en tunne yhtään ateistia joka hyväksyisi toiselle hel-vetin

mummon myyjät

olen saanut kohdata paljon ateisteja ja uskovia. koskaan en ole elämäni aikana kuullut ateistin hyväksyvän kanssaihmiselleen ikuista kärsimystä ihmisille jotka ajattelevat toisin.

mutta olen kuullut lukemattoman monen uskovan hyväksyvän sen että ateistit ja vääräuskoiset saavat kärsiä hel-vetissä ikuisesti. enkä tarkoita nyt että uskova voisi päättää asiasta jumalansa puolesta. vaikka jumala päättäisikin asiasta, uskova voisi silti sanoa ettei hyväksy kyseistä menettelyä. mutta he hyväksyvät asian ja jopa pitävät sitä oikeudenmukaisena.

mitä tästä pitäisi ajatella. edustaako kristityt empatiaa ja rakkautta tai oikeudenmukaisuutta? ei edusta. he myyvät vaikka mummonsa saadakseen taivaspaikan, moraalista puhumattakaan.

13

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukaketä

      Entä sitten?

      Minä tunnen ateisteja, jotka tiukan paikan tullen ovat olleet valmiita omin käsin tappamaan toisen ihmisen.

      Minä olen uskova. Mutta en hyväksy hel-vettiä itselleni enkä muille. Siksi sanon, että tee sinäkin heti parannus, ettet joudu hel-vettiin.

      Hel-vetti ei poistu sillä, että et usko siihen. Vai oletko kuin se afrikkalainen, joka täällä Suomessa repi sähkölaskunsa, niin sitä ei ole eikä sitä siis tarvitse maksaa.

      Minä en hyväksy sitäkään, että sinä pilkkaat ja halveksit uskovia. Mutta sinä hyväksyt. Vai teetkö parannuksen?

      • tee parannus okso

        "Minä tunnen ateisteja, jotka tiukan paikan tullen ovat olleet valmiita omin käsin tappamaan toisen ihmisen."

        jos joku uhkaa lapsiesi ja perheesi terveyttä niin totta kai sellaisessa tiukassa paikassa puolustetaan heikoimpia ja rakkaitaan, vaikka omin käsin viimeisenä keinona. sinäkö katsoisit sivusta?

        "Minä olen uskova. Mutta en hyväksy hel-vettiä itselleni enkä muille. Siksi sanon, että tee sinäkin heti parannus, ettet joudu hel-vettiin. "

        tyypillisen liukas uskovan vastaus. sanot ettet hyväksy hel-vettiä mutta silti se ei tuota sinulle ongelmaa että jumalasi on selvästi uskosi mukaan tämän paikan asettanut. laitat syyn ihmisen niskoille vaikka vastuu on kokonaisuudessaan jumalalla.

        "Hel-vetti ei poistu sillä, että et usko siihen."

        eikä myöskään tule todeksi sillä että siihen uskoo. ihan terve järki sanoo että nämä hel-vetit on yritys kiristää tyhmimmät uskon ruotuun ja demonisoida epäusko pahaksi.

        "Minä en hyväksy sitäkään, että sinä pilkkaat ja halveksit uskovia. Mutta sinä hyväksyt. Vai teetkö parannuksen? "

        tein parannuksen silloin kun luovuin uskomasta kristinuskon kaltaiseen perverssiin ja väkivaltaiseen väärämieliseen uskontoon ja palvomasta väkivaltajumalaa.


      • häpeän aihetta
        tee parannus okso kirjoitti:

        "Minä tunnen ateisteja, jotka tiukan paikan tullen ovat olleet valmiita omin käsin tappamaan toisen ihmisen."

        jos joku uhkaa lapsiesi ja perheesi terveyttä niin totta kai sellaisessa tiukassa paikassa puolustetaan heikoimpia ja rakkaitaan, vaikka omin käsin viimeisenä keinona. sinäkö katsoisit sivusta?

        "Minä olen uskova. Mutta en hyväksy hel-vettiä itselleni enkä muille. Siksi sanon, että tee sinäkin heti parannus, ettet joudu hel-vettiin. "

        tyypillisen liukas uskovan vastaus. sanot ettet hyväksy hel-vettiä mutta silti se ei tuota sinulle ongelmaa että jumalasi on selvästi uskosi mukaan tämän paikan asettanut. laitat syyn ihmisen niskoille vaikka vastuu on kokonaisuudessaan jumalalla.

        "Hel-vetti ei poistu sillä, että et usko siihen."

        eikä myöskään tule todeksi sillä että siihen uskoo. ihan terve järki sanoo että nämä hel-vetit on yritys kiristää tyhmimmät uskon ruotuun ja demonisoida epäusko pahaksi.

        "Minä en hyväksy sitäkään, että sinä pilkkaat ja halveksit uskovia. Mutta sinä hyväksyt. Vai teetkö parannuksen? "

        tein parannuksen silloin kun luovuin uskomasta kristinuskon kaltaiseen perverssiin ja väkivaltaiseen väärämieliseen uskontoon ja palvomasta väkivaltajumalaa.

        ""Minä en hyväksy sitäkään, että sinä pilkkaat ja halveksit uskovia. Mutta sinä hyväksyt. Vai teetkö parannuksen? ""

        ei täällä ole uskovia pilkattu. mutta välillä tuntuu että ymmärrän pilkkaajia. uskovat saisivat hävetä ajatellessaan että ei-uskovat saavat joutua hel-vettiin oikeutetusti. sellainen mielipide on ihmiselle häpeäksi kuten lapsellinen ja naiivi uskomus raamattuunkin. ei se ole aikuiselle ihmiselle soveliasta vaan häpeäksi.


      • Yks. Pesusieni

        " Minä tunnen ateisteja, jotka tiukan paikan tullen ovat olleet valmiita omin käsin tappamaan toisen ihmisen"
        - Miten päädyit tälläiseen tulkintaan?

        Ps. Joka ikinen päivä uskovaiset tappaa toisiansa jossain päin maailmaa ja vain sen takia että toinen heistä on vääräuskoinen.


    • Miss Empatias

      Missä se aloittajan rakkaus, empatia ja oikeudenmukaisuus on?

      Rakasta, empaattinen ja oikeudenmukainen ateisti ei tee tuollaisia aloituksia.

      • hiljaako?

        oikeudenmukaisuuteen kuuluu tuoda vääryydet esiin. pitäisikö kristittyjen moraalittomista uskomuksista vaieta?


      • Miss Empatias
        hiljaako? kirjoitti:

        oikeudenmukaisuuteen kuuluu tuoda vääryydet esiin. pitäisikö kristittyjen moraalittomista uskomuksista vaieta?

        Oikeudenmukaisuuteen kuuluu tuoda esiin myös hyvät puolet. Arvaan, että sanot, ettei niitä ole. Entä, jos et vain halua nähdä niitä?


      • KokemusK
        Miss Empatias kirjoitti:

        Oikeudenmukaisuuteen kuuluu tuoda esiin myös hyvät puolet. Arvaan, että sanot, ettei niitä ole. Entä, jos et vain halua nähdä niitä?

        "Oikeudenmukaisuuteen kuuluu tuoda esiin myös hyvät puolet. "

        Olisi ihan hyvä puoli jos vastattaisiin yhteen kristinuskon keskeiseen kohtaan, eli pelastukseen, liittyvään kysymykseen rehellisesti ja suoraan eikä yritettäisi kiemurrella siitä koko ajan pois.


    • Lukija2

      "olen saanut kohdata paljon ateisteja ja uskovia. koskaan en ole elämäni aikana kuullut ateistien hyväksyvän kanssaihmsilleen ikuista kärsimystä ihmisille jotka ajattelevat toisin. mutta olen kuullut lukemattoman monen uskovan hyväksyvän sen että ateistit ja vääräuskoiset saavat kärsiä hel-vetissä ikuisesti. enkä tarkoita nyt että uskova voisi päättää asian jumlansa puolesta.vaikka jumala päättäisikin asiasta, uskova vosi silti sanoa ettei hyväksy kyseistä menettelyä, mutta he hyväksyvät asian ja jopa pitävät sitä oikeudenmukaisena."

      "Mitä pitäisi tästä ajatella? edustaako kristityt empatiaa ja rakkkautta tai oikeudenmukaisuutta? ei edusta. he myyvät vaikka mummonsa saadakseen taivaspaikan, moraalista puhumattakaan."

      Meissä kristityissäkin on monenlaisia ihmisiä. Jotkut ovat fundamentalisteja, jotkut toiset liberaaleja ja jotkut siltä väliltä. Itse olen liberaali.

      Luin jokin aika sitten lehdestä ortodoksipiispan ja luterilaisen piispan välisen kesksutelun. Kumpikin oli sitä mieltä, että taivas merkitsisi sitä, että ollaan lähellä Jumalaa ja helvetti taas sitä, että ollaan kaukana Jumalsta. Mistään helvetissä ikuisesti kärsimisestä ei kumpikaan puhunut mitään. Olen omaksunut uon piispojen esittämän käsityksen.

      Luin Oppaasta Raamatun maailmaan, että Raamatun helvetin esikuvana olisi ollut Jerusalemin ulkopuolella oleva järvi, jonne heitettiin jätteitä. En tosin ymmärrä, miksi mihinkään järveen olisi heitetty jätteitä.

      • siksi vaan

        Ei tarvitse mennä kahden tuhannen vuoden taakse, kun järviin ja meriin ja muihin vesiin heitettiin jätteitä. Sitä tehtiin vielä viime vuosisadalla, ja jossain tehdään ehkä edelleen.

        Miksi? Jätteet katoavat näkymättömiin, pois silmistä. Mutta pitää muistaa, että ennen ihmisiä oli vähemmän ja jätettä vain pieni murto-osa siitä mitä nykyään. Myös jätteiden laatu oli toisenlainen.


      • fda

        Helvetti tulee Hinnomin laaksosta jossa uhrattiin polttouhreja ja poltettiin roskia. Tulijärvi taas tulee muinaisegyptiläisestä uskonnosta jossa se oli jo tuhansia vuosia sitten.


      • fda
        fda kirjoitti:

        Helvetti tulee Hinnomin laaksosta jossa uhrattiin polttouhreja ja poltettiin roskia. Tulijärvi taas tulee muinaisegyptiläisestä uskonnosta jossa se oli jo tuhansia vuosia sitten.

        Kuvassa "Ben Hinnom Valley" on kyseinen paikka. Wikipedian mukaan sinne myös viskeltiin rikoksista tuomittujen ruumiita.

        http://www.itsgila.com/images/gehenna8.gif


      • Utelias ?

        Tunnetko jo syövän sisälläsi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe