syksyn ja talven harrastuksista

yksi alkoi eilen illalla
oli taas kiva laulaa luikauttaa viihdekuorossa
ollaan me vaan niin hyviä kun ollaan jo
yli viistoista vuotta laulettu porukassa
aina muutama poistuu ja muutama uus tulee
mutta aika pitkälti porukka pysyny samana

uudet meille sovitetut biisit oli
tommi metsäkedon kuu ja
lauri ylösen rakkauslaulu
kaunista jatkoa aivan upeelle kesälle

keväälle on suunnitteilla konsertin tilalle
laulua ja näytelmää
meidän seudun näytelmäkirjailija
oli taas lupautunut kirjoittamaan meille
lauluihin sopivia monologeja
tällä kertaa semmoisesta asiasta
kuinka naiset ja miehet ymmärtävät
täysin saman asian ihan eri tavalla

aurinkoakin piisaa onneksi vielä
jos ens viikolla sataa ensilumen
niin en taaskaan lähde hiihtämään.

88

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • €--

      Eipä mullakaan ihmeitä samat palstalaiset pähkäilemässä jouteissaan uistelemassa paraikaa aamutuimaan keli mukavanlainen ja termoksesta kahvia hörpätessä.

      • vekoilla...

        Syökö kala uistinta?

        Meillä ei tullut muuta kuin verkot likaisiksi.


      • kävin muuten minäkin ongella
        mato sellaisella
        viime sunnuntaina

        kaveri sai virvelillä kolme haukee
        ja mää mato ongella
        neljä särkee ja kaks ahventa
        elikkä voin siinä kisassa
        lukumäärällä :)


      • €--
        vekoilla... kirjoitti:

        Syökö kala uistinta?

        Meillä ei tullut muuta kuin verkot likaisiksi.

        Justiin tuli hauki ei iso


      • €--
        tiinainen kirjoitti:

        kävin muuten minäkin ongella
        mato sellaisella
        viime sunnuntaina

        kaveri sai virvelillä kolme haukee
        ja mää mato ongella
        neljä särkee ja kaks ahventa
        elikkä voin siinä kisassa
        lukumäärällä :)

        Kolme on haukea ja ahvenia tähän mennessä mutta päivää on vielä


    • Vesijumpppaa kunhan ulkoa malttaa sisäharrastuksiin siirtyä, kuntosaliakin pitäisi alkaa kokeilla ja kävelysauvat käytössä läpi talven. Haaveissa olut jo parin vuoden ajan uudet sukset, muta eihän tuota viime talvena ollut luntakaan.

      • Ainii ja tänään alkaa tv:ssä Vain elämää, jihuu, on sitä ootettukin.


      • kohvia eiku koffia
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ainii ja tänään alkaa tv:ssä Vain elämää, jihuu, on sitä ootettukin.

        Taisi tulla sulle freudilainen lipsaus kun kirjoitit haaveissa olut...
        Joo, janoa pukkaa onhan se perjantai ;)


      • kohvia eiku koffia kirjoitti:

        Taisi tulla sulle freudilainen lipsaus kun kirjoitit haaveissa olut...
        Joo, janoa pukkaa onhan se perjantai ;)

        Nii ja muta :))

        Mutta eipä saunaolut kuulosta yhtään hassummalta, tosin mulla se ei mitenkään ole sidottu perjantaihin viikko-ohjelmat ovat sen verran säännöllisen epäsäännöllisiä.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Ainii ja tänään alkaa tv:ssä Vain elämää, jihuu, on sitä ootettukin.

        hyvä kun muistutit siitä vain elämää ohjelmasta
        jos nyt tällä kertaa kattoisin
        kun on niin kovasti kehuttu juttu
        en oo vielä kertaakaan sitä
        aktiivisesti seurannu
        jos en sit mee kirkkokuoroon lauleleen
        sekin alkais tänään
        mutta kai se vain elämää tulee uusintana
        jonain päivänä jos en tänä iltana kerkee kattoon.


      • tiinainen kirjoitti:

        hyvä kun muistutit siitä vain elämää ohjelmasta
        jos nyt tällä kertaa kattoisin
        kun on niin kovasti kehuttu juttu
        en oo vielä kertaakaan sitä
        aktiivisesti seurannu
        jos en sit mee kirkkokuoroon lauleleen
        sekin alkais tänään
        mutta kai se vain elämää tulee uusintana
        jonain päivänä jos en tänä iltana kerkee kattoon.

        Oi minä katon aina kun vain mahdollista ja jos en satu telkun ääreääs olemaan laitan tallennukseen tai katon uusinnat.


    • Huomenta Tiina@

      Olen lähdössä työkeikalle, pitää tienata viime metreillä hiukka humputtelurahaa.
      Kiitos siitä kesäisestä karaokeillastamme, jossa pääsin itsekin laulamaan. Laulaminen kuorossa olisi mahtava harrastus, mutta kaipailen puuhastelua entisöinti- ja maalauspiirissä. Ne jäävät taas, sillä olen syksyn ja tulevan kevään pois maisemista.

      Tosin neulon matkallani pukinkonttiin sukkia ja hain kolme Arto Paasilinnan kirjaa sadeiltojen lukemiseksi.

      Koska kodissamme on nyt wifi voin blogin ohella harrastaa myös sisäkumisurffailua. ; )

    • Mulla on nyt yhden huushollin purkaminen ja pakkaaminen pois vietäväksi (pojan huusholliin, meille kotiin, varastoitavaksi, kierrätykseen jne.) syksyn ohjelmassa. Lutunen on mennyt takasin vanhaan duuniinsa seitsemän viikon työrupeamalle kun ne itki ja kinusi siä eikä pärjää ilman. Voi olla että asutaan väliaikaisesti siellä että saa rullaamaan työt paremmin talon kaa. Ja ehkä innostamaan poikaa muuttamaan asuntoon joka hänellä on jo.
      Sitten etsimään hyvä meklari, valokuvauttamaan ja talo myyntiin. Joko pojan kanssa tai ilman ;)

    • Pirre*

      Ei ole oikein mitään suunnitelmia, mutta uimassa ja vesijuoksussa ainakin aion käydä koko talven, tai uimahallin aukiolon ajan. Vesijumppakin alkoi, tosin en päässyt ensimmäiseen kertaan, mutta ensi viikolla sitten.

      Sinä et pidä hiihdosta, mutta minä taas toivon hartaasti hiihtokelejä, viime talvi oli surkeimmasta surkein, ei yhtään kilometriä laduilla :( .

      Olen selannut Kansalaisopiston ohjelmaa, josko olisi tiistaisin jotain päivällä kun tuo mies on siellä kerhossaan. Kirjastoon aion tässä suunnistaa heti kun maatyöt on tehty, ja asetumme kokoaikaisesti tänne kerrostalo "komeroon".

      Kuulostaa toai kivalta tuo viihdekuoro harrastuksesi.

      • se vesijuoksu houkuttais mutta...
        aina se sama vanha virsi matka on niin pitkä
        ja ei millään oo varaa ajella joka päivä
        viittäkyt kilsaa harrastuksiin
        pitää pistää tärkeysjärjestykseen
        ja laulu se on minun lahjani...


    • Hieman horjuen liityn kuoroon.
      Näyttö pitäisi puhdistaa taas Noesta.
      Näppäimistö Tervasta.
      Sitten voisivat riimini taas kirkaammin helkkyä.
      Nousten taivaallisesti jumalten joukkoon.
      Eläimellistä Kissaa ei tule, eikä elämää eletä telkkarissa.
      Netissäkin elämälle annetaan vain pari pikkusormea.
      Niilläkin tuppaa aina pääsemään pirhu irti.
      Naisten hiihtoa tulen katselemaan.
      Kotona, en pakkasessa.
      Jää-kiakko saa puolestani mennä Siperiaan.
      Joulunpana alan rallattelemaan vanhoja Joulu-lauluja.
      Niitä, joissa vielä on oikea tunnelma ja joita ei ole kakara-kilpailuissa
      modernisoitu.
      Jatkan "blogiani" Uuden-Vuoden-lupauksilla, kun niiden aika koittaa.
      Ne tulevat olemaan, ties kuinka vanhoja kopioita.

      H.

    • Mulla on päivittämistä arjen juttuihin. Alemman polven taaperolla on iso allergiasumppu ja täytyy löytää uudenlaiset koosteet mummilanherkkuihin.
      Tiedossa on toisen taapperon synttärit, joten niihin nyt ensiksi ajattelin leipoa. Pitää olla gluteenitotonta, potutonta, munatonta, omputonta, maidotonta, monia-lisääainnetonta-lajiin kuuluvaa, jne.. Muutaman otollisen ohjeen löysin netistä ja kirjoitin paperin palasille. Jos onnistuvat käytännössä, laitan kontaktimuovia päälle, kun ei ole vielä laminointilaitetta.

      Eilen tein aitovanilja-pikkuleipiä riisijahoista ja paisoinkin. Tein kolme erilaista muffinsitaikinaa jääkaappiin odottamaan ja kohta menen annostelemaan muffinssivuokiin ja paistelen pitkin päivää. Eniten jännittää tattaripohjaisten muffinsien maku, tattarijauho vaikutti tuoksuiltaan miedosti rukiiselta, eli aika vahvan tuoksuista ja tummaa. Aleksanteri tortun teen gluteeniitomasta jauhoseoksesta, siitäkin on jo taikina odottamassa paistoa.

      Riisijauhoihin on myös tullut karkeampi versio, jolla voi korvata mannaryynin, joten vispipuuro on taas mahdollista,

      Itse aion siirtyä pikkuhiljaa raakaravinnon kautta pääasiallisesti kasvisravinnon syöjäksi ja jätän kaikki viljat pois. Korvaan viljat kvinoalla. Tässä kun etsin ohjetta ja tietoa ja sovitan ne itseeni, riittää urakkaa talven ja syksyn pimeille.

      Toinen urakka on opetella taas lukemaan ja sitä kautta myös ehkä kirjoittamaankin. Syyskuun urakaksi otin Raamatun lukemisen läpi kannesta kanteen. Edellisestä kerrasta onkin jo yli 40-vuotta. Hommasin Saarnivaaran ryydittämän käännöksen, eli selkeää selitystä alapalkkiin sanoista. Aloitin lukemalla profeetat läpi ja sitten alusta korkeaveisun loppuun. Huomenna aloitan uuden testamentin. Luen kait ensin Matteuksen. Sitten Hebrealaiskirjeen, kun on VT-mentin kertausta (jollen väärin muista) ja sitten luen ilmestyskirjat. Siirryn Markukseen ja luen Paavialin kirjeet, sitten Luukas ja muitten kirjeet ja lopuksi Luen Johanneksen Evankeliumin ja sitten on homma pulkassa. Tämän kun saan loppuun alan lueskella nykyajan filosofeja ja tutustun mindfullness juttuihin. Tätä seuraa sitten perehtyminen nykyteknologiaan teoriassa ... toivottavasti ei kuitenkaan piän.

      • voi kun pystyiskin jättään noi viljat pois
        vois vatsa paljon paremmin
        mutta kun leipä on niin hyvää
        oikeestaan oon siirtyny kokonaan
        täysrukiiseen näkkäriin
        muuta en enää syö eikä muu maistukkaan
        mutta kokonaan pois huh huh...
        popsin tossa pari porkkanaa... raakaravintoo

        tohon loppuun en ota kantaa
        kun en oo koskaan sitä kirjjaa lukenu
        ns kannesta kanteen
        rippikoulussa ja muuten koulussa uskontotunnilla
        mutta en muista mittään mä en muista mittään...


      • €--
        tiinainen kirjoitti:

        voi kun pystyiskin jättään noi viljat pois
        vois vatsa paljon paremmin
        mutta kun leipä on niin hyvää
        oikeestaan oon siirtyny kokonaan
        täysrukiiseen näkkäriin
        muuta en enää syö eikä muu maistukkaan
        mutta kokonaan pois huh huh...
        popsin tossa pari porkkanaa... raakaravintoo

        tohon loppuun en ota kantaa
        kun en oo koskaan sitä kirjjaa lukenu
        ns kannesta kanteen
        rippikoulussa ja muuten koulussa uskontotunnilla
        mutta en muista mittään mä en muista mittään...

        Oletko kokeillut kluteenitonta ruokavaliota, aloitin keväällä mut jäi kesken olisi tarkoitus jatkaa,


      • €-- kirjoitti:

        Oletko kokeillut kluteenitonta ruokavaliota, aloitin keväällä mut jäi kesken olisi tarkoitus jatkaa,

        Eppäiletkö et sullois ihokeliakia?


      • €ero
        mrshedgehog kirjoitti:

        Eppäiletkö et sullois ihokeliakia?

        Psoriaksen takia, oon hakenu tietoa tiedän erään ihmisen joka on saanut apua ruokavaliosta psoriaksessa.
        Ei kluteeniton ruoka ole puppua voi olla ettei sen vaikutusta tunneta kylliksi.
        Kun siirryn täysin kaupunki oloihin ensikuussa nii meinaan kokeilla, mennee useita kuukausia ennenkuin tuloksia näkyy tai näkyykö olleskaan vaatii vähän itsekuria ei muuta.


      • €ero kirjoitti:

        Psoriaksen takia, oon hakenu tietoa tiedän erään ihmisen joka on saanut apua ruokavaliosta psoriaksessa.
        Ei kluteeniton ruoka ole puppua voi olla ettei sen vaikutusta tunneta kylliksi.
        Kun siirryn täysin kaupunki oloihin ensikuussa nii meinaan kokeilla, mennee useita kuukausia ennenkuin tuloksia näkyy tai näkyykö olleskaan vaatii vähän itsekuria ei muuta.

        Joo, mullakin on se käsitys että ihokeliakia saattaa oireilla iholla samalla tavoin kuin psoriasis.Siis ihottuma saattaa olla samannäköistä.

        Ei kai se gluteiiniton puppua ole, yksikin minun tuttava aloitti gluteiinittoman ruokavalion vaikka tutkimuksissa ei löytynytkään keliakiaa, kuitenkin jatkuvia vatsavaivoja oli ja turvottelua ja kun aloitti gluteiinittoman ruokavalion, vatsavaivat helpottivat.


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        Joo, mullakin on se käsitys että ihokeliakia saattaa oireilla iholla samalla tavoin kuin psoriasis.Siis ihottuma saattaa olla samannäköistä.

        Ei kai se gluteiiniton puppua ole, yksikin minun tuttava aloitti gluteiinittoman ruokavalion vaikka tutkimuksissa ei löytynytkään keliakiaa, kuitenkin jatkuvia vatsavaivoja oli ja turvottelua ja kun aloitti gluteiinittoman ruokavalion, vatsavaivat helpottivat.

        Niin viimekesän helteet autto melkein oireettomaksi mutta on jo alkanut oireilua, d-vitamiinia täytyy ruveta napsimaan rasvausta ym. No kun on tottunu tähän kyllä pärjää


      • €-- kirjoitti:

        Niin viimekesän helteet autto melkein oireettomaksi mutta on jo alkanut oireilua, d-vitamiinia täytyy ruveta napsimaan rasvausta ym. No kun on tottunu tähän kyllä pärjää

        Nii, aurinko on hyvästä. Kuiteskin ns hyvänlaauinen vaiva vaikka varmaan joskus pahenemisvaiheissa kiusallinenkin.

        Minä hain just pizzan, maha o niin täynnä kuin kinkerilampaalla. Hyhhyh, onneksi en ihan kaikkea syönyt kerralla. Huomenna saakin sitten pitää paastopäivän.


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        Nii, aurinko on hyvästä. Kuiteskin ns hyvänlaauinen vaiva vaikka varmaan joskus pahenemisvaiheissa kiusallinenkin.

        Minä hain just pizzan, maha o niin täynnä kuin kinkerilampaalla. Hyhhyh, onneksi en ihan kaikkea syönyt kerralla. Huomenna saakin sitten pitää paastopäivän.

        Syyvvä pittää, kalan syöminen alkaa tympimään, naapuritkin ovat kaikonneet heille sai tuputettua puol väkisin ylimääräiset kalat, täytyy vissiin ottaa uistimista koukut pois saavat pureskellan ihan huvin vuoksi,


      • mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        Syyvvä pittää, kalan syöminen alkaa tympimään, naapuritkin ovat kaikonneet heille sai tuputettua puol väkisin ylimääräiset kalat, täytyy vissiin ottaa uistimista koukut pois saavat pureskellan ihan huvin vuoksi,

        Nii, syyvvä oikein kahella veellä :). Kala on hyvää ja terveellistäkin. Minä aattelin huomenna paistaa ahventa, tosin en itseongittua.


      • mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Nii, syyvvä oikein kahella veellä :). Kala on hyvää ja terveellistäkin. Minä aattelin huomenna paistaa ahventa, tosin en itseongittua.

        mulle riitti maistaa sitä
        ystävän onkimaa haukee
        oli niin pirun ruotosta
        eikä oikeestaan minkään makustakaan
        vaikka laitettiin kaikenmaailman
        suolat ja sitruunat ja sitruunapippurit
        ja sipulit sisälle
        ei kumminkaan kyllä mun mielestä maistunu
        ei suolle ei maalle
        äiti vainaan sanontaa lainaten :)


      • mrshedgehog eirek
        tiinainen kirjoitti:

        mulle riitti maistaa sitä
        ystävän onkimaa haukee
        oli niin pirun ruotosta
        eikä oikeestaan minkään makustakaan
        vaikka laitettiin kaikenmaailman
        suolat ja sitruunat ja sitruunapippurit
        ja sipulit sisälle
        ei kumminkaan kyllä mun mielestä maistunu
        ei suolle ei maalle
        äiti vainaan sanontaa lainaten :)

        Varmaan nuo kalamiehet osaa laittaa siitä maukasta, rudotontahan siitei saa millään. Mutta aika ihmiset osaa perkata ruodot lautasen reunalle :).


      • mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Varmaan nuo kalamiehet osaa laittaa siitä maukasta, rudotontahan siitei saa millään. Mutta aika ihmiset osaa perkata ruodot lautasen reunalle :).

        mää en osaa perata enkä haluakkaan
        mun mielestä pitäs olla helppoo syötävää
        ja ehkä siitä olis tullu maukkaampaa
        jos joku olis sen fileroinu tai siis ne
        mutta kun ei kukaan mukamas osannu
        lue ei viittiny.


      • tiinainen kirjoitti:

        mää en osaa perata enkä haluakkaan
        mun mielestä pitäs olla helppoo syötävää
        ja ehkä siitä olis tullu maukkaampaa
        jos joku olis sen fileroinu tai siis ne
        mutta kun ei kukaan mukamas osannu
        lue ei viittiny.

        Helppo syötävä on pillillä tai nokkamukista :). Jos on hyvää kalaa kyllä minä sen vaivan näkisin et ruodot erottelisin.


      • ,,,,,,
        tiinainen kirjoitti:

        mulle riitti maistaa sitä
        ystävän onkimaa haukee
        oli niin pirun ruotosta
        eikä oikeestaan minkään makustakaan
        vaikka laitettiin kaikenmaailman
        suolat ja sitruunat ja sitruunapippurit
        ja sipulit sisälle
        ei kumminkaan kyllä mun mielestä maistunu
        ei suolle ei maalle
        äiti vainaan sanontaa lainaten :)

        Hauestakin saa melkein ruodotonta jos osaa fileroida.
        Uunihaukeen kun laittaa suolaa, tilliä, hieman timjamia ja voita, niin hyvää tulee. Paistoliemestä saa vähän kastiketta uusien perunoiden kanssa.

        Voihan haukifileet jauhaakin ja tehdä kalapullia-tai pihvejä.

        Mitä isompi hauki, sen helpompi ruotia, koska ne kaksihaaraiset ruodotkin ovat isompia/vahvempia.

        Hauki on ongittava kirkkaista vesistä ja syötävä tuoreena.

        Ostin tässä hiljattain kaupan tiskiltä muikkuja. En ole eläissäni ennen syönyt niin mauttomia. Ei ollut paljon kalan makua.


      • ,,,,,, kirjoitti:

        Hauestakin saa melkein ruodotonta jos osaa fileroida.
        Uunihaukeen kun laittaa suolaa, tilliä, hieman timjamia ja voita, niin hyvää tulee. Paistoliemestä saa vähän kastiketta uusien perunoiden kanssa.

        Voihan haukifileet jauhaakin ja tehdä kalapullia-tai pihvejä.

        Mitä isompi hauki, sen helpompi ruotia, koska ne kaksihaaraiset ruodotkin ovat isompia/vahvempia.

        Hauki on ongittava kirkkaista vesistä ja syötävä tuoreena.

        Ostin tässä hiljattain kaupan tiskiltä muikkuja. En ole eläissäni ennen syönyt niin mauttomia. Ei ollut paljon kalan makua.

        Haukeakaan ei tämän lähteen mukaan saa syödä liikaa, sisältää elohopeaa:

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tietoa elintarvikkeista/elintarvikevaarat/elintarvikkeiden kayton rajoitukset/kalan syontisuositukset/


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Haukeakaan ei tämän lähteen mukaan saa syödä liikaa, sisältää elohopeaa:

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tietoa elintarvikkeista/elintarvikevaarat/elintarvikkeiden kayton rajoitukset/kalan syontisuositukset/

        Siis tähän kohtaan lähinnä viittasin:

        " Sisävesien petokaloista, etenkin hauesta, mutta myös meressä elävästä hauesta, voi saada tavanomaista suurempia määriä metyylielohopeaa. Mitä iäkkäämpi kala, sitä enemmän se on ehtinyt kerätä vierasaineita."


    • en oo pitkään aikaan seurannu tätä palstaa
      oikeen niinkun tiiviisti
      mutta eilen joku kirjoitti poistoista
      niin näköjään täällä on taas poistobuumi menossa
      tostakin oli poistettu korppiksen kirjoitukseen vastaukset
      vaikka ei niissä mun mielestä mitään kummallista ollu
      no mutta tiedä sit häntä mikä oli syynä ja ketä loukkas
      jos se oli vaikka se nimi irja joka oli liikaa
      vaikkei irja edes täällä kirjoittelekkaan

      no mitäs siitä
      jos joku haluaa poistattaa
      niin kaikin mokomin ei se mua haittaa.

      • Ehditkö Tiina nähdä mun aloituksen palstan aiheista ennen kuin se lensi ulos kuin leppäkeihäs?
        Noin tunti sitten....olikohan palstan nopein ulosheitto en tiedä, mutta olin syvästi impattu (teki siis suuren vaikutuksen) luotsimme nopeudesta ;)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ehditkö Tiina nähdä mun aloituksen palstan aiheista ennen kuin se lensi ulos kuin leppäkeihäs?
        Noin tunti sitten....olikohan palstan nopein ulosheitto en tiedä, mutta olin syvästi impattu (teki siis suuren vaikutuksen) luotsimme nopeudesta ;)

        en kerenny huomata
        oon sen verran hidas liikkeissäni
        mutta jollain täällä taas mättää...


      • tiinainen kirjoitti:

        en kerenny huomata
        oon sen verran hidas liikkeissäni
        mutta jollain täällä taas mättää...

        Poistot ovat oikeutettuja silloin kuin ne eivät käsittele asiaa vaan suuntautuvat henkilöä joka kirjoittaa mielipiteensä keskusteluun.

        Pitäsihän sinun tietää. Iloisena palasin koneen ääreen kun huomasin luudan lakaiseen.


      • Kuinka kehtaat
        korppis kirjoitti:

        Poistot ovat oikeutettuja silloin kuin ne eivät käsittele asiaa vaan suuntautuvat henkilöä joka kirjoittaa mielipiteensä keskusteluun.

        Pitäsihän sinun tietää. Iloisena palasin koneen ääreen kun huomasin luudan lakaiseen.

        Kuinka sinä kehtaat halveksia ihmisiä, joita et tunne. Sitä ihmetellään. Olet todellakin sellainen, mikä maineen olet saanut, se maine on huono.


      • Kuinka kehtaat
        Kuinka kehtaat kirjoitti:

        Kuinka sinä kehtaat halveksia ihmisiä, joita et tunne. Sitä ihmetellään. Olet todellakin sellainen, mikä maineen olet saanut, se maine on huono.

        Kuinka kehtaat viesti osoitettu nimimerkille korppis.


      • korppis kirjoitti:

        Poistot ovat oikeutettuja silloin kuin ne eivät käsittele asiaa vaan suuntautuvat henkilöä joka kirjoittaa mielipiteensä keskusteluun.

        Pitäsihän sinun tietää. Iloisena palasin koneen ääreen kun huomasin luudan lakaiseen.

        jepulis jee
        tietää hän säännöt
        mutta joskus sitä vaan annetaan lipsua
        nyt ei näköjään vähääkään ;)


      • tiinainen kirjoitti:

        jepulis jee
        tietää hän säännöt
        mutta joskus sitä vaan annetaan lipsua
        nyt ei näköjään vähääkään ;)

        Mielestäni ihan oikein. Ei tippaakaan lipsuntaa.


      • korppis kirjoitti:

        Mielestäni ihan oikein. Ei tippaakaan lipsuntaa.

        Kyllä minä olisin halunnut että aloitukseni olisi pysynyt. Ei se ollut ketään loukkaavaa, vain yleistä keskustelua palstan sisällöstä. Tiedän kyllä että palstasta ei saa puhua PALSTALLA vaan että jos haluaa puhua palstan tilasta ja sisällöstä jne. on mentävä puhumaan sellaiselle palstalle minne tämän palstan kirjoittajat ei ikinä edes vilkaise.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä minä olisin halunnut että aloitukseni olisi pysynyt. Ei se ollut ketään loukkaavaa, vain yleistä keskustelua palstan sisällöstä. Tiedän kyllä että palstasta ei saa puhua PALSTALLA vaan että jos haluaa puhua palstan tilasta ja sisällöstä jne. on mentävä puhumaan sellaiselle palstalle minne tämän palstan kirjoittajat ei ikinä edes vilkaise.

        En nähnyt aloitustasi, joten en ota siihen kantaa.

        Olen pannut merkille, että kaikki palstan tilaa käsittelevät viestiketjut on poistettu, ei vain sinun.

        Kirjoitin omista kokemuksistani. Jos esim. kirjoitan villasukan kantapäänkavennuksesta, saan kommentin "Olen ilkeä, halveksit ja aliarvioit muita, täällä on muitakin jotka osaavat kantapäänkavennuksen".

        On myös maa, jonka nimeä en saa mainita näin minun on annettu ymmärtää.

        Tälläiset viesti sopivat poistoon kuten nytkin tuo välihuuto tuossa nimimerkilta,
        kuinka kehtaat.

        Maineeni on mennyt, mutta kunnia kasvakoon ; )


      • korppis kirjoitti:

        En nähnyt aloitustasi, joten en ota siihen kantaa.

        Olen pannut merkille, että kaikki palstan tilaa käsittelevät viestiketjut on poistettu, ei vain sinun.

        Kirjoitin omista kokemuksistani. Jos esim. kirjoitan villasukan kantapäänkavennuksesta, saan kommentin "Olen ilkeä, halveksit ja aliarvioit muita, täällä on muitakin jotka osaavat kantapäänkavennuksen".

        On myös maa, jonka nimeä en saa mainita näin minun on annettu ymmärtää.

        Tälläiset viesti sopivat poistoon kuten nytkin tuo välihuuto tuossa nimimerkilta,
        kuinka kehtaat.

        Maineeni on mennyt, mutta kunnia kasvakoon ; )

        ps. Paloma@ aloita uusi samasta aiheesta, mutta kierrellen ja kaarrellen, silleen kuten tuo aikaisempi pihlajapuusta humaltuneet tilhet.


      • korppis kirjoitti:

        ps. Paloma@ aloita uusi samasta aiheesta, mutta kierrellen ja kaarrellen, silleen kuten tuo aikaisempi pihlajapuusta humaltuneet tilhet.

        Toi lintuteema oli ihan oikeesti tarkoitettu mä olin huolissani pikkusiivekkäistä jotka tekivät itsemurhia mun keittiönikkunaa vasten.
        Mä olen huono kirjoittaan kierrellen ja kaarrellen kuin merikotka joka pesää tekee....tai kaukaa puuhun, kuten naapuriheimolaiset (kuulemma) tekee, mulla ei todisteita.
        Mutta minusta on kovaa vauhtia tullut lintuvihaajien numero kakkonen listalla. Mitä tahansa sanon niin sanon väärin, tarkoitan pahaa tai olen olevinani. No joo, kuuluisuuden kirous :)) /minua on täällä moitittu palsta julkikseksi ja huomionkipeäksi hienohelmaksi ja nää on vain niitä keveimpiä moitteita mitä minuun on kohdistettu. Kiitos luotsillemme että ne pahimmat taisivat kadota tänään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Toi lintuteema oli ihan oikeesti tarkoitettu mä olin huolissani pikkusiivekkäistä jotka tekivät itsemurhia mun keittiönikkunaa vasten.
        Mä olen huono kirjoittaan kierrellen ja kaarrellen kuin merikotka joka pesää tekee....tai kaukaa puuhun, kuten naapuriheimolaiset (kuulemma) tekee, mulla ei todisteita.
        Mutta minusta on kovaa vauhtia tullut lintuvihaajien numero kakkonen listalla. Mitä tahansa sanon niin sanon väärin, tarkoitan pahaa tai olen olevinani. No joo, kuuluisuuden kirous :)) /minua on täällä moitittu palsta julkikseksi ja huomionkipeäksi hienohelmaksi ja nää on vain niitä keveimpiä moitteita mitä minuun on kohdistettu. Kiitos luotsillemme että ne pahimmat taisivat kadota tänään.

        Myöhäisiltaa Paloma@

        Kun tekee neutraalin aloituksen ja antaa sen rönsyillä, sopivassa välissä upottaa sinne väliin sitä oikeeta asiaa jonka haluaa sanoa. Sellaisen asian joka menis poistoon jos sen otsikkoon heti lätkäisee.

        Tällaista kiertoilmaisua tarkoitin. Yhteensovittelua niin hyvässä kuin pahassakin.

        Niin ja onhan täällä onneksi paljon sellaisia, jotka eivät koskaan avaa tiettyjen nikkien aloituksia ja jos avaavat eivät jaksa kauan seurata aihetta esim. pihlajanmarjapiirakkataikinan oikeaoppista kohottamista.


      • Kaarlekustu
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä minä olisin halunnut että aloitukseni olisi pysynyt. Ei se ollut ketään loukkaavaa, vain yleistä keskustelua palstan sisällöstä. Tiedän kyllä että palstasta ei saa puhua PALSTALLA vaan että jos haluaa puhua palstan tilasta ja sisällöstä jne. on mentävä puhumaan sellaiselle palstalle minne tämän palstan kirjoittajat ei ikinä edes vilkaise.

        Ps. Täältä puskasta.

        Kannattaneeko jatkaa kinastelua korpisten kanssa?

        Meitä ruotsinsuomalaisia kyllästyttää moinen tappelus tyhjästä.

        :)


      • Kaarlekustu kirjoitti:

        Ps. Täältä puskasta.

        Kannattaneeko jatkaa kinastelua korpisten kanssa?

        Meitä ruotsinsuomalaisia kyllästyttää moinen tappelus tyhjästä.

        :)

        Ei täällä kinastella, äläkä sinäkään ala kinastelemaan.


      • Kaarlekustu kirjoitti:

        Ps. Täältä puskasta.

        Kannattaneeko jatkaa kinastelua korpisten kanssa?

        Meitä ruotsinsuomalaisia kyllästyttää moinen tappelus tyhjästä.

        :)

        paloma kenenkään kanssa kinastele
        sen verran fiksu tyyppi niinkun korppiskin
        ja me kaikki muutkin
        osataan käyttäytyä :)


      • Kaarlekustu
        tiinainen kirjoitti:

        paloma kenenkään kanssa kinastele
        sen verran fiksu tyyppi niinkun korppiskin
        ja me kaikki muutkin
        osataan käyttäytyä :)

        Hyvä sitten.

        Mä pysyn porukoissani täällä sveanmamman maalla.


      • Kaarlekustu kirjoitti:

        Hyvä sitten.

        Mä pysyn porukoissani täällä sveanmamman maalla.

        @kaarlekustu: ei meillä ole mitään riitaa korppiksen ja tiinan kaa. Meitä on monta sveamamman maalta täällä kyllä sinäkin joukkoon mahdut.
        mvh/P


    • Liikaa taas haalittu

      Syksy tosiaan tulee tai on jo. Kansalaisopistolla olen aloittanut ilmaisutaidon ja lausunnan piirin, myös laulutaitoani voin siellä käyttää.
      Koko talven harrastan taas uimista. Saattaa olla että hiihdän myös jos lunta tulee ja jos viitsin hiihtää, siinä sitä jo onkin, sitten on elokuvat, teatteri ja konsertit.
      Tänään hain lipun teatteriin. Voi, miten jokapaikkaan ehdin kun on vielä yhdistystoiminta. Onkohan liikaa taas haalittu tekemistä, niin tavallista. No, onhan
      tämä viikonloppu vapaa, paitsi kirkkoon sunnuntaina, synnit anteeksi, niitä kun riittää. Tuli luvattua ja on kyllä mieleinen meno.
      Terveyttä vaan kaikille ja elämäniloa.

    • henrjii

      Talvella ei nyt paljon murheita muistella, jos talvella on paljon lunta.
      Päinvastoin, muistoja vimmekesästä muistellaan, ja nähdään tulevasta unta

      • mennyt kesä on ollut aivan hulvattoman hauska
        jos vielä hulvattomammaks menee
        niin sit menee jo överiks
        niin että muistelemista riittää kyllä koko tulevaksi talveksi
        ja vielä on kesää jäljellä :)


      • tiinainen kirjoitti:

        mennyt kesä on ollut aivan hulvattoman hauska
        jos vielä hulvattomammaks menee
        niin sit menee jo överiks
        niin että muistelemista riittää kyllä koko tulevaksi talveksi
        ja vielä on kesää jäljellä :)

        Ensikesänä jatketaan. Tulen myllylle shoppailemaan ja paljuun karaokea laulamaan.


      • korppis kirjoitti:

        Ensikesänä jatketaan. Tulen myllylle shoppailemaan ja paljuun karaokea laulamaan.

        jep jep :)


      • tiinainen kirjoitti:

        mennyt kesä on ollut aivan hulvattoman hauska
        jos vielä hulvattomammaks menee
        niin sit menee jo överiks
        niin että muistelemista riittää kyllä koko tulevaksi talveksi
        ja vielä on kesää jäljellä :)

        "tiinainen"

        Hatsansaa on kaa, eiks vaa?
        Viitaten aikaisempaan kommentiinne fiksuudesta.
        Tässä sinulle ystävän resepti:
        Marinoi Hauki-fileitä jokunen tunti liemessä, jossa on Anjovis(Kilo-Haili) purkin
        sisältö, sekoitettuna Kermaan.
        Pienet purkit!
        Tarkoitus ei ole tehdä keittoa, vaan grillata.
        Tuo pilaa onnistuneesti Hauen oman maun.
        Haukihan on Kannibaali.
        Mutta sinä saat kaunis-äänisen huippu-kokin maineen.
        Kunhan et kerro reseptiä.
        Hauen fileointi on hyvä, syksyinen harrastus.
        Paljon helponpaa kuin miniatyyri-maalaus.
        Uusinta-harrastukseni on nyt vanhojen negojen digitointi.
        Aloitin tuon harrastuksen joskus 2009.
        Koneen vaihdon yhteydessä tuhosin aikaan-saannokseni vahingossa tyhmyyttäni.
        Monen kuukauden työn...

        YH.


    • Liikaa taas haalittu

      Kesä on ollut huikea, onkohan koskaan olleet
      aallonharjat niin korkealla ja niin lähellä pohjaa kun tänä kesänä on ollut.
      Elämä on näyttänyt kaikki käänteet.

      • mutta sillonhan kesä on menny nappiin.


      • Nappulaa
        tiinainen kirjoitti:

        mutta sillonhan kesä on menny nappiin.

        Helppohan se on sivusta kommentoida...

        Miten niin nappiin? Selitä meille jotka eivät tajua.


      • Nappulaa kirjoitti:

        Helppohan se on sivusta kommentoida...

        Miten niin nappiin? Selitä meille jotka eivät tajua.

        elämähän on sitä että välillä
        ollaan aallonharjalla ja sit taas
        möyrititään pohjamudissa ja ja ja
        elämä on käänteitä täynnä
        ja mun mielestä sillon on mennyt nappiin
        kun mennään laidasta laitaan
        hänän kirjoitti että kesä on ollut huikea
        eiks se selitys ollu tässä :)


    • Liikaa taas haalittu

      Toinen ihminen voi ajatella, joka on myös totta, että elämä on silloin hyvää kun
      on ollut voimakkaat vaihtelut, on antoisaa. Mutta rajansa kaikella, on saanut
      pidellä laidoista kiinni kun vuoristoradalla. Kestokyky on ollut siinä ja siinä.
      Kyllä kaikki vaiheet on olleet puhdistavaa, olen taas kasvanut ja seestynyt.
      Tuntuu kaikki niin kevyeltä, pitkästä aikaa.

      • Minkä verran mielestäsi ihminen itse voi vaikuttaa näihin "vaihteluihin"?


    • Liikaa taas haalittu

      mrshe

      Jos ne tulee ulkoapäin ei paljonkaan. Silloin on mentävä aallon mukana ja katsottava minne vie, poiskaan ei voi hypätä. Sitten on jälkiselvitys.
      Kun jutut on omissa käsissä voit itse päättää luovitko rantoja pitkin vai uskaltaudutko
      virtaan vai peräti koskeen. Voithan aina joskus punnita voimasi ja etenkin henkisen kanttisi. Eihän jatkuva löysäilykään ole elämää. Nyt en kyllä ihan heti koskista
      välittäisi.

      • Nii, voisi kuitenkin olla ihanteellista ennen kuin heittäydyt punnitsemaan voimiasi ja henkistä kanttiasi lisit jollain lailla selvitllä siitä miten pääset pois jos voimasi sitten eivät riitäkkään :). Minä raksatsn tyyniä vesiä, en välitä koskista enkä aallonharjoista, niiden aka on mennyt. Tai en niihn ainakaan vapaaehtoisesti heittäydy.


    • .mollis

      Suppilovahvero-parkour, vesijuoksu, jooga.
      Henkistä virkeyttä palstailusta ;)

      • Pitikö ihan roikkua :)pää alaspäin, jotta sait suppelovahverosn siepattua ?


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Pitikö ihan roikkua :)pää alaspäin, jotta sait suppelovahverosn siepattua ?

        Juu, pää alaspäin, en niitä muuten näe, huomenna vasta.
        Metässä on mukavaa, kukaan ei näe kun mättähälle mätkähtää :-)


    • ei voi taas olla todellista
      tämäkään viikonloppu
      rupeen jo pikkuhiljaa nauttimaan
      näistä lauantaista kun mies on itavuorossa
      ja menee sunnuntaina aamuun töihin

      heittäytykää sillon vielä kun on mahdollista
      tää on vaan yksi ja ainut elämä meillä kaikilla
      jokainen meistä tuntee ja tietää omat rajansa
      mutta joskus tekee ihan hyvää vähän lipsua :)

      • rajat ja rajat

        Aika hyvin lipsuukin, sillä tänään on jo sunnuntai.
        Ei mikään lauantai.


      • rajat ja rajat kirjoitti:

        Aika hyvin lipsuukin, sillä tänään on jo sunnuntai.
        Ei mikään lauantai.

        ai onks jo sunnuntai
        ehkä elin vielä sitä lauantai illan huumaa

        olis ehkä pitäny kirjoittaa että näistä viikonlopuista
        ehkä valitsin sanat vähän väärin
        mutta varmaan ymmärsit kumminkin yskän :)


      • henrjii

        Naapuri lähti kalaan, vaimo vähän ihmetteli, että millä se mahtaa onkia kun virvelit on kotona vajassa


      • henrjii kirjoitti:

        Naapuri lähti kalaan, vaimo vähän ihmetteli, että millä se mahtaa onkia kun virvelit on kotona vajassa

        olikohan se yks niistä kolmesta kalastajasta
        joihin me törmättiin paikallisessa :)


      • ent. siivoojaparka
        tiinainen kirjoitti:

        olikohan se yks niistä kolmesta kalastajasta
        joihin me törmättiin paikallisessa :)

        Onneksi miehesi ei sattunut samaan paikalliseen "töihin".

        Tuli tuosta lauantai-iltana töihin menosta mieleen erään sukulaiseni mies. Lähti myöskin töihin lauantai-illaksi ja vaimo sitten yksinään kotona katseli joutessaan telkkarista lauantai-illan tansseja. Kenetkös hän näkikään siellä tanssia hetkuttelemassa poski poskea vasten nuoren nätin naisen kanssa jos ei oman ukkonsa.


      • ???
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Onneksi miehesi ei sattunut samaan paikalliseen "töihin".

        Tuli tuosta lauantai-iltana töihin menosta mieleen erään sukulaiseni mies. Lähti myöskin töihin lauantai-illaksi ja vaimo sitten yksinään kotona katseli joutessaan telkkarista lauantai-illan tansseja. Kenetkös hän näkikään siellä tanssia hetkuttelemassa poski poskea vasten nuoren nätin naisen kanssa jos ei oman ukkonsa.

        Olisiko maailmassa noin Pölhö Kustaa, että menisi pyörähtelemään kameran eteen???


      • ent. siivoojaparka
        ??? kirjoitti:

        Olisiko maailmassa noin Pölhö Kustaa, että menisi pyörähtelemään kameran eteen???

        Olipa vaan. Ei varmaan kuvitellut, että vaimokaan istuu nätisti kotona telkkaria katsomassa. Ei ehtineet erota, kun mies kuoli yllättäen. Mainittakoon, että kyseesä ei olut murha.


      • ???
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Olipa vaan. Ei varmaan kuvitellut, että vaimokaan istuu nätisti kotona telkkaria katsomassa. Ei ehtineet erota, kun mies kuoli yllättäen. Mainittakoon, että kyseesä ei olut murha.

        Hyvä, että tarkensit! :)) Olipahan traagista.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Onneksi miehesi ei sattunut samaan paikalliseen "töihin".

        Tuli tuosta lauantai-iltana töihin menosta mieleen erään sukulaiseni mies. Lähti myöskin töihin lauantai-illaksi ja vaimo sitten yksinään kotona katseli joutessaan telkkarista lauantai-illan tansseja. Kenetkös hän näkikään siellä tanssia hetkuttelemassa poski poskea vasten nuoren nätin naisen kanssa jos ei oman ukkonsa.

        no onneks ei tullu
        oli ihan eri paikkakunnalla niissä töissään :)

        ja kyllä se toi taas henkilökohtaisen työvuorolistan
        eilen kotiin ja parin viikon päästä on viikonloppu vapaa
        mistähän lie toi niitä kopsaa ;)
        ja palkankin saa kaikilta tunneilta
        ja vieläpä
        lauantai ja sunnuntai lisät
        kukahan niitä maksaa :o

        pitäisköhän mun ruveta kumminkin
        epäileen jospa se vaikka jossain tanssia hytkyttäs
        mulle se kyllä aina sanoo ettei tanssa
        mutta jospa se onkin vaan teatteria...


      • tiijä niistä
        tiinainen kirjoitti:

        no onneks ei tullu
        oli ihan eri paikkakunnalla niissä töissään :)

        ja kyllä se toi taas henkilökohtaisen työvuorolistan
        eilen kotiin ja parin viikon päästä on viikonloppu vapaa
        mistähän lie toi niitä kopsaa ;)
        ja palkankin saa kaikilta tunneilta
        ja vieläpä
        lauantai ja sunnuntai lisät
        kukahan niitä maksaa :o

        pitäisköhän mun ruveta kumminkin
        epäileen jospa se vaikka jossain tanssia hytkyttäs
        mulle se kyllä aina sanoo ettei tanssa
        mutta jospa se onkin vaan teatteria...

        Jotain kuitenkin epäilet, koska tarkistat hänen palkkatositteensa.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Olipa vaan. Ei varmaan kuvitellut, että vaimokaan istuu nätisti kotona telkkaria katsomassa. Ei ehtineet erota, kun mies kuoli yllättäen. Mainittakoon, että kyseesä ei olut murha.

        me ollaan oltu tänä mun miehen kans
        yksikkä kakskytviis vuotta
        kuin paita ja peppu
        niin töissä kun vapaa aikana
        mutta nyt on kumminkin aika ottaa vähän tilaa
        muuten tukehtuu
        ja suorastaan pystyyn kuivettuu
        onko se sit hyväks kummallekkaan

        ja tossa kun kirjoitit eivät ehtineet erota
        niin onko yks tanssikeikka syy eroon jos on
        niin aika hepposella pohjalla mennään

        meillä ei oo aikomustakaan erota
        eikä mitään tarvettakaan
        mutta joskus tää tämmöisen hulivilin
        ja sosiaalisen erakon yhteiselo on kieltämättä
        jonkun verran hankalaa varsinkin tässä tapauksessa
        kun toinen on kotona päivät päästään
        ja toinen kuluttaa sen energiansa
        ja saa sen sosiaalisen kanssakäymisen työelämässä

        näillä kumminkin mennään
        ja täysillä eteenpäin elämässä
        tää vuosi on mun ja se on vasta alussa
        ensi syksynä oon valmis valloittamaan koko maailman
        jos näin kuvainnollisesti sanotaan :)


      • tiijä niistä kirjoitti:

        Jotain kuitenkin epäilet, koska tarkistat hänen palkkatositteensa.

        oliskohan toi ihan sen takia
        jospa se onkin :o

        ollaan kumminkin yritetty sovittaa yhden
        ystäväpariskunnan kanssa saunailtaa
        ja nyt löytyi noista uusista listoista
        kaksikin mahdollisuutta

        ja arvaa olisin tosi tyytyväinen jos joskus
        kuulisin hänen sanovan että menee
        jonkun kaverin kanssa kaljoille tai vaikka risteilylle
        tai ihan mihin vaan
        mutta kun ei niin ei
        oon joskus järjestelly näitäkin juttuja
        mutta luopunu hommasta
        koska tuntuu olevan niin vaikee asia
        miehen ymmärtää että ystäviäkin on hyvä olla olemassa
        ihan vaan niitä omiakin
        sitä näkee oman elämänsä parhauden
        aina kun välillä käy katsomassa ja kuuntelemassa
        toisen ihmisen elämää

        mää oon esimerkiksi oppinu täältä
        tosi paljon miten kannattaa elää ja miten olla elämättä
        oon oppinu oleen kiitollinen siitä kaikesta mitä mulla on
        ja oppinu oleen valittamatta siitä mitä ei ole

        oon aina ollut utelias
        ja sillä on puolensa :)


      • eka tilaus sit mulle
        tiinainen kirjoitti:

        oliskohan toi ihan sen takia
        jospa se onkin :o

        ollaan kumminkin yritetty sovittaa yhden
        ystäväpariskunnan kanssa saunailtaa
        ja nyt löytyi noista uusista listoista
        kaksikin mahdollisuutta

        ja arvaa olisin tosi tyytyväinen jos joskus
        kuulisin hänen sanovan että menee
        jonkun kaverin kanssa kaljoille tai vaikka risteilylle
        tai ihan mihin vaan
        mutta kun ei niin ei
        oon joskus järjestelly näitäkin juttuja
        mutta luopunu hommasta
        koska tuntuu olevan niin vaikee asia
        miehen ymmärtää että ystäviäkin on hyvä olla olemassa
        ihan vaan niitä omiakin
        sitä näkee oman elämänsä parhauden
        aina kun välillä käy katsomassa ja kuuntelemassa
        toisen ihmisen elämää

        mää oon esimerkiksi oppinu täältä
        tosi paljon miten kannattaa elää ja miten olla elämättä
        oon oppinu oleen kiitollinen siitä kaikesta mitä mulla on
        ja oppinu oleen valittamatta siitä mitä ei ole

        oon aina ollut utelias
        ja sillä on puolensa :)

        Mistä niitä tuollaisia miehiä löytyy?


      • eka tilaus sit mulle kirjoitti:

        Mistä niitä tuollaisia miehiä löytyy?

        täältä ja syvältä
        elikkä meiltä maalta
        sanotaanko näin että hiljaisissa vesissä
        ne isot kalat kutee
        tai voihan sen kääntää vaikka toisinkin päin

        jos sattuu joku hyvä pääseen vapaaksi
        niin voin pistää vinkkiä :)


    • Liikaa taas haalittu

      On niitä vahinkoja miehille sattunut. Eräs ajoi autolla pysäkin ohi jossa vaimo odotti
      bussia ruokaostoskassien kanssa. Toimiston tyttö oli etupenkillä seuraneitinä,
      kun vaimo pääsi kotiin kantamukset lensivät keittiön nurkkaan.

      • kyllä kai näitä sattuu ja tapahtuu
        onneks mulla on ollu aina ajokortti ja auto
        ei oo tarttenu bussia odotella ostosten kanssa :)


      • Nonii, siinä sitä nähtiin. Ois senkin vaimon kannattanut ostaa oma auto eikä olla miehen armoilla, eikä toimiston tyttöjen ;).


    • Liikaa taas haalittu

      Se mies oli automyyjä.

      • No sitä suuremmalla syyllä, eukolle oma pirssi niin ssaapi ihte rallatella kaikenmaailman naikkosten kanssa isse issekseen :))


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe