Epäluotettava välittäjä

Unelmakoti

Jätimme tarjouksen kiinteistöstä ja kun välittäjästä ei kuulunut mitään soittelimme itse perään. Välittäjä ei osannut sanoa juuta eikä jaata ja saimme sellaisen käsityksen, että myyjät vielä miettivät tarjoustamme. Soitimme muutaman päivän päästä uudestaan ja välittäjä totesi, että tarjous oli niin alakanttiin myyntihinnasta etteivät myyjät noteeranneet muka asiaa aikaisemmassa puhelussa? Miksei tätä voinut sanoa ensimmäisessä puhelussa?
Seuraavaksi teimme kirjallisen tarjouksen, joka oli huomattavasti korkeampi. Nyt odotamme vastausta, mutta tämäkään kirjallinen tarjous ei ollut sitova, edes myyjän hyväksyttyä sen? Välittäjä tuntuu epäpätevältä ja -luotettavalta.. Liekkö laittanut edes tarjouksiamme eteenpäin. Harmittaa todella, koska takarajamme on täyden hinnan tarjous.. Tai sitten myyjät eivät ole taloa tosissaan myymässä.

4

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinteistön ostotarjous ei ole sitova ellei kaupanvahvistaja ole sitä vahvistanut, tai sitä ei ole vahvistettu maanmittauslaitoksen sähköisessä palvelussa. Asunto-osakkeen tai vuokraoikeuden (talo vuokramaalla) tarjous on sitova.

      • kyssäri

        Pitäiskö sun vaihtaa nikkis Välittäjä_YKV:ksi nyt?


    • halpisyksiö

      Siksi kannattaa harkita ostamista suoraan myyjältä. Monet parhaat tarjoukset löytyvät jopa Tori.fi:stä. Siellä ei tarvitse maksella välittäjille tuhansia, ja sen voi ottaa pois hinnasta. Löysin yksiön pikkukaupungista alle 20 000! Myyjä oli hankalassa tilanteessa; vanhempi uusiopari, molemmilla entinen asunto myytävänä ja uudestakin velkaa. Sain tingityksi vielä hiukan hinnasta, ja myyjä maksoi yhtiövastikkeetkin vuoden loppuun.

      Myyjä on joka tapauksessa vastuussa, joten miksi maksella turhasta 'välittämisestä' tuhansia? Parempi köyhälle myyjälle ja köyhälle ostajalle, kun toimitaan kahden kesken. Muutaman hyvät pankit (meidän myyjän tapauksessa OP) auttavat paperien laatimisessa, jos kysyy hyvissä ajoin.

      • Ehkä siksi kun ei oikeasti osata tehdä sitä kahdenkesken, kuten aloittajan kysymys paljasti. Ei tunneta lakia, ei tiedetä mitä asiakirjoja tarvitaan, ei tiedetä mitä pitää selvittää jne. Lisäksi kiinteistöjen myyjillä on mitä ihmeellisimpiä käsityksiä kiinteistönsä ominaisuuksista, joita sitten kerrotaan ostajalle faktoina. Seuraavaksi ollaankin jo oikeudessa, parhaimillaan muutaman vuoden ajan. On muuten meidän välittäjien perimät palkkiot pisara meressä oikeudenkäyntikuluihin nähden.

        P.S. Noiden pankkijuristien kauppakirjoihin on turha rahojansa tuhlata. Vuonna 2009 eräs ystävä joka oli auttanut mina paljon silloin olleessa rakennusprojektissä möi kiinteistönsä sukulaiselleen ja osti suoraan yksityiseltä. Myynnin suhteen ei ollut ongelmaa, tietenkin tein kauppakirjan kaveripalveluksena. Ostettavan kiinteistön myyjä oli taas puolestaan tilannut kauppakirjan paikalliselta OP pankilta. Kauppakirjavedoksen saatuaan kaveri soitti ja pyysi minua lukemaan sen, hän kun ei itse "ymmärtänyt siitä mitään" ja koska se näytti hänestä "ihmeelliseltä". Luin sen kolme kertaa ajatuksella läpi, enkä ymmärtänyt minäkään siitä mitään. No, naputtelin sitten ilmaiseksi pätevän kauppakirjan, OP nettosi melkein tonnin tekeleestä josta ei ollut kenelekään iloa. Eli jos myytte itse, niin hankkikaa se kauppakirja vain asunto- ja kiinteistöjuridiikkaan keskittyneeltä lakimieheltä, tai kiinteistönvälitysliikkeeltä, älkää pankilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe