Olen kiinnostunut hankkimaan pökötin, kun niitä saa niin halvalla, mutta kuinkahan tuon pikkudieselin kanssa oikein on. Niitä on kuulemma paukahdellut ja hajonnut ennen aikojaan aika paljon. Onko tuo 1,6 HDI tosiaankin niin huono moottori?
Onko 1,6 HDI pommi?
35
627
Vastaukset
- ennen aikojaan?
Itse ajoin yli 330 tkm ilman ongelmia, perushuolloilla, akun, jakopäänhihnojen ja hehkutulppien vaihdoilla meni. Oi tosin tuo 66 kW versio, jossa kiinteäsiipinen turbo eikä mitään hiukkasloukkuja. Öljyäkään ei vielä pahemmin kuluttanut, alle puoli litraa vaihtovälillä. Sähkövehkeitäkään ei tarvinnut vaihdella, ilmeisesti Boschin tekeleitä.
- hjhkjhkjhkjhk
Vaimollani pikkudiiseli kesti 172.000 ja sitten pamahti. Moottori junttasi kiinni öljynkiertohäiriön seurauksena. Auton huoltohistoria oli täysin kunnossa ja edellisestä huollosta vain vajaa 5000 km. (Auto oli ostettu lähes uutena)
Lienee turha sanoa, että se oli viimeinen ranskalainen meidän pihallamme.
PS. Huoltomekaanikon mukaan näille rimpuloille on juuri tuo vähän alta 200 tuhatta se kriittinen raja. Silloin alkaa tapahtumaan. - P S A
hjhkjhkjhkjhk kirjoitti:
Vaimollani pikkudiiseli kesti 172.000 ja sitten pamahti. Moottori junttasi kiinni öljynkiertohäiriön seurauksena. Auton huoltohistoria oli täysin kunnossa ja edellisestä huollosta vain vajaa 5000 km. (Auto oli ostettu lähes uutena)
Lienee turha sanoa, että se oli viimeinen ranskalainen meidän pihallamme.
PS. Huoltomekaanikon mukaan näille rimpuloille on juuri tuo vähän alta 200 tuhatta se kriittinen raja. Silloin alkaa tapahtumaan.Sehän on neljäkertaa pitempään kuin Sakujen TSI koneilla pahimmillaan., joten ei paha. Toisaalta 1,6 psa dieseleitä myynnissä 400tkm ajettuna.
- hojo hojo
P S A kirjoitti:
Sehän on neljäkertaa pitempään kuin Sakujen TSI koneilla pahimmillaan., joten ei paha. Toisaalta 1,6 psa dieseleitä myynnissä 400tkm ajettuna.
Höpsistä!
vaihtokoneilla mikä tahansa apinarumpu voi päästä 400.000km:iin.
P S A on suomennettuna P a S k A - hohohohoho
hjhkjhkjhkjhk kirjoitti:
Vaimollani pikkudiiseli kesti 172.000 ja sitten pamahti. Moottori junttasi kiinni öljynkiertohäiriön seurauksena. Auton huoltohistoria oli täysin kunnossa ja edellisestä huollosta vain vajaa 5000 km. (Auto oli ostettu lähes uutena)
Lienee turha sanoa, että se oli viimeinen ranskalainen meidän pihallamme.
PS. Huoltomekaanikon mukaan näille rimpuloille on juuri tuo vähän alta 200 tuhatta se kriittinen raja. Silloin alkaa tapahtumaan.Huollossa on varmasti ollut jotain toivomisen varaa. Nääs ei ole noudatettu huoltoohjelmaa, onko ollut öljyt ja tasot kunnossa ja vaihdettu joka vuosi ja 10tkm välein öljy seka suodatin.
100tkm jälkeen joutuu tekemään vaikka mitä korjausta ja tarkistusta, mutta liekö sitten tehty? On vaan ajettu ja sit lopulta paukahtaa.
Jos öljyjen takia syntyy moottorivaurio niin sitte se syyllinen useimmiten löytyy sieltä kuskin paikalta. On vaan ajettu ja that's it. Pidennetyillä huoltoväleillä auton moottori kuluu myös nopeammin.
Ei ne huru ukot suotta sano, että hyvät öljyt on tärkeimpiä auton moottorin kestävyyden kannalta pitkällä aikavälillä. - hlkjhkjhkj
hohohohoho kirjoitti:
Huollossa on varmasti ollut jotain toivomisen varaa. Nääs ei ole noudatettu huoltoohjelmaa, onko ollut öljyt ja tasot kunnossa ja vaihdettu joka vuosi ja 10tkm välein öljy seka suodatin.
100tkm jälkeen joutuu tekemään vaikka mitä korjausta ja tarkistusta, mutta liekö sitten tehty? On vaan ajettu ja sit lopulta paukahtaa.
Jos öljyjen takia syntyy moottorivaurio niin sitte se syyllinen useimmiten löytyy sieltä kuskin paikalta. On vaan ajettu ja that's it. Pidennetyillä huoltoväleillä auton moottori kuluu myös nopeammin.
Ei ne huru ukot suotta sano, että hyvät öljyt on tärkeimpiä auton moottorin kestävyyden kannalta pitkällä aikavälillä.Höpön höpön!
Paska paukahtaa paskuuttaan. Vahva moottori kestää vaikka huollossa olisi puutteita
Pösön moottoreissa ja tekniikassa on valitettavan vahva lelun tuntu. - lukjxzedtyguiho
hlkjhkjhkj kirjoitti:
Höpön höpön!
Paska paukahtaa paskuuttaan. Vahva moottori kestää vaikka huollossa olisi puutteita
Pösön moottoreissa ja tekniikassa on valitettavan vahva lelun tuntu.Pösön moottoreissa ei perinteisesti ole ollut mekaanisia ongelmia.
Vaitettavasti tämä 1.6 litrainen dieselkone on poikkeus. Pienellä öljytilavuudella oleva moottori paistaa öljyn turboahtimessa "kokkareiksi" ja nuo kyseiset kokkareet tukkeavat tiukan öljysihdin => moottorivaurio.
Jos vielä öljyt jää vaihtamatta vaihtovälin kohdalla, tuho on lähes varmaa.
Eli, kyseinen moottori on aivan toimiva ratkaisu, mutta on hyvin hyvin kriittinen huollon ja ylläpidon suhteen.
Itse jättäisin tuon ostamatta, ellei sitten saa käytännössä ilmaiseksi. Käytettyjä autoja on kuitenkin niin paljon tarjolla, että miksi ottaa turhaa riskiä. - Osanotot!
lukjxzedtyguiho kirjoitti:
Pösön moottoreissa ei perinteisesti ole ollut mekaanisia ongelmia.
Vaitettavasti tämä 1.6 litrainen dieselkone on poikkeus. Pienellä öljytilavuudella oleva moottori paistaa öljyn turboahtimessa "kokkareiksi" ja nuo kyseiset kokkareet tukkeavat tiukan öljysihdin => moottorivaurio.
Jos vielä öljyt jää vaihtamatta vaihtovälin kohdalla, tuho on lähes varmaa.
Eli, kyseinen moottori on aivan toimiva ratkaisu, mutta on hyvin hyvin kriittinen huollon ja ylläpidon suhteen.
Itse jättäisin tuon ostamatta, ellei sitten saa käytännössä ilmaiseksi. Käytettyjä autoja on kuitenkin niin paljon tarjolla, että miksi ottaa turhaa riskiä.Tämä sama paskakone on ilmeisesti myös volvon ja fordin keulalla.
- heh!
Osanotot! kirjoitti:
Tämä sama paskakone on ilmeisesti myös volvon ja fordin keulalla.
Niin ja sitikan romuissa.
- Turbo
heh! kirjoitti:
Niin ja sitikan romuissa.
Turbo dieselit vaatii huolellista käyttöä, ohjeitten noudattamista. Öljyt asianmukaset, vaihtoväli ei saa olla liian pitkä. Esimerkiksi jos kovan vedo jälkeen sammutetaan, jolloin turbon "kuuma" puoli hehkuu punaisena, niin se saattaa vaurioittaa turbon tiivisteitä ja öljyvuodot mahdollisia. Se lyhentää turbon ikää varmasti.
- Hdi on pop
hjhkjhkjhkjhk kirjoitti:
Vaimollani pikkudiiseli kesti 172.000 ja sitten pamahti. Moottori junttasi kiinni öljynkiertohäiriön seurauksena. Auton huoltohistoria oli täysin kunnossa ja edellisestä huollosta vain vajaa 5000 km. (Auto oli ostettu lähes uutena)
Lienee turha sanoa, että se oli viimeinen ranskalainen meidän pihallamme.
PS. Huoltomekaanikon mukaan näille rimpuloille on juuri tuo vähän alta 200 tuhatta se kriittinen raja. Silloin alkaa tapahtumaan.Öljyn vaihtoväli on tuossa moottorissa 20tkm. Se on liian pitkä, kannattaa vaihtaa öljyt 10tkm välein. Muutoin on hyvä moottori, menee pienellä ja voimaa on riittävästi.
- yctuvghictuyu
Hdi on pop kirjoitti:
Öljyn vaihtoväli on tuossa moottorissa 20tkm. Se on liian pitkä, kannattaa vaihtaa öljyt 10tkm välein. Muutoin on hyvä moottori, menee pienellä ja voimaa on riittävästi.
Jos lasketaan kokonaiskustanuksia niin eihän se enää menekään niin pienellä, jos tihennetyistä öljynvaihtoväleistä aiheutuneet kustannukset huomioidaan mukaan käyttökuluihin.
- pienellä menee
yctuvghictuyu kirjoitti:
Jos lasketaan kokonaiskustanuksia niin eihän se enää menekään niin pienellä, jos tihennetyistä öljynvaihtoväleistä aiheutuneet kustannukset huomioidaan mukaan käyttökuluihin.
Joo 26,9€ maksaa 4litraa öljyä. Onhan se kulu sinänsä.
- bvcuytuioivucytuvi
pienellä menee kirjoitti:
Joo 26,9€ maksaa 4litraa öljyä. Onhan se kulu sinänsä.
Öljynvaihtoon tuossa kyseisessä moottorissa, ei ehkä kannattane valita sitä halvinta mahdollista öljyä, sen lisäksi useimmat ihmiset vaihdattaa öljyt liikkeessä eikä kerrostalon parkkipaikalla, useimmat ihmiset myös vaihdattavat samalla öljysuodattimen. Eli kustannus ei sittenkään ole tuo 26,90 euroa. Ehkäpä noin 70 euroa voisi olla realistisempi.
Ja eihän tuo öljynvaihdon kustannus olekaan ehkä mekittävä, mutta jos perusteluna kyseisen 1.6 moottorin omistamiselle on pieni kulutus niin.... lasketaanpa hieman vuosikuluja 20tkm ajolla:
Kaksi öljynvaihtoa 1.6 litraiseen : 140
Yksi öljynvaihto 2.0 litraiseen: 70 (todellisuudessa vaihtoväli on varmaankin 15tkm)
Polttoainekulu 1.6 litrainen, kulutus 5 litraa / 100km: 1400
Polttoainekulu 2.0 litrainen, kulutus 5,5 litraa / 100km: 1540
Ihan karkea arvio siis 1.6 litraisen "säästöstä" vuositasolla on suuruusluokkana noin 70 euroa. Sitä ihmettelen, että onko tuo 70 euron vuosittainen säästö sen arvoista, että kannattaa valita vikaantumisherkkä moottoriversio, kun toinen vaihtoehto on jopa tunnettu kestävyydestään.
Jos moottori hajoaa ja siihen tehdään vaikkapa 2000 euron remontti niin sehän tulee kuoletettua jo 30 vuodessa. - pienellä menee
bvcuytuioivucytuvi kirjoitti:
Öljynvaihtoon tuossa kyseisessä moottorissa, ei ehkä kannattane valita sitä halvinta mahdollista öljyä, sen lisäksi useimmat ihmiset vaihdattaa öljyt liikkeessä eikä kerrostalon parkkipaikalla, useimmat ihmiset myös vaihdattavat samalla öljysuodattimen. Eli kustannus ei sittenkään ole tuo 26,90 euroa. Ehkäpä noin 70 euroa voisi olla realistisempi.
Ja eihän tuo öljynvaihdon kustannus olekaan ehkä mekittävä, mutta jos perusteluna kyseisen 1.6 moottorin omistamiselle on pieni kulutus niin.... lasketaanpa hieman vuosikuluja 20tkm ajolla:
Kaksi öljynvaihtoa 1.6 litraiseen : 140
Yksi öljynvaihto 2.0 litraiseen: 70 (todellisuudessa vaihtoväli on varmaankin 15tkm)
Polttoainekulu 1.6 litrainen, kulutus 5 litraa / 100km: 1400
Polttoainekulu 2.0 litrainen, kulutus 5,5 litraa / 100km: 1540
Ihan karkea arvio siis 1.6 litraisen "säästöstä" vuositasolla on suuruusluokkana noin 70 euroa. Sitä ihmettelen, että onko tuo 70 euron vuosittainen säästö sen arvoista, että kannattaa valita vikaantumisherkkä moottoriversio, kun toinen vaihtoehto on jopa tunnettu kestävyydestään.
Jos moottori hajoaa ja siihen tehdään vaikkapa 2000 euron remontti niin sehän tulee kuoletettua jo 30 vuodessa.Meilläpäin tuo 26,9€ maksava öljy on teboilin diamondia. Imuvaihdolla on sama vaikka vaihtaa millä pihalla. Öljynsuodatinta ei kannata vaihtaa vielä 10tkm.n kohdalla, joten muita kuluja ei tule. Miksi 2.0 moottorin öljynvaihtoväli on todellisuudessa 15tkm kun se ohjekirjassa on 20tkm? Jos se jostain syystä on vähemmän kuin 20tkm, niin eikös siitäkin synny lisäkuluja? Säästöä tulee hieman myös pienemmästä käyttövoimaverosta jos tarkasti ryhtyy vertailua tekemään.
- alsknklanladnlasnkdl
pienellä menee kirjoitti:
Meilläpäin tuo 26,9€ maksava öljy on teboilin diamondia. Imuvaihdolla on sama vaikka vaihtaa millä pihalla. Öljynsuodatinta ei kannata vaihtaa vielä 10tkm.n kohdalla, joten muita kuluja ei tule. Miksi 2.0 moottorin öljynvaihtoväli on todellisuudessa 15tkm kun se ohjekirjassa on 20tkm? Jos se jostain syystä on vähemmän kuin 20tkm, niin eikös siitäkin synny lisäkuluja? Säästöä tulee hieman myös pienemmästä käyttövoimaverosta jos tarkasti ryhtyy vertailua tekemään.
"Meilläpäin tuo 26,9€ maksava öljy on teboilin diamondia."
Niin, sanoinkin ettei tuohon moottoriin kannata valita sitä halvinta, olkoonkin teboilin diamondia. Katsoppa kyseisen moottorin öljysuositus, se ei ole aivan diamond-luokkaa. Varmasti se moottori toimii aikansa sillä diamondillakin, mutta jos halutaan että moottori kestää vuodesta toiseen, itse valitsisin jotakin muuta.
"Imuvaihdolla on sama vaikka vaihtaa millä pihalla. "
On varmasti näin, mutta sanoinkin että useimmat eivät sitä silti pihallaan vaihda. Uudempien autojen ostajat eivät ole "tee-se itse miehiä" vaan ostavat huoltopalvelut liikkeistä. Lisäksi tuo imuvaihto on vielä omiaan lisäämään kyseisen moottorin riskiä tukkeuttaa öljysihti, kun imuvaihdossa sitä vanhaa öljyä jää enemmän moottoriin vaihdon yhteydessä.
"Öljynsuodatinta ei kannata vaihtaa vielä 10tkm.n kohdalla, joten muita kuluja ei tule."
Kyllä kyllä, suodatin maksaa noin 10 euroa. Sitä ei todellakaan kannata vaihtaa, onhan siinä ohitusventtiili joka avautuu kun moottorissa oleva öljykarsta sen tukkeaa.
"Miksi 2.0 moottorin öljynvaihtoväli on todellisuudessa 15tkm kun se ohjekirjassa on 20tkm? "
Ei se todellisuudessa sitten ole 15tkm jos huoltokirjassa lukee 20tkm. Jos katsot tarkasti mitä kirjoitin, niin siinä lukee että vaihtoväli on varmaankin 15,tkm, joka oli siis arvaus.
"Säästöä tulee hieman myös pienemmästä käyttövoimaverosta jos tarkasti ryhtyy vertailua tekemään."
Niin varmasti syntyy, kuten monesta muustakin asiasta, kuten vakuutuksesta. Mutta kuten kirjoitin: "Ihan karkea arvio siis 1.6 litraisen "säästöstä" ". Eli voit kyllä laittaa tarkat laskelmat esiin jos haluat olla tarkempi.
Asia ei kyllä sinällään muutu miksikään, vaikka 1.6 litraisen vuotuinen säästö olisi 200 euroa. Riski ei ole tuon rahamäärän arvoinen. - Uskomatonta tuubaa
lukjxzedtyguiho kirjoitti:
Pösön moottoreissa ei perinteisesti ole ollut mekaanisia ongelmia.
Vaitettavasti tämä 1.6 litrainen dieselkone on poikkeus. Pienellä öljytilavuudella oleva moottori paistaa öljyn turboahtimessa "kokkareiksi" ja nuo kyseiset kokkareet tukkeavat tiukan öljysihdin => moottorivaurio.
Jos vielä öljyt jää vaihtamatta vaihtovälin kohdalla, tuho on lähes varmaa.
Eli, kyseinen moottori on aivan toimiva ratkaisu, mutta on hyvin hyvin kriittinen huollon ja ylläpidon suhteen.
Itse jättäisin tuon ostamatta, ellei sitten saa käytännössä ilmaiseksi. Käytettyjä autoja on kuitenkin niin paljon tarjolla, että miksi ottaa turhaa riskiä.Onko 4 litraa pieni öljytilavuus 1,6 litraiselle moottorille. Paljonko muissa moottoreissa tässä kokoluokassa on?
- ei mitään tuubaa
Uskomatonta tuubaa kirjoitti:
Onko 4 litraa pieni öljytilavuus 1,6 litraiselle moottorille. Paljonko muissa moottoreissa tässä kokoluokassa on?
Onhan se pieni öljytilavuus siinä mielessä, että moottorista otetaan saman verran tehoa kuin vapaastihengittävästä kolmelitraisesta dieselmoottorista otettiin, silloin kun niitä oli saatavilla.
Noissa moottoreissa öljytilavuus oli luokkaa 6,5 litraa. Ainakin 407 mallissa käytetty öljymäärä 3,5 litraa, kuulostaa todella pieneltä tuohon verrattuna. - Hdi on pop.
ei mitään tuubaa kirjoitti:
Onhan se pieni öljytilavuus siinä mielessä, että moottorista otetaan saman verran tehoa kuin vapaastihengittävästä kolmelitraisesta dieselmoottorista otettiin, silloin kun niitä oli saatavilla.
Noissa moottoreissa öljytilavuus oli luokkaa 6,5 litraa. Ainakin 407 mallissa käytetty öljymäärä 3,5 litraa, kuulostaa todella pieneltä tuohon verrattuna.Tarkoitin lähinnä muiden valmistajien vastaavan kokoisia moottoreita.Ainakin minun 407 pitää kaataa 4 litraa öljyä mittatikun ylärajaan asti. Siinä mielessä öljytilavuus on iso, jos vertaa vaikka 6,2 litraiseen Moparin bensa v-8 koneeseen, johon meni öljyä 4 litraa. Tehoa oli 330hv. Silloin kun niitä oli saatavilla.
- vähän on
Hdi on pop. kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä muiden valmistajien vastaavan kokoisia moottoreita.Ainakin minun 407 pitää kaataa 4 litraa öljyä mittatikun ylärajaan asti. Siinä mielessä öljytilavuus on iso, jos vertaa vaikka 6,2 litraiseen Moparin bensa v-8 koneeseen, johon meni öljyä 4 litraa. Tehoa oli 330hv. Silloin kun niitä oli saatavilla.
Jos viittaat 383 kuutiotuumaiseen V8 moottoriin, niin siinä öljytilavuus oli/on 5 quarts, eli tutummin 4,73 litraa.
Vähän sekin on. - di on pop
vähän on kirjoitti:
Jos viittaat 383 kuutiotuumaiseen V8 moottoriin, niin siinä öljytilavuus oli/on 5 quarts, eli tutummin 4,73 litraa.
Vähän sekin on.Juurikin sitä tarkoitin ja muistaakseni 4 litran kannu riitti öljyn vaihtoon, mutta niistä ajoista on jo aika kauan joten en ole varma.
- huonopösö1
Siis Ylipäätään Pösön hankkiminen on pommi! Hanki mieluummin Premium auto kuten esim. BMW.
- en kehtaa
En kulje 24/7 lippis päässä enkä asu Kontulassa.
- ljnhvjhbknl
BMW:n voisi ostaa muuten, mutta, pösöön verrattuna, saman kokoinen auto maksaa tuplaten, bemari tahtoo ruostua huomattavasti pösöä herkemmin, bemari on takavetoinen = ei kiitos suomen talveen.
Varmaan ihan laadukkaasti rakennettu kulkupeli mutta ei kiinnosta.
- westend297
Vai Kontulassa ne BMW:n ja muiden premium autojen omistajat asuvat. Nyt on tainut pösömiehellä mennä ilman suunnat sekaisen.
Me Premium ihmiset ja - auton omistajat asumme pääsääntöisesti Westendissä ja Suvisaaristossa. täällä niitä Bemareitakin löytyy ja ei oo monella näkynyt 27/lippista. Mites Kontulassa?- B M W
Just samanlaisten huolien kanssa liikkuvat BMW,n omistajat, kuin muutkin auton omistajat. BMW, aivan kärjessä tekniikkaongelmissa omassa hintaluokassa,,,muka Premium, höpö höpö.
- jopas jotakin
Kyllä luulisi westendiläisillä kirjoitustaidon olevan sentään hieman parempi.
- westend300
Niin kuin naapurikin jo kirjoitti. Ei BMW miehille raha ole ongelma. Meille mahd. viat on vain teknisiä ominaisuuksia ja rahalla selviää mistä vain. Se on ihan sama tonni sinne tonni tänne. Tosin eihän bemari tarvitse käyttää kuin 30000 km:n määräaikaishuollossa.
- toinen samanlainen
Eikös Westendissä opeteta enää ollenkaan kirjoitustaitoja?
- ehkä niin
mutta Bemarikuskeilla kuluu vaseliinia kilo viikossa.
- me-se
kaikki nykykoneet merkistä riippumatta on pommeja.
- yllätys pussi
Ja voivat kilahtaa hetkenä hyvänsä, ei katso aikaa ja paikkaa!
- 407
Pariin otteeseen suuttimien tiivisteet vaihdettu ja kerran turbo kilsoja 150 tkm. Ei ole luja kone. 10 tkm välein öljyt vaihdettu...
- Jos ja kun
407 kirjoitti:
Pariin otteeseen suuttimien tiivisteet vaihdettu ja kerran turbo kilsoja 150 tkm. Ei ole luja kone. 10 tkm välein öljyt vaihdettu...
Kolme kertaa pitempään kuin VW koneet pahimmillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2462791Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691836- 681810
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä901687En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741651Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke280141190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1511363Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja581025- 1731017
Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62887