Saako näin tehdä

uiuhhhh

Hallitus pyytää ylimääräisessä yhtiökokouksessa kylpyhuoneiden vesieristyksien korjauksiin 150 tuhatta euroa.Ilman mitään tutkimuksia tarpeesta ja ilman tarjouspyyntöjä.Löytyykö laista tällaisen toiminnan kieltävä kohta.

12

236

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltomiehethoitavat

      Minulla hajosi kerran vessanpöntön säiliö, eivätkään nuokaan ikuisia tietysti ole... tulivat vaihtamaan, ja oli noin yhden tunnin homma se säiliön vaihto Arabiaaan :D

      En usko että tuli juurikaan suuria kuluja, tavallista huoltomiehen toimintaa.

      Se ärsytti siinä että josta olisi voinut asianajajieni kautta laittaa 20000e laskun huoltoyhtiölle, kun eivät tulleet heti jotta piti yrittää römpiä hana jotenkin kiini ja odottakaa korjausta jotta voi vihdoin lähteä omiinkin töihin.

      • rahamiehet nauraa

        Jos vessan pöntön säiliö hajoaa, ei tarvitse tehdä muuta kuin sulkea tulovesi. Työ kestää alle minuutin. Varmaan tarvitaan monta asianajajaa eikä sittenkään tästä saa penniäkään korvausta. On täällä meitä miljonäärejä muitakin. Ai ai päässä vippaa!


    • jootarkka

      Laittakaa suihkukaappi ja lattiaan muovimatto, niin ei tarvita vesieristeitä.

    • Kokemuksen ääni

      Voi hallitus voi tehdä ihan mitä vaan
      jos kukaan ei puutu heidän toimintaansa.
      Yritä puuttua niin siitä ainakin meille seurauksena
      yli vuoden kestänyt asumishelvetti eikä
      loppua näy. Tähän kun vielä lisätään läpeensä kiero
      isännöitsijä niin parempi vain olla hiljaa.

    • Ventilus

      Kyllähän pyytää saa. Osakkaat kuitenkin päättävät siellä yhtiökokouksessa, mitä tehdään.

      Tarjouspyyntöjä ei varmaan vielä voi ollakaan, sillä niitähän lähetellään vasta sitten, kun rahat ovat valmiina urakkaa varten.

      • Puuropata

        Kyllähän tarjouspyynnöt voisivat jo olla pöydässäkin, mutta mikään välttämättömyys se ei ole. Useasti tarjouspyyntöjä pyydetään etukäteen, että saadaan alustava hinta-arvio remontille.
        Se tietysti on outoa, jos mitään teknistä tutkimusta ei ole tehty. Toisaalta, jos teillä on suurin osa kylppäreistä 70-80-luvun kunnossa, niin ei siinä mitään tutkimuksia tarvitakaan: remontin aika on tullut. Kylpyhuoneen laskennallinen elinikä on noin 20-30 vuotta.


    • Taidat juksata

      Kas kun et kertonut millä perusteella hallitus esittää kyseistä lainaa.

      • dssddeeeee

        Hallitus ei perustele ollenkaan.Todellisuudessa kylpyhuoneita tekemättä alle 10


      • Toriukko
        dssddeeeee kirjoitti:

        Hallitus ei perustele ollenkaan.Todellisuudessa kylpyhuoneita tekemättä alle 10

        No sitten äänestätte vain myöntämistä vastaan. Hallitus voi esittää vaikka miljoona euroa korjauksiin, mutta yhtiökokous sen sitten päättää.


      • dssddeeeee kirjoitti:

        Hallitus ei perustele ollenkaan.Todellisuudessa kylpyhuoneita tekemättä alle 10

        Milloin ne on tehty, ennen vuotta 2000 tehtyjen kylppäreiden ei voi edes ajatella olevan uusittuja, vesieristeet puuttuvat eikä kukaan ole valvonut. Joten jos tilanne on tämä, niin on ihan perusteltua uusia kaikki kylpyhuoneet. Jos kylpyhuone on remontoitu 1.7.2010 jälkeen, on osakas oikeutettu hyvitykseen tehdystä remontista, teidän tapauksessa hänen ei siis käytännössä tarvitsitsisi osallistua kustannuksiin.


    • tiatoo

      Muovimatoissa aika voi olla 20-30 vuotta. Laatoitus vesieristeineen kymmenkunta vuotta enemmän.

      • Eikö sen nykymääräysten mukaan vesieristetyn ja laatoitetun pesuhuoneen tekninen kestoikä ole kuitenkin 30 vuotta, ei 40 vuotta? KH korttia ei nyt ole ihan heti käteen saatavilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe