Jos äiti ei halua isyyttä vahvistettavan..

on ymmällään

"Joskus äiti ei halua, että isyys vahvistetaan, koska hän arvelee sen olevan lapsen edun vastaista. Jollei lapsen äiti halua, että isyys selvitetään, hän voi kieltäytyä siitä. Mutta jos isä vaatii itse isyyden selvittämistä, äiti ei sitä voi estää."

Mitä hittoa? Ei voi estää? Eksäni jätti minut täysin puun takaa ja vieläpä kylmästi. Raskauduin siis vahingossa (joo joo tiedetään). Ilmoitin raskaudestani eksälleni, mutta se järkyttyi ja kysyi voinko tehdä abortin, en suostunut. Vaan jouduin ensin punnitsemaan asioita ja kamppailemaan vaikean asian kanssa yksin ja eksä sen sijasta tapaili toista naista. Viikkoja myöhemmin päätin pitää lapsen ja eksäni ilmoitti, ettei tapaile toista naista enää ja haluaa osallistua lapsen elämään, mutta ei halua elää kanssani. Vähän wtf..? Eksän tekoset masensi minua aika paljon ja valitsi sellaisia sanoja mitä en olisi halunnut kuulla jne.
Eksän takia käyn psykologin luona silloin tällöin, koska olin ihan rikki kun jätti yhtäkkiä.
Miettisin jos haluaisin elää lapsen kanssa rauhassa ilman sitä sekopäätä eksää? Haluaisin elää onnellisesti tulevan lapsen kanssa. Niin pisti miettimään onko minulla oikeus kieltää isyyden selvittäminen? En luota eksän sanoihin, koska jätti minut kylmästi, niin miten ihmeessä voin luottaa siihen, ettei eksä jätä myös lastamme?
Tiedän, että tulette sanomaan että lapsella on oikeus isään bläblää. Niin mutta ENTÄPÄ äidin oma mielenterveys? Eikös äidillä ole oikeutta olla onnellinen? Lapsi on onnellinen KUN vanhempi on onnellinen?

3

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä murehdi liikaa

      Voit kieltää isyyden selvittämisen. Silloin lastensuojelu ei etene asian kanssa, vaan asia jää isän oman aktiivisuuden varaan. Hän voi tällöin ilmoittaa haluavansa tunnustaa isyyden. Sitä et voi kieltää. Jos hän niin tekee, niin oikeus voi vahvistaa isyyden. Mutta tämä ei vielä tarkoita muuta kuin että hänellä on isyys. Sen jälkeen tulevat erikseen oikeudenkäynnit tapaamisoikeudesta ja mahdollisesti huoltajuudesta. Onko lapsella oikeus isään?...Asia ei ole mustavalkoinen. Joskus on parempi, että isä ei ole lapsen elämässä ainakaan kovin aktiivisesti. Itselläni on tilanne, että lapseni isyyttä ei ole vahvistettu. Lapsi kuitenkin tuntee isänsä, mutta koska hänellä on neurologista/neuropsykiatrista problematiikkaa, jonka johdosta isän tapaamiset tuottavat hänelle liikaa "myllerrystä" pienessä mielessä, niin suosituksena on ollut, että hän ei ainakaan tässä vaiheessa näe isäänsä lainkaan.

      • On ymmällään

        Mielestäni olisi parasta ettei lapseni isä osallistu lapseni elämään. En halua että lapseni olisi tekemisessä isänsä suvun kanssa. Hänen veli uhkaili mua hengelläni, uhkausviesti on tallessa. Näytänkö lastenvalvojalle?
        Haluan, että mulla on tulevan lapsen kanssa mahdollisuus onneen ilman turhia riitoja. Eikös oikeus katso äitien parhaaksi?


      • luulen että näin
        On ymmällään kirjoitti:

        Mielestäni olisi parasta ettei lapseni isä osallistu lapseni elämään. En halua että lapseni olisi tekemisessä isänsä suvun kanssa. Hänen veli uhkaili mua hengelläni, uhkausviesti on tallessa. Näytänkö lastenvalvojalle?
        Haluan, että mulla on tulevan lapsen kanssa mahdollisuus onneen ilman turhia riitoja. Eikös oikeus katso äitien parhaaksi?

        Luulen että isyyden tunnustusta ei voi estää, jos mies haluaa tunnustaa isyyden. Sen sijaan tapaamisoikeuteen voit vaikuttaa. esim voit hakea valvottuja tapaamisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe