Paras mikrojärjestelmä alle 1000€

merkurius4

Niin mikä näistä pienistä järkkäreistä kuvanlaadultaan hinta/laatu suhteeltaan paras?
Nex sarja vai olympus pen sarja?

Kumpi?

3

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vittumainen

      Kysyt sellaista mihin ei ole yhtä vastausta. Mihin tarvitset sitä? Kuvaamiseen molemmat ovat hyviä. Näppäilyyn riittäsi satasen laite ja kunnolliseen yrittämiseen tarvitaan 7 000 yli menevä runkoja 5 000 lasia päälle.

    • suhteeltaan paras?

      Paljon riippuu siitä minkälaisen objektiivin tarvitset ja kuvaatko myös videoita.
      Kummankin rungon laatu riittää kaikkiin harrastelijan tarpeisiin.

      Jos Olympukseen löytyy tarpeisiisi sopiva objektiivi niin valitsisin sen. Videoiden kuvaamiseen valintani olisi Nex.

    • Canonisti minäkin

      Olyn Pen sarjan kamerat ovat toistensa näköisiä, mutta eroavat toisistaan hyvin paljon. Suuria eroja on mm. videon laadussa. Muista, että Pen-sarjalaisten kanssa hintaan pitää lisätä erillinen etsin. Micro 4/3 bajonettiin saa hyvät perusobjektiivit sekä Olylta että Panalta. Panan Leica yhteistyönä toteutetut ovat hyvin kiinostavia. Sonyyn et käytännössä saa mistään kunnollisia, kohtuuhintaisia objektiiveja, joten unohda se.

      Kävin läpi pikkurunkoja ja niiden objektiivivaihtoehtoja edellisvuonna hyvin tarkaan, koska halusin vaihtaa Canonin järjestelmäni keveämpään. Oma valintani oli lopulta Fujin X Pro1 ja siihen 14, 35 ja 60 mm objektiivit. Ostin myöhemmin 27 mm pannarin ja tele vaihtuu joskus kun on rahaa 56 mm:iin.

      Loppusuoralla oli toisena käytetty Leica, mutta se oli yksinkertaisesti liian kallis. Mietin myös paino/koko ajatuksen hylkäämistä, jolloin Canon 5D mark III olisi ollut itsestään selvä valinta.

      Käyttötarkoitus tietysti ratkaisee. Itse en kuvaa videoita, joten ulkopuoliselle mikrofonille ja kuulokeliitännälle ei ole ollut tarvetta. Still-kuvaukseen Fuji on hyvä valinta. Olympuksen OM-D:n parempia malleja on saanut nyt alennuksessa, joten sekin kannattaa vilkaista.

      Eli vastauksena voi sanoa, että joko Oly tai Fuji.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe