Palkkatodistus työntekijälle

määvaankysyn

Olen hieman ihmeissäni palkkatodistuksesta.Irtisanoutunut Työntekijä ilmoittaa että pitäisi saada liitolle toimitettua palkkatodistus jossa selviää viikoittaiset työtunnit ja palkkatapahtumat.

Olen hänelle toimittanut palkkatodistukset ja listan tehdyistä tunneistä kahdenviikon jaksoissa joka on meillä palkanmaksu kausi.
Palkanmaksussa käytän Palkka.fi palvelua josta en viikon tarkkuudella näitä tietoja saa vaan ainoastaan kahdenviikon jaksoissa.

Velvoittaako siis jokin lakipykälä minua nyt laskemaan neljän kuukauden ajalta uusiksi kaikki palkat?!

8

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgjyilkuouöp

      Sitä en osaa sanoa velvoittaako jokin laki sinua toimittamaan tunti ja palkkatiedot viikottain, mutta ihmettelen syvästi mitä ammattiliitto sillä tiedolla tekee?

    • Yrittäjä2002

      On minultakin pyydetty, mutta olen toimittanut tunnit viikkokohtaisesti ja palkkatiedot kuukausi kohtaisesti. Liitto pystyy niillä tiedoilla laskemaan. Laki velvoittaa toimittamaan palkkatodistuksen, ei muuta.
      Olet toimittanut tarpeelliset tiedot, eikä sinun tarvitse tarkemmin alkaa ilmoittamaan, jos liitto ei osaa laskea, niin ei asia sinulle kuuluu.y

      • määvaakyayn

        Aaha ok, siis pelkät tunnit viikoittain. Sitähän tässä vähän ajattelinkin...


    • pekka-

      Lakisääteinen paperi, eli joudut käräjille jos et toimita. Eli katso vaikka googlella mikä paperi kyseessä niin ei ole vaikea sitä sitten tehdä.

      helppo kun mikä. Liitto maksaa ansiosidonnaista palkkatietojen perusteella.

      • Höpö höpö....

        Esim. rakennusliitolle riittää palkkailmoitus työssäoloajanjasolta, ei tarvitse erotella muuta kuin palkattomat vapaat ja lomarahat.
        Mikään laki ei vaadi erottelemaan tuloja päivittäin.


    • Laskekoon itse

      Olet hoitanut velvoitteesi. Palkkatodistuksia ei tarvitse kirjoitella toisten laiskuuden vuoksi.

    • Hirviölomake

      Niin kun liitto haluaa tietää että onko työntekijä varmasti tehnyt joka viikko vähintään yli 18 tuntia. Koska vain ne viikot joissa on yli 18 tuntia lasketaan työssäoloehtoon.

      Niillä on sellainen monisivuinen lomake jonka voi täyttää.

    • keka tietaa

      kannattaa varmaan olla yhteydessä liittoon, mitä ne ny sitten lopulta haluavat. Yleensähän ne haluavat jotain työssäoloaikaa tai viikkomääriä olisko 24 vk -> 36 vk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe