2 vuotta vanha iMac Apple ja internet-yhteysongelmat :-/

Riittää jo :-/

Joo ei muuta tässä ole niinkään ollut ongelmana mutta netti pätkii tajuttomasti oli se ethernet -johdossa tahi langattomassa.
Vianmäärityksellä en ole saanut selvyyttä että vikaa olisi, aina kertoo että internet-yhteys toimii oikein. Ja saan monta kertaa veivata sitä kuitenkin eikä nettiyhteys toimi kun se katkeaa aika ajoin.
Huomasin että vanhassa winukka-läppärissäni netti toimii moitteettomasti.
En mä kohta enää tiedä muuta vaihtoehtoa kuin soittaa niitten (maksulliseen) tekniseen tukeen. Joo seuraava kone on kuin onkin winukkaläppäri...
Ei enää pöytäkoneita tämän jälkeen.
Vaikka en perustakaan tuosta winukka kasista mutta ei jaksa seuraavaa odottaa.
En tiiä enää muuta kuin että jokin ongelma mäkin kanssa on nettiyhteydessä...
En edes jaksa omenafoorumille alkaa kirjoittamaan ja selittämään asiaa...

4

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Oletko asentanut jo päivitykset?

      2. Toimiiko pingi? Haen siis sitä, että liittyykö se pätkiminen nimiin vai katkeeko ihan kaikki liikenne täysin. Käytännössä päätteessä komentaa esim.

      ping -n 1000 8.8.8.8

      Niin siitä näkee katkeeko yhteys vai liittykö se pelkästään nimien hakemiseen. Kannattaa myös kokeilla ISP:n nimipalvelimiin laittaa se pingi sekä myös siihen omaan reitittimeen niin selviää vähän missä mättää.

    • Ketjun aloittaja...

      Anteeks kovati, en tajunnut tuota vinkkiäsi, en oo mikään kokenut macin käyttäjä.
      Mä epäilen vahvasti että eräs peli saattaa viedä muistia ja katkaista myös nettiyhteyden (vaatii Adobe flash playerin toimiakseen).
      Tämä katkeaminen tapahtuu aina kun peli latautuu. Koska kyseessä on myös nettipeli, niin yhteys katkeaa ja peli lakkaa tallentamasta itseään kun yhteys katkeaa. Saa useamman kerran ladata pelin ennen kuin se jossain vaiheessa toimii.
      Poistin lopulta pelin ja päätinpä kokeilla, toimiiko nyt jatkossa netti normaalisti.
      Veljeni sanoi että kyseiset pelit vievät törkeenä muistia ja hän luopui siksi niistä jo kauan sitten.
      Mietin että ehkä ainoa ratkaisu taitaa sitten olla lopettaa pelaaminen ja koettaa muuten käyttää nettiä, seurata miten yhteys pysyy. Olisi se noloa valittaa operaattorillekin ja hakea Apple-tuesta maksullisesti tukea jos syy-yhteys on noin ilmiselvä.
      Mä yritin myös langattoman asetuksista jotain katsoa, mutta mitään selvää selitystä en saanut. Mulla on yhteys 100 mtps ja modeemi reitittimen kanssa.
      Tällä toisella koneella ei pätki ethernet-kaapelissakaan yhteys samaan aikaan kuin macintoshilla langaton katkeilee juurikin tuon pelin yhteydessä.
      Joten ehkä pienempi paha luopua pelistä joka näkyy vaativan tajuttomasti muistia.
      Macbooster on mulla koneella maksuttomana versiona mutta ei siitä hirveesti ole sellaisenaan hyötyä, mutta huomasin sen osoittavan muistikapasiteettia ja näytti pieniä lukuja punaisella aina kun latasin pelin.
      Ja vielä pieni huomautus että mä pidin alkuun uutta modeemiani ethernet-kaapelissa nähdäkseni pätkiikö yhteys koska mulla oli yhteysongelmia ennenkin. Aika pitkään niitä oonkin sietänyt...
      Soneran kaapeli mulla on yhteys ja kävivät sitä yhteyttä jostain tuolta kadun varrelta korjailemassa kuulemma ja näytti hyvältä kesäkuun lopulla arvot korjaajan mukaan.
      Eli silloin oli oikeasti vikaa yhteyksissä. Mutta pitää nyt seurata jatkuuko ongelmat kun en pelaile enää tuota peliä...
      Että kiitos kuitenkin...

      • "Anteeks kovati, en tajunnut tuota vinkkiäsi, en oo mikään kokenut macin käyttäjä."

        Kyse on ihan nettikäytön perusteista ja toimii samalla tavalla joka paikassa.


    • Minä

      Joo mutta en tiiä noista :D. Ei osaa ei ymmärrä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3400
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1909
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      39
      1699
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1552
    Aihe