Psykiatrian tieteellisen statuksen kritiikki

älykäs kriitikko

Tässä on hyvä linkki, joka toivottavasti selventää psykiatrisen ideologian kannattajille ja tukijoille miksi psykiatria ei ole tieteellistä. Kyseessä on englanninkielinen artikkeli.

http://www.madinamerica.com/2014/06/lingering-doubts-psychiatrys-scientific-status/

10

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K18-tietoa

      Psykiatria ei tietenkään ole tiedettä, koska ala perustuu subjektiivisiin mielipiteisiin ei objektiivisiin havaintoihin. Psykiatria on politiikkaa ja alan praktiikassa vallitsevien pseudotieteellisten argumenttien ja uskomusten myötä psykiatrian ruohonjuuritason harjoittaminen on lähempänä uskontoa kuin mitään muuta, ihan niin kuin kristinusko tai vaikkapa juutalaisuus.

    • Ajatusnatsit

      Käyttäkääpä järkeänne, mitä tapahtuisi jos ihmiset eivät enää popsisi psyykenlääkkeitä? Alan ihmiset joutuisivat etsimään MUITA TÖITÄ eikä lääkefirmojen johtajat saisi LISÄÄ MILJOONIA näistä tuotteista. Katastrofi ihmiskunnalle, parempi että popsitaan nappeja.

      Mä olen selvinnyt monesta masennuksesta ja itsemurhayrityksestä ja pahoista ajoista ilman nappeja. Jotkut vetää niitä perus syysmasennukseen. Ihan perus liikunnalla ja hyvällä ruokavaliolla ja itsensä kuuntelulla ja kunnioittamisella. Ei-teollisen ruoan ja lemmikkien ja ystävien avulla mä selvisin. Ja astrologian, ihmisen anatomiaan ja sen yhteydestä mieleen -haaran avulla kohdistin liikunnan niille osa-alueille jotka oli vaikeita mun elämässä. Itsensä kuuntelu ennen kaikkea.

      Mutta sehän on huuhaatiedettä, terve ihminen syö nappeja, sillähän se juurisyy lähtee joo... napit auttavat vain tilapäisesti reaktioihin, ja on ihan yleistä tietoa että mikä tahansa lääke menettää tehoaan mitä enemmän sitä syö, antibiootit hyvä esimerkki. Pitää olla aika pässi että uskoo psykiatrian olevan joku jumalan lahja terveydelle, ainakin nykymuodossaan. Toki voi helpottaa jonkun aikaa mutta ei siinä pitkällä aikavälillä tule mitään hyvää, helpotus tulee jostain muualta ja sitä ei noteerata vaan uskotaan että se oli nappien ansiota. Tosiasiassa ihminen kasvaa henkisestikin ja se kasvu terveyttää, ja henkinen terveys on aina hyvin tarkasti sidoksissa ruumiilliseen tietyillä parametreillä.

      Moni ei syö eläinrasvoja koska uskoo ruokapyramidihuijaukseen, maailman suurin pyramidihuijaus, ja mukatieteellinen "makro kuin makro" makroravintomentaliteetti jossa kytätään vain saako tarpeeksi kaloreita, hiilareita ja proteiineja ajaa tuhoon pitkällä aikavälillä kun syödään ties mitä mömmöjä kiiltävistä purkeista ja hienojen mainosten kannustamana. Syötte värejä joista saatte orgasmin mielessänne.

      Ja sitten luomun alasajo. Tottahan se myy kun on päivänselvää ettei hyönteismyrkkyjä, kasvimyrkkyjä ja kemiallisia lannoitejäämiä ole tarkoitettu ihmisen elimistöön, eikä kyllä kasveillekaan vaikka jotkut niin väittää ja kauhea paperisota tukenaan. On helpompaa itse kokeilla luomua hyvän aikaa ja katsoa paraneeko vointi. Mutta se on kallista, ja ei niin helppoa teollisruokaa ostamaan tottuneelle, koska luomutuotteita on vaikea löytää kaupasta (ainakin hyvälaatuisia) kun katoavat nopeasti, maitoa kyllä riittää ja paria perus vihannesta mutta siinä se. Miksiköhän... kyllä niitä kuitenkin tuotetaan. Se menekki on sen verran suuri verrattuna teollisiin joita jää aina yli. Teollista ruokaa SÄTEILYTETÄÄN. Nyt VITTU järki käteen, katsokaa 1945-1950 luvun tms dokumentteja ja kuvia ja lukekaa Hiroshiman ja Nagasakin toisen maailmansodan jälkeisestä elämästä. Kyllä on joku pahasti vialla jos luulette ettei säteilystä ole mitään vaaraa.

      En oikeasti odota että kovin moni ottaa tätä kaikkea, tai edes pientä osaa tästä tosissaan ja hyvä niin, koska MÄ TOIVON ETTÄ TE NAUTITTE SIITÄ MITÄ IKINÄ SYÖTTE JA TEETTE. Ja mä lasken sen varaan että suurin osa niistä harvoista jotka lukee tän jatkaa samaan malliin ja todennäköisesti teidän lapsenlapsista tulee lisääntymiskyvyttömiä ellette itse koe jo vaikeuksia kyseisellä saralla, muutenkin kuin epäsosiaalisuuden tai yleisen terveyden heikkenemisen takia. Maapallolle ei tarvita näin paljon ihmisiä paskomaan meriä ja maita ja tukemaan eläinten kidutusta, lehmien jotka asuu pienissä paskasissa ahdistavissa neliöissä kylki kylessä odottaen viimeistä kidutusta ja teidän lautaselle pääsyä. Enkä mä teitä vihaa tämän vuoksi enkä halua syyllistää mutta katsokaa hyvät ihmiset itse miltä maailma näyttää ruususkuvien takaa. Se on hieno ja kaunis ja puhdas maailma, mutta myös ihan vitusti paskaa meidän tekemää on.

      Ja mä siis lasken sen varaan että suurin osa jatkaa samaan malliin ja tappaa itsensä hitaasti. En edes sen takia että ansaitsette sen, en osaa sanoa ansaitsetteko, vaan koska se on yksi parhaista oikeasti toimivista vaihtoehdoista. Ympäristöliikkeet sun muut ei tunnu saavan tarpeeksi väkeä mukaansa eikä moni tunnu olevan tarpeeksi valmis muuttamaan asioita joten parempi näin. Eliitti on varmasti samaa mieltä kanssani, mutta heillä painaa myös se että te pässit ette pane vastaan kun teidät on puudutettu kaikella paskalla mitä syötte ja otatte keneltä tahansa valkotakkiselta joka sanoo niin.

      Hyvää päivän jatkoa ja onnellista loppuelämää valinnoistasi huolimatta.

      • Pystypeukut

        Antaisin pystypeukkuja kokoaikaisesti, jos se olisi sallittua, mutta ylläpito ei hyväksy edes yhtä peukkua sinulle tältä koneelta. Nimittäin vastaavasti ekologisempi elämäntapa ilman viherpiipertämistä (mm. luomuruoka ja puutarhaterapia, luonnon monikäyttö työnä ja harrastuksena, opiskelu jne.) ovat olleet elämäntapani neuroleptien sijaan.

        Kuten aloittaja mainitsee, psykiatrian diagnoosit perustuvat mielipiteisiin. Madinamerica on tässäkin edellä EU:ta. Mitä USA edellä, sitä Suomi 20 vuotta perässä.


    • J.Haapamäki.

      tahtoo fyrkkaa!

      saisinpa teidät kaikki m1 lähetteellä pöpilään!!!

    • ANTIPSYKIATRI

      Suomessa erehtyivät luulemaan kurin ja sääntöjen parantavan.

      Suomessa on diagnosoitu myös valtava määrä ideologisesti sairaita (vrt. Stalin).

    • itseni_herra

      Olen rehellisesti sitä mieltä että voisin paremmin jos olisin lopettanut psykiatrisessa hoidossa ravaamisen ajoissa. Koen etten ole enää oma itseni, tuntuu että oma persoona on hävitetty terapian, lukemattomien k-pää-hoitajien/toimintaterapeuttien ja lääkärien ja lääkkeiden toimesta. Kyllä ihminen pystyy parantamaan itse itsensä. Totta kai tarvitsin lyhyitä sairaalajaksoja ja apua pahimpaan aikaan ja edelleenkin ajoittain, mutta suurin osa tuosta "hoidosta" sekoittaa vaan päätä entisestään. Eli hakekaa vain apua silloin kun ette oikeasti pärjää ilman sitä, esim. jos olette itsetuhoisia, mutta jos kyse on jostain lievemmästä esim. vaikkapa keskivaikeasta masennuksesta niin uskon että siihen saa apua muustakin kuin psykiatrisesta hoidosta ja mas.lääkkeistä. Psykiatrinen hoito voi myös tuhota ihmisiä, jos olet herkkä ja epävarma saavat nämä muka kaikesta kaiken tietävät hoitoalan ihmiset pääsi vain enemmän sekaisin ja menetät kosketuksen omaan itseesi, omaan sisimpääsi. Suomeksi sanottuna itseluottamuksen ja itsetuntosi ja itsesi.. Miten et menettäisi kun sulle hoetaan kerta toisensa jälkeen että et tiedä mistään mitään, olet tyhmä, olet hullu ja sekaisin ja MINÄ tiedän koska MINÄ olen saanut psykiatrisen alan koulutuksen ja ilmeisesti he sitten kuvittelevat olevansa jotain Jumalasta seuraavia.

      • huonoja kokemuksia

        Kaikki on juuri noin. Oma kokemukseni on aivan vastaava. Suosittelen kaikille ongelmista kärsiville miettimään tarkasti, mistä apua hakee.

        Itse herkkänä ihmisenä jouduin psyk.hoitajan henkisen väkivallan uhriksi ja meinasin romahtaa lyhyen hoitojakson aikana. Tämä hoito oli "tukea" antavaa yleiseen arkeen, mutta kävikin niin, että kieltäytyessäni lääkitykselle (joka oli kokonaan väärä) alkoi henkilökunta painostamaan ja manipuloimaan. Tämä kyseinen hoitaja teki kaiken "oikein", kertoi minulle ilman esitietoihini tutustumista, että olen psykoosissa yms. muuta täysin ala-arvoista roskaa.

        Onneksi sain itse pidettyä puoleni ja keskeytin sairaanhoitaja käynnit. Kaikista pahimpia ovat sellaiset hoitajat, jotka ovat 8-16 joka päivä töissä itseään varten, eivätkä potilaita varten. Pahimmillaan tällaiset henkilöt tekevät kaiken "prosessikaavioiden ja oppikirjojen" mukaan, jolloin kontakti asiakkaaseen jää pinnalliseksi.

        Nämä paikat, jossa tulisi auttaa ihmistä, kaikista vaikeimmissa tilanteissa olevia ihmisiä, ovat loppujen lopuksi paikkoja, jossa saadaan ihmisistä entistä huonommin voivia.


    • hullu täällä

      Hulluille ei linkkejä ja suomen kielellä, kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe