Miten mummous järjestyy

Kiitosta varmaan sat

kun miehen poika sai tyttären, ja nyt sillä on kolme mummoa, siis minäkin mumopuoli luen itseni lapsen mummoksi. Lapsen vaarin puoliso, ja lapsen isän äitipuoli.
Olenko minä se läheisempi mummo kuin miehen ex vaimo? Tarviiko hänen edes tulla lapsen juhliin ym kun minä olen se uusi mummo?
Enkö minä edusta nyt häntä?

Minua ei ole edes ristiäisiin kutsuttu, mutta mies sanoi ettei hänkään mene ellen minä pääse, joten päätimme että minä menen, siitä syntyy riitaa, mutta ei ole meidän aiheuttamaa, me toimimme sääntökirjan mukaan, jolloin mummopuoli/äitipuoli on oikeutettu olemaan se kutsuvieraista tärkeimpiä.

Jotenkin rassaa ja ressaa, kun ei ole selviä säveliä, kuka menee ja kuka ei. Jos minä päätän, niin ex vaimo ei tule vaan minä voin aivan hyvin edustaa sitä toista mummoa. Olen kuitenkin varmasti tärkeämpi lapselle, sillä aioin hoitaa vauvaa ja opettaa vauvanhoitoa ja neuvoa kasvatuksessa ja paljon. Teen ristiäiskakun ja ostan vaavalle mekon ja teen kutsukortit. Vähän mie pomotan, mutta he tarvitsevat sitä, kun eivät osaa vielä toimia oikein...tai ollenkaan, kun on eka vauva.

24

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölmö akka

      Meeppä provo vaikka järveen ja älä tuu takasin.

    • huoh.

      Huono provo. Taas.

      • nauruajne

        Niin, ei muuta tekemistä kuin keksiä juttuja. Todella,todella katkera ämmy.Sitä ....tuttaa alinomaa, niin lapsellisuuttaan kirjoittaa tänne kaikkea joutavaa. Akka käyttäytyy lapsellisemmin kuin viisivuotiaat, tai on sillä tasolla jo. Kai on juonut aivonsa pellolle ja aivosolut tuhoutuneet melkein kokonaan.


    • Samuli Mummo

      On se kumma että täällä noita häiriköitä illastaa koko ajan. Kun joku kirjoittaa kivan aloituksen, niin heti aletaan haukkumaan.

      Mikä tuossa nyt taas oli vikana?

      • .........

        niin lässy, mietippä sitä.


      • voi mummeli sentään

        Niin ei varmaan mitään vikana,sinun mielestäsi, itsehän mummo sen kirjootit.


    • mukaan vaan

      Kyllä minun m ielestä uutta mummoa ei saa sivuuttaa. Jos katkera exä ei sitä hyväksy, niin se on sen asia. Lapselle olet yksi tärkeimmistä aikuisista. Mene mukaan vaan, kukaan ei voi kieltää sinua olemasta mummo, koska olet kuitenkin aito ihminen ja välität. Se on lapsellekin rikkaus ja vanhemmille suuren suuri tuki ja turva. Autat ja opastat. Harvassa on ihmisiä jotka jaksavat jakaa ongelmat kenenkään kanssa.
      Kun heti huomaa ongelmat ja omituisuudet on helpompi sitten ratkastakin ne.

      • Älä tuhoa lasta

        Taidat vain mennä itsesi vuoksi ja kehuskella. toivon että astut nyt ja heti takavasemmalle ja annat oikeiden biologisten mummojen olla mummoina lapselle.

        On hirvittävää ajatella, että veisit heiltä tuon rakkaan osan, joka oikeutetusti kuuluu heille. Voit toki ostaa jonkin pienen lahjan pienelle, mutta se ei saa olla yli oikeiden läheisten henkilöiden.

        Asetu ruotuusi ja jätä vouhottamatta, tuskin edes odottavat sinun neuvojasi sen enempää kuin kenenkään muun
        Osaavat varmasti kysyä jos neuvoja tarvitsevat.


      • hullu sää oot

        Toivottavasti et ole kenenkään mummi.


    • sivusta seur.

      Kyllä minä olen ja haluan myös olla mummo vain omille lasten lapsilleni ,minusta on väärin muuta vaatiakaan,kunhan jokainen pitäis edes omistaan huolen niin hyvä olis .Vaihtakaa vaan puolisoitanne ,mutta ei teillä ole oikeutta vaatia isovanhempia hyppäämään teidän pillin mukaan.

      • älyy hoes

        Ken sitä on vaatinutkaan. Eiköhän ne isovanhemmat osaa ajatella ihan itse.


    • Sekametelisoppaa

      Sekopäisten sakkia. Hoida vain oma sukusi äläkä puutu toisten asioihin. Joo rassaahan se kun on puolisoa vaihdettu kuin sukkaa ja jälkipolvi tekee ihan samalla lailla. Lapselliset henkisesti kehittymättömät ihmiset sitten sekoaa niihin "sukkiinsa" kokonaan. Viis mummoa, kymmenen äpärää, kolme exää, viisi uutta ja naapurikin mukana yksi tai kaksikin...:D

      • älykääpiö oot

        Jaahas yks sekopää narsisti hyppäs tänne. Entäs jos ne sun ikiomat kullanmurut epäonnistuu suhteessaan. Mitäs sitten sanot. Kyllä silloin vävy tai miniä saa huutia. Alkaako suttura huuto. Sutturat vei mun vävyn. Lapsenlapsia ei vävy näe eikä omaa sukuaan. Entäs jos niitä " äpäröitä" tulee sun sukuun. Voi, voi, sentään. Eihän mun poika vaan sen hullu akka ja toisin päin.


      • rakasta lasta
        älykääpiö oot kirjoitti:

        Jaahas yks sekopää narsisti hyppäs tänne. Entäs jos ne sun ikiomat kullanmurut epäonnistuu suhteessaan. Mitäs sitten sanot. Kyllä silloin vävy tai miniä saa huutia. Alkaako suttura huuto. Sutturat vei mun vävyn. Lapsenlapsia ei vävy näe eikä omaa sukuaan. Entäs jos niitä " äpäröitä" tulee sun sukuun. Voi, voi, sentään. Eihän mun poika vaan sen hullu akka ja toisin päin.

        On paljon lapsia joilla ei ole yhtäkään mummoa, ei ole väliä vaikka mummoja olisi enemmän kuin kaksi, mun mielestä on tärkeetä että rakastavia mummoja on mahdollisimman monta. Ole mummo lapselle jos voit. Empä pidä yhtään pahana vaikka äitejäkin olis monta. Kaikki jotka lapsesta välittää ovat hyviä ja tervetulleita. Ei heitä ole koskaan liikaa lapsen elämässä, ei sillä ole väliä onko samaa sukua. Rakkaus riittää.


      • turlas totaviel
        rakasta lasta kirjoitti:

        On paljon lapsia joilla ei ole yhtäkään mummoa, ei ole väliä vaikka mummoja olisi enemmän kuin kaksi, mun mielestä on tärkeetä että rakastavia mummoja on mahdollisimman monta. Ole mummo lapselle jos voit. Empä pidä yhtään pahana vaikka äitejäkin olis monta. Kaikki jotka lapsesta välittää ovat hyviä ja tervetulleita. Ei heitä ole koskaan liikaa lapsen elämässä, ei sillä ole väliä onko samaa sukua. Rakkaus riittää.

        Juup, olishan se kiva jos olis 10 äitii, 20 isää, 29 mummoo 64 vaarii, 239 siskoo 345 veljee... voi kettunen... mikä olis elellessä kun on rakasvata suureperhe vierellä.


      • viisaita ajatuksia
        turlas totaviel kirjoitti:

        Juup, olishan se kiva jos olis 10 äitii, 20 isää, 29 mummoo 64 vaarii, 239 siskoo 345 veljee... voi kettunen... mikä olis elellessä kun on rakasvata suureperhe vierellä.

        Sanos muuta.


      • hoida mieles

        hullu!


      • hulluutta
        turlas totaviel kirjoitti:

        Juup, olishan se kiva jos olis 10 äitii, 20 isää, 29 mummoo 64 vaarii, 239 siskoo 345 veljee... voi kettunen... mikä olis elellessä kun on rakasvata suureperhe vierellä.

        Hullu!


    • syksy tulee

      Mites se meni. Mun mummoni muni mun mammani ja mun mammani muni mun. Vai luuleks sä että mun mammani muni mun mummoni ja mummoni muni mun.

      Hittojako ketään pitäs liikuttaa kuka tekee ja mitä tekee. Jokainen tekee mielensä mukaan. Yhtä kyttäämistä toisten tekemisistä. Tiedetään toisten asioita mutta ei tiedetä mitään vaan ollaan tietävinään.

      Eletään ja annetaan toistenkin elää. Jokainen tyylillään.

      • uusioit hoitoon

        Mutta kun ne uudet suhteet ei anna toisten elää tyylillään, he puuttuvat ja yrittävät kiusataj a hankaloittaa miehen ex perheen elämään haukkuvat ja kostavat omat ongelmat.
        Sitä on täällä puhuttu, että jos jokainen pitisi omista asioista huolen, niin elämä olisi ihanaa, mutta uudet suhteet kiusaa ja hankaloittaa ja repii ja raataa miehen elämän palasiksi. Siinä menee muutkin kuin se mies.


      • ysilä
        uusioit hoitoon kirjoitti:

        Mutta kun ne uudet suhteet ei anna toisten elää tyylillään, he puuttuvat ja yrittävät kiusataj a hankaloittaa miehen ex perheen elämään haukkuvat ja kostavat omat ongelmat.
        Sitä on täällä puhuttu, että jos jokainen pitisi omista asioista huolen, niin elämä olisi ihanaa, mutta uudet suhteet kiusaa ja hankaloittaa ja repii ja raataa miehen elämän palasiksi. Siinä menee muutkin kuin se mies.

        Mee vaan itse hoitoon sitä on sulle ehdotettu. Kai lienekin jo mutta ei ole tehonnut.


      • exät hoitoon
        ysilä kirjoitti:

        Mee vaan itse hoitoon sitä on sulle ehdotettu. Kai lienekin jo mutta ei ole tehonnut.

        Exät haluaa ja yrittää pilata perheelämän ja onnen, vaikkeivat siinä juuri koskaan onnistu, pilaavat vain jälkikasvun elämän. Uusi perhe nauttii elämästään ja onnestaan, exät luulevat vielä pääsevänsä sorkkimaan, luulevat että ukko tulee vielä takaisin. Katkeroituvat, kun eivät saa enäö seksiä. Nyt sitä antaisivat, vaikka entisessä elämässä pihtasivat.


      • itseitselleviholline
        exät hoitoon kirjoitti:

        Exät haluaa ja yrittää pilata perheelämän ja onnen, vaikkeivat siinä juuri koskaan onnistu, pilaavat vain jälkikasvun elämän. Uusi perhe nauttii elämästään ja onnestaan, exät luulevat vielä pääsevänsä sorkkimaan, luulevat että ukko tulee vielä takaisin. Katkeroituvat, kun eivät saa enäö seksiä. Nyt sitä antaisivat, vaikka entisessä elämässä pihtasivat.

        Itsestätkö puhut. Jep sallittakoon.


      • mene hoidattaa pääs
        uusioit hoitoon kirjoitti:

        Mutta kun ne uudet suhteet ei anna toisten elää tyylillään, he puuttuvat ja yrittävät kiusataj a hankaloittaa miehen ex perheen elämään haukkuvat ja kostavat omat ongelmat.
        Sitä on täällä puhuttu, että jos jokainen pitisi omista asioista huolen, niin elämä olisi ihanaa, mutta uudet suhteet kiusaa ja hankaloittaa ja repii ja raataa miehen elämän palasiksi. Siinä menee muutkin kuin se mies.

        Sekopää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe