Malmin kannattajien EFHK tempaus

2+13

Ajatuksena lähteä "sotkemaan" Vantaan liikennettä. Kyllä, puuha on laillista mutta mitäs kun slotteja ei myönnetä ja lähialueen portilla selvitystä ei tule? Mitoittava liikenne tulee ensin ja muut odottaa

18

370

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röyhtäisyjapieraisu

      Hanki elämä. Malmi oli ja meni.

      Meille Nummelaan ei ole sitten asiaa eikä Hyvinkäällekään kait.

      Joten ei muuta kuin maata ostamaan ja kenttää rakentamaan. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kuten Vampulassakin toimittu

    • satunnainen bongari

      Ei noilla Malmin paikallisilla pörrääjillä riitä rahat mennä Hesa-Vantaalle makselemaan satojen eurojen maksuja. Harrastepiloteista Peter on ainoa jolla riittää rahat pyörähdellä silloin tällöin siellä. Pari viikkoo takaperin oli Peterin Saratoga parkissa siellä.

      • Varmatieto

        Huom, vaimon rahoilla pörräilee


      • Varmatieto kirjoitti:

        Huom, vaimon rahoilla pörräilee

        (Ja minä kun luulin että lentokoneella. )

        Mutta onhan se totta että rikkaan vaimon rajaton piikki mahdollistaa todella antoisan ilmailuharrastuksen.

        Olemme seuraavaksi menossa koelentämään tehdasuutta Eclipse VLJ jetiä. Kirjoitan kyllä siitä tarkemmin suomalaiseen ilmailulehteen. Kuulemma syystä tai toisesta minun kirjoitukseni "ahmitaan lehdestä aina ensin."

        Ehkä Eclipse ei ole kuitenkaan valintamme perheen ykkösjetiksi koska sen range ei riitä kesämökkimatkaan ilman välilaskua. Jyväskylästä Cannes'iin on aika pitkä matka.

        Eikä niitä tuolejakaan ehkä ole tarpeeksi.


      • Uusi lelu
        peter_t kirjoitti:

        (Ja minä kun luulin että lentokoneella. )

        Mutta onhan se totta että rikkaan vaimon rajaton piikki mahdollistaa todella antoisan ilmailuharrastuksen.

        Olemme seuraavaksi menossa koelentämään tehdasuutta Eclipse VLJ jetiä. Kirjoitan kyllä siitä tarkemmin suomalaiseen ilmailulehteen. Kuulemma syystä tai toisesta minun kirjoitukseni "ahmitaan lehdestä aina ensin."

        Ehkä Eclipse ei ole kuitenkaan valintamme perheen ykkösjetiksi koska sen range ei riitä kesämökkimatkaan ilman välilaskua. Jyväskylästä Cannes'iin on aika pitkä matka.

        Eikä niitä tuolejakaan ehkä ole tarpeeksi.

        No voi harmin paikka, tuoleja vähän eikä pääse kerralla perille. Miten olisi citation 10 siinä on penkkejä ja pääsee loistavasti perille
        Kun kerran piikissä on varaa kannattaa ostaa ihan uusi lelu.


      • peter_t
        Uusi lelu kirjoitti:

        No voi harmin paikka, tuoleja vähän eikä pääse kerralla perille. Miten olisi citation 10 siinä on penkkejä ja pääsee loistavasti perille
        Kun kerran piikissä on varaa kannattaa ostaa ihan uusi lelu.

        Vaimoni ei ollut ihastunut meille tarjottuun äksään. Meillä ei ole perheessä toista liikennelentäjääkään. Kunpa löytyisi jokin Single Pilot-malli.


      • oraakkeli_
        peter_t kirjoitti:

        Vaimoni ei ollut ihastunut meille tarjottuun äksään. Meillä ei ole perheessä toista liikennelentäjääkään. Kunpa löytyisi jokin Single Pilot-malli.

        Tilaa nyt ihmeessä TBM900 niin kauan kuin varausjonot ovat vielä inhimillisiä. Pääsisit Jämilläkin näyttämään prolejengille ja muille räsylentäjille.


      • oraakkeli_ kirjoitti:

        Tilaa nyt ihmeessä TBM900 niin kauan kuin varausjonot ovat vielä inhimillisiä. Pääsisit Jämilläkin näyttämään prolejengille ja muille räsylentäjille.

        Siinäkin on ongelmana tuolien määrä.

        Vieläkin harmittelen että tuli luovuttua MU2:sta jolla 11 ihmistä pääsi ilmaan yhdellä kertaa. Toki silläkin piti laskeutua tsnkkasmaan ennen kuin Välimeri tuli näkyviin.


      • oraakkeli_
        peter_t kirjoitti:

        Siinäkin on ongelmana tuolien määrä.

        Vieläkin harmittelen että tuli luovuttua MU2:sta jolla 11 ihmistä pääsi ilmaan yhdellä kertaa. Toki silläkin piti laskeutua tsnkkasmaan ennen kuin Välimeri tuli näkyviin.

        No sittenhän PC-12 on sinulle sopivampi valinta. Hki-Nice nonstop 9 hengen kuormalla pitäisi onnistua.


      • oraakkeli_ kirjoitti:

        No sittenhän PC-12 on sinulle sopivampi valinta. Hki-Nice nonstop 9 hengen kuormalla pitäisi onnistua.

        Tuoleja on toki riittävästi. 240 KT tehollinen nopeus... No, laskepa itse. Mu2 kulki sen 300 KTAS ja hitaalta tuntui sekin. Tämä ei ole helppo yhtälö. Etsintä jatkuu.


      • cit 10
        peter_t kirjoitti:

        Vaimoni ei ollut ihastunut meille tarjottuun äksään. Meillä ei ole perheessä toista liikennelentäjääkään. Kunpa löytyisi jokin Single Pilot-malli.

        Eikö Oskarilla siis olekaan ATPL:ää? (vielä)


      • cit 10 kirjoitti:

        Eikö Oskarilla siis olekaan ATPL:ää? (vielä)

        Luulen että F18 tarvii toisen sortin paperit. Mutta luulen että kohtapuolin löytyy kyllä.


      • Piiperi
        peter_t kirjoitti:

        Luulen että F18 tarvii toisen sortin paperit. Mutta luulen että kohtapuolin löytyy kyllä.

        Varmaan mukavasti jäykistää sitä tiettyä paikkaa keskikropassa kun jälkikasvu käy pyöräyttämässä kotimökin päällä pari 10 G:n minimum radius turnia. Fiilikset vähän vastaavat kuin aikoinaan teinipojalla kun on eka kiekka vedetty torin ympäri Corollalla.


      • Marsupilami79
        Piiperi kirjoitti:

        Varmaan mukavasti jäykistää sitä tiettyä paikkaa keskikropassa kun jälkikasvu käy pyöräyttämässä kotimökin päällä pari 10 G:n minimum radius turnia. Fiilikset vähän vastaavat kuin aikoinaan teinipojalla kun on eka kiekka vedetty torin ympäri Corollalla.

        Corolla-aikaan sai välillä sormella koittaa, nyt mersuaikaan napataan sinistä pilleriä ja ihmetellään missä beaver ja missä kosteus.

        Räyhätään sitten mukanokkelia forkalla ja kiusataan vähempiosaisia jotka ilmeisesti ovat mesilähteen löytäneet, ilman pillereitä ja mersuja.


      • jounik
        peter_t kirjoitti:

        Tuoleja on toki riittävästi. 240 KT tehollinen nopeus... No, laskepa itse. Mu2 kulki sen 300 KTAS ja hitaalta tuntui sekin. Tämä ei ole helppo yhtälö. Etsintä jatkuu.

        Mites ois Piaggio P180 Avanti II ? 9 matkustajaa, 400kts, 1500nm ja single pilot certifioitu...


    • Sanginjokelainen

      Nyt kannattaisi sijoittaa pariksi kuukaudeksi muutama cessna-piper -tason kone operoimaan EFHK:lta ihan normaalisti, niin tulisi stakeholdereille realiteetit selviksi, eikä asia pääsisi unohtumaan. Kone pitäisi tietenkin edustaa keskimääräistä EFHF kalustoa, joten nopeus 95-130ktas. Eikö esim. Peterillä näitä Piippereitä ollut?

    • Vähälahjaiset

      Kas niin, voisimme ryhtyä tilaston tekemiseen siitä, kuinka monta viestiä tarvitaan (aloitusviestin sisällöstä riippumatta) että nämä muutamat vähälahjaiset kääntävät jutut navan alle.

    • -----

      Lisää tempauksia tarvitaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe