Kuinka nopeasti ihminen sekoaa yksinäisyydestä

Ropse

Mitä sekoamisoireita ja kuinka nopeasti tulee kun ihminen on eristyksissä muista ihmisistä. Onko niin että kaikki sekoavat.

84

4495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ufufjjfkfjfkfjjd

      Olen ollut jo 11 vuotta ilman kavereita ja 5 vuotta syrjäytynyt.

      En ole vielä seonnut, ei kaikki välttämättä sekoa, sillä aika moni tekee lopulta itsarin varmaan

      • sldfherfurhtught

        Vai ilman kavereita? Voi kiesus. Jotkut sekoittaa niin tärkeät asiat kuin ystävyys, kaveruus ja tuntematon keskenään. Törkeää. En tunne ketään ihmistä, jolla ei olisi yhtään ystävää. Tosin todellisia ystäviä ihmiset ehtivät ennen viittäkymmentä ikävuottansakin hankkia vain rajallisesti. Itse määritän, että mulla on hyvät perhesuhteet, noin kymmenen todella luotettavaa ystävää ja ehkä joitakin kavereita - en tosin ole asiaa Facebookissa julkistanut, kun en ole kyseisen palvelun jäsen - enkä tietenkään myöskään tämän = juntin foorumin Suomi24:n jäsen.


      • ei helvetti
        sldfherfurhtught kirjoitti:

        Vai ilman kavereita? Voi kiesus. Jotkut sekoittaa niin tärkeät asiat kuin ystävyys, kaveruus ja tuntematon keskenään. Törkeää. En tunne ketään ihmistä, jolla ei olisi yhtään ystävää. Tosin todellisia ystäviä ihmiset ehtivät ennen viittäkymmentä ikävuottansakin hankkia vain rajallisesti. Itse määritän, että mulla on hyvät perhesuhteet, noin kymmenen todella luotettavaa ystävää ja ehkä joitakin kavereita - en tosin ole asiaa Facebookissa julkistanut, kun en ole kyseisen palvelun jäsen - enkä tietenkään myöskään tämän = juntin foorumin Suomi24:n jäsen.

        jos et tunne ketään jolla ei ole yhtään ystävää ei tarkoita ettei sellaisia ihmisiä olisi.


      • lmj

        Mä olen aina ollut yksin, nuorena koulukiusattuna, ilman kavereita jo vuosikymmeniä. Töissä on vähän pakko joskus puhua toisten kanssa.

        Yksin tulee hyvin toimeen, voi tehdä mitä itse haluaa. En ole vielä seonnut, enkä tappanut itseäni.

        Kannattaa arvostaa itseään ja pitää huolta omasta kunnostaan!


      • 887474477
        ei helvetti kirjoitti:

        jos et tunne ketään jolla ei ole yhtään ystävää ei tarkoita ettei sellaisia ihmisiä olisi.

        Kyllä sellaisia ihmisiä on paljon, olen itse ollut koko ikäni ilman kavereita tai ystäviä. Mutta olenkin päästäni sekaisin. Olen vasta 23v.


      • lfjrfirjhthyjuj
        ei helvetti kirjoitti:

        jos et tunne ketään jolla ei ole yhtään ystävää ei tarkoita ettei sellaisia ihmisiä olisi.

        No mutta kun nämä on täällä sananvapausrikollisfoorumilla Suomi24 alkaneet herjata vanhusten omaisia välinpitämättömiksi... Keskustelu voi näyttää herjaajien manipuloinnin vuoksi siltä, että joku on nyt muka sekoamassa yksinäisyyteensä, mutta kyse ei ole siitä. Ketjua kun plaraa alaspäin, siellä joku esiintyy jonkun vanhuksen tai iäkkäiden sukulaisena, herjaten herjaamansa perhettä ja erityisesti minua. Mulle tosta etusivulta aina esitellään herjauksia: jännä, kun en ole edes foorumin jäsen ja ainoastaan satunnainen kirjoittaja, jolla ei olesidoksia 1.) ei Suomi24- foorumiin, eikä 2.) ei Facebookiin. Ja minun ovat Suomi24- herjaajat väittäneet haukkuvan omia sukulaisiani, kun keskustelen nimettömien tuntemattomien kanssa tässä Suomi24-foorumin keskustelupalstoilla. Eli ketä herjataan? Minua, ja v*ttu ilmeisesti vielä viattomia ihmisiä, jotka eivät edes tällä foorumilla ole.


        Joo en tunne ketään, jolla ei olisi yhtään ystävää. Ihmiset vaan siitä on erilaisia, että toisille riittää pieni porukka luotettavia ystäviä ja osa on sitten niitä, jotka on Facebookeissa mesoamassa tuntemattomien asioita pahansuovasti. Mikäli puhut ikäihmisistä, niin suurimmalla osalla niistä on välittävä oma lähisuku. Mietin, että mitähän rikollista sellaisen ihmisen on pitänyt tehdä, jolla ei muka yhtään välittävää ystävää ole? Ei kukaan voi niin epäsosiaalinenkaan olla, että muka kaikki karttaisi. Tietysti jos puhut teini-ikäisten ongelmista, sekin on sitten eri asia, mutta niillä varmaan on omat fooruminsa niilläkin.


      • ropbleema
        sldfherfurhtught kirjoitti:

        Vai ilman kavereita? Voi kiesus. Jotkut sekoittaa niin tärkeät asiat kuin ystävyys, kaveruus ja tuntematon keskenään. Törkeää. En tunne ketään ihmistä, jolla ei olisi yhtään ystävää. Tosin todellisia ystäviä ihmiset ehtivät ennen viittäkymmentä ikävuottansakin hankkia vain rajallisesti. Itse määritän, että mulla on hyvät perhesuhteet, noin kymmenen todella luotettavaa ystävää ja ehkä joitakin kavereita - en tosin ole asiaa Facebookissa julkistanut, kun en ole kyseisen palvelun jäsen - enkä tietenkään myöskään tämän = juntin foorumin Suomi24:n jäsen.

        miten joku jolla ei ole yhtään ystävää voisi tuntea sinut ja sinä hänet?


    • 15+8

      Itse en ole mitenkään seonnut mutta mitä enemmän on yksin niin olen huomannut että jännittää ulkona ollessa enemmän ja luonnollisesti keskustelutaito on aika huonolla tasolla..

      • höperööööö

        Just joo, olen myös huomannut, että kun asioin jossakin, missä mua palvellaan ja siinä olisi jotakin puheltava, niin luulen, että vaikutan ihan omituiselta. Ihan kömpelöksi vetää. Ilmaisu tulee huonosti, enkä oikein tiedä milloin ja miten pittää silmiin toista katsoa.

        Taitaa tuollainen asiakkaita palveleva olla harjaantunut ja miettii mielessään, että mistähän mökistä tuokin höperö on putkahtanut.


      • dfhrguhthyuhyu
        höperööööö kirjoitti:

        Just joo, olen myös huomannut, että kun asioin jossakin, missä mua palvellaan ja siinä olisi jotakin puheltava, niin luulen, että vaikutan ihan omituiselta. Ihan kömpelöksi vetää. Ilmaisu tulee huonosti, enkä oikein tiedä milloin ja miten pittää silmiin toista katsoa.

        Taitaa tuollainen asiakkaita palveleva olla harjaantunut ja miettii mielessään, että mistähän mökistä tuokin höperö on putkahtanut.

        Ei vaan taitaa "asiakaspalvelija" olla höperö, joka jos tuollaisia luulee, että kaikki on seinähulluja ja muka jossakin Facebookissa tai saatika että ruokakaupan kassan kaverina siellä... Se ei suuremmin lärvivärkistä näy, että kuka on yksinäinen ja kuka ei, paitsi jos joku on ihan sekaisin, sitten sen kyllä huomaa, mutta harvemmin.

        Minä ainakin olisin yksinäinen vasta sitten, jos mun tarvitsis jossakin Facebookissa jorista tuntemattomien asioita tunnistettavasti ja siihenkän ei kukaan sivistynyt alennu. Mulle ainakin kannattaa ihan suoraan sanoa kadulla, jos epäilee mua herjattavan netissä, eikä katsella kattoihin. Ja minä ainakin harvemmin katson kaupan kassaa silmiin, eihän nekään lopeta purkanjauhamistaan sen vuoksi, että minä olen asiakas jossakin. Miks mun pitäisi erityisen kohtelias olla tuntemattomille. Asioidessa missään riittää, että osaa sanoa kiitos ja jos tarvis, näkemiin, mutta ei sosiaaliset suhteet ole sama asia, kuin jotkut kauppojen kassojen tapahtumat.


        Muutenkin kaupunkilaisena en suuremmin katsele ympärilleni. Morjestan jos joku tuntematonkin mua morjestaa, kohteliaisuussyistä, enkä minä ole kiinnostunut herjaamaan.


        Ja kenellä muka on psykoosi? Aika paha väite, jos perätöntä!!!


    • Tuskinpa pelkkä yksinäisyys riittää psykoosin laukeamiseen.

    • Päässä tuntuu outo

      kohiseva olo, on näköhäiriöitä ja ulkona ei jaksa kiinnittää enää ihmisiin mitään huomiota. Jos joku vahingossa puhuukin sinulle, niin säikähtää ihan järkyttävästi. Saa melkein sydärin.

    • Säikky

      Ja ajatukset muuttuvat omituisemmiksi, kaikki alkaa tuntua niin monimutkaiselta, ettei enää itsekään tiedä, mitä on mistäkin asiasta mieltä. Tämä johtunee siitä ettei ole tilaisuutta peilata omia ajatuksiaan kehenkään.

      Ihmiset alkavat tuntua vihamielisiltä ja niiden tarkoitusperät ja motiivit alkavat epäilyttää.

      Lopulta sitä elää omassa omituisessa kuplassaan, johon kukaan ei enää edes voisi astua.

      • Nonchalant

        "kaikki alkaa tuntua niin monimutkaiselta, ettei enää itsekään tiedä, mitä on mistäkin asiasta mieltä. Tämä johtunee siitä ettei ole tilaisuutta peilata omia ajatuksiaan kehenkään"

        Väitän, että tämä ei ole sekoamisen oire, vaan päinvastoin merkki siitä, että alkaa nähdä todellisuuden sellaina kuin se oikeasti on. Maailma on monimutkainen ja kaoottinen, täynnä ristiriitoja ja kummallisia kytköksiä, ihmiset toimivat paljolti irrationaalisesti jne.

        Yksinäinen ja syrjäytynyt ei peilaa ajatuksiaan ja kokemuksiaan toiseen ihmiseen ja sitä kautta yhteisöön, joka ylläpitää erilaisin sosiaalisin ja kulturaalisin käytännöin sitä hataraa mielikuvaa, että ihmisten todellisuus olisi suht koherentti, ristiriidaton ja ongelmaton.

        Yksinäisellä ja syrjäytyneellä on paitsi aikaa kriittisiin pohdintoihin, hän voi olla myös puolueettomampi ja siten objektiivisempi ilmiöiden tarkastelija kuin sellainen, jolla on yhteiskunnallisia ja sosiaalisia sidonnaisuuksia.

        Toki on paljon ihmisiä, jotka eivät harjoita pitkiä pohdintoja ylipäätään, eivät siis myöskään yksinäisinä. En ole puhunut tässä heistä.

        Kaikesta huolimatta en väitä, että yksinäisyys ja syrjäytyneisyys olisi ihmiselle hyväksi, mielenterveydellisesti tai muuten, vaikka se parhaimmillaan mahdollistaakin kirkkaamman vision todellisuuteen, sen näkemisen ns. raakana.


      • lsfruhtgtuyhuy

        Minua ainakin epäilyttää tämä Suomi24- foorumi. En usko, että kukaan olisi kanssani eri mieltä, jos lukisi samat vihamieliset kirjoitukset joita minä näen.

        Identiteettirikollisillehan kaikki on aina potentiaalisia psykootikoita, ainakin jos massia riittää ja luottotiedot on kunnossa. Jos olisin yksinäinen,en ainakaan tänne kirjoittaisi. Todella vaikeassa elämäntilanteessa saatu keskustelupalstaherja voisi suistaa todella mielenterveysongelmiin herkän ihmisen.

        Vihamielisiähän te olette - ei ole mitään muuta, kuin vihaa ja vihamielisyyttä internetteknisesti pilata kunnollisten ihmisten maineita tahallisesti. Terkuin päästään täysin terve, jonka mielestä suurn osa Suomi24- palstoilta kuuluisi linnaan.


      • lsdifjrgtgthyyujhyhj
        Nonchalant kirjoitti:

        "kaikki alkaa tuntua niin monimutkaiselta, ettei enää itsekään tiedä, mitä on mistäkin asiasta mieltä. Tämä johtunee siitä ettei ole tilaisuutta peilata omia ajatuksiaan kehenkään"

        Väitän, että tämä ei ole sekoamisen oire, vaan päinvastoin merkki siitä, että alkaa nähdä todellisuuden sellaina kuin se oikeasti on. Maailma on monimutkainen ja kaoottinen, täynnä ristiriitoja ja kummallisia kytköksiä, ihmiset toimivat paljolti irrationaalisesti jne.

        Yksinäinen ja syrjäytynyt ei peilaa ajatuksiaan ja kokemuksiaan toiseen ihmiseen ja sitä kautta yhteisöön, joka ylläpitää erilaisin sosiaalisin ja kulturaalisin käytännöin sitä hataraa mielikuvaa, että ihmisten todellisuus olisi suht koherentti, ristiriidaton ja ongelmaton.

        Yksinäisellä ja syrjäytyneellä on paitsi aikaa kriittisiin pohdintoihin, hän voi olla myös puolueettomampi ja siten objektiivisempi ilmiöiden tarkastelija kuin sellainen, jolla on yhteiskunnallisia ja sosiaalisia sidonnaisuuksia.

        Toki on paljon ihmisiä, jotka eivät harjoita pitkiä pohdintoja ylipäätään, eivät siis myöskään yksinäisinä. En ole puhunut tässä heistä.

        Kaikesta huolimatta en väitä, että yksinäisyys ja syrjäytyneisyys olisi ihmiselle hyväksi, mielenterveydellisesti tai muuten, vaikka se parhaimmillaan mahdollistaakin kirkkaamman vision todellisuuteen, sen näkemisen ns. raakana.

        Huh huh, mikä herjaväite. Ai että netissä yksinäisiksi herjatuilla ei vai olisi "sosiaalisia tai yhteiskunnallisia sidoksia"? Kyllä mun maineeseen ainakin todella ikävästi vaikuttais se, että jos joku sekopää menisi minuna esiintymään nettiin profiililla minuna. Ja linnaan ne kuuluu, jotka on tässä Suomi24:n palstoilla väittäneet mun muka herjaavan tai halveksuvan omaa lähisukuani, mutta ans' kattoo nyt, että tajuaako ne minua netissä herjanneet puolitutut tai mitä lie yhteisöissään oma-aloitteisesti, että herjauksensa kohde on viaton nettikiusantekoon. Mun maineeseen vaikuttaisi todella todella ikävästi, jos joku menisi joku nettitaitaja identiteettirikollinen mun nimissä esiintymään minut tunteville ihmisille vaikkapa Facebookiin. Tunnen älyttömän paljon ihmisiä ja mulla itselläni ja mun lapsuudenperheellä sekä suvulla on hyvä maine. Ja jos te - mitä lie olettekin , ainakin minulle tuntemattomia- sillä perusteella leimailette yksinäiseksi, että satun kirjoittamaan Suomi24- keskustelupalstalle, olette siinä tapauksessa itse hörhöjä... En tiedä miten yksinkertaistetusti se asia pitäisi sanoa, että minä en ole tänne Suomi24:n mitään profiilia omaava. Suomi24:n etusivu tyrkyttää mulle koko ajan herjaavia aloituksia - no voin kertoa, että ei ole välttämättä Suomi24:n jäsen sellainen joka joskus kirjoittaa Suomi24:n tai vaikka jos kirjoittaisin joka päivä.


        Täällä internethäiriköt pelaa ihan omaa peliään: ne ei siitä piittaa, että mikä on kenenkin maine tai että miten pahalta herjausten lukeminen tuntuu nimettömässä keskusteluympäristössä. Ne tänne toisille nimimerkkejä rekisteröi, herjaajat. Tosin laissa ei siihen ole oikeus, puhumattakaan että siihen, että olisi lupa liittää jonkun mun kaltaisen kirjoituksineni mihinkään sosiaalisen median yhteisöön. EN tiedä mitä esim. Facebookeissa tapahtuu, kun en ole sellaisten palveluiden käyttäjä, mutta törkeyksiin se on mennyt, että miten mun sananvapautta rikotaan Suomi24:n avustuksella.


        Enkä tiedä, että miten muka se tekee yksinäiseksi, että Suomi24:n kirjoittaa. Normaaleille keskustelu täälläkin on ajanvietettä. Ja erittäin iso osa ihmisistä ei vietä aikaansa netissä ollenkaan, taitaa olla herjaajille täysin tuntematon käsite sellainen.


    • tissimiehetär

      Mun kohdalla on mahdoton sanoa onko yksinäisyys saanut mua sekoamaan. Kärsin vaikeista mielenterveysongelmista, mutta niiden taustalla on koulukiusaaminen. Toisaalta myös yksinäisyyteni on kiusaamisen syytä, joten tiedä sitten olisinko täysipäisempi jos en olisi jäänyt yksin.

    • åpoilukytr
    • ghmgfjjslod

      Riippuu varmaan ihmisestä. Jos on todella sosiaalinen tai läheisriippuvainen, niin sekoaa varmaan aika nopsaan kun ei osaa olla itsekseen.
      Mutta jos on valmiiksi itsenäinen luonne, niin varmaan kestää vuosia.

      Sanotaan, että ihminen on laumaeläin ja tarvitsee seuraa. Mutta nykyään kun on tämä netti, niin jos se toimii onko kukaan oikeasti yksin?

      • Optimistinen Oinas

        Ei yksiksinäinen sekoa silloin vaan on laitettava asiat tärkeysjärjestykseen.
        Mitä huonoilla ihmisuhteillakaan tekee.


      • täsmäkeskusteluja

        Mä olen tosi paljon yksikseni, enkä nykyään vanhempana siitä kärsi. Silti minusta tuntuu, että olen vanhoihin kavereihini yhteydessä jotenkin ja jatkuvasti, sillei henkimaailmoissa. Heistä monet putkahtavat mieleeni silloin tällöin ja juuri kuten edellä sanot, niin nykyäänhän on todella suureksi helpotukseksi/iloksi nämä tekniset laitteet, tietsikat ja kännykät!

        Mä jopa koen, että monin verroin mukavampaa on esim. tekstareiden vaihto jostakin asiasta jonkun kanssa kuin ennenvanhainen puhelimen käyttö. Enää ei kukaan "tunkeudu" kotiini lankaa pitkin pariksi tunniksi parkkeeraamaan, sillä ainahan puhelutkaan eivät olleet molemminpuolisia! Nyt on vapaampaa ja saa pitää kontaktia sekä tuttujen että anonyymien kanssa, ja tämä kaikki aika lyhyesti, mutta vastaavasti usein.

        Syntyy kuin täsmäkeskusteluja, niin kuin nyt tämäkin ketju, aivan mainio! Minua tämä tyydyttää aika tavalla, ja kohta taas vaivun yksinään olemiseen.

        Epätyydyttävän, epäsopivan seuran yksin olo kyllä voittaa, mielestäni ja nykyään. Mutta kyllä edellyttää, että pystyy itsensä kanssa olemaan, siinä määrin eheyttä varmaan.

        Kun virtuaalisuutta tuttujen tai anonyymien kanssa kokee syvällisemmin, niin se kyllä on kuin olisi seurassa.


      • yksin mökillä

        Netti nimenomaan itelläni auttaa sietämään yksinäisyyttä. En tiedä olisiko jo seonnut ilman sitä.


      • kierokettu
        Optimistinen Oinas kirjoitti:

        Ei yksiksinäinen sekoa silloin vaan on laitettava asiat tärkeysjärjestykseen.
        Mitä huonoilla ihmisuhteillakaan tekee.

        Useimmiten muiden kans sekoaa niinhän se on -yksin harvemmin :)))))))
        No kaikkia han kannattaa yrittää niin mullekin on opetettu -ei kukaan turha oo, kaikista voi olla hyötyä


      • Al hassin pudotin ?
        kierokettu kirjoitti:

        Useimmiten muiden kans sekoaa niinhän se on -yksin harvemmin :)))))))
        No kaikkia han kannattaa yrittää niin mullekin on opetettu -ei kukaan turha oo, kaikista voi olla hyötyä

        Niin joo ainakin rahallisesti jos ei muuten täysin köyhästäkin saadaan aina jollakin tavoin se rahallinen hyöty puristettua ulos, sitä tämä maailma pääosin on ja tarjoaa, ei maailmalla ole juuri mitään uutta tarjottavaa se mitä sillä on ovat uusia kulutus juhlia, ******lua ei ja muuta *****kaa, joskus jotain hyvääkin mutta aika vähäistä se on.


      • kfhrguhtyuhtyu
        täsmäkeskusteluja kirjoitti:

        Mä olen tosi paljon yksikseni, enkä nykyään vanhempana siitä kärsi. Silti minusta tuntuu, että olen vanhoihin kavereihini yhteydessä jotenkin ja jatkuvasti, sillei henkimaailmoissa. Heistä monet putkahtavat mieleeni silloin tällöin ja juuri kuten edellä sanot, niin nykyäänhän on todella suureksi helpotukseksi/iloksi nämä tekniset laitteet, tietsikat ja kännykät!

        Mä jopa koen, että monin verroin mukavampaa on esim. tekstareiden vaihto jostakin asiasta jonkun kanssa kuin ennenvanhainen puhelimen käyttö. Enää ei kukaan "tunkeudu" kotiini lankaa pitkin pariksi tunniksi parkkeeraamaan, sillä ainahan puhelutkaan eivät olleet molemminpuolisia! Nyt on vapaampaa ja saa pitää kontaktia sekä tuttujen että anonyymien kanssa, ja tämä kaikki aika lyhyesti, mutta vastaavasti usein.

        Syntyy kuin täsmäkeskusteluja, niin kuin nyt tämäkin ketju, aivan mainio! Minua tämä tyydyttää aika tavalla, ja kohta taas vaivun yksinään olemiseen.

        Epätyydyttävän, epäsopivan seuran yksin olo kyllä voittaa, mielestäni ja nykyään. Mutta kyllä edellyttää, että pystyy itsensä kanssa olemaan, siinä määrin eheyttä varmaan.

        Kun virtuaalisuutta tuttujen tai anonyymien kanssa kokee syvällisemmin, niin se kyllä on kuin olisi seurassa.

        Aika törkeä olet. Tietokoneiden välityksellä kommunikointi ei ole mitään muuta, kuin bittivirtaa. Minä ainakaan en ole koskaan kuvitellut, että olisin missään "sosiaalisessa kanssakäymisessä" kenenkään kanssa, kun tässä kirjoitan Suomi24-palstalle ( nimetön keskustelu ei ole sosiaalista kanssakäymistä), mutta aikoinaan oletin, että tännekin Suomi24:nkin erinäisille keskustelupalstoille ihmiset kirjoittaisi siksi, että on mukavaa vaihtaa ajatuksia tuntemattomien kanssa, joihin ei kuitenkaan muutoin halua tutustua. Luulin, että ihmiset pyrkisivät tietoisesti antamaan itsestään hyvän kuvan, kun kirjoittelevat tuntemattomalle. Olin väärässä. Täällä oli pelkkiä urkkijoita, ihmisten herjaajia ja niitä, jotka on jotenkin narsistisia. Ainakin jo 2000-luvun alkupuolella mua pellet herjasi tässä Suomi24:n yhdelläkin keskustelupalstalla oikein porukalla; se oli niille viihdettä uhkailla viatonta kirjoittajaa, että ylläpito laittaa perään reitittiminen ja tais ne yhden tietokoneenkin multa hajottaa, köyhältä opiskelijalta. Ylpeilivät sillä riolisella käytöksellä ja itse olivat verbaalisesti niin surkeita kirjoittajia, etten kyllä koskaan mitään iloa niiden kanssa keskustelemisesta edes ollut.


        Se on oikeasti väärin, jos hyvämaineisten maineita jotkut pilaa netissä. Ymmärrän kateudenkin tietttyyn rajaan asti, mutta en tasan tarkkaan sitä asiaa, että jos yksityisasioita nettiherjaajat levittelee. Ja en todellakaan tiedä enkä ole osallinen yhteisöihin, joissa psykopaattibreivikki- tyyliin muka halveksutaan omia rakkaita, enkä ole osallinen yhteisöihin, joissa ihannoidaan itsemurhia, enkä ole myöskään missään määrin sellainen sekopää, kuin mitä tää foorumi väittää. Mua kun täällä on herjattu, on herjattu tavallista ihmistä.


      • kshdjufhghthy
        Optimistinen Oinas kirjoitti:

        Ei yksiksinäinen sekoa silloin vaan on laitettava asiat tärkeysjärjestykseen.
        Mitä huonoilla ihmisuhteillakaan tekee.

        No ainakin Suomi24-foorumin ylläpitäjä on hullu. Etusivulla kuva, missä on joku nainen muka kädet joknun miehen munissa, housut on onneksi päällä ja en tiedä että mistä lie nuo herjajaat kuvat hommaa ja siellä tyrkytetään mulle sellaista aihetta keskusteltavaksi, että muka jonkun mies innostuu vain ryhmäseksistä. En klikannut siihen aloitukseen, koska vie luultavasti seksipalstalle, ja minua ei kiinnosta sellaiset aiheet. Toinen aloitus viittaa herjalla etäisesti myös mun omaan elämänpiiriin ja kolmas ja neljäs. Oikeasti joku täysin seinähullu herjaa minua. Kuuluu Suomi24:n päättäviin moderaattoreihin se herjaaja. Olette Suiomi24 lahjaksi ja ilmaiseksi multa sen verran tekstejä foorumillenne vuosien saatossa saaneet, että istutte linnassa, jos kirjoitteluani käytetään sosiaalisissa yhteyksissä.


    • moneksi, mutta maksa

      Osalle yksinäisistä tulee psykosomaattisia vaivoja, joita he lähtevät hoidattamaan julkiseen terveydenhoitoon, mikä vähetään hetkeksi oloa.

      Osa kärsii yksinäisyydestä ilman apuja ja käyttäytyy / puhuu / tekee välillä kummallisuuksia. Mistä saattavat ulkopuoliset kärsiä.

      Osa sairastuu.

      Osaa säilyy jotensakin normaalin rajoissa, kuten me kaikki.

      • psykosomatiikkka

        Tämä on hyvä hoksaus. Itselläni toimii. Elän ja olen tosi pitkiä aikoja yksinään ja oleilen kotona. Kontakteja eri tavoin kyllä on niin, etten täysin suppuun pääse. On systerikin.

        Olen aina tajunnut, että minua kaikki hoitokäynnit auttavat! Myönnän, että on hyvä tunne saada olla hetken huomion keskipistenä ja sillä tavoin, ettei minun ns. tarvi välittää siitä toisesta. Tilanteessa ei ole mitään projisointiakaan, kuten monesti ystävän kanssa (kilpailua, pätemisen tarvetta, vertailua, kyräilyä jne.).

        Nuorena tykkäsin jopa hammaslääkärissä käymisestä, kun lekurin käden hipoivat poskiani. Sitten normaalit lääkärikäynnit tosi monista eri asioista ovat astuneet elämääni ja niiden myötä erilaiset sarjahoidot, kuten fysikaalinen, hieronnat yms. Myös tietenkin herkkänä masis-angstityyppinä olen terapiaistunnoissa saanut olla. - Näillä kaikilla on merkittävä helpotusta tuottava vaikutus sen varsinaisen hoidettavan asian ohella, siis psykologisesti. Kyllä kai ihminen tykkää, kun sitä joku hoitaa, edes 15 minuuttia :) . Näinkin päästään eteenpäin.


    • viikkokin riittää

      Riippuu yksinäisyyden asteesta ja siitä että missä määrin on minkä tason tuttuja tahansa.

      Jos on ns. totaaliyksinäinen (hyvin harvinainen tilanne), niin silloin sekoaminen voisi tapahtua alle viikossakin.

      Useimmilla on tuttuja, ystäviä, sukulaisia, työ- ja harrastuskavereita yms. sen verran paljon, että viikkojenkaan täydellinen yksinolo ei saata erikoisemmin haitata. Vielä nettikin helpottaa tilannetta merkittävästi.

      Tietoisuus siitäkin, että saa vaikkapa seksi tai deittiseuraa milloin haluaa, niin vähentää yksinäisyyttä merkittävästi (esim. naisilla).

      En ole kuullut yhdenkään "oikeasti yksinäisen" puhuvan yksinolemisen ihanuudesta. Tälläkin palstalla kaikki nuo jutut ovat liittyneet sellaisiin ihmisiin, jotka ovat olleet kaikenlaisen hälinän ympärillä vuosia ja joilla perhesuhteet yms. ovat todella hyvässä kunnossa.

      • "En ole kuullut yhdenkään "oikeasti yksinäisen" puhuvan yksinolemisen ihanuudesta."

        Minä viihdyn erinomaisesti yksin kun puhutaan nimenomaan oikeasta yksinolosta, jossa ei ole muita ympärillä. Lähinnä porukassa tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi.


      • härkä
        outsider1 kirjoitti:

        "En ole kuullut yhdenkään "oikeasti yksinäisen" puhuvan yksinolemisen ihanuudesta."

        Minä viihdyn erinomaisesti yksin kun puhutaan nimenomaan oikeasta yksinolosta, jossa ei ole muita ympärillä. Lähinnä porukassa tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi.

        Samma här. Joukossa olo vaivaantuu, yksinollessa rauha sieluun palautuu.
        En kaipaa liikoja ihmisiä, paremmin viihdyn yksinäni. Taidan sitte olla itseriittoinen hyvällä tavalla.
        Olen ent. koulukiusattu ja tunnen nykyäänkin ettei minua hyväksytä eikä minusta pidetä. So what, olkoot kaukana. Tajusivatkohan koulukaverit mitä tekivät. Tuskin. Tai jos tajusivat jälkeenpäin, tuskin viis veisaavat.


    • EpätoivoinenKirjuri

      Musta tuntui että aloin sekoamaan, rupesin kirjoittamaan joka rauhoitti.
      Tässä pieni pätkä jonka kirjoitin aikaa sitten yksinäisyydestä. Jos jaksat lukea kokonaan niin arvostan ja jos jaksat antaa palautetta niin arvostan suuremmin ;)

      Yksinäisyys, mitä se on? Onko se tunne vai voiko ihminen vain olla niin kurja että ei vain ole ketään ympärillä. Mun elämä on oikeastaan pelkkää yksinäisyyttä, ei etteikö mulla olisi kavereita tai perhettä mutta on vaan sellainen tunne. Elämä tuntuu kuin tylsältä automatkalta, persettä kihelmöi, samanlaiset maiset vilahtaa ikkunasta ja tuuletin on paskana. Jos jotain positiivista kaipaa niin onhan minulla kaverit joilla pyrin nostamaan sieluni ylös haudasta. Eli olenko kuollut? Siis fyysisestihän minä tässä kokoajan olen mutta entä hengellisesti?

      Päiväni alkavat puuskahduksella, tiedosta että taas yksi samanlainen turha päivä tällä planeetalla. Ennenkuin huomaankaan on ilta ja päähäni loksahtaa asia etten ole taaskaan saanut mitään aikaan. Saastamattomuuteni ajaa minua lähemmäs ja lähemmäs jyrkännettä joka ikinen päivä. Pitäisikö sitten tehdä jotain? Niinhän ne kaikki sanovat.

      Parisuhteet. Mitä olen niistä oppinut, en mitään. Miksi? En ehkä osaa olla tytön kanssa. Suhteeni eivät ole juurikaan kestäneet. Olen kyllä ihastunut erääseen tyttöön tällä hetkellä mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä. Olen yrittänyt puhua hänelle mutta keskustelusta jäi lyhyt, hän ei tule puhumaan minulle joten minun on tehtävä aloite jossa olen todella surkea. Pitäisikö vain antaa olla ja tahallisesti aiheuttaa itselleni masennusta ja vielä lisää yksinäisyyttä. Loppuenlopuksi kun ajattelen tätä koko aihetta, yksinäisyyttä, herää minulle kysymys että aiheutanko itse sen.

      • Nonchalant

        Minusta kirjoittaminen on paras tapa käsitellä mielensä sisältöä, ainakin silloin, kun ei ole läheistä ystävää, joka ymmärtää, mistä milloinkin puhun.

        Sinä kirjoitat päiväkirjamaista tekstiä, pohdintoja itsestäsi ja elämästäsi vaikeuksineen. Itse kirjoitan fiktiivisiä kertomuksia, lähinnä novelleja. Keksin mieleni sisällöstä idean tarinalle, dramatisoin sitä rankasti ja alan kertoa tarinaa kirjoittamalla. Joskus saan kertomuksen loppuun, joskus se jää kesken (ja aloitan uuden). Kirjoitan pöytälaatikkoon. Olen harkinnut, että ehkä tulevaisuudessa voisin avata nettiin blogin, jossa julkaisisin novellejani, vaikka olisihan se kiva, että saisi vaivannäöstään vähän taskurahaa edes...

        Tässä esimerkki tarinan keksimisen ja kirjoittamisen prosessistani. Luin tältä palstalta kirjoituksen, jossa yksinäisyyttä verrataan lepraan; aloin miettiä vertauksen paikkansapitävyyttä (yksinäinen elää eristyksissä, yksinäisen onnettomuuden koetaan tarttuvan, yksinäistä saatetaan halveksia ja pelätä); sain idean tarinasta, joka sijoittuisi tuntemattomaan, eristyksissä elävään kyläyhteisöön, jossa yksinäisyydestä on tullut tabu, yksinäisyyttä ja sen turmelevaa vaikutusta pelätään niin paljon, ettei kukaan yhteisön jäsenistä koskaan saa olla yksin, ja jos joku tavataan yksin olemisesta, hänet joudutaan surmaamaan saastuneena.

        Novellini ovat lajityypiltään yleensä kauhua, fantasiaa tai sci-fiä.


    • Viihdyn itseni kanss

      Minä viihdyn yksin ja luultavasti voisin olla yksin pitkiäkin aikoja. No en tietenkään ole, kun työssä on työkaverit. Mutta lomalla ei tee yhtään tiukkaa olla yksin.

      Ei ihminen yksin olemiseen sekoa, vaan siitä voi nauttia!

      • ruskatyttö

        haluankin olla yksin no tai koirani kanssa kaksin. pitkässä suhteessa oli hyvin paljon hakkaamista raiskaamista ampumisuhkailuja myrkyttämistä ym en siitä ole täysin toipunut , mut osaann antaa arvoa tasaiselle arjelle ..


    • JÄKL

      Varmaan osin riippuu persoonallisuudesta ja kehitysvaiheesta. Uskoisin, että nuori ja kypsyvä mieli kaipaa enemmän sosiaalista interaktiota ja synkronisaatiota kuin sellainen, joka omaa jo selkeitä malleja ympäristöstään. Kypsä mieli pystyy toimimaan ennalta olevien tietorakenteiden pohjalta ja osin myös sopeutumaan epävarmuuteen, jonka yksinäisyys tuo tullessaan. Ihminen joka ei ole koskaan ollut rakastettu, ei tiedä kuka on, ei kestä yksinäisyyttä kovinkaan pitkään ilman joninnäköisiä terveysongelmia, koska hänellä ei ole perusturvalllisuuden kokemusta muistissaan eikä selkeää käsitystä ympäristöstään. Kuitenkin ihminen on läpikotaisin sosiaalinen eläin, jonka kieli ja ajattelu sekä tunne-elämä on riippuvainen yhteistöstä ja sen antamista malleista. Yksinäisyys lisää voimakkaasti stressitasoja, ja täten ennustaa enneaikaista kuolemaa voimakkaammin kuin esimerkiksi tupakan poltto. Etenkin lapsilla aivojen kehitys häiriintyy, jos he eivät saa asianmukaista huolenpitoa ja rakkautta vanhemmiltaan. Toisaalta hyvin väkivaltaiset ihmissuhteet ja tuhoavat hierarkiat saattavat olla vieläkin haitallisempia kuin yksinäisyys, ja usein ne ovatkin kroonistuneen yksinäisyyden syy. Oikeastaan ihminen ei ole varsinaisesti koskaan yksin mielessään: minuuskin on suurelta osin sosiaalisen interaktion tuote itsessään. Se miten minuuttaan tuottaa mielessään, voi joka lisätä taikka vähentää stressiä. Jos on ollut paljon negatiivisia ihmissuhteita ja epäonnistumisia, nuo tietorakenteet voivat lisätä entisestään ahdistusta ja stressitasoja, ja heikentää yksilön kykyä sietää hyväksynnän ja interaktion puutetta.

      • Viihdyn itseni kans

        Ei olisi ehkä pitänyt kirjoittaa ketjuun lainkaan, mutta tämän otsikko pomppasi esiin ylätasolta, kun katsoin ihan muita terveysjuttuja.

        Se miksi kirjoitin on se, kun vierastan sitä, että yksin oleminen automaattisesti samaistetaan epäonnistumiseen, huonoon oloon ja muuhunkin negatiiviseen. Yksin olijan ei tarvi raahata mukana tarpeettomia ihmissuhteita ja velvotteita, ei tarvi tehdä sitä mikä ei huvita. Ei tarvi kutsua ihmisiä sohvalle sivistyneesti seurustelemaan keskenään ja kouristamaan pikkusormea kahvikupin korvan ympäri. Yksin olija voi lähteä harrastamaan kun huvittaa tai olla lähtemättä. Lukea kirjoja niin paljon kuin huvittaa. Eikä tarvi puhua turhaan silloin kun ei mieleen tule mitään sanottavaa. Ei tarvi käydä turhia puhelinkeskusteluita.

        Mielestäni ihmisen olisi hyvä osata olla yksin itsensä kanssa, mutta myös tarvittaessa liittyä yhteisöön. Esimerkiksi työpaikalla tarvitaan sosiaalista mielenlaatua. Samoin monien asioiden sujuvassa hoidossa. Se, paljonko ihminen tarvitsee muutoin toisten seuraa on ihan persoonasta kiinni. Yksin viihtyvä ei ole ujo surkimus eikä arka mörkki.


      • Yksiin ihan mukavaa
        Viihdyn itseni kans kirjoitti:

        Ei olisi ehkä pitänyt kirjoittaa ketjuun lainkaan, mutta tämän otsikko pomppasi esiin ylätasolta, kun katsoin ihan muita terveysjuttuja.

        Se miksi kirjoitin on se, kun vierastan sitä, että yksin oleminen automaattisesti samaistetaan epäonnistumiseen, huonoon oloon ja muuhunkin negatiiviseen. Yksin olijan ei tarvi raahata mukana tarpeettomia ihmissuhteita ja velvotteita, ei tarvi tehdä sitä mikä ei huvita. Ei tarvi kutsua ihmisiä sohvalle sivistyneesti seurustelemaan keskenään ja kouristamaan pikkusormea kahvikupin korvan ympäri. Yksin olija voi lähteä harrastamaan kun huvittaa tai olla lähtemättä. Lukea kirjoja niin paljon kuin huvittaa. Eikä tarvi puhua turhaan silloin kun ei mieleen tule mitään sanottavaa. Ei tarvi käydä turhia puhelinkeskusteluita.

        Mielestäni ihmisen olisi hyvä osata olla yksin itsensä kanssa, mutta myös tarvittaessa liittyä yhteisöön. Esimerkiksi työpaikalla tarvitaan sosiaalista mielenlaatua. Samoin monien asioiden sujuvassa hoidossa. Se, paljonko ihminen tarvitsee muutoin toisten seuraa on ihan persoonasta kiinni. Yksin viihtyvä ei ole ujo surkimus eikä arka mörkki.

        Kanssasi aivan samaa mieltä :-)


    • Totally alone

      Jotkut voi seota, monet ei. Siis oikeasti seota. Kaikkeen tottuu. Ihmismieli sopeutuu vaikka mihin. Mä en ole tavannut KETÄÄN 4,5 vuoteen lukuunottamatta kaupankassaa, pari kertaa hammaslääkäriä, muutamaa virastohenkilöä... Olen erakoitunut täysin ja olen jo oikeastaan aika sinut asian kanssa. En edes osaa sanoa olenko enää yksinäinen, vaikka totaalisen yksin olenkin.

      • Totally alone

        Ja olen siis pitkäaikaistyötön, joten ei todellakaan ole muita sosiaalisia kontakteja kuin nuo mitkä mainitsin. En tiedä haluaisinko edes...


    • Introverted

      Ei todellakaan. Jopa puolet ihmisistä on luonteeltaan introverttejä, eli he tarvitsevat aikaa akkujen lataamiseen aina kun tapaavat ihmisiä, jos nyt tapaavat heitä ollenkaan.
      Jotkut introvertit eivät kaipaa lainkaan seuraa, ja he viihtyvät paremmin kuin hyvin yksin.

      Yksinäisyys on aivan eri asia kuin yksin eläminen. Yksinäisyydessä on kyse mielentilasta. Siksi jokainen voi opetella olemaan onnellinen yksin!

      • sdhfgtughuhyuh

        Miksi täällä herjataan yksinäisiksi? Yksinäisimpiä ihmisiä maailmassa ovat ne parat, jotka räplää koko ajan kännykkäänsä, että mitä Facebookissa on.


    • Väriläiskä

      Olen töissä ihmisten kanssa läheisissä tekemisissä vähintään 40h/vko, on niin työkavereita kuin hoidettavia ja vapaa-aikani mieluiten vietän yksin kotosalla. Kaikki kontaktit tulevat aviopuolisoni kautta ja tavallaan ihan omia suhteita/sukulaisia ei ole. Eläinten kanssa olen mieluusti, luonnossa ja kirjastoissa, mutta sosiaalisia kontakteja en oikeastaan koskaan kaipaa vaan ne ovat lähinnä pakkopullaa. Ihme juttu, mutta näin vain on. Mies toki on, mutta touhuillaan omiamme suurimman osan ajasta, koska hän enemmän seurallinen ja menevä kuin minä. Hyvin kuitenkin yhteen sovitaan.

      Välillä tuntuu "hassulta" kun ei ole lainkaan kavereita ym, mutta onneksi jokainen voi elää tavallaan ja itse vaadin hiljaisuutta ja yksinäisyyttä hektisen työni vastapainoksi. Töissä olen enemmän ekstrovertti kuin oikeasti olen, mutta rooli on enemmän työminäni ja kotosalla olen itsekäs introvertti ;) Lapsista en edes haaveile, koska en jaksaisi työn ohessa vielä lapsiperhe-elämää.

    • aeaeasease

      Ei siinä mitään sekoa, lomaa tommosesta ylisosiaalisuudesta.
      Saa aikaa selvittää lankakerät jos ne on menneet solmuun ... jne :)

      Ite oikeesti nautin yksinäisyydestä, ne on harvinaista herkkua....
      kun kaupoilla ja muuallakin törmää aina ihmisiin x)

      Niin, on se kumma kun ei tapahdu mitään niin siitä sitten sairastuu? Juu jos vaan makaa.... kannattaa liikuskella, niin aivot saa happee ja ajatukset kulukee :)

    • Ongelmansakullakin

      Luulin ensin, että kyse on täydellisestä hiljaisuudesta, jota harva kestää tunteja kauemmin.

      Minulla on lähes päinvastainen "ongelma". Yrittäjänä avioliitto ja työ ovat yksi ja sama asia. Olen vaimoni seurassa useimmiten 24 tuntia vuorokaudessa. Jos ei ole työtä, niin sitten vaimo haluaa Lideliin IKEAaan, yms., jonne tietysti mennään käsikynkkyä.

      WC on ainoa paikka, jossa olen ilman seuraa.

      Joskus olisi kiva olla ihan yksin.

    • some.

      Tietokoneen seurassa ei voi mennä silleen hullusti. Siellähän on koko maailma avoinna ?

    • lsjdifgtuhyu

      Filosofinen kysymys: Millasia on talousrikolliset? Millainen on mieleltään kieroutuneen psyyke, joka vaikka huijaa tai yrittää huijta toisilta viattomilta rahaa ja joka silti pystyy nauttimaan elämästään? Luin ketjun ja skitsoja nimimerkkivalintoja. No tiedoksi, että en ole kustomoinut itselleni mitään Suomi24- etusivua, s*tanan tekniikkahäiriköt ihmisten herjaajat.

    • yksinäinen.

      Täs nyt 15 v yksin enkä ole vielä tappanut ketään. Enkä kyllä halua koskaan vankilaan.

    • Unlonely

      Toisaalta tähän keskusteluun kannattaa ottaa itse valittu yksinäisyys. Tarpeeksi empaattinen ihminen valitsee omatoimisesti yksinäisyyden tosiaankin täysin epä itsekkäistä syistä.

      Oma valintani juontaa omiin, parisuhteissa aiheuttamiini ongelmiin. Iän mukanaan tuoma tietty ajatusten jalostuminen on tämän valinnan takana. Parisuhteissa joita on jokunen kertynyt olen niin paljon ongelmia, turhaa tuskaa aiheuttanut. Ei tämä ole mikään Munkin valinta. Herkän omatunnon ja perfektionaalisen luonteen omaavana täydellinen yksinäisyys ei ole aiheutettu vaan valittu.

      Mitään ongelmaa en koe viettäessäni päiväni lukien, musiikkia kuunnellen ja pienimuotoisesti tehdenkin. Päivittäiset ulkoiluni tuottavat vain mielihyvää, kun kaikki kulmilla viihtyvät välttelevät minua exentrisyyteni vuoksi. Roolihan on rakennettu sen totaalisen rauhan saamiseksi. Monesti olen miettinyt muuttoa täysin metsäseudulle mutta erakko en ole. Haluan vain olla omissa oloissani.

      Oikeastaan sosiaaliset kontaktini rajoittuvat ajoittain yhdessä vietettyyn aikaan nyt jo aikuisen tyttären kanssa mutta hetket ovat nykyään niin harvassa, että ei minun sosiaalinen elämän negaationi siitä mitenkään heräisi. Kaikki elämän alueet ovat ihan kunnossa ajatellen sosiaalisen ystävä verkoston luomista varten. Talous kunnossa, oma asunto, hieno auto jne...mutta tämä on valintani eikä se mitenkään ahdista. En toki edes yritä verrata itseäni ihmisiin jotka ovat ilman omaa tahtoa yksinäisiä ja syrjäytyneitä. Meidän tilannetta ei voi verrata mutta laitoinpahan tähän oman kokemukseni, ajatuksella, että yksinäisyys voi olla valinta, ei elämään astunut peikko.

      En kuitenkaan sulje elämästäni pois mahdollisia, vakaviakin ihmissuhteita. Yksinäisyyden ehdoilla ihminen vaan jalostuu ottamaan vastaan ystävyyttä, kaveruutta jopa rakkautta ja olemaan kokemuksien puolesta myös valmis antamaan niitä.

    • näin vaan on

      Hyvä kysymys. Joku dokumentti tuli tv:stä aikanaan, jossa testattiin tuota asiaa. Se oli testaajien mielestä jotenkin huvittava, kun oireita alkoi tulemaan.

      Silloin ajattelin, että meillä Suomessa tuota toteutetaan vanhustenhoidossa. Kaikki vaan kotiin yksin. Et pääse sieltä mihinkään. Kukaan ei käy, paitsi kotihoito aamulla nostaa istumaan ja illalla tulee laittaan sänkyyn. Ei ihme, että vanhukset sekoaa. Tämä oli syy, etten enää voinut kyseisessä yksikössä työskennellä. Mun etiikalla ei hoideta ketään hulluksi. Anteeksi, meni vähän asian vieresta mutta oli pakko avautua :(

      • dkfhrtuyiihyu

        Kenen pitäisi omaisten ja vanhustenhoidon julkisen puolen hoitajien lisäksi käydä? Mielipuolista herjaamista tuo tosiaan, ja sairasta urkintaan perustuvaa herjaamista... Mitä vanhusten hoitoon tulee, niin riittääkö se, että jos vanhusten lähiomaiset viettää vanhuksensa kanssa ja vanhuksensa asioita hoitaen yli kolmekymmentä tuntia viikossa viikosta toiseen ja yli kymmenen vuotta ollut siten? Riittääkö se, että syöpäsairas iäkäs kotihoidon pyynnöstä ajelee ostelemaan tukisukkia vanhukselle? Riittääkö se, että hoitavat omaiset toivoneet hoitopaikkaa vanhukselle jo vuosia? Jos olet muistisairaiden parissa koskaan työskennellyt, niin tiedät, että muistisairas voi sanoa, ettei kukaan olisi käynut viikkoon tai ettei muka koskaan kukaan käy, vaikka puoli tuntia sitten olisi lähiomainen käynyt laittamassa ruoan.

        Sikamaisia herjaajia te olette. Hävetkää, että hyödynnätte tietoiseen herjaamiseen mun tietämättömän kirjoitteluani. Vanhuksissa on monenlaisia persoonia, mutta sopisi, ettette vanhuksistaan velvolisuudentuntoisesti vastaavia herjaisi internetissä.


      • ldjeifjrgujt

        JA TOIVOTTAVASTI KUKAAN TOLLANEN EI MUN PERHEPIIRIIN koskaan ole päässyt edes tukityöllistetyn muodossa, joka herjaa vanhusten omaisia internetissä välinpitämättömiksi. Nimimerkille herjaajalle "näin vaan on".


      • monimutkaista

        Ikäväähän tuo on. Kyllä niissä pienemmissä hoitokodeissa on vähän mukavampi työskennellä. Monet vanhainkoditkin ovat niin isoja laitoksia, joissa jatkuva kiire. Kyllä se on myös paljon omaisista kiinni. Toisilla huolehditaan kaikesta. Tullaan vanhainkotiin katsomaan ja viedään sieltä välillä esim mökille lomailemaankin. Toiset sitten jätetään kotihoidon varaan, vaikka ei olisi enää edellytyksiä kotona asumiseen. Kaikilla ei myöskään ole lapsia ja lähiomaisia tai he eivät pidä mitään yhteyttä. Vaikeaa on.

        Toiset taas eivät halua millään sieltä kotoa lähteä. Muistan yhdenkin mummon joka hoki aina ettei vanhainkotiin mene. Myös lähiomaisista löytyy näitä "jääräpäitä" ja heidän kuntonsa alkaa olemaan huono. Itsekin tunnen vähän syyllisyyttä kun asun kaukana. Tulee aina kysyttyä, että pärjäättekö vielä kotona. He onneksi pääsevät vielä liikkumaankin itse ja näkevät ihmisiä kävellyllä ja kaupassa. Ja kylässä käy ihmisiä. Tiedän myös paljon ikäviä tositarinoita vanhainkodeista, ei ihme että toiset yrittävät taistella pitkään kotona. Saa nähdä mihin sitä itse sitten joskus joutuu.


      • sldfihrgthyuhyujuu
        monimutkaista kirjoitti:

        Ikäväähän tuo on. Kyllä niissä pienemmissä hoitokodeissa on vähän mukavampi työskennellä. Monet vanhainkoditkin ovat niin isoja laitoksia, joissa jatkuva kiire. Kyllä se on myös paljon omaisista kiinni. Toisilla huolehditaan kaikesta. Tullaan vanhainkotiin katsomaan ja viedään sieltä välillä esim mökille lomailemaankin. Toiset sitten jätetään kotihoidon varaan, vaikka ei olisi enää edellytyksiä kotona asumiseen. Kaikilla ei myöskään ole lapsia ja lähiomaisia tai he eivät pidä mitään yhteyttä. Vaikeaa on.

        Toiset taas eivät halua millään sieltä kotoa lähteä. Muistan yhdenkin mummon joka hoki aina ettei vanhainkotiin mene. Myös lähiomaisista löytyy näitä "jääräpäitä" ja heidän kuntonsa alkaa olemaan huono. Itsekin tunnen vähän syyllisyyttä kun asun kaukana. Tulee aina kysyttyä, että pärjäättekö vielä kotona. He onneksi pääsevät vielä liikkumaankin itse ja näkevät ihmisiä kävellyllä ja kaupassa. Ja kylässä käy ihmisiä. Tiedän myös paljon ikäviä tositarinoita vanhainkodeista, ei ihme että toiset yrittävät taistella pitkään kotona. Saa nähdä mihin sitä itse sitten joskus joutuu.

        Ikävää on se, että sotket kaksi eri aihetta, tahallisestiko? Klikkasin Suomi24- fooorumile ja etusivulla kyseltiin, että kuinka nopeasti ihminen sekoaa yksinäisyydestä ( jokin herjausaloitus siis tän ketjun aloitus..) ja te alette täällä puhua vanhainkodeista. Se, että haukut toisen ihmisen omaisia palstalla, on törkeää. Sinun oma tilanteesi voi toki olla sellainen, että esim. vaikkapa oma äitisi on niin nuori, ettet vielä moneenkymmeneen vuoteen joudu edes miettimään vanhustenhuollon tolaa Suomessa, siinä sitä sitten onkin helppoa haukkua toisten omaisia välinpitämättömiksi. Ennen tyhmät ihmiset juoruili toreilla, nykyisin näemmä netissä... Ainakaan minun lähiomaiseni eivät täällä Suomi24:ssa ole koskaan keskustelupalstoilla, he eivät harrasta keskustelupalstoilla pyörimistä, heillä on muutakin tekemistä, kuten hoitaa iäkästä sukulaista : olen ylpeä siitä, että omat sukulainen eivät ole mitään nettipellejä. Olen nimittäin kuullut sellaisistakin hölmöläisistä, jotka riitelee jopa oman sukunsa kanssa julkisesti jossakin Facebookissa, säälittävää. Ainakaan minun sukulaiseni eivät missään kirjoittaisi netissä, kuin omilla nimillään, eivätkä ole edes Facebookin jäseniä minun läheiseni.


        Jos koet vanhusten kotihoitotyön raskaaksi, vaihda kiitos alaa. Minä ainakaan en tuollaista hoitajaa omaisilleni haluaisi, joka juoruaa netin palstoilla toisista asioita - tosin et taida mikään virallinen sairaanhoitaja tai lähihoitoalan koulutuksen omaava ollakaan, koska niille kyllä on teroitettu ohjeissa, että netissä - eikä missään- he eivät saa mennä hoidettaviensa tai saatika että hoidettavien vanhusten lähiomaisten asioista juoruamaan. Enkä tiedä yhtäkään vanhuksen lähiomaista, joka ei haluaisi kotona pärjäämättömälle vanhukselleen vanhainkotipaikkaa. Monet omaiset joutuu vaan niiden huonokuntoisten vanhusten kanssa yksin pärjäämään, kun virallisesti valtio vaatii säästösyistä kaikkia todella huonokuntoisiakin hoidettavan kodeissaan, vaikkei pysty takamaan valtio niiden vanhusten turvallisuutta välttämättä mitenkään. Siihen ei kaivata kotihoitajia, jotka arvostelee netin palstalla omaisia välinpitämättömiksi, herjaajat.


        Ja vielä sen verran, että useat ihmiset ovat työssä käyviä silloin, jos heidän omaisensa joutuu hoitokotiin. Eivät he voi jättää työpaikkaansa viedäkseen vanhustaan "lomalle mökille" tai välttämättä koko aikaa olla hoitamassa todellisuudessa viralliselle hoitohenkilöstölle kuuluvia tehtäviä. Ja monien vanhusten lähiomaisetkin ovat Suomessa iäkkäitä. Heilläkö ei mitään vapaa- aikaa vai saisi olla? Ja tiedän että tuntemattomat mua tässä herjaa: no syyllinen on sananvapausrikollinen Suomi24- foorumi. Jos Suomi24- foorumi hoitaisiylläpitovelvollisuuttaan, esimerkiksi sinun tekstejäsi minun ei tarvitsisi nähdä ollenkaan. Eikä noita ketjun aloituksen kaltaisia herjauksia.


      • monimutkaista
        sldfihrgthyuhyujuu kirjoitti:

        Ikävää on se, että sotket kaksi eri aihetta, tahallisestiko? Klikkasin Suomi24- fooorumile ja etusivulla kyseltiin, että kuinka nopeasti ihminen sekoaa yksinäisyydestä ( jokin herjausaloitus siis tän ketjun aloitus..) ja te alette täällä puhua vanhainkodeista. Se, että haukut toisen ihmisen omaisia palstalla, on törkeää. Sinun oma tilanteesi voi toki olla sellainen, että esim. vaikkapa oma äitisi on niin nuori, ettet vielä moneenkymmeneen vuoteen joudu edes miettimään vanhustenhuollon tolaa Suomessa, siinä sitä sitten onkin helppoa haukkua toisten omaisia välinpitämättömiksi. Ennen tyhmät ihmiset juoruili toreilla, nykyisin näemmä netissä... Ainakaan minun lähiomaiseni eivät täällä Suomi24:ssa ole koskaan keskustelupalstoilla, he eivät harrasta keskustelupalstoilla pyörimistä, heillä on muutakin tekemistä, kuten hoitaa iäkästä sukulaista : olen ylpeä siitä, että omat sukulainen eivät ole mitään nettipellejä. Olen nimittäin kuullut sellaisistakin hölmöläisistä, jotka riitelee jopa oman sukunsa kanssa julkisesti jossakin Facebookissa, säälittävää. Ainakaan minun sukulaiseni eivät missään kirjoittaisi netissä, kuin omilla nimillään, eivätkä ole edes Facebookin jäseniä minun läheiseni.


        Jos koet vanhusten kotihoitotyön raskaaksi, vaihda kiitos alaa. Minä ainakaan en tuollaista hoitajaa omaisilleni haluaisi, joka juoruaa netin palstoilla toisista asioita - tosin et taida mikään virallinen sairaanhoitaja tai lähihoitoalan koulutuksen omaava ollakaan, koska niille kyllä on teroitettu ohjeissa, että netissä - eikä missään- he eivät saa mennä hoidettaviensa tai saatika että hoidettavien vanhusten lähiomaisten asioista juoruamaan. Enkä tiedä yhtäkään vanhuksen lähiomaista, joka ei haluaisi kotona pärjäämättömälle vanhukselleen vanhainkotipaikkaa. Monet omaiset joutuu vaan niiden huonokuntoisten vanhusten kanssa yksin pärjäämään, kun virallisesti valtio vaatii säästösyistä kaikkia todella huonokuntoisiakin hoidettavan kodeissaan, vaikkei pysty takamaan valtio niiden vanhusten turvallisuutta välttämättä mitenkään. Siihen ei kaivata kotihoitajia, jotka arvostelee netin palstalla omaisia välinpitämättömiksi, herjaajat.


        Ja vielä sen verran, että useat ihmiset ovat työssä käyviä silloin, jos heidän omaisensa joutuu hoitokotiin. Eivät he voi jättää työpaikkaansa viedäkseen vanhustaan "lomalle mökille" tai välttämättä koko aikaa olla hoitamassa todellisuudessa viralliselle hoitohenkilöstölle kuuluvia tehtäviä. Ja monien vanhusten lähiomaisetkin ovat Suomessa iäkkäitä. Heilläkö ei mitään vapaa- aikaa vai saisi olla? Ja tiedän että tuntemattomat mua tässä herjaa: no syyllinen on sananvapausrikollinen Suomi24- foorumi. Jos Suomi24- foorumi hoitaisiylläpitovelvollisuuttaan, esimerkiksi sinun tekstejäsi minun ei tarvitsisi nähdä ollenkaan. Eikä noita ketjun aloituksen kaltaisia herjauksia.

        Hei, minä en ole sen vanhusaiheen aloittaja eli henkilö nim. näin vaan on. Kirjoitin vaan oman mielipiteeni asiasta. Ja parempi vaan myöntää totuus, että Suomessa on paljon vanhuksia, joilla ei ole omaisia. En viestissäni kyllä mainitse ketään tunnistettavasti. Ja tietenkin jos vanhus ei kotona enää pärjää niin vanhainkoti on parempi vaihtoehto, mutta ainakaan omat vanhempani eivät vielä halua vanhainkotiin mennä ja pärjäävät kotona niin en väkisin heitä sinne pistä. Ja sen mökille hakemisen tarkoitin niin, että on mukavaa, että vaikka vanhus asuisi vanhainkodissa niin hän pääsisi välillä sieltä lomalle esim kesällä jos siis omaisilla on aikaa. En ole tehnyt mitään rikosta ja ei minua voi yhden kirjoituksen perusteella tuomita. Parempi asioista on keskustella kuin vaieta. Otetaan ihan rauhallisesti.

        Terveisin nim. monimutkaista, joka ei siis ole noita muita viestejä kirjoittanut.


      • kdsfhutrgttuhyu
        monimutkaista kirjoitti:

        Hei, minä en ole sen vanhusaiheen aloittaja eli henkilö nim. näin vaan on. Kirjoitin vaan oman mielipiteeni asiasta. Ja parempi vaan myöntää totuus, että Suomessa on paljon vanhuksia, joilla ei ole omaisia. En viestissäni kyllä mainitse ketään tunnistettavasti. Ja tietenkin jos vanhus ei kotona enää pärjää niin vanhainkoti on parempi vaihtoehto, mutta ainakaan omat vanhempani eivät vielä halua vanhainkotiin mennä ja pärjäävät kotona niin en väkisin heitä sinne pistä. Ja sen mökille hakemisen tarkoitin niin, että on mukavaa, että vaikka vanhus asuisi vanhainkodissa niin hän pääsisi välillä sieltä lomalle esim kesällä jos siis omaisilla on aikaa. En ole tehnyt mitään rikosta ja ei minua voi yhden kirjoituksen perusteella tuomita. Parempi asioista on keskustella kuin vaieta. Otetaan ihan rauhallisesti.

        Terveisin nim. monimutkaista, joka ei siis ole noita muita viestejä kirjoittanut.

        No sinä mikälienetkin nimetön sinäkin nyt kuitenkin tulit keskustelemaan vanhustenhoidosta jonkun sekopään laatimaan nimetömään herja-aloitukseen. Eli haluat herjata minua, joka tässä Suomi24:ssa olen herjattu. Jos joku on epämiellyttävää niin se, että rikollisetkin voivat kirjoituksillaan antaa muka asiallisen kuvan itsestään netin tällaisessa nimettömyydessä. Veikkaan, että jos sulla oma lärvi ja nimi olisi kirjoittelussasi, tuskin roikkuisit mua tässä herjaamassa. Nimittäin minä en tunne epäasiallisia ihmisiä, enkä etenkään rikollisia, enkä haluakaan tuntea. Ja sitten tuskin kirjoittelisit toisten omaisuuksista, autoista tai muka yksinäisyydestä tai yrittäisit leimailla asiattomiksi tai rikollisiksi rehellisiä, jotka eivät olet netissä, jos sun omaa nimeäs ja naamaas pitäis käyttää. Siinä tapauksessa kun jos keskustelu tapahtuisi nimillä, sinulla ja minulla tosin ei muutenkaan olisi mitään puhuttavaa, koska jos olisin sosiaalisessa mediassa, en niitä typpejä päästäisi mua herjaamaan, jotka mua ja täysin asiaan liittymättömiä on täällä herjanneet siksi, että minä kirjoitan Suomi24-keskustelupalstalle. Täällä kun jos jollakin palstalla kehut nimettömäti vaikka omaa isääsi, että kuinka paljon häntä arvostat koska on elämäsi rakkaimpia ihmisiä kuten äitikin, tulos on, että saat paskalastillisen herjaa ja identiteettirikollisen vääristelemään persoonasi netissä - mun kokemus tästä saastafoorumista Suomi24.

        En arvosta teitä Suomi24- keskustelijat pätkän vertaa, herjaatte kunnollisia. TÖRKEINTÄ on se, että ihmiset jotka eivät ole sosiaalisten medioiden jäseniäkään, niin että kun tänne kirjoittaa, muut menee esiintymään nimissäni kenties paikkoihin, mistä ihmiset voi henkilöiksi tunnistaa.


        Varmaanhan mun tekstit hirveän yksinäisiltä vaikuttaakin. No älykäs osaisi kuitenkin lukea, että nämä tekstini on kirjoitettu nimettömään jo käynnissä olevaan keskustelupalstakeskusteluun, eivätkä siten ole postauksia tai statuspäivityksiä esimerkiksi Facebookissa. En ole Facebookin jäsen ja jos koskaan sinne vielä liityn, en ainakaan kuten en koskaan aiemminkaan, ole mikään huomionhakija. Ja minun sukuni ei harjoita riitelyä nettifoorumeilla.


      • monimutkaista
        kdsfhutrgttuhyu kirjoitti:

        No sinä mikälienetkin nimetön sinäkin nyt kuitenkin tulit keskustelemaan vanhustenhoidosta jonkun sekopään laatimaan nimetömään herja-aloitukseen. Eli haluat herjata minua, joka tässä Suomi24:ssa olen herjattu. Jos joku on epämiellyttävää niin se, että rikollisetkin voivat kirjoituksillaan antaa muka asiallisen kuvan itsestään netin tällaisessa nimettömyydessä. Veikkaan, että jos sulla oma lärvi ja nimi olisi kirjoittelussasi, tuskin roikkuisit mua tässä herjaamassa. Nimittäin minä en tunne epäasiallisia ihmisiä, enkä etenkään rikollisia, enkä haluakaan tuntea. Ja sitten tuskin kirjoittelisit toisten omaisuuksista, autoista tai muka yksinäisyydestä tai yrittäisit leimailla asiattomiksi tai rikollisiksi rehellisiä, jotka eivät olet netissä, jos sun omaa nimeäs ja naamaas pitäis käyttää. Siinä tapauksessa kun jos keskustelu tapahtuisi nimillä, sinulla ja minulla tosin ei muutenkaan olisi mitään puhuttavaa, koska jos olisin sosiaalisessa mediassa, en niitä typpejä päästäisi mua herjaamaan, jotka mua ja täysin asiaan liittymättömiä on täällä herjanneet siksi, että minä kirjoitan Suomi24-keskustelupalstalle. Täällä kun jos jollakin palstalla kehut nimettömäti vaikka omaa isääsi, että kuinka paljon häntä arvostat koska on elämäsi rakkaimpia ihmisiä kuten äitikin, tulos on, että saat paskalastillisen herjaa ja identiteettirikollisen vääristelemään persoonasi netissä - mun kokemus tästä saastafoorumista Suomi24.

        En arvosta teitä Suomi24- keskustelijat pätkän vertaa, herjaatte kunnollisia. TÖRKEINTÄ on se, että ihmiset jotka eivät ole sosiaalisten medioiden jäseniäkään, niin että kun tänne kirjoittaa, muut menee esiintymään nimissäni kenties paikkoihin, mistä ihmiset voi henkilöiksi tunnistaa.


        Varmaanhan mun tekstit hirveän yksinäisiltä vaikuttaakin. No älykäs osaisi kuitenkin lukea, että nämä tekstini on kirjoitettu nimettömään jo käynnissä olevaan keskustelupalstakeskusteluun, eivätkä siten ole postauksia tai statuspäivityksiä esimerkiksi Facebookissa. En ole Facebookin jäsen ja jos koskaan sinne vielä liityn, en ainakaan kuten en koskaan aiemminkaan, ole mikään huomionhakija. Ja minun sukuni ei harjoita riitelyä nettifoorumeilla.

        No, minä en ainakaan sinua herjaa. Miten tulkitset viestini herjaksi? Tietysti väärään ketjuun kirjoitin, mutta se nyt myöhäistä. En ole viesteissäni tarkoittanut mitään henkilökohtaista ja olen kyllä itsekin ollut monesti muiden pilkan kohteena niin en kyllä halua satuttaa muita. Eli sori nyt vaan jos "loukkasin" tietämättäni. Voisi palstan valvojat nyt vähän siivota tätä ketjua niin saataisiin nämä toisia loukkaavat viestit pois. On se kumma jos pari viestiä kirjoittaa niin saa heti vihat niskaansa. Kyllä on tämän palstan taso laskenut, ei niin vielä vähän aika sitten ollut.


      • kufhyrguhtitugy
        monimutkaista kirjoitti:

        No, minä en ainakaan sinua herjaa. Miten tulkitset viestini herjaksi? Tietysti väärään ketjuun kirjoitin, mutta se nyt myöhäistä. En ole viesteissäni tarkoittanut mitään henkilökohtaista ja olen kyllä itsekin ollut monesti muiden pilkan kohteena niin en kyllä halua satuttaa muita. Eli sori nyt vaan jos "loukkasin" tietämättäni. Voisi palstan valvojat nyt vähän siivota tätä ketjua niin saataisiin nämä toisia loukkaavat viestit pois. On se kumma jos pari viestiä kirjoittaa niin saa heti vihat niskaansa. Kyllä on tämän palstan taso laskenut, ei niin vielä vähän aika sitten ollut.

        No foorumi Suomi24 jos ei olisi rikollinen foorumi, niin poistaittaisi kylläkin koko herjaaavat aloitukset etusivultaan ja muualta myös. Kysymykseen jonka internetherjaaja toisen nimissä esiintyen esittää, on mahdotonta vastata asiallisesti. Minä haluaisin tietää, että keiden pilkan kohde olen. On ollut sen verrran hirveää, että tuntemattomat julkisesti keskustelupalstalla nimettömästi herjaa minua Suomi24-ylläpidon avustamana. Olen minä varmaan pari rankkaakin kommenttia kirjoittanut, haukkunut muun muassa tyhmäksi entistä kollegaani yliopistosta joka on Suomen Sisu-siiven edustaja ja joka kirjoitti äärimmäisen tampion kirjan "Maassa maan tavalla", vai mitä sontaa se olikaan ( en muista enää kirjan nimäe, mutta huono se oli). Lisäksi oln erehtynyt varmsti usein arvostelemaan joitakin perususomalaisten merkkipoliitikoita: en olisi tehnyt sitä, jos minua ei olisi erehdytetty foorumin Suomi24- toimesta ja jos vasemmistoa vihaavat kirjoittaisivat persuistaan juttuja aihealueiltaan oikeille palstoille, missä mun ei tarvitsisi heidämn juttujaan nähdä ja jos he eivät vihaisi humanismia. Minulle kuitenkin se on liikaa, että mun nimettömien kommenttieni sisältöä on alettu käyttää myös sukulaisteni herjaamiseen. Ymmärrättekö. miten ehkä vakavan rikoksen uhri olen? Mun sananvapauden rikkomisen nojalla mun kirjoittajaidentiteettiä käytetään selkäni takana internetissä mun elämänarvojani ja rakastamiani ihmisiä vastaan. Suuremmin ei ihmiseltä voisi voimia viedä, kun että jos ei edes omalla kirjoituskyvyllään saa esittää niitä mielipiteitä, joita omaa.


        EN voi mitään. En tiedä ketkä täällä herjaa, mutta toi on vakavaa pilkkaa.Itseäni ei häiritsisi pilkka, jonka vastaanottaisin omalla nimelläni itsekin tietämieni seurassa: laittaisin vain verbaalisesti luun kurkkuun haukkujilta, mutta tässähän en voi tehdä muuta, kuin kirjoittaa siten, että oletan että jokainen kirjoittaja tarkoittaa mitä sanoo ja että on vilpitön. Ei netissä saa pelailla toisten identiteeteillä, eikä sananvapaudella. Näissäkin viesteissä on linkitysmahdollisuus Facebookiin ja twitteriin ja johonkin hämäriin sähköposteihin ja vielä s*tana joku "kerro kaverille"- linkki: ei juma kukaan ei kirjoita Sumi34-palstalla siksi kukaan normaali, että haluaisi tekstejä levitykseen.


      • nimetön
        kdsfhutrgttuhyu kirjoitti:

        No sinä mikälienetkin nimetön sinäkin nyt kuitenkin tulit keskustelemaan vanhustenhoidosta jonkun sekopään laatimaan nimetömään herja-aloitukseen. Eli haluat herjata minua, joka tässä Suomi24:ssa olen herjattu. Jos joku on epämiellyttävää niin se, että rikollisetkin voivat kirjoituksillaan antaa muka asiallisen kuvan itsestään netin tällaisessa nimettömyydessä. Veikkaan, että jos sulla oma lärvi ja nimi olisi kirjoittelussasi, tuskin roikkuisit mua tässä herjaamassa. Nimittäin minä en tunne epäasiallisia ihmisiä, enkä etenkään rikollisia, enkä haluakaan tuntea. Ja sitten tuskin kirjoittelisit toisten omaisuuksista, autoista tai muka yksinäisyydestä tai yrittäisit leimailla asiattomiksi tai rikollisiksi rehellisiä, jotka eivät olet netissä, jos sun omaa nimeäs ja naamaas pitäis käyttää. Siinä tapauksessa kun jos keskustelu tapahtuisi nimillä, sinulla ja minulla tosin ei muutenkaan olisi mitään puhuttavaa, koska jos olisin sosiaalisessa mediassa, en niitä typpejä päästäisi mua herjaamaan, jotka mua ja täysin asiaan liittymättömiä on täällä herjanneet siksi, että minä kirjoitan Suomi24-keskustelupalstalle. Täällä kun jos jollakin palstalla kehut nimettömäti vaikka omaa isääsi, että kuinka paljon häntä arvostat koska on elämäsi rakkaimpia ihmisiä kuten äitikin, tulos on, että saat paskalastillisen herjaa ja identiteettirikollisen vääristelemään persoonasi netissä - mun kokemus tästä saastafoorumista Suomi24.

        En arvosta teitä Suomi24- keskustelijat pätkän vertaa, herjaatte kunnollisia. TÖRKEINTÄ on se, että ihmiset jotka eivät ole sosiaalisten medioiden jäseniäkään, niin että kun tänne kirjoittaa, muut menee esiintymään nimissäni kenties paikkoihin, mistä ihmiset voi henkilöiksi tunnistaa.


        Varmaanhan mun tekstit hirveän yksinäisiltä vaikuttaakin. No älykäs osaisi kuitenkin lukea, että nämä tekstini on kirjoitettu nimettömään jo käynnissä olevaan keskustelupalstakeskusteluun, eivätkä siten ole postauksia tai statuspäivityksiä esimerkiksi Facebookissa. En ole Facebookin jäsen ja jos koskaan sinne vielä liityn, en ainakaan kuten en koskaan aiemminkaan, ole mikään huomionhakija. Ja minun sukuni ei harjoita riitelyä nettifoorumeilla.

        Rauhoitu hyvä ihminen. Ei sua täällä kukaan ole herjannut. Nää vaan on elämän totuuksia ja pahempiakin vielä on. Taisi osua pahaan paikkaan. Eihän tuo hoitaja ketään ole huonosti hoitanut vaan periaatteellisista syistä ei voi enää tehdä työtään.


    • T. Orvi

      Voin kertoa oman kokemukseni uuden ystäväni ja muutaman muun tuttavuuden tutustumisen jälkeen koemuksen erikoisesta tapauksesta, jossa erään
      nuorenmiehen eristäytminen ihmiskontaksietsa oli jatkunut jo 2kymmnetä vuotta.

      Hän oli swyntynyt vaikeisiin olosuhteisiin ja joutui opetteleen hyvin kummalisia selvitymiskeinoja, koska menetti varhaisessa vaiheesa jo luottamuksen tovereihinsa koulussa ja muissa norm. ympyröissä. Hän oli hyvin lahjakas mm. taiteilemaan ja kirjoittelemaan erilaisia juttuja -vaikka elikin henkkohtaisesti aika köyhää elämää.

      Mutta ei koskaan seonnut koska oli todella kaunis älykäs ja sympaattinen.

      ps. älä stressaa turhista pikkuasioista, elämässä on tärkeämpääkin pohdittavaa kuin sekoaminen

    • ei mukavaa

      Toisten ihmisten seura on yliarvostettua. Mitä minun tarvitsee seota jos ei niitä ystäviä ole? Voin hyvin jatkaa sitä omanlaista elämääni muista riippumatta. Kaikki tuska mitä elämässäni on ollut muiden ihmisten aiheuttamaa. Yksinäisyys on parempi vaihtoehto kuin joutua muiden arvostelemaksi. No, myönnetään joitakin ihmisiä kaipaan, jotka ovat muuttaneet muualle, mutta he ovatkin olleet sitten aika paljon erilaisia kuin valtaväestö. Heillä on myös ollut huonoa kokemuksia ihmisistä.

      En silti ikinä olisi uskonut, että kaikki menee näin. Ja itse en ole voinut olla niin kamala ihminen, että saisin ansioni mukaan. Mieluummin olen liian kiltti. Olen nyt kohtalaisen tyytyväinen, koska olen nimenomaan saanut elämästäni pari ikävää ihmistä pois. Mutta kyllä sitä haluaisi erilaisen elämän. Haluaisin olla jotenkin osa tätä maailmaa. Nyt on niin irrallaan olo. Muilla on perheet, ystävät ja suku. Minulla ei "todellisuudessa" ole sukuakaan, koska mitään yhteyttä ei pidetä. Tämä suvusta "irtautuminen" on tapahtunut jo minun ollessa lapsi. En koe että syy on vanhempieni, koska ollaan asuttu vähän kaukana ja kukaan ei ole tullut edes kyläilemään. Mutta miten minä nyt sitten yhtäkkiä saisin yhteyden sukuuni ja olisiko se edes vaivan arvoista.

      Tuntuu vaan, että elämäni on jo mennyt pilalle sillä pelkään, että en pysty luottamaan ja torjun myös ystävällisten ihmisten lähestymisyritykset. Olisi kiva lähteä ulkomaille, ottaa etäisyyttä tähän kaikkeen. Jotenkin sitä aina toivoo, että ne parhaat vuodet on vasta edessä. Haluaisin joskus tehdä jotain tärkeää ja auttaa muita. En halua kokea mitään ylemmyydentunnetta, mutta tiedän etten koskaan voisi satuttaa toista ja mihinkään juoruiluun en sorru. Siinä mielessä olen ehkä vähän paremmalla tiellä kuin jotkut.

    • Bixton

      No miten sen ottaa jos puhelet jo kaupassa tavaroille ja itsellesi kertoilet asioita niin ihan kivastihan tässä menee, kun kaikki ottaa etäisyyttä ja lääkärikin katselee monitoria kun se pitäisisi katsoa sua kun puhut sille :(

    • miestissien uhri

      Ei yhtä nopeasti ku oluen juonnista kasvaa miestissit :(

    • Yksinäisyys on vaikea asia... koen itseni yksinäiseksi, koska koen muiden seurassa, että ole elänyt vähintään vuosisadan enemmän kuin tuttavapiirini... Osittain yksinäisyyteeni johtuu myös siitä, etten uskalla vaivata ihmisiä: en pyytää hengailemaan, en kaveeraamaan: olen silloin kauhea vaiva. Koen etten ole sitä seuraa, minkä vuoksi joku vaivautuisi olemaan ystävällinen muun kuin työtehtävän tai "pakollisen" tehtävän ulkopuolella. Tiedän, että olen tyhmä, mutta en voi sille mitään. Olen arka. Yksinäinen. En halua pilata toisten elämää sillä samalla yksinäisyydellä, jonka saatan tartuttaa toisiin. En tahdo kenenkään olevan näin yksinäinäinen kuin nyt olen.

      • ei seonnut

        Yksin on paras olla,seuraa saa jos haluaa,näin se vaan on.


    • Ei yksin

      1 plus 1on 2

    • ********************

      Oikeaa yksinäisyyttä on vankilan sellit*Niissäkin vain jos on eristyksessä,niin että aika pienellä prosentillla suomalaisista siitä on kokemustaonneksi.

      Ei kai nyt yksin asuminen ole mitään yksinäisyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä.

    • lähtökahvit keitän

      Itse sekoan, jos en saa olla riittävästi yksin. Ihminen on jo sekaisin, jos ei kestä itseään.

    • Matkustanut

      Tarkoitatko, että et pärjää ilman (nykyinen trendi-sana) turvaverkkoa? Et uskalla esim lähteä vieraaseen maahan/kaupunkiin ilman ketään? Vai, että et uskalla mennä ulos? -> hoito on, että jätä se turvaverkko vähäksi aikaa niin huomaat miten erilainen maailma on.

    • xlldd-kuppi

      Ei sitä kovin kauaa tarvi olla täydessä eristyneisyydessä. Sitähän on tutkittu miten käy, jos ihminen elää kallionkolossa muutaman kuukauden. Eri asia on sitten, jos näkee edelleen ihmisiä ikkunastaan, saa käyttää nettiä, televisiota jne. Ei voi verrata täydelliseen yksinäisyyteen. Kestänee selvästi pidempään, keskimääräisesti.

      Toisaalta eräät ihmiset varmasti selviävät hyvin yksin keskellä metsää, vaikkakin saattavat muuttua erilaisiksi käytökseltään.

    • 16+8

      Netti on paras lääke yksinäisyyteen.

    • shhzssnjsftjzs

      ja kun joku keksii interaktiivisen koskettimen ihmisten aivorunkoon jolloin aivot voi syöttää suoraan internettiin niin silloin kaikki ollaan kollektiivisesti yksin ja eristyksissä koska kuka haluaisi seota todella kun roskapostia pukkaa aivoihin ja pomo vaatii 24/7 palvelua. kaiken maailman uuvatit tyrkyttää kontaktia palstojen kautta.

      • nxrdzyrnzn

        kirottu motorola/nokia joka tän aloitti kun tuli keksittyä. microsoftista puhumattakaan. :)


      • hhnzerrnjz
        nxrdzyrnzn kirjoitti:

        kirottu motorola/nokia joka tän aloitti kun tuli keksittyä. microsoftista puhumattakaan. :)

        80 luvulla viellä oli pakko olla sosiaalinen ja paksunahkainen kun näitä leluja ei silloin viellä keksitty. ja kun duunista pääsi niin oli todellista vapaa-aikaa.


    • uunotuhraprou

      Itse olen liikuntavammainen mies. Kun on ns. aikuisen elämän ollut yksin aivan muutamaa hetkeä lukuunottamatta, niin ei se ole sekoamista vaan turtumista. Ei sitä enää ns. edes usko mihnikään, vaan sitä tottuu.

      Ja jos vielä on hankalia asioita lähellä, niin suojaa toisia kohtaamasta niitä asioita. Sitten vielä kun haluaa täysin erilaisen ihmisen mitä itse on, niin..... siinähän se asia onkin sitten.

    • tuskinpa

      kaitpa se vähän riippuu, tuntuu säännöllinen visiitti kaupassa ja soppalassa pitävän pään kunnossa sen verran että osaa puhua mutta ehkäpä joku rikkaasta taustasta itsensä eristänyt voi elää täysin ilman kontaktia ja menettää järkensä.

    • 19+6

      DarkFear on hyvä esimerkki mitä tapahtuu kun ihminen on liian kauan yksin.

      Itse olin opiskelujen jälkeen yksin uudella paikkakunnalla, tyttöystävä oli jättänyt ja minulla ei ollut yhtään ystävää pariin vuoteen. Se kieltämättä vaikutti valtavasti psyykkeeseen. Tunsin itseni huonoksi ja mikään ei kiinnostanut. Aina kun liikuin jossain niin tunsin itseni oudoksi ja jännitin pieniäkin asioita. Stressasin niinkin pienestä asiasta kuin kävely! Siis tuntui, että kävelen jotenkin oudosti. Puhumistilanteet normaaleissa paikoissa jännittivät myös ja välillä saatoin jopa änkyttää (tätä ennen minulla ei ollut mitään änkytysongelmia).

      Onneksi sain kavereita tämän jälkeen ja nykyään elämäni on palautunut normaaliksi. Yksinäisyys oli kylläkin hyvin murskaava tunne ja ei ihmekään jos ihmiset sekoavat jos ovat liian kauan yksin.

      • llfgkkgkgkglg

        Minä ainakin toivon että sekoaisin täysin, en JAKSA tätä enään täysjärkisenä.

        Mielisairaus voisi olla edes jokin tekosyy itselle.


      • Miestissit Saatana !
        llfgkkgkgkglg kirjoitti:

        Minä ainakin toivon että sekoaisin täysin, en JAKSA tätä enään täysjärkisenä.

        Mielisairaus voisi olla edes jokin tekosyy itselle.

        No ei muutaku olutta juomaan.. sitten kun miestissit turpoaa ja kikuli pienenee niin kyllä siinä alkaa sekoaminen ja kovaa.. Saman voi saavuttaa myös vetämällä Gefina-lääkettä tai soijaa joka päivä.


    • Minä en ole seonnut varsinaisesti vaikka olen ollut pidempiä aikoja yksin mutta puhun välillä ääneen yksin ja naureskelen.

    • täysin tyhjä

      5 vuotta täysin yksin. Pitkäaikaistyötön. En edes huomaa enää oikein muita ihmisiä.
      Työkkäristä joskus soittavat niin saa melkein infarktin kun puhelin yhtäkkiä soi.
      (Prepaid niin ei telemarkkinoijat vainoa)
      Työkkärin tapaamisessa joutui juttelemaan ja jälkikäteen huomasi että leukalihakset olivat vähän kipeitä kun availi suuta ja puhui.
      Joskus vaan makailee ja katselee ikkunasta kun pilvet liikkuu.

      • ei haittaa

        Hei! täysin tyhjä" alkoi naurattamaan tuo sinun juttusi ainakin osaat olla hauska. Mulla taas on menny ääni vähän huonoksi kun en ole puhunut pitkään aikaan. En myöskään tiedä mitä mieltä olen mistäkin asiasta. Nauran monesti kotona yksin omille ajatuksilleni ääneen. Pilvet on kauniita ja kaikki vieläpä erinäköisiä :)


    • 14plus11

      Olen jo kauan miettinyt, miksi elämäänsä tyytyväiset ihmiset, jotka ovat sujut yksin olemisensa kanssa tulevat kommentoimaan tälle palstalle??
      Jos ette koe yksinäisyyttänne/yksinoloanne taakaksi, niin miksi tulette aina tänne viisastelemaan?
      Tämän palstan tarkoitus on "keskustele yksinäisyydestä, miksi olet yksinäinen?" Jos ette koe olevanne yksinäisiä, miksi ihmeessä hakeudutte tälle palstalle?

    • Anonyymi

      Kaktukset on helppohoitoisia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe