Iranilainen nainen ja suomalainen mies.. auttaakkkaaa

irani2

olen 27v. Iranista kotoisin nainen joka on ihastunut suomalaisen miehen... erosin ex-mieheltä 2v sitten ja mull on 1lapsi... minua kehuttu todella kauniksi ja moni on kosinut mua eroon jälkeen mutta en vaa ollu valmis aloittamaan mitään suhdetta sit sattumalla tutustuin tähän suomalaisen miehen joka on hulluna muuhun ja hän on myös todella söpö ja kohtelias... hän on useasti mielessäni ja himoitsen häntä paljon. ja mun perhe ei millään suostuisi koskaan tähän että olisin jonku mu maalaisen kanssa en itsekään koska uskoisi tykkäämmän muista maalaisesta mutta kävi mitä kävi nyt oon ihastunut tähän ihanan suomalaisen miehen :( mitä jos jatkossa päätymme että haluamme sitoutua toisimme? toimisikö tää? kannaattako ottaa riskin että oma piiri ehkä hylkä minua ton takia... apuaaa

26

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persian prinsess

      Ei ole sen arvoista, intohimo menee ohi ja todellisuus iskeytyy naamaan. Tunnen molemmat kulttuurit, suhde ei tule toimimaan, tai joudut antaa todella paljon periksi omasta kulttuurista ja omalla perheellä on väliä. Vaikka nyt himo pimentää ajattelua... mieti asioita tarkkaan, mitä jos...

      • Haluan hänet

        :((( tiesin tule tällasta kommentti vastaan...
        Tiedän mistä puhut.. Mä elänki oma kuuluturia aika vahvana jossain asioissa, meidän perheessä ollaan aivan tarkkoja käyttäytymis tapojen kanssa, todella kohteliaita toisiamme kohtaan, teititellään, vieraanvaraisia ja perheen juuret on tunnetuista Iranissa... :( ja itsekin olen todella syvä ja pohdiskeleva ja tietty romaantinen :-) ja tiedän nämä kaikki plussat ovat tässä vaiheessa vaa miinuksia :(((
        Hän on aivan ihana mies joka on 10vuotta mua vanhempi, fiksu, huumorintajuinen ja ehkä vähän nokka pystyssä :-)) tykkään!! Miks mull ei annetaan edes tilaisuus että voisin tutustua rauhassa :(( just ku mainitsin ne varma hylkää mua samantie :(((
        Nyt oon tapaillut salassa :/


      • ....................
        Haluan hänet kirjoitti:

        :((( tiesin tule tällasta kommentti vastaan...
        Tiedän mistä puhut.. Mä elänki oma kuuluturia aika vahvana jossain asioissa, meidän perheessä ollaan aivan tarkkoja käyttäytymis tapojen kanssa, todella kohteliaita toisiamme kohtaan, teititellään, vieraanvaraisia ja perheen juuret on tunnetuista Iranissa... :( ja itsekin olen todella syvä ja pohdiskeleva ja tietty romaantinen :-) ja tiedän nämä kaikki plussat ovat tässä vaiheessa vaa miinuksia :(((
        Hän on aivan ihana mies joka on 10vuotta mua vanhempi, fiksu, huumorintajuinen ja ehkä vähän nokka pystyssä :-)) tykkään!! Miks mull ei annetaan edes tilaisuus että voisin tutustua rauhassa :(( just ku mainitsin ne varma hylkää mua samantie :(((
        Nyt oon tapaillut salassa :/

        luovta nyt vaan, tyhmäki näkee ettei tuosta pitemmän päällle voi tulla mitään...


      • Live and love
        .................... kirjoitti:

        luovta nyt vaan, tyhmäki näkee ettei tuosta pitemmän päällle voi tulla mitään...

        Aikuisen ihmisen ei tarvitse Suomessa kysellä kenen kanssa seurustelee. Elämme sivistysvaltiossa. Mikäli sinua ei mikään todellinen vaara uhkaa, anna mennä vaan. Tosi rakkautta on vaikea löytää.


      • irani2
        Live and love kirjoitti:

        Aikuisen ihmisen ei tarvitse Suomessa kysellä kenen kanssa seurustelee. Elämme sivistysvaltiossa. Mikäli sinua ei mikään todellinen vaara uhkaa, anna mennä vaan. Tosi rakkautta on vaikea löytää.

        ihanasti sanottu live and love..... :) kyllä se on totta ja tiedän ollaan Elämme sivistysvaltiossa :D mutta asia ei oo nii yksinkertainen.. mitä jos menettään perheeni ton eteen ja tästäki ei tuu lopunlopuksi mitään ......
        tiedän estän kysymyksiä ja itse vastan samalla.. haluan näkökulmia ja kuula kokemuksia.......


      • China Dragon
        irani2 kirjoitti:

        ihanasti sanottu live and love..... :) kyllä se on totta ja tiedän ollaan Elämme sivistysvaltiossa :D mutta asia ei oo nii yksinkertainen.. mitä jos menettään perheeni ton eteen ja tästäki ei tuu lopunlopuksi mitään ......
        tiedän estän kysymyksiä ja itse vastan samalla.. haluan näkökulmia ja kuula kokemuksia.......

        Ainakin suomenkielesi on jo hyvällä tasolla, melkein luulisi että olet suomalainen joka matkii ulkomaalaista.

        Itse tiedät perheesi parhaiten ja myös olla vai eikö olla, kas siinäpä kysymys jota eräs engelsmanni jo toisteli aikoinaan.

        Eivät kaikki iranilaiset ole tyttäristään niin tarkkoja. Ainakaan ne jotka ovat jo sopeutuneet edes vähän uuden kulttuurin tapoihin.


      • love and let love
        irani2 kirjoitti:

        ihanasti sanottu live and love..... :) kyllä se on totta ja tiedän ollaan Elämme sivistysvaltiossa :D mutta asia ei oo nii yksinkertainen.. mitä jos menettään perheeni ton eteen ja tästäki ei tuu lopunlopuksi mitään ......
        tiedän estän kysymyksiä ja itse vastan samalla.. haluan näkökulmia ja kuula kokemuksia.......

        mieti kumpi sulle on loppujen lopuksi tärkeempi.....miehiä tule ja menee, mutta perhe on ikuinen.

        Itse seurustelen miehen kanssa jota äitini vain "sietää" ei pidä koska on juurikin ulkomaalainen (irakin kurdi)
        mutta koska kyse on vai äidistäni , ja tiedän ettei hän minua tuon takia hylkäisi,,,koska suomessa kuitenkaan kulttuurin kuulu lasten hylkääminen vaikka siippa ei kiinnostaisikaan...

        mutta toivon snulle kuitekin onnea, tiedän että valinta on vaikea, omani olen päättänyt pitää, enkä anna enää muitten vaikuttaa valintoihini.


      • persian prinsess
        Haluan hänet kirjoitti:

        :((( tiesin tule tällasta kommentti vastaan...
        Tiedän mistä puhut.. Mä elänki oma kuuluturia aika vahvana jossain asioissa, meidän perheessä ollaan aivan tarkkoja käyttäytymis tapojen kanssa, todella kohteliaita toisiamme kohtaan, teititellään, vieraanvaraisia ja perheen juuret on tunnetuista Iranissa... :( ja itsekin olen todella syvä ja pohdiskeleva ja tietty romaantinen :-) ja tiedän nämä kaikki plussat ovat tässä vaiheessa vaa miinuksia :(((
        Hän on aivan ihana mies joka on 10vuotta mua vanhempi, fiksu, huumorintajuinen ja ehkä vähän nokka pystyssä :-)) tykkään!! Miks mull ei annetaan edes tilaisuus että voisin tutustua rauhassa :(( just ku mainitsin ne varma hylkää mua samantie :(((
        Nyt oon tapaillut salassa :/

        Seurustelin persailaisen kanssa joten hyvin tunnen kulttuurin, tavat ,perinteet ja ne odotukset. Tiedän että perhe on tärkein ja naisena on vielä vaikeampi mennä perheen periaatteita vastaan. Jos olet valmis luopuu perheestä sen takia että kokeilet onnistuuko suhde miehen kanssa , se on oma ratkaisusi. Jos suhde ei onnistu mitä teet sitten? Olet kasvanut kuitenkin kulttuurissa jossa mieheltä odotetaan tietynlaistavastuutta ja huolehtimista naisesta , mikä täys poikkeaa suomen kulttuurin kanssa. Tietenkin voit kokeilla toimiiko, mutta itsekin tiedät että luultavasti ei mitään vakavaa tulisi.


      • iran2
        China Dragon kirjoitti:

        Ainakin suomenkielesi on jo hyvällä tasolla, melkein luulisi että olet suomalainen joka matkii ulkomaalaista.

        Itse tiedät perheesi parhaiten ja myös olla vai eikö olla, kas siinäpä kysymys jota eräs engelsmanni jo toisteli aikoinaan.

        Eivät kaikki iranilaiset ole tyttäristään niin tarkkoja. Ainakaan ne jotka ovat jo sopeutuneet edes vähän uuden kulttuurin tapoihin.

        china dragon
        ensinäki kiitos :D ihana kuula et muka mull on hyvää suomenkielen taito... oon asunut 12v suomessa ja opiskelen Ammatti korkeassa ja toivonki et suomenkieli taitooni on tyydyttävä ;) kuten ennenki kirjoitan kaipaan kohtalo tovereita tai lähinnä kuula kokemuksia monikuulturista suuhteist :)


      • irani2
        love and let love kirjoitti:

        mieti kumpi sulle on loppujen lopuksi tärkeempi.....miehiä tule ja menee, mutta perhe on ikuinen.

        Itse seurustelen miehen kanssa jota äitini vain "sietää" ei pidä koska on juurikin ulkomaalainen (irakin kurdi)
        mutta koska kyse on vai äidistäni , ja tiedän ettei hän minua tuon takia hylkäisi,,,koska suomessa kuitenkaan kulttuurin kuulu lasten hylkääminen vaikka siippa ei kiinnostaisikaan...

        mutta toivon snulle kuitekin onnea, tiedän että valinta on vaikea, omani olen päättänyt pitää, enkä anna enää muitten vaikuttaa valintoihini.

        love and let love
        toki perheeni mutta haluan jotekin antaa itselleni tään mahdollisuuden... kiitos ku jakasit kanssani kokemuksesi.... toivon sulle kans onnea :)


      • öpettäjå
        persian prinsess kirjoitti:

        Seurustelin persailaisen kanssa joten hyvin tunnen kulttuurin, tavat ,perinteet ja ne odotukset. Tiedän että perhe on tärkein ja naisena on vielä vaikeampi mennä perheen periaatteita vastaan. Jos olet valmis luopuu perheestä sen takia että kokeilet onnistuuko suhde miehen kanssa , se on oma ratkaisusi. Jos suhde ei onnistu mitä teet sitten? Olet kasvanut kuitenkin kulttuurissa jossa mieheltä odotetaan tietynlaistavastuutta ja huolehtimista naisesta , mikä täys poikkeaa suomen kulttuurin kanssa. Tietenkin voit kokeilla toimiiko, mutta itsekin tiedät että luultavasti ei mitään vakavaa tulisi.

        juu-u iihan selvasti ulkumalainen matkkii suomilaista taas keran nijn hauksaa

        Kannuttaisi laitti vahan kjeliopivihreitä, ejkä vaan kirjutusviireitä. ne oon ne rakennet joiden on vaikea ulkkiksille


      • love and let love
        irani2 kirjoitti:

        love and let love
        toki perheeni mutta haluan jotekin antaa itselleni tään mahdollisuuden... kiitos ku jakasit kanssani kokemuksesi.... toivon sulle kans onnea :)

        juu mielellään jaan oia kokemuskia, helppoa ei ole olut niin oan perheeni kuin miehenkään saralla, ei ole helppo mies aika äkkipikainen ;)

        muta ihan ok muuten meillä, hiukan päälle vuosi yhdessä, asutaan eri paikka kunnilla, mutta yhteenmuuttoa nyt suunnitellaan , ja mahdollista perheen perustamista :)

        eiköhän asiast sinullekin mene parhain päin lopulta :)


      • irani2
        persian prinsess kirjoitti:

        Seurustelin persailaisen kanssa joten hyvin tunnen kulttuurin, tavat ,perinteet ja ne odotukset. Tiedän että perhe on tärkein ja naisena on vielä vaikeampi mennä perheen periaatteita vastaan. Jos olet valmis luopuu perheestä sen takia että kokeilet onnistuuko suhde miehen kanssa , se on oma ratkaisusi. Jos suhde ei onnistu mitä teet sitten? Olet kasvanut kuitenkin kulttuurissa jossa mieheltä odotetaan tietynlaistavastuutta ja huolehtimista naisesta , mikä täys poikkeaa suomen kulttuurin kanssa. Tietenkin voit kokeilla toimiiko, mutta itsekin tiedät että luultavasti ei mitään vakavaa tulisi.

        persian prinsess... ootko itse suomalainen?? ja voito kertoa enemmän ? :) kiitos


      • irani2
        öpettäjå kirjoitti:

        juu-u iihan selvasti ulkumalainen matkkii suomilaista taas keran nijn hauksaa

        Kannuttaisi laitti vahan kjeliopivihreitä, ejkä vaan kirjutusviireitä. ne oon ne rakennet joiden on vaikea ulkkiksille

        en ymmärrä teitä joka väitätte valhetelevani :OO olen oikeesti todella hämmästynyt ku sanotte et muka mull on hyvä suomenkielentaito... mutta halooo tää ei nyt se pointi... tarvitsen kohtalo tovereita :) uskotte tai ei olen iranilainen ja kyl nykyän näen paljon maahanmuutaji jotka puhu täydellistä suome ;) miks yllätytte näin paljon..


      • love and let love
        irani2 kirjoitti:

        en ymmärrä teitä joka väitätte valhetelevani :OO olen oikeesti todella hämmästynyt ku sanotte et muka mull on hyvä suomenkielentaito... mutta halooo tää ei nyt se pointi... tarvitsen kohtalo tovereita :) uskotte tai ei olen iranilainen ja kyl nykyän näen paljon maahanmuutaji jotka puhu täydellistä suome ;) miks yllätytte näin paljon..

        inä kyllä uskon että olet se mikä sanot olevasi :)

        en ole tavallaan kohtalotoveri koska minulla ei ole kulttuurisia ongelmia tosiaan perheen suhteen..

        täällä sitä vain alkaa seurustela mielelisensä seurustelukumppanin kanssa, ja perheen pitää vain hyväöksyä se , joillekin on vaikeaa kun on kuitenkin meilläkin päin paljon noita ennakkoluuloja tiettyjäö kansanryhmiä kohtaan :(

        mutta minä päätän kwnwn kanssa seurustelen ei perheeni, minun toki helppo sanoa juurikin sen takia koska vanhemmilla ei yleensäkään ole mitään sanomista lastensa mies/nais valintoihin.

        oman mieheni on opiskellut suomea reilun vuoden (asunut 6 vuotta täällä) ja puhuu mielestäni todella hyvin, ja hänen ystävänsä puhuu läshes täydellistä suomea, kirjoittaminen on kuitenkin hänelle hankalampaa..kielioppivirheitä tulee :)

        totta kai jos opiskelee, ja on innostunutkin vielä niin oppiihan sitä pakostikin, ja täytyy vielä sanoa että on hienoa että haluaa oppia isäntämaan kielen, näinkin vaikean, elämä helpottuu :)


      • persian prinsess
        irani2 kirjoitti:

        persian prinsess... ootko itse suomalainen?? ja voito kertoa enemmän ? :) kiitos

        En, olen venäläinen


    • 52v

      Itsellä tulee mielen kokemus 1990-2010 luvulta. Pieneen kaupunkiimme saapui pariskunta Turkista. Perustivat pizzeria-kebab paikan tänne. Itse olin noin 30v ja kun ensimmäistä kertaa näin tämän turkkilaisen naisen niin wow! Nainen tuli kadulla vastaan kauniine silmineen, viehättävinä kasvoineen, hän näytti maailman kauneimmalta naiselta. Hän oli ystävättärensä kanssa kadulla kun satuimme kohtaamaan niin nainen ei saanut silmiään eroon minusta. Luoja että hän näytti kauniilta ja hymyili ujosti mutta toisaalta suoraan. Pysähdyin, lähellä oli jäätelökioski joten tilasin jäätelön ja katsoin taasen naisen suuntaan. Hän katsoi minua ja hymyili ja iski silmää huivi päässä. Olin aivan myytyä miestä. Sitten naiset poistuivat näköpiiristä. Jokunen viikko myöhemmin kävin eräässä pizzeriassa jossa uudelleen tapasin saman naisen. Nainen tuijotti minua hymyillen ja minä häntä. Tilasin pizzan ja olin aivan sulaa vahaa. Nainen toi pizzan pöytääni ja kosketti kättäni pitkään mutta samalla pälyillen tiskin suuntaan. Siellä oli hänen aviomiehensä, kiivas turkkilainen mies. Onneksi hän ei huomannut mitään.

      Tämän jälkeen ajattelin. Oli pakko olla varovainen. Naiselle voisi käydä huonosti jos miehensä tietäisi vaimonsa kiinnostuksesta ja/tai minun kiinnostuksesta. Tämän jälkeen välttelin tuota pizzeriaa. Joskus tosin vilaukselta näin tuon naisen ja aina kipinää iski välillämme. Muutin työni vuoksi Intiaan pitkäksi aikaa. Löysin toisen naisen, suomalaisen, joka työskenteli samassa työpaikassa. Olimme yhdessä ja myös naimisissa 15 vuotta. Sitten tuli ero.

      Palasin kotikaupunkiini. Uteliaisuuttani käväsin samassa pizzeriassa missä aikoinani tämän turkkilaisen naisen näin. Kun saavuin pizzeriaan, hän ilmestyi tiskin taakse. Olin aivan mykkänä ja sata salamaa löi välillämme. Olin aivan myytyä miestä taasen. Hän näytti edelleen yhtä kauniilta, aivan kuin aika ei koskettaisi häntä. Nainen katsoi minua pitkään, hymyili ja vaikutti siltä että hän meinasi ruveta itkemään. Tein tilaukseni ja maksoin pankkikortilla. Nainen tarttui käteeni ja katsoi suoraan silmiin ja hän huokaisi: Aah. Sen jälkeen hänen miehensä ilmeistyi paikalle, irrottimme otteemme nopeasti ja turkkilainen nainen sanoi pizzan hinnan. Kiitin ja poistuin pöytääni. Myöhemmin tämän naisen mies, pizzerian omistaja, toi pizzan pöytääni töykeästi ja murahteli jotakin ja katsoi vihaisesti. Syötyäni pizzani poistuin paikalta enkä enää käynyt mainitussa pizzapaikassa. Vaikka himot jylläsi niin en halunnut vaarantaa tuon naisen elämää.

      Löysin uuden vaimon joka on Argentiinasta. Olin siellä työmatkalla ja tutustuin tähän ihanaan latino naiseen. Muutettiin Suomeen joksikin aikaa. Asuimme kotikaupungissa jonkin aikaa ja vaimoni halusi käydä toisinaan etno ruokakaupassa. Kävimme siellä useinkin. Kerran sinne saapui tämä turkkilainen nainen ja hän katsoi minua pitkään ja minä häntä. Lopuksi hän näytti surulliselta ja katseli muualle. Poistuimme kaupasta. Kävimme tässä kaupassa myöhemmin ja samalla tuossa pizzeriassa missä tämä turkkilainen nainen oli ollut töissä. En nähnyt häntä enää. Muutimme vaimoni kanssa Tampereelle töiden takia. Myöhemmin kuulin että he pizzerian omistajat olivat muuttaneet noin 20 vuoden jälkeen takaisin Turkkiin.

      Edelleen mietin että millaista olisi ollut tutustua tuohon turkkilaiseen naiseen? Välillämme oli kipinää ja kiinnostusta. En uškaltanut tehdä mitään aloitteita, pelkäsin hänen aviomiestä, sukua ja uskontoa. Pelkäsin että naiselle käy huonosti jos joku saa tietää. Tosin, elämä nyt kiivaan mutta ihanan argentiinalaisen naisen kænssa on mahtavaa.

      Anteeksi pitkä story mutta tuli vain muistoja mieleen.

    • kysynpähän vain

      Miksi, jos suomalainen nainen haluaa tutustua iranilaiseen mieheen, niin siitä saa tällä palstalla taatusti miinuksia, mutta jos nainen on iranilainen ja mies suomalainen, niin se on plussan arvoista???

      • girrrrlllll

        Mitä väliä kuka on mitäkin mieltä tällä palstalla? Elätkö elämäsi nettipalstojen mukaan.


    • mariah22

      Voin vaan sanoa, että sinulla on kyllä aika huono maku miesten suhteen, jos haluat suomalaisen miehen. Itse olen myös ulkomaalainen nainen ( asunut Suomessa 24 v.) ja olen mieluummin koko elämäni yksin kuin suomalaisen miehen( voiko niitä edes miehiksi sanoa) kanssa.

      • itävalta

        Minun mies on suomalainen, itse olen ulkomaalainen, ollut avioliitossa kohta kahdeksantoista vuotta ja hyvä liitto meillä ollut. En vaihtaisi miestäni minkään muun maalaiseen.


      • en tajua en

        Miksi suomalaista miestä ei voi sanoa edes mieheksi? Isoisäni kuoli sodassa puolustaessaan isänmaatamme...sitä maata jossa sinäkin nyt saat asua... ja hänet on haudattu monen muun maatansa palvelleen miehen rinnalle. Itse satun olemaan naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, mutta naapurustossa näen monia hienoja suomalaisia miehiä...isiä...aviomiehiä...ystävällisiä ja perheistään välittäviä. Myös ystävilläni on todella mukavat suomalaiset miehet ja siskonikin mies on aina ollut sieltä mukavimmasta päästä.


      • 3+5
        en tajua en kirjoitti:

        Miksi suomalaista miestä ei voi sanoa edes mieheksi? Isoisäni kuoli sodassa puolustaessaan isänmaatamme...sitä maata jossa sinäkin nyt saat asua... ja hänet on haudattu monen muun maatansa palvelleen miehen rinnalle. Itse satun olemaan naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, mutta naapurustossa näen monia hienoja suomalaisia miehiä...isiä...aviomiehiä...ystävällisiä ja perheistään välittäviä. Myös ystävilläni on todella mukavat suomalaiset miehet ja siskonikin mies on aina ollut sieltä mukavimmasta päästä.

        Jokaiselle mies on omansa, usein jos on vähänkin tulisempi tarmokkaampi luonne niin suomalainen on liian kiltti. Toki suomalaisetkin eroavat toisistaan.


      • abc...
        3+5 kirjoitti:

        Jokaiselle mies on omansa, usein jos on vähänkin tulisempi tarmokkaampi luonne niin suomalainen on liian kiltti. Toki suomalaisetkin eroavat toisistaan.

        Kyllä suomalaisista tarmokkaita löytyy! Minulla on arabimies ja edes yrittämällä ei häntä voi kuvailla tarmokkaaksi tai tuliseksi, vaikka arabien väitetään olevan yleensä juuri tulisia. Mieheni on kyllä enempi hidas ja rauhallinen flegmaatikko kuin kuuma ja kiivas koleerikko. Itse taas olen tyypillinen melankolikko...joskin mieheni varmaan tykkäisi enempi iloisesta sangviinikko-naisesta...no kaipa jokainen mies ottaisi mieluiten sellaisen kepeän sangviinikkonaisen...


      • cathyrin

        Mariah22 vaikuttaa katkeralta naiselta, joku vissiin vienyt häneltä miehen. Kuinkahan mahtaa olla mariahin ns. oman maalaisen miesten kanssa. Ovatko aivan parhaita, vai voiko heitäkään miehiksi sanoa. Vai onko koko mariah pelkkä vitsi. Olen Chilestä ja avioliitossa pitkälti yli kaksikymmentä vuotta, suomalainen mies, ja hyvä sellainen.


      • Irani2

        Mariah22.. En tiedä mitä tarkoitat että niitä voi kutsua miehiksi :D kyseinen on kyllä mies (chekkattu) hhh
        Vitsi vitsi... Niin kyllä voin jonkin verran ymmärettää mitä tarkoitat.. Mutta pitää oppia näkee ihmisenä eikä mistä hän on. Ainakin toi mies on aiva ihana , komea , ystävällinen osaa kohdella , mulla ontodella turvallinen olo hänen vieressä.. Jos tää vaan jotenki onnistuis olen varmaan meistä tule täydellinen moku perhe :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe