Oululaisia kurdi-suomi pareja, ex-pareja?

Orvokki8

Seurustelin aikaisemmin Irakin kurdin kanssa muutaman vuoden. Paljastui petturiksi, kaikki oli valhetta. Erohan siitä tuli. JS jatkanut valloituksiaan. Minkälaisia kokemuksia teillä muilla naisilla on ollut/on Oulun kurdimiesten kanssa? Tulitteko huijatuksi vai kukoistaako suhde?

11

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei samasta muotista

      6 vuotta yhdessä. Ei ole huijannut tai muutenkaan kieroillut. On suomen kansalainen ja ihan ok mies.

      Minkä ikäinen sinun ex?

      Mitä valheita ja huijauksia kohdallesi sattui?

    • Marianne,

      Naiset haluan kertoa teille erään kokemuksen omalta kohdaltani toivottavasti "viisastutte" ja olette tarkempia.

      Mulla oli ulkkis mies kohteessa Afghaani tunsimme vuosia ja kiinnyin toki häneen ja hänestä tuli rakas ihminen mulle.Aikaa kului kunnes mies alkoi puhumaan naimisiin menosta ja kuinka haluaa olla täällä(suomessa) vain minun takiani.Sympatiaahan mies käytti hyväkseen ja säälin tunnetta miten elämä on häntä kohdellut kaltoin jne. varmasti onkin,mutta sitten ajan saatossa mies näyttikin mulle todellisen luonteensa ensin nämä naimisiin meno keskustelut olivat tyylin tähän,että miten hän rakastaa mua ja haluaa lapsia ja kuinka hän on hyvä mies ei juo alkoholia ja ei ole kuin eurooppalaiset miehet juoppoja, yritti siis tällä tavoin ensin houkutella.

      Sitten kun en vieläkään näyttänyt myöntymisen merkkejä naimisiin menolle niin alkoivat kuvioon tulla itsemurhalla kiristämiset kuinka hän tappaa itsensä jos en tee pian päätöstä koska hän haluaa vain tarjota hyvän elämän mulle.No tämä uhkailu ja paineen alla oleminen ei auttanut en suostunut koska halusin tutustua häneen kunnolla ennen kuin mitään avioliitoja ajattelinkaan,liian paljon oli salailua peittelyä ja sellaisten tarinoiden sepittelyä etten voinut luottaa häneen.

      Ja niin kuin ajattelinkin niin tapahtui meinasin joutua hyväksikäytön kohteeksi kokonaisuudessaan eli oleskelulupahan se vain tällä ihmisellä oli mielessä.Kuvioissa oli toinenkin nainen ulkomaalainen tosin(ei muslimi maasta oleva nainen) ja hänen kanssaan salaa pitänyt yhteyttä selkäni takana ja kappas nyt herra suunnittelee kulemma tämän naisen kanssa naimisiin menoa.Eli hyväksi hän vain olisi käyttänyt minua.Onneksi olin sen verran jämpti etten suostunut naimisiin menemään hänen kanssaan. ei saanut tahtoaan läpi ja ai niin herra muuten suuttui todella paljon siitä kun ilmoitin etten mene hänen kanssaan naimisiin

      Eli naiset tarkkana kannattaa siis olla.Koska teille voidaan puhua vaikka mitä satua ja näytellä miten ollaan ahkeria työssä kävijöitä ja kuinka autteliaita naisille kotona tehdään ruokaa,siivotaan yms. tämä kaikki on silmänlumetta vaan,että teidän luottamus saadaan ja sitten kun luottamus on saatu ja kiedottua teidät sormenympärille eli olette täysin rakastuneita niin sitten alkaa se todellinen puoli paljastua.Ja vaikka kuinka yrittää näyttää teille kilttiä lammasta,ja hakea sääli pisteitä kuinka omassa maassa on paha olla niin ei kannata luottaa tähän tyystin koska voivat olla todella öykkäreitä säälistä ei siis kannata ottaa.ei se takaa mitään vaikka ne ois kuinka nähny elämän kovuutta et ne olisi nöyriä ja kunnoittas muitakin tämän mä tulin huomaamaan.Joten varovaisuutta peliin ja kaikkea soopaa ei kannata uskoa.Hyvää syksyä kaikille!

    • Kanssa-sisar

      Voisitteko rakkaat naiset olla nyt hieman järkevämpiä ja ette naimisiin kiirehdi ja lapsia tekemään koska noi kaksi seikkaa takaa näille nilkeille oleskeluluvan ja sitten kun se on saatu niin ne näyttää todellisen luonteen ja usein ne jättää teidät.Uskokaa pois monilla niillä on mieluisensa nainen selän takana joille ne puhuu ja pitää yhteyttä koko ajan eikä se toinen nainen välttämättä edes tiedä et ne on teidän kanssa suhteissa. Olen törmännyt myös tapauksiin joissa tää toinen nainen tietää että se nilkki on naimisissa tai yhdessä jonkun kanssa jo valmiiksi,mutta ei välitä
      joten ne on juonessa kumpikin mukana et se nilkki saa oleskeluluvan ja sitten kun se on saatu niin se jättää ja ottaa ton toisen naisen.

      Ja vaikka ne kuin väittää teille et ne tulee maista missä mukamas perheet on kuollut tai jotain niin se valehtelee usein siitäkin,kyllä siellä yksi sun toinen serkku tai setä löytyy jolle pidetään yhteyttä yms.

    • Orvokki8

      Kylläpä kuulostaa tutulta. Kovasti kehuja sateli alkuunsa, oli tosi auttavainen ja ystävällinen. Perheen perustamispuheet alkoivat reilun vuoden tuttavuuden jälkeen. Niihin en lämmennyt noin lyhyen tuttavuuden jälkeen. Pikkuhiljaa alkoi jäädä kiinni vaiheistaan, kertoi jo aikaisemmin kertomansa asian uudestaan toisin kuin aikaisemmin. Kotimaassaan olevasta perheestäänkin valehteli, aivan kaikesta epäolennaisestakin, en ymmärrä miksi. Eron hetkellä totesi, että ihmisille voi valehdella, jumalalle ei :) oli olevinaan hyvä muslimi, ajan kuluessa huomasin kuinka kaksinaamaista tämä touhu oli - silloin kun se oli itselle hyväksi näyteltiin uskonnollista, muulloin sillä ei ollut niin väliä. Alkoholia käytti, kuin suomimies konsanaan jne. Katala oli tämä tuttavuuteni. Yksi kokemus riitti, otan opetuksena!
      Olkaa varovaisia naiset, kuunnelkaa järkeänne. Ihanaa syksyä:)

      • ???

        Ethän kerennyt orvokki naimisiin asti vai?


    • ariana1

      Orvokki8, uskomatonta, mutta omakin eksäni, Irakin kurdi hänkin, sanoi mulle juuri samalla tavalla, että ihmisille voi valehdella, jumalalle ei. :D

      • mitta täyttyi

        Onpa omituinen näkökanta valehtelusta, mutta omituisia on nuo miehetkin. Yksi kokemus takana ja toista ei taatusti tule, pelkkää huijausta koko tyyppi.


    • Orvokki8

      En 'kerennyt' naimisiin, huh, paljolta säästyin! Kummaa sakkia ovat nämä kurdimieht näin kantasuomalaisen silmin katsottuna. Ariana1, lieneekö tämä valehtelu-asia imetty jo äidinmaidossa, sen verran sujuvasti se käytti:)

    • Rakastaa, ei rakasta

      En ole Oulusta, mutta olen ollut kurdimiehen kanssa yli neljä vuotta. Välillä tuntuu että ei ne vuodetkaan pehmennä kulttuurieroja. On asioita joista on päästy kompromisseihin ja niiltä osin elämä on helpottunut, mutta jatkuvasti tulee uusia vääntämisen aiheita. Haluaisin jo viimeinkin tasaisen turvallisen elämän mieheni kanssa!

      Mies ei petä (en ainakaan ole koskaan joutunut edes epäilemään tai miettimään asiaa), mutta luonteeltaan on varsinainen tuuliviiri. Ottaa nokkiinsa helposti ja on pitkävihainen. On itse pureva sanoissaan suuttuessaan, mutta vastaavasti loukkaantuu ja suuttuu valtavasti jos itse annan sanan sanasta. Ei halua koskaan naimisiin, ja perustelee sen sillä, että mehän elämme jo nyt niin kuin aviopari, eikä mikään paperi sitä sen kummemmin muuttaisi. Vuosia meni niin että miestä ei kiinnostanut muu kuin kotona istuskelu, mutta nyt on alkanut käydä miespuolisten kavereidensa kanssa viihteellä. Minä (tai naiset ylipäätään) ei kuulemma kuulu miesten illanviettoon mukaan. Toki saan ja voin itsekin mennä tyttökavereiden kanssa ulos halutessani. En silti usko että touhuaa mitään selkäni takana; kaikki kaveritkin ovat suomalaisia tai ainakin suomalaisten naisten kanssa, ja kyllä tässä kaupungissa saisi tietää jos vieraiden kanssa pelehtisi.

      Samaan aikaan mies on kuitenkin perusluonteeltaan rauhallinen, kiltti, huomaavainen ja mukava. En kai muuten enää hänen kanssaan olisikaan! Huomaavaisuus tosin ei koske jouluja, synttäreitä tai muita merkkipäiviä. En ole koskaan saanut mieheltä mitään lahjaa, koska hänen mielestään ne ovat typeriä. Ei tosin itsekään odota lahjoja (tosin minä ostan, koska mielestäni se kuuluu asiaan). Kiusaantuu jos itse saa lahjoja. Ulkona kyllä käymme syömässä usein merkkipäivinä, mutta paketteja tai kukkia ei tipu. Toisaalta jos vaikka sairastun, mies hoitaa ja hellii ja tekee kotityöt puolestani. Saattaa yllättää hakemalla vaikka töistä. Minun nautintoni sängyssä on hänen omaa nautintoaan tärkeämpi.

      Voisi sanoa että mies on yhtäaikaa itsekäs ja epäitsekäs. Joskus tuntuu että identiteetti on vähän hukassa, ja hän edelleen hakee rooliaan tässä parisuhteessa ja tässä kulttuurissa. Tietyllä tapaa häntä ärsyttää tasa-arvoisuus ja naisten asema täällä, toisaalta hän arvostaa sitä että nainen tienaa rahaa JA hoitaa kodin. Kuitenkin suomalaiseen naiseen tukeutuminen asiassa kuin asiassa (byrokratian kiemurat, suomen kielelliset ongelmat jne) on hänestä alistumista ja nöyryyttävää. Sovinistinen macho siis pukkaa esille viikottain.

      Huomaan miettiväni vähintään kerran kuukaudessa, että helpottuuko tämä tästä koskaan ja saanko koskaan tasaista parisuhdetta tämän miehen kanssa. Tuntuu kuitenkin siltäkin, että jos eroaisimme, niin kaikki tähän asti koettu on ollut ihan turhaa. Kuitenkin vääntämiset ja särmien hiominen kuuluu suhteeseen. Kaikilla siihen ei vaan mene loppuikää...

    • pesh

      Eraan suomalaisen lahkon jasen kertoi kurdi miehesta joka vaitti olevansa jeesus. Kurdi liikkui suomalaisen pariskunnan kanssa ja asui samassa taloudessa. Kurdi oli myos valehdellut olevansa suuri kurdistanin kuningas ja kaikenlaisia ihme tarinoita. Ala luota kurdiin.

    • semmmostapeliä

      Mä tiedän kaksikin ex-paria Oulusta.. Toisessa Suomi-nainen oli ihan hullu ja petti kurdimiestään albanialaisen miehen kanssa, nyt naimisissakin.
      Toisessa yli kolmen vuoden suhteessa taas kurdimies vedätti tyttöä ihan kympillä ja vaikka ovatkin eronneet nelisen, viitisen kuukautta sitten, epäilenpä tietääkö tyttöraukka totuutta vieläkään vai uskooko, että ero oli hänen syytään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4726
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3384
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3182
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3027
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2965
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2816
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2707
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2488
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2276
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      52
      2255
    Aihe