Riittääkö aika?

Olen harvakseltaan aloittanut lenkkeilyn kesän aikana. Nyt pari viikkoa tihentänyt. Käyn joka toinen/joka kolmas päivä lenkillä. Lenkit ovat olleet n. 10-12 km pituisia, ehkä hieman yli. Aikaa menee 1.05. Lassen Hölkkään 14.09. en taida ehtiä puolimaraton -kunton? Tai jos heti muuttaisi ohjelmaa vaihtelevammaksi (vauhtileikittelyä) ja välillä pitkä lenkki ehkä kerran viikossa. Riittääkö sittenkään aika? Entä 28.09. Kullervon puolimaraton Joutsenossa. Sinne luulisin ajan riittävän ja ehtisin kuntoutua puolimaratonkuntoon? Akillesjänteeni momlemmat vaivasivat todella pahasti kesällä aloittaessani. Nyt ne vielä tuntuvat, mutta eivät rajoita juoksua.

4

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melkein maratoonari

      Vähän niukanlaisesti tausta tietoa, mutta yritetään: Lasse tulee liian aikaisin, Kullervokin on vähän turhan lähellä, itse etsisin myöhäisemmän esim Vantaa 12,10. Mutta ohjeet Kullervoa ajatellen: näin myöhäisessä vaiheessa ei voi tehdä suurta rasitustason nostoa, joten keskkittyisin kestävyyteen. Jos sinulla on n.3lenkkiä viikossa pitentäisin yhtä niin että tänä vkl 14km, eruraavana 16km ja sit 18km. Viikon muita voi vähän lyhentää, esim niin että yks 5km ja toinen 8km. Pitkät juostaan hitaasti, hengästymättä! Tällä "ohjelmalla" toi 18km juostaan 6/7. 9, siitä siis kolme viikkoa Kullervoon, joten alkaa treenien kevennys; kaks viikko ennen max 12km lenkki lyhyemmät, vikalla viikolla pari tosi iisii verryttely lenkkiä.

    • hyvin kerkiää

      Eikös noissa ole 6 tunnin raja?

    • onnistut

      Jos lenkkivauhti n.5min/km kahdentoista minuutin lenkillä kuntosi on jo tosi hyvä.
      Ei mitään ongelmia mennä puoliskalle. Kunhan et alussa innostu liikaa.

      • onnistut

        Vahinko,tarkoitin kahdentoista kilometrin lenkillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe