Poissaoloja ei hyväksytä, vaikka olisi lääkärin todistus

aikuinen @ amis

Satuin lukemaan iltalehdestä jutun "Tämän virheen ihminen tekee flunssassa". Siinä siis kerrottiin, että ihminen sietää turhan pitkään flunssaa, esim. töissä, menemättä lääkäriin.

No minulle on käynyt niin koulussa.
Opiskelen amiksessa, ja sainkin sitten ikävän flunssan kuumetta.
Menin tietysti käymään lääkärissä, että saisin lääkärintodistuksen vietäväksi kouluun siitä, että olen kipeä.
Lääkäri määräsi minulle vielä muutaman päivän sairaslomaa, jotta saisin itseni hoidettua kuntoon, enkä menisi kouluun ketään enempää tartuttamaan. Olin ilmoittanut koululle, että sain sairaslomaa.

Tervehdyttyäni menin sitten takaisin kouluun lääkärintodistuksen kera, mutta siellä odottikin yllätys.
Poissaoloni oli merkattu luvattomiksi, ja sain opettajaltamme ihan järkyttävät huudot siitä, kun olin ollut poissa.
Näytin hänelle lääkärintodistuksen ja sanoin, että olin sairaslomalla, koska olin kipeä.
Opettajalle se oli aivan se ja sama, miksi olin pois. Hän vain tokaisi, että "mikään syy ei ole hyväksyttävä syy olla pois, kaikki poissaolot merkataan automaattisesti luvattomiksi, ja ne tulee korvata"! Tottakai ne pitää korvata, mutta että kipeänäkö minun olisi pitänyt tulla kouluun?

En valita asiasta pelkästään täällä, vaan menin myös koulumme rehtorille ihmettelemään opettajamme toimintaa. Näytin myös hänelle lääkärintodistukseni ja kerroin miten asia on, niin eipä hän siihen muuta tokaissut, että näin täällä vaan toimitaan. "Mitäs tulit kipeäksi, kyllä koulussa silti pitää käydä."

No nyt ainakin tiedän, että menen sitten vaikka kuolemansairaana kouluun, ettei vaan tule luvattomia poissaoloja!
Sarkasmiahan tuo oli, mutta en voi lakata ihmettelemästä, miksi näin toimitaan?
Aikuisena ihmisenä osaan jo ymmärtää, ettei tämä ole missään suhteessa normaalia.
Kesätöistänikin olen saanut olla pois lääkärintodistuksella.
Onko koulussa sitten jokin erilainen käytäntö?

5

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+1

      Perus natsilaitos

    • Näin on

      Vain oma kuolema on pätevä syy olla pois oppilaitoksesta.

      • 14+6

        Ja siitäkin aiheutuvat poissaolot on jonkun korvattava!


      • Näin on
        14+6 kirjoitti:

        Ja siitäkin aiheutuvat poissaolot on jonkun korvattava!

        Amk:t noudattavat vanhaa kiinalaista tapaa: jos pakkotyörangaistukseen tuomittu kuolee, niin jonkun hänen sukulaisensa on suoritettava rangaistus loppuun.


    • b89wero

      Ompa asiatonta! Ei todellakaan pidä kipeänä mennä kouluun. Yleensä kouluilla ja työpaikolla on 3pv sääntö, omalla ilmoituksella voi olla 3pv saikulla, sitten tarvitsee todistuksen. Tärkeiden tuntien korvaamisen esim. oppimistehtävällä ymmärrän. EI ole luvaton poissaolo tuo kun olet ilmoittanut koululle ja vienyt todistuksenkin. Siinähän riehuvat, ei siitä mitään voi seurata kuin korvaavia tehtäviä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3460
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2800
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1972
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1622
    Aihe