kun eräs päivä en vaan mennyt kouluun sen takia ja lopulta meidät pakotettiin tekemään sovinto. Ja sitten ykskaks oltiinkin kavereita. Oli myös toinen kiusaaja, koulun kova jätkä jota pelkäsin koska se kiusasi, mutta senkin kanssa jossain vaiheessa pääsi jonkun tyypin kautta tutustumaan paremmin eikä sekään sitten ollut niin kauhea tyyppi enää. Mutta eipä sitä enää aikuisiällä tommosia koe.

    • kyl uskon joo

    • Onhan se mahdollista. Ennakkoluulot usein estävät ihmisiä tutustumasta toisiinsa oikeasti. On niin kovin paljon helpompaa vetää johtopäätöksiä muutamasta ilmeestä, eleestä tai lauseesta.

      Johtopäätöksiä, jotka monesti ovat vain omaa mielikuvitusta toisesta ihmisestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe