Miten olette päässeet ihmisestä

hubjl

tunnetasolla eroon? Ero on aiheuttanut kauheaa ahdistusta, koska se ei ole tullut omasta aloitteestani, vaan naiseni löysi toisen. Aina kun ajattelen yhteistä aikaamme, niin sydäntä sattuu.

10

317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljaa hyvä tulee

      Irti päästäminen on vähän kuin suruaikaa. Vuosia sitten ennen avioliittoani rakastuin yhteen mieheen ja meillä meni jo alkuunsa sukset ristiin. Jäin kaipaaamaan miestä pariksi vuodeksi. Lopulta eräänä päivänä vain tajusin, etten kaivannut häntä enää. Edes silloin kun näimme pitkästä aikaa.

      Nyt olen saman tilanteen edessä. Erosin exästä 15v yhdessäolon jälkeen 2008 ja sen jälkeen minulla oli 2v mittainen tulinen romanssi. Rakastuminen oli ihanaa aikaa, mutta suhde kaatui meidän niin erilaisiin taustoihin ja tulevaisuuden suunnitelmiin. En halunnut enää lapsia. Suhde päättyi ja noin puolen vuoden sinkkuilun jälkeen treffasin yhtä miestä. Ihastuin häneen, hänestä en tiedä. Välillä tuntui että hänkin ja välillä hän oli etäinen. Vaikka pidin miehestä niin silti lopetin itse suhteen 7kk tapailun jälkeen, koska aina tuntui, ettei hänellä ole aikaa minulle. Tapailimme loppuaikana vain 1-2 x kuussa mikä oli minusta vähän. Jäin kaipaaman häntä ja kaipaan yhä, mutta tiedän, että jonain päivänä olen päästänyt irti. Olkoonkin sitten vaikka vuosi tai toinenkin. Elelen ja teen kaikkea muuta ja nautin sinkkuudesta ja jätän äijänuviot taka-alalle.

      Usko pois. Jonain päivänä näet hänet täysin toisin silmin ja tajuat, ettei roikkumisella elämä etene. Päästät irti kun kyllästyt murehtimaan menetettyä. Nyt sinulla on elämäsi tilaisuus tehdä sitä mitä aina halunnut.

    • Aika parantaa haavat

      Aika auttaa ja tekee tehtävänsä. Joku hankkii itselleen paljon harrastuksia, urheilee paljon, tai harrastaa jotain muuta. Joku kirjoittaa tai puhuu ulos ahdistustaan, joku tarvitsee mahdollisuuden omaan hiljaiseen retrettiin ja mietiskelyyn. Aika parantaa haavat.

    • vuosi sitten olin

      samassa tilanteessa naisena jonka mies jätti kun löysi toisen. voi sitä helvetellistä ensinmäistä puolta vuotta, sitten alkoi järki joten kuten pilkistämään sen ikävän ja surun takaa. tuo liikunta on hyvä keino, tein varmaan kävelylenkkejä enemmän kuin edelliseen viiteen vuoteen yhteensä. toinen mitä huomasin että nukkuminen on erittäin tärkeä asia, väsyneenä ei jaksanut kuin pillittää.

      nyt vieläkin, ikävä välillä iskee mutta myös kiukku, jäi sanomatta siinä shokki tilassa pari asiaa. ystävä joka on psykologi sanoi suoraan että vuoden otaa ns. suru työ, huomasin sen kun ns. eriteille lähdön vuosi päivä läheni ja oli.. ajatuksissa pyöri en tiennyt viime juhannuksena että näin tulee käymään jne.

      joku päivä ekana kyllästyt asian vatvomiseen, kaivamalla alat kaivaa elämäsi hyviä asioita, itselle sellainen oli jo se että nauroin jollekkin super typerälle vitsille..
      kyllä se siitä.. joku päivä.. aurinko paistaa risukasaankin - näin ajattelin silloin ja nyt tiedän että se tapahtuu...

      • Anonyymi

        Totta puhuit, surutyö pettämisen käsittelyssä kestää pitkään. Omalla kohdallani pahin on jo takanapäin, mutta harvassa ovat päivät jolloin asia ei tulisi mieleen. Unohtaa ei kertakaikkiaan vaan pysty. Ei, vaikka tapahtumista on yli 10 vuotta. Tulee vuosi kun sain tietää, ja maailmani romahti. Yhdessä silti mennään luottavaisin mielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhuit, surutyö pettämisen käsittelyssä kestää pitkään. Omalla kohdallani pahin on jo takanapäin, mutta harvassa ovat päivät jolloin asia ei tulisi mieleen. Unohtaa ei kertakaikkiaan vaan pysty. Ei, vaikka tapahtumista on yli 10 vuotta. Tulee vuosi kun sain tietää, ja maailmani romahti. Yhdessä silti mennään luottavaisin mielin.

        Edell. viesti oli suruajan kestosta. En kuitenkaan halunnut eroon puolisostani. Alussa sekin tosin kävi mielessäni.


    • palasina

      Niin typerältä kuin kuulostaakin, mulle auttaa laastarisuhde. Saan uudelta mieheltä läheisyyttä, hellyyttä, ihailua, seksiä.... Vaikka kuinka ikävöin rakastani, ja rakastan vielä pitkään häntä....en tunnu pääsevän tästä kuilusta ylös jos en aloita treffailua.

      Muuten itkisin kotona yksin, nyt mun on pakko lähteä seisien ulkopuolelle tapaamaan ihmisiä. Ja olen kertonut suoraan treffimiehille, että en hae seurustelusuhdetta.

    • Anonyymi

      Ajattele asiaa niin, et toinen teki sinulle noin ikävästi? Olisitko voinut itse tehdä samoin toiselle? Ikävät teot helpottavat unohtamista, turha roikkua itsesäälissä, koska sillä ei ole kuin huonoja vaikutuksia. Toisen vihaaminenkaan ei auta asiaa. Suruajan jälkeen, aktivoidu, ala harrastamaan asioita, jotka tuo sinulle hyvän mielen. Ette olleet toisillenne ne oikeat loppuelämäksi, turha miettiä muuta suhteesta?

      • Anonyymi

        Riippuu ikävistä teoista ja osa niistä ei todellakaan helpota unohtamista. Ihmiset saa väliin pahoja traumoja niistä, älkää aina yrittäkö päästä kaikesta itsellenne helpoimmalla tavalla. Kyllä erot ja muutkin sotkut voi hoitaa nätisti ja vastuullisestikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ikävistä teoista ja osa niistä ei todellakaan helpota unohtamista. Ihmiset saa väliin pahoja traumoja niistä, älkää aina yrittäkö päästä kaikesta itsellenne helpoimmalla tavalla. Kyllä erot ja muutkin sotkut voi hoitaa nätisti ja vastuullisestikin.

        Haluan kuitenkin jatkaa, että itelle vuosikymmeniä sitten, kun erosin oli toiselle ehkä syntynyt hieman vääränlainen käsitys asioista. Jos omatuntoni on puhdas, niin en lähde asioita selittelen varsinkin jos toinen ei edes puhu ja kysy.


    • Anonyymi

      Aika, eipä siihen juuri muu auta. Ajan kulumista odotellessa kannatta keskittyä omaan elämäänsä ja tehdä juttuja, joista tykkää ja joista tulee hyvä olo. Hankit uusia harrastuksia, jatkat vanhoja, tapaat ystäviä tai mitä ne hyvää mieltä sulle tuovat jutut sitten ovatkaan. Jonsin päivänä sitten huomaat, että ei tunnu enää niin pahalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe