Vieläkö vesakonpoistoon ?

timpuritampuri

Onko jo myöhäistä poistaa vesakkoa vai pitääkö odottaa ensi kesään ?

7

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mn,nm

      En tiiä onko järkeä vai ei mutta itse raivailin pari viikkoa sitten, touhu ei kiinnosta helteillä itikoiden seassa vaikka sillonhan se kuuluisi tehdä oikeaoppisesti.

    • Mikko1213

      Aina on hyvä aika raivata. Vesomisen kannalta oikea aika lienee keskikesän kohdalla, mutta aina parempi raivata vaikk "väärään aikaan" kuin olla raivaamatta ollenkaan.

      Jos kus väärä aika on helpompi. Alkukesästä säästettävät taimet erottuu helpommin kun lehti ei ole vielä puhjennut. Säät viileämpiä, huönteisiä väemmän...Sama tietenkin looppusykystä. Vaikka keskitalvella kannattaa raivata, jos lunta on sopivan vähän.

    • tomi455

      Mielestäni huhtikuu on sopivaa aikaa poistaa lehtipuita ja harventaa taimikkoa,ennen kuin kasvu lähtee alkuun.Sitten syyskuussa katselee tyytyväisevä kuinka paljon taimikko on kasvanut kesän aikana

    • tyytyväinen

      Niin, lehtipuun taimikko.

    • onnellinen.

      Joo, huhtikuussa omenapuutkin leikataan, että ne paremmin versoisi.
      Hah,hah.

    • joo kevät

      Kevät on se ajankohta kasvun kannalta.

      Kesällä on niin prk kuuma että minä en ainakaan tee sellaista mielellään .

      Mutta niin kuin sanottiin, ihan sama vaikka sahaa talvella, kunhan sahaa ja metsät siistiytyy. Pääasia että saha vinkuu ja metsä on siisti.

      • Mehturis mies

        No näin metsusrina sanon että kyseistä raivuuta tehdään ympäri vuoden talvellakin jos lumitilanne sallii. Onhan tietenkin juhannus se oikea ajankohta mutta jos kaikki kohteet tehtäisiin juhannuksena niin ammatillisesti mikään kohde ei sitten koskaan valmistuisi vaan pusikoituu lisää kun kaikkialle ei ehdi yhden kuun aikana. Yhtälailla hyviä tuloksia perkuista ja taimikonhoidoista on vaikka ne olisi tehty lehdettömään aikaan. On joku ihme kuvitelma että homma olisi turhaa jos se tehdään muulloin kun keskikesän aikaan. Neljä metrinen lehdetön koivikko pois kaksi metrisen kuusikon päältä on aina pois ja suuri etu seuraavaa kasvukautta ajatellen oli lehti puussa tai ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe