Hyväksikäytetty

HYVÄKSIKÄYTETTY

Minulla oli vieraita ulkomailta elokuussa (sukulaisia) 4 viikkoa, 2 aikuista ja yksi pikkulapsi. Uhrasin lomani 4 viikkoa heille, en saanut lomallani tehdä asioita mitäö itse olisin halunnut ja passasin koko sen ajan, tein ruoat, olin matkaoppaana, siivosin vieraiden jälkiä ja kestitsin myös muita sukulaisia kun tulivat vierailuille näitä ulkomaan eläjiä katsomaan. Voin sanoa olevani erittäin väsynyt ja pettynyt, suorastaan minua käytettiin hyväksi. Yhtään sentin senttiä eivät jättäneet ruokarahaa, annoin heille myös autoni käytettäväksi loman ajaksi. Ruokaan meni näppituntumalla ainakin 1000 € kaikki muut kulut (ml. pesukone luttasi pyykkiä joka päivä). Enää en ikinä suostu tähän rumbaan uudestaan. Vihjeitä tuli näiltä vierailta, että ensi kesänä saattaa tulla muitakin sukulaisia meille kyläilemään. Menkööt muualle, vuokratkoon vaikka jostain kämpän, meille ei ole enää mitään asiaa tulla vetelehtimään. Minulle ei tulisi missään tapauksessa mieleenkään, etten antaisi ruokarahaa kestityksestä, ei se kiitos ihan riitä. Näillä palkoilla 1000 € on iso raha minulle mutta tyhmyydestä sakotetaan kun olin niin sinisilmäinen, mutta enää en tähän lankaan mene.

Vastaisuuden varalle:
Sovi heti kulujaosta älä missään tapauksessa ota lomaa näittnen vieraitten ajaksi!

13

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

      Käyppä heidän luona vastavierailulla ja miksi teit heille ruokaa ja olisit sanonut heti alussa että en maksa suokia ja ostakaa itse ja tehkää itse niin ei se ole vieraiden vika vaan sinun vika kun suostuit heidän vaatimuksiin.

    • jo oppinut

      ei saa olla höveli

    • Vastavierailulle

      Hei siinähän on sulla nyt ilmainen ulkomaanreissu.
      Ota mukaan saman verran omia sukulaisiasi ja sitten ihan samat ehdot!

      Heidän on kuskattava sinua jne

      Vuoroin vieraissa!

      Toivatko edes tuliaisia?

      Jos eivät suostu, niin kopioi tuo alku kirjeestä ja sano, että olkaa hyvä ja maksakaa jälkikäteen.

      Informoi myös kaikki muut sukulaisesi!

    • ajattele itseäsikin

      Minulla on samanlainen suku. Aina olen ollut auttamassa ja antamassa taloudellista tulea, mutta ei koskaan ole saanut edes kiitosta vaivanpalkaksi. Päinvastoin. Selän takana puhuttu pahaa. Enää en ole suurimman osan kanssa tekemisissä ja olen ollut paljon onnellisempi. Ei sukulaisuus oikeuta pyyteettömään auttamiseen kun toiset käyttää tietoisesti hyväkseen hyväntahtoisuutta.

    • Jussijussijussijussi

      Tuon asian voi hoitaa ihan nätisti suuttumatta. Voit sanoa ettet nyt lähde kuskaamaan kun on sitä ja tuota. Voit auttaa löytämään muun kulkuvälineen (taksi bussi esimerkiksi). Voit ehdottaa, että he menisivät vuorostaan kauppaan, tekisivät ruuan ja siivoisivat tiskit. Voit pyytää apua kotitöihin, esimerkiksi pyytää tamppaamaan matot ja imuroimaan. Suurin osa ihmisistä kyllä auttaa ihan mielellään. On myös itsestäsi kiinni, miten vierailu sujuu. Tietenkin olisi vierailta fiksua ja toivottavaa, että itse huomaisivat auttaa, mutta moni kai ei noin toimi.

      Toivottavasti seuraavan kerran osaat olla jämäkämpi.

    • sipuli52

      Jos et uskalla/kehtaa suoraan sanoa, niin älä vastaa näiden vieraiden yhteenkään viestiin / sposteihin/ puheluihin enää.

      Älä myöskään lähetä mitään joulukorttia heille, koska se voi vaan innostaa.

      Katkaise tällä tapaa se yhteys. Tuollaisia sukulaisia ja muitakaan ei kannata ottaa enää ilmaiseen hotelliin.

      Kuka ihmeen vieras muuten edes haluaisi asua toisen nurkissa 4 viikkoa? Ihan kamala ajatus. Hyvä kun kestit räjähtämättä, mutta tee tosiaan se stoppi nyt.

    • ihan kamala

      Tuo alkuperäisen kirjoittajan kokemus on kyllä ylivoimaisesti härskein ja röyhkein tapaus jonka olen koskaan lukenut.

      Ei voi ymmärtää kuinka jotkut kehtaa, ihan oikeesti.

      Harmittaa kirjoittajan puolesta joka vaikuttaa reilulta ja viitseliäältä ihmiseltä.
      Tuollaiset sukulaiset ei ansaitse hänen vieraanvaraisuuttaan missään nimessä.

    • Vastavierailulle

      Ei oo ajankohtaista enää,

      Meet vaan kylmästi jonkun toisen ihmisen kanssa seuraavana kesänä kesälomille sille ja heidän pitää hoitaa teidän muonitukset ja sightseeinkikierrokset.

      Tee lista nyt muistaissa ollessa kaikesta ja laita hintalappu perään ja sitten vaan meet kylmän kalseesti sinne ulkomaille täysihoitoon neljäksi viikoksi ja otat vaikka sisaren ja hänen lapsensa mukaan.

      Kovaa peliä Pohjolassa.

      Kaikki muut, ottakaa opiksenne!

    • jepjepjep.

      Samalla tavalla lävi minullekkin erään kaverin ja hänen perheensä kanssa. Huh huh! Olis ollu kiva saada kuulla edes se sana KIITOS!

      Mutta toista kertaa ei enää tule. itseppähän annoin käyttää itseäni hyväksi.

      Ens kerralla kun pyyntö kylään tulee, niin ihmeesti meillä on menemistä ja tekemistä jossain "muualla."

      Oppia ikä kaikki.

    • Älytöntä

      mIRTÄ HEMMETTIÄ TUO MAINOS ALUSSA!!
      Miten saa pois?

      • dhfgjs gs

        Käytä Adblock Plus -ohjelmaa. Siis ei Adblock, joka on ihan muuta, vaan juuri tämänniminen. Lue siitä enemmän Firefoxin sivuilta. Toimii hyvin!


    • Jutta/

      Kurjintahan tuossa ap:n tapauksessa oli se, että koko kesäloma meni tuohon. Hirveän ajattelematonta noilta vieralta.

      Viikko olisi ollut ihan maksimi.

      Ja vielä isäntäväen kustannuksella koko aika. Enää tuota ei saa päästää tapahtumaan. Jos sieltä otetaan yhteyttä ja esitetään taas vierailuja, niin heti on ilmoitettava, että meille ei valitettavasti käy ottaa nyt vieraita vastaan, mutta kysykää muilta sukulaisilta.

      Minä ahdistuisin noin pitkästä vierailusta, vaikka he maksaisivat kaikki kulunsa itse ja vielä antaisivat muutenkin rahaa asumisestaan. Jokahetkinen vieraskoreus on raskasta, vaikka vieraat olisivat miellyttäviäkin. Vieraskoreudella en tarkoita mitään ulkokultaista esittämistä, vaan ihan sitä, että omassa kodissa on voitava olla pitkin ja poikin ja välittämättä tuon taivaallista ulkopuolisista ihmisistä, omassa rauhassa, nukkua vaikka koko päivä, kulkea yöpuvussa niin pitkään kuin huvittaa ja olla tekemättä ruokaa jos ei satu olemaan nälkä jne. Eihän vieraitten aikana voi edes pieraista vapaasti.

    • silviistee

      Joo,mulla oli ulkomaalaisen ex-miehen kanssa samanlaista,mutta exäni maksoi kaiken lisäksi vanhempansa lentoliput suomeen.Tosiaan ei se viikko riittänyt vaan oltiin aina kuukausi kerrallaan kun niin kaukaa kerran tultiin.Kyllä siinä monesti hermoja sai kiristellä kun kaikki ruuat kustansit ja vielä kokkasit vuorotyön ohella.No,pääsihän sitä vuoroin vieraisiin,mutta siellä sitten taas kustannettiin ruuat ja kaikki menemiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe