Tykkään vanhoista ja joistakin uusistakin jenkkiautoista... Minua on pitkään ihmetyttänyt että miksi niissä on niin pitkä keula. Eli moottorina vaikak v8 joka ei apulaitteineen vie juurikaan pituudessa tilaa kuin rivi4 sitten on tyhjää väliä 50cm, syyläri ja taas on keulapalaa jossa tyhjää tilaaa. Eikö noissa toimi jäähdytys mitenkään vai mikä on homman nimi.
Tuolla typerällä keulan pituudella on pialttu monta muutoin hyvännäköistä korimalllia.
vanhojen jenkkien keulojen pituus
18
319
Vastaukset
- polvet suussa
Vanhoissa jenkeissä on siksi niin pitkä keula, että voidaan isot ulkomitat huomioon ottaen saada aikaan naurettavan pienet takapenkin jalkatilat.
- fullsaiz
Miksi säästellä jos bensa on halpaa? Iso koko lisäksi rauhoittaa ajokäytöstä ääritilanteissa ja pehmentää törmäyksiä. Nykyään siihen tarkoitukseen on ESP:t ja turvatyynyt, ennen ei ollut.
- siksi jenkki on jenk
Eikö se riitä, että eurooppalaiset ja japsit ovat aina tehneet lyhytkeulaisia autoja.
Jenkit ovat aina ymmärtäneet visuaalisuuden ja myös äänimaailman päälle, pitää olla näyttävää ja mahtavaa, eivät ole lähteneet tekemään mitään euro V8, joka käy kuin kaksi rivimoottoria ja töpönokkaisia autoja.- jenkit on surkeita
Visuaalisuuden päälle, anna mun nauraa! Ei suuri ole näyttävää jos auto on muuten ruma, kuten suurin osa jenkeistä. Miksi pitää auton mittaa kasvattaa sellaisen kohtaan jossa siitä on pelkkää haittaa käyttäjälle?
- ghfghgfhhgfh
Jenkeillä on kyllä hienoa muotoilua, varsinkin 40-50-60 -luvuilla ja jossakin 70-lukulaisissakin mutta kyllähän se pääasiassa 70-80-luvulla on muotoillut tehty pääasiassa heroiinipäissään. Eihän rumemmpia ja typerämmän näköisiä autoja ikinä ole tehtykään. Oikeastt aika monessa se keulan pituus saa koko muotoilun kuyseman. Sopusuhtaisia on mm. vuosilta 63-70 mainitakseni Impalat, Belairit, Capricet, Chevellet, Camarot (ja muiden merkkien vastaavat), mutta heti kun mennään vaikkapa 70-luvulle niin katsopa vaikka Camaron. Sen mittasuhteethan on ihan vituillaan, voiko yököttövmäpää keulamuotoilua enää olla? Puhumattkaan sitten ihan täysin reisille menneistä. 80-luvune vehkeistä ei enää pidä puhua mitään. Pitää olla jo tyhmä jos sellaisilla ilkeää ajaa..moottori yli 5l ja voimaa...no sitä ei ole, sisusta kuin jossain nissan cherryssä. Vasta 90-luvulla alkoi edes jonkilaista valonpilahdusta.
- dollarihymy 1956
Olet väärässä. Jos esim. Camaron keula olisi lyhempi, se olisi tökerön näköinen, eikä ollenkaan sopusuhtainen.
En lyhentäisi tuon keulan mittaa yhtään tuumaa.
http://paintref.com/graphics/sample/camaro1985WA8537.jpg
Jenkeissä muotoilun piti olla rouhevaa ja näin on aina ollut, siksi niistä on tullut klassikoita, vastaavaa ei ole japanilaisten ja eurooppalaisten autojen kohdalla tapahtunut, joitakin yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.
1980 luku oli autohistorian huonoin kaikkien merkkien osalta, kulmikkaat muodot eivät ole kauniita katsella autossa. - jenkit on pimeitä
dollarihymy 1956 kirjoitti:
Olet väärässä. Jos esim. Camaron keula olisi lyhempi, se olisi tökerön näköinen, eikä ollenkaan sopusuhtainen.
En lyhentäisi tuon keulan mittaa yhtään tuumaa.
http://paintref.com/graphics/sample/camaro1985WA8537.jpg
Jenkeissä muotoilun piti olla rouhevaa ja näin on aina ollut, siksi niistä on tullut klassikoita, vastaavaa ei ole japanilaisten ja eurooppalaisten autojen kohdalla tapahtunut, joitakin yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.
1980 luku oli autohistorian huonoin kaikkien merkkien osalta, kulmikkaat muodot eivät ole kauniita katsella autossa.hirveät keula ja perä ylitykset, rumaa. Tuokin kosla on järjettömän kokoinen ja kuitenkin sisätilat onnettomat. Vertaa eurosportteihin, niin niissä on sentään jotain järkeä. Mitä sitä pilaamaan ajo-ominaisuudet ja ketteryys kiloilla ja mitoilla?
- Vitunutpot
jenkit on pimeitä kirjoitti:
hirveät keula ja perä ylitykset, rumaa. Tuokin kosla on järjettömän kokoinen ja kuitenkin sisätilat onnettomat. Vertaa eurosportteihin, niin niissä on sentään jotain järkeä. Mitä sitä pilaamaan ajo-ominaisuudet ja ketteryys kiloilla ja mitoilla?
Ainakin olet kiinnostunut kun tätä palstaa luet. Ei tänne vahingossa eksytä.
- pieni on aina pientä
jenkit on pimeitä kirjoitti:
hirveät keula ja perä ylitykset, rumaa. Tuokin kosla on järjettömän kokoinen ja kuitenkin sisätilat onnettomat. Vertaa eurosportteihin, niin niissä on sentään jotain järkeä. Mitä sitä pilaamaan ajo-ominaisuudet ja ketteryys kiloilla ja mitoilla?
Jos eurokinnerit on niin hyviä, miksi olet jatkuvasti jenkkiauto palstalla, taitaa olla itsetunto ongelmia naurettavan kopperosi takia.
- werasd
Pienemmänkin syyn tähden näitä on kustomoitu .
- HA HAA
Kyllä se on vaan niin että kun laittaa Jenkin ja Euro kinnerin vierekkäin, niin pikku Euro kilkatin on tosi hölmön näköinen ison Jenkin rinnalla.
- pelti on halpaa
ja tuosta asiasta voi olla tasan kahta erimieltä.
Kyllä jenkeissäkin löytyy nättejä autoja, mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä. - Just joo
pelti on halpaa kirjoitti:
ja tuosta asiasta voi olla tasan kahta erimieltä.
Kyllä jenkeissäkin löytyy nättejä autoja, mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä.... mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä...
Kerrohan esimerkkejä. Tällä hetkellä itse ajelen made in USA autolla ja voin kokemuksesta sanoa, että eipä ole surkea, eikä huonosti tehty ;-)) - kaikkihan tietää jo
Just joo kirjoitti:
... mutta kun ne on niin surkeita ja huonosti tehtyjä...
Kerrohan esimerkkejä. Tällä hetkellä itse ajelen made in USA autolla ja voin kokemuksesta sanoa, että eipä ole surkea, eikä huonosti tehty ;-))Lue vaikka autolehtiä ja luotettavuustilastoja jos et muuten autoista mitään tiedä.
Ihanko on "aito letukka"? - Vitunurpot
kaikkihan tietää jo kirjoitti:
Lue vaikka autolehtiä ja luotettavuustilastoja jos et muuten autoista mitään tiedä.
Ihanko on "aito letukka"?Mitäs jos vaikka sitten pysyttelisit niiden lehtien ja tilastojen parissa.
- keskity ja lue
Vitunurpot kirjoitti:
Mitäs jos vaikka sitten pysyttelisit niiden lehtien ja tilastojen parissa.
Sullehan tuo vinkki annettiin kun et näytä autoista muuten tietävän mitään.
Et siis ymmärtänyt edes kirjoitettua viestiä oikein, huono juttu tulevaisuudessa. - ^^^^^^^^^^
kaikkihan tietää jo kirjoitti:
Lue vaikka autolehtiä ja luotettavuustilastoja jos et muuten autoista mitään tiedä.
Ihanko on "aito letukka"?Silloin kun tuulilasi vielä piti tilastoa autojen käyttöiästä, niin Chevrolet oli tilaston mukaan Suomen pitkäikäisin auto. Ja ne autot oli aitoja "letukoita".
- Lepra
Camaro toimii, myös arkiajassa. Tosin 95- vm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit273513Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2933408TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.262230Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e352044- 1331992
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1191741- 441518
Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71470Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21323Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91213