NAAPURI kaatoi puita

Zatan

Naapuri kaatoi puita meidän tontilta,otatti kannotkin pois.
Meinasi tehdä tien ja tekikin sen osittain meidän puolelle..ei ymmärtänyt mukamas alkuun missä se raja menee..
Sanoi itse korvauksen suuruuden,mistä lähtien,vahingon aiheuttaja määrää korvauksen suuruuden?
Mitä tehdä, suostua naapurin ehdotukseen vai mennä käräjille?
Naapuri on vl-porukkaa...

42

2344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl?

      vl?

      • zatan

        vl- vanhollislestadiolainen Oulun lähistöltä siellä niitä on..ja tunnettu suku.


      • 1341345
        zatan kirjoitti:

        vl- vanhollislestadiolainen Oulun lähistöltä siellä niitä on..ja tunnettu suku.

        Jos ei tiedä mitä tontilla tapahtuu, tontti ei ole vakituisessas käytössä tai on niin iso, joten mitä väliä parista puusta. Ota rahat ja jatka elämää, suomalainen oikeuslaitos on täysin mätä, joten kannatta pysyä kommareista erossa.


      • s1t2
        zatan kirjoitti:

        vl- vanhollislestadiolainen Oulun lähistöltä siellä niitä on..ja tunnettu suku.

        Eihän ole Tahkola.. se on ainakin tunnettua L-porukkaa. Kiinteistötahkola ei ole hyvässä maineesa...

        Onnea käräjille...


    • nainen5

      jos olet varma voitostasi, niin käräjille. Mutta laskepa ensin, mitä maksaa jos häviät.

    • älä anna periksi.

      Jos vakuutukset kattaa riitelyn niin käräjille heti!

    • pari tonnia neliö

      Suostu vaan naapurin ehdotukseen myydä se ala tontiltasi, mutta sinä olet se joka määrää hinnan.

    • häpeä, naapuri

      Nykyään monissa kotivakuutuksissa on oikeusturvavakuutus, ne usein korvaavat juurikin käräjille meneviä riita-asioita.
      Aloittajan kertomassa tapauksessa naapuri on toiminut oikeudettomasti, joten miksi aloittaja edes häviäsi, ei hän ole toiminut laittomasti vaan naapuri.

    • mitå?

      Meillä taas naapureita, jotka ei kaada puita eikä oksia, jotka tulee reippaasti meidän puolelle. Mitäs tommosille naapureille pitäs tehdä?

      • rajalla oksat

        Ei kai niille naapureille mitään tarvitse tehdä. Mutta ne teidän puolelle tulevat oksat voit tarvittaessa poistaa, kunhan olet ensin siitä informoinut naapuria, eikä hän itse niitä ole halukas poistamaan.

        Tätä kysymystä puista ihmettelen eli: "ei kaada puita eikä oksia, jotka tulee reippaasti meidän puolelle".
        Ei naapurin puut voi olla (tulla?) teidän tontilla, teidän tontilla olevat puut ovat teidän, ei naapurin.


      • velvollisuus ennen kaikk
        rajalla oksat kirjoitti:

        Ei kai niille naapureille mitään tarvitse tehdä. Mutta ne teidän puolelle tulevat oksat voit tarvittaessa poistaa, kunhan olet ensin siitä informoinut naapuria, eikä hän itse niitä ole halukas poistamaan.

        Tätä kysymystä puista ihmettelen eli: "ei kaada puita eikä oksia, jotka tulee reippaasti meidän puolelle".
        Ei naapurin puut voi olla (tulla?) teidän tontilla, teidän tontilla olevat puut ovat teidän, ei naapurin.

        Vuosikymmeniä kasvaneet oksat tulleet meidän puolella, naapurille on sanottu asiasta, ei tee mitään. Ymmärtääkseni se on naapurin tehtåvä ja velvollisuus kaataa rajan yli tulevat oksat joka puunkin omistaa.


    • laki on laki

      Ei todellakaan ole naapurin velvollisuus, ei siihen mikään laki velvoita. Mutta kuten sanottu, te voitte ne poistaa, jos kerran naapuri ei siihen suostu ja ne teitä haittaavat.
      Eiväthän ne naapuria häiritse.

      Asiasta on säädetty laissa naapuruussuhteista, löytyy googlella.

    • Zatan

      Yritin myydä kyseistä alaa naapurille.Vastasi että ei tarvitse lisää maata.
      Voisikohan poliisi tehdä asiassa mitään?Esim.tutkintapyyntö?
      Asiahan olisi ollut eri jos naapuri olisi ilmoittanut että tämmöinen vahinko kävi.
      Nyt salaillaan ja päätetään korvaukset itse.
      Olen lukenut netistä kuinka naapurit riitelevät raja asioista ja jopa ampuvat toisia hengiltä..

    • Vastuu kannettava

      Niiden luvatta kaadettujen puiden arvoa voi määrittää esim. tämän oppaan avulla 'Kasvillisuuden arvonmääritys KAM ´07-opas' . Sitä voi ostaa mm. netistä ja varmaakin saa (ainakin kaukolainalla) kirjastosta.
      Jos kysymyksessä oli pihapuut kannattaa muistaa, että niiden arvo on jotain muuta kuin metsässä kasvavan puun tai polttopuun arvo.
      Mitä vanhempia, suurempia ja lajeina arvokkaampia kaadetut puut olivat, sitä suurempi tietenkin korvaus. Ja kasveissahan maksaa nimenomaan aika eli ne kasvuvuodet.

      Jo pelkästään luvaton puun kaato voi antaa aihetta tutkintapyyntöön poliisille ja varsinkin silloin, jos teko on ollut tahallista tuottanut selvästi haittaa (yhdestä tai kahdesta puusta ei ehkä syytä tehdä poliisiasiaa, toki karvaukset pitää niistäkin maksaa).

      On se merkillistä, että näitä törkeyksiä ja laittomuuksia tekeviä naapureita jostain silloin tällöin ilmestyy. Liekö tahallista kiusantekoa, ilkeyttä, vaiko silkkaa typerien ihmisten tyhmyyttä, tekijä kai itse sen tietää. Tosin asioiden salailu ja peittely aina viittaa tahallisuuteen ja harkittuun kiusantekoon.

    • Luki.

      Haluaisin muistuttaa teitä kaikkia tuosta käräjöinistä.

      Kun teillä on vakuutus niin ei kata paljonkaan,yleensä vain 10000euroa korotettu summa on 17000euroa jos ei ole nyt viime aikoina nostettu jälkimmäistä summmaa.

      Tosin sanoen ei kerkiä oikein yhtä istuntoa kun se 10000euroa meni loput maksetaan itse.

      Tämän päälle jos häviää niin maksat myös itse vakuutus ei maksa mitään.

      Kolmanneksi et saa mitään jos itse nostat oikeus kanteen vaan sinut pitää haastaa jolloin saat vaakutus yhtiön maksamaan,olkaapa tarkkoina erikoisesti vielä tarkistakaa tarkoin yhtiöstä onko se 10000euroa vai 17000e näistä on sovittava erikseen vakuutusmaksujen ero on noiden välillä aika pieni.

      • korvaus

        Kukahan siinä käräjöinnissä mahtaa hävitä, se joka on aiheuttanut vahingon vai se, jolle vahinko on tehty?
        Suomessa on voimassa vahingonkorvauslaki, joka yksiselitteisesti sanoo, että se joka on vahingon toiselle aiheuttanut on sen velvollinen korvamaan. Siitä ei kannattaisi luistaa, halvemmalla aina pääsee, jos vahingontekijä ei käräjille joudu.
        Mutta sitä ne luupäät aina ymmärrä ja oikeuksiaan joutuu raastuvassa hakemaan.

        Vakuutuksia on erilaisia, kannattaa tietenkin tarkistaa, mitä se oma vakuutus sanoo.


      • korvaus kirjoitti:

        Kukahan siinä käräjöinnissä mahtaa hävitä, se joka on aiheuttanut vahingon vai se, jolle vahinko on tehty?
        Suomessa on voimassa vahingonkorvauslaki, joka yksiselitteisesti sanoo, että se joka on vahingon toiselle aiheuttanut on sen velvollinen korvamaan. Siitä ei kannattaisi luistaa, halvemmalla aina pääsee, jos vahingontekijä ei käräjille joudu.
        Mutta sitä ne luupäät aina ymmärrä ja oikeuksiaan joutuu raastuvassa hakemaan.

        Vakuutuksia on erilaisia, kannattaa tietenkin tarkistaa, mitä se oma vakuutus sanoo.

        No, kun noiden puiden rahallinen arvo on mitätön verrattuna oikeudenkäyntikuluihin, niin todennäköisesti molemmat osapuolet vastaavat omista oikeudenkäyntikuluistaan. Tai sitten kantaja tuomitaan vastaamaan niistä ihan itse lisättynä vastapuolen oikeudenkäyntikuluilla.

        Mutta onhan aloittajan kaltaisia mielipuolia ihan riittävästi aiheuttamassa kustannuksia meille tervejärkisillekin veronmaksajille :((


      • vai niin
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        No, kun noiden puiden rahallinen arvo on mitätön verrattuna oikeudenkäyntikuluihin, niin todennäköisesti molemmat osapuolet vastaavat omista oikeudenkäyntikuluistaan. Tai sitten kantaja tuomitaan vastaamaan niistä ihan itse lisättynä vastapuolen oikeudenkäyntikuluilla.

        Mutta onhan aloittajan kaltaisia mielipuolia ihan riittävästi aiheuttamassa kustannuksia meille tervejärkisillekin veronmaksajille :((

        Höpön höpön välittäjä, sinäkö se niiden puiden määrän, laadun ja arvon tiedät? Ja asia etenee tutkintapyynnön kautta.
        Pihapuille arvo on helpostikin 250-300 euroa kappaleelta, merkittävä maisemapuu oi olla moninkertainen arvoltaan, suurikokoinen ja iäkäs ns. jalopuu voi olla arvoltaan tuhansia euroja. Että revi siitä.

        Ja on siinä välittäjällä arvot päälaellaan, aloittajako tässä on se mielipuoli, kun oikeuksiaan naapurin laittoman toiminnan vuoksi perää. Jo on taas maailma mallillaan, jos joku on mielipuoli, niin se on aloittajan naapuri.


      • niin mitä?
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        No, kun noiden puiden rahallinen arvo on mitätön verrattuna oikeudenkäyntikuluihin, niin todennäköisesti molemmat osapuolet vastaavat omista oikeudenkäyntikuluistaan. Tai sitten kantaja tuomitaan vastaamaan niistä ihan itse lisättynä vastapuolen oikeudenkäyntikuluilla.

        Mutta onhan aloittajan kaltaisia mielipuolia ihan riittävästi aiheuttamassa kustannuksia meille tervejärkisillekin veronmaksajille :((

        Välittäjä!Miten ihmeessä kantaja voisi joutua maksamaan oikeudenkäyntikulut?Kantajahan yrittää saada korvauksen luvattomasta puiden kaadosta ja alueen laittomasta käytöstä! Kyllähän kantajan on saatava kunnon korvaukset naapurilta. Kantajahan on yrittänyt sovitella asian ilman oikeudenkäyntiä. Tuskin se oikeudenkäynti parantaa naapurisuhteita..luulempa että päinvastoin...


      • Ihme pihapuita teill
        vai niin kirjoitti:

        Höpön höpön välittäjä, sinäkö se niiden puiden määrän, laadun ja arvon tiedät? Ja asia etenee tutkintapyynnön kautta.
        Pihapuille arvo on helpostikin 250-300 euroa kappaleelta, merkittävä maisemapuu oi olla moninkertainen arvoltaan, suurikokoinen ja iäkäs ns. jalopuu voi olla arvoltaan tuhansia euroja. Että revi siitä.

        Ja on siinä välittäjällä arvot päälaellaan, aloittajako tässä on se mielipuoli, kun oikeuksiaan naapurin laittoman toiminnan vuoksi perää. Jo on taas maailma mallillaan, jos joku on mielipuoli, niin se on aloittajan naapuri.

        Meillä on nurmikko ajettu arvokkaiden pihapuiden ympäriltä eikä tulisi kenellekkään edes mieleen alkaa niitä kaatamaan.


      • Mielipuolista todell
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        No, kun noiden puiden rahallinen arvo on mitätön verrattuna oikeudenkäyntikuluihin, niin todennäköisesti molemmat osapuolet vastaavat omista oikeudenkäyntikuluistaan. Tai sitten kantaja tuomitaan vastaamaan niistä ihan itse lisättynä vastapuolen oikeudenkäyntikuluilla.

        Mutta onhan aloittajan kaltaisia mielipuolia ihan riittävästi aiheuttamassa kustannuksia meille tervejärkisillekin veronmaksajille :((

        Helkutin järkevää puhetta.

        Täytyy olla perseaukinen ja AHNE jos alkaa veronmaksajia ja naapuria rahastamaan jollain roskapuunkaadolla. Pihapiirin puiden ympärillä on hoidettu nurmikko eikä sellaisia kukaan ala kaatamaan.

        Meillä ei voi alkaa isoja puita edes kasvattamaan pihassa ja niiden kaataminen voi tulla maksamaan ammattilaisella enemmän kuin puun arvo.

        Miksi jotkut kasvattavat rakennusten läheisyydessä jotain tukkimetsää, en ymmärrä. Myrskyssä kun ne kaatuvat rakennusten päälle niin rahastetaanko siitäkin naapuria? Tai veronmaksajia?

        Joku järki käteen mistä männynkävyistä aletaan käräjillä asti tappelemaan.


      • Zatan
        Mielipuolista todell kirjoitti:

        Helkutin järkevää puhetta.

        Täytyy olla perseaukinen ja AHNE jos alkaa veronmaksajia ja naapuria rahastamaan jollain roskapuunkaadolla. Pihapiirin puiden ympärillä on hoidettu nurmikko eikä sellaisia kukaan ala kaatamaan.

        Meillä ei voi alkaa isoja puita edes kasvattamaan pihassa ja niiden kaataminen voi tulla maksamaan ammattilaisella enemmän kuin puun arvo.

        Miksi jotkut kasvattavat rakennusten läheisyydessä jotain tukkimetsää, en ymmärrä. Myrskyssä kun ne kaatuvat rakennusten päälle niin rahastetaanko siitäkin naapuria? Tai veronmaksajia?

        Joku järki käteen mistä männynkävyistä aletaan käräjillä asti tappelemaan.

        No kun on iso tontti,järven rannalla ja paljon metsää..minkäs teet jos naapuri on niin ahne että kaataa puut ja ottaa alueen omaan hallintaan?Ei edes tunnustanut tekoaan alussa.
        Haastoin naapurin käräjille ja nyt odotetaan..
        Meillä ei ole todellakaan roskapuita tontilla..


      • mielipuolista kyllä
        Mielipuolista todell kirjoitti:

        Helkutin järkevää puhetta.

        Täytyy olla perseaukinen ja AHNE jos alkaa veronmaksajia ja naapuria rahastamaan jollain roskapuunkaadolla. Pihapiirin puiden ympärillä on hoidettu nurmikko eikä sellaisia kukaan ala kaatamaan.

        Meillä ei voi alkaa isoja puita edes kasvattamaan pihassa ja niiden kaataminen voi tulla maksamaan ammattilaisella enemmän kuin puun arvo.

        Miksi jotkut kasvattavat rakennusten läheisyydessä jotain tukkimetsää, en ymmärrä. Myrskyssä kun ne kaatuvat rakennusten päälle niin rahastetaanko siitäkin naapuria? Tai veronmaksajia?

        Joku järki käteen mistä männynkävyistä aletaan käräjillä asti tappelemaan.

        Mielipuolista on sen persaukinen ja ahneen touhut, joka ei raaski omalta tontiltaan niitä roskapuitaan kaataa vaan menee naapurin tontilta puita varastamaan.
        Ja jos joku rahastaa naapuriaan, niin se on juuri se, joka naapurinsa tontilla niissä puuvarkaissa käy.

        Mielipuolista todell kirjoituksesta huomaa kuinka vääristynyt varkaan ja luuserin ajatusmaailma voi olla.
        Ja sitten kun kiinni jäädään, niin yritetään syyllistää sitä ahneudesta, jolta ne puut on varastettu, kun se oikeasti ahne ***** kuitenkin katsoo varasta itseään peilistä. Säälittävää ja raukkamaista! Ja todella mielipuolista.


      • äly hoi
        Ihme pihapuita teill kirjoitti:

        Meillä on nurmikko ajettu arvokkaiden pihapuiden ympäriltä eikä tulisi kenellekkään edes mieleen alkaa niitä kaatamaan.

        Idioottimaista kirjoittelua! Kenelläkään ei ole asiaa toisen pihalle varkaisiin, on pihapuiden alta nurmikko ajeltu tai ei.
        Voi helvata, mitä kommentointia, ei järjen hiventäkään.
        Jokainen varmasti tietää oman tonttinsa rajat. Sen ulkopuolella olevat puut eivät kuulu naapurille vaikka kuinka hävytön ja persaukinen olisi.


    • Tervetuloa kerhoon

      Tutun kuuloista.

      Itelle kävi kokolailla samoin. Rajanaapuri vaihtui ja helvetti alkoi. En ole ihan varma, minkäsarjan lestaateja je on, kuitenkin kirkossa kulkevia uskiksia ja tunnettuja kucipäitä ja "liikemiehiä".

      Mulla sandi kesämökki, entinen maatilan jämä, ollut suvussa muutaman sata vuotta. Mikäpä siinä, otin sen nimiini just kesämökiksi parrikymmentä vuotta sitten, tietenkin riideltyäni helevatasti kaikista asioista uskovaisten sisarusteni kanssa. Alkuunsa meni hyvin pitkäänkin. Naapurit samat kuin ennenkin, kaikki asiat kunnossa. Mä oikein teetin rajankäynnin, kun otin paikan, siis kateltuun naapureitten kanssa miten ne makaupat aikanaan on tehty ja missä ne rajapyykit on. Kolme uutta pyykkiä piti laittaa, ne oli ynohtuneet, muut vanhoja kivipyykkejä. Paikalla meitsi, naapurit ja maamittari. Kaikki viimesen päälle virallisesti ja oikein ja kaikki oli tyytyväisiä. Oli siis asiat kunnossa.

      JA sitten vaihtui rajanaapuri. Ihan ensi tapaamisesta asti alkoi riiitely rajapyykeistä. Mä niinkuin ihmettelen, miks s3e mun kans alkaa riiteleen niistä, enjän mä niille mitään maata ollut myynyt, myyjä oli se tyyppi, jolle me oltiin myyty maat ja jonka kanssa sitten oltiin eajatkin käyty.

      Hankala selittää, kaikki on päin helevettiä nyt. Suurin osa ojista mun puolella, keskellä maita, kukaan ei "tiedä" minne ne rajapyykit on joutuneet, kukaan ei tiedä, kuka niitä ovia on vedellyt jne. No ite tiedän vain, mitä ite tiedän, mulla paperit, valokuviakin rajapyykeistä jne. Koska olen mökkiläinen, en voi olla jatkuvasti paikalla vartiossa ja sen tiedän, ikinä en ole kaivinkonetta palkannut, en ikinä maata luovuttanut, en ikinä ole antanyt lupaa ojiin jne.

      Ja tilannehan on, mua uhattu haastaa oikeuteen, syytellään milloin mistäkin, mielenterveyttämi arvosteltu, maineeni paikkakunnalla mustamaalattu jne.

      Lisäksi just näm tie asiat, homma todella härskiä. Rautaporttien, piikkilanban, kieltokylttien avulla olen estänyt niitä toistaiseksi kulkemasta keskeltä pihaani mailleen. Asiaan liittyy viel siltakin, joka on täysin oma, yksityisrajoitteinen, yksityistien ja oman pihani välissä joen yli. Toistaiseksi eivät kulje, mutta tällekin vuodelle ollut jo kaks yhteenottoa asiasta.

      Hermot tässä on mennyt.

      Olen ladannut koston. Joskus munkin perunkirjoitukset tuleepi. Sitten on tähän mennessä kymmenen vuoden ajalta viralliset paperit, rutkasti valokuvaa ja muuta todistetta rajoista ja muusta. Koska kuolemani jälkeen mulla ei ole rahalle mitään merkitystä, saapi kesämökin hinta mennä perikunnalla oikeudessa. En kyllä tajua, miten ne voisi hävitä, mutta itse ei yksinkertaisesti jaksa enää.

      Ai niin. Kosto elää jo nyt. po. naapurilla mennyt tietojeni mukaan kolme maakauppaa pieleen tässä lähistöllä. Syy, hiljaisia kauppoja, eik kukaan muistanut niille tarjota niitä maatiloja ostettavaksi.

      Mutta, hermot siis on mennyt, kucipään ja "uskovaisen" rajanaapurin takia.

    • tutkintapyyntö

      Luki. Poliisillehan tuollaisesta luvattomasta puun kaadosta on tehtävä tutkintapyyntö, jolloin se sitä kautta mahdollisesti oikeuteen etenee. Eihän siinä ole mitään järkeä, että itse kanteen nostaisi, hohhoijaa taas.

    • asia hoitoon viimein

      Mtenkäs niin päin, kun naapuri ei kaada väärin istuttamiaan puita rajalinjalta? Asiasta on keskusteltu pariinkin otteeseen, naapuri on myöntänyt virheensä ja luvannut kaataa puut, mutta ei vaan saa asiaa hoidetuksi. Nyt puut ovat jo niin isoja, että haittaavat meidän oman tontin käyttöä, joten eroon niistä on päästävä.

      Voinko itse ne kaataa, koska on todettu, että ne on väärässä paikassa ja haittaavat sekä kaadettaviksi sovittu. Lakienkin mukaan tällaisten asioiden hoitoon riittää muutama viikko, pian on mennyt pari vuotta ja nyt alkaa olla hyvä vuodenaika kaataa ne.

      Koska puut eivät ole meidän vaan naapurin (tosin osa on puolittain rajalinjan tällä puolella) niin naapurin puolelle ne varmaan kuuluu kaataa, saattaa siinä joku puska alle jäädä, mutta sille ei mahda mitään, aikaa on naapurille annettu riittävästi asian hoitamiseksi.

      • maanmittaus

        Saathan Sinä omalta tontiltasi puut kaataa. Jos rajasta epäselvyyttä pyydä maamittarilta rajojen tarkastus.


      • asiat hoitoon
        maanmittaus kirjoitti:

        Saathan Sinä omalta tontiltasi puut kaataa. Jos rajasta epäselvyyttä pyydä maamittarilta rajojen tarkastus.

        Toki saan omalta tontilta puita kaataa, mutta kun ne puut on idioottimaisesti istutettu suoraan rajalinjalle, kuten tuossa kirjoitin. Eli puiden rungot ovat nurkkapyykistä toiseen nurkkapyykkiin olevan linjan päällä, välillä runko on enemmän meidän ja välillä enemmän naapurin puolella.
        Rajasta ei ole mitään epäselvyyttä ja onkin myöntänyt istuttaneensa puut väärin.


    • naapuriapu

      Järjestä niille mukava yllätys. Puut nurin vaan.
      Pitäähän sitä naapureita auttaa, kun eivät itse aikaiseksi saa.

    • ALv kohta

      Käräjille tietysti - ensin poliisin tykö tekemään rikosilmotus.

      • Ihmettelen...

        Onko ihmiset nykyään täysin kykenemättömiä ihan mitättömiäkin asioita selvittelemään ilman järkyttävän kallista instanssia?


      • zatan
        Ihmettelen... kirjoitti:

        Onko ihmiset nykyään täysin kykenemättömiä ihan mitättömiäkin asioita selvittelemään ilman järkyttävän kallista instanssia?

        Naapurilla ei ole sovitteluhaluja... vaikka asianajaja otti yhteyttä naapuriin.Käräjat tulossa.


    • Näin tekisin itse

      Hyväksy se korvaus äläkä ala ahneeksi. Ihmiset ovat inhimillisiä ja vahinkoja voi sattua kenelle vaan.

      • Niin minäkin

        Saat tehdä itse kuten haluat. Kiitos.


      • jeesus meininkiä?

        Tainnut Teille sattua useampikin vahinko?Vastauksesta päätellen...


    • seliseli vaan sulle

      Jo on "hauskoja" vastauksia taas.
      Naapuri tekee vahingonteon toiselle osapuolelle (hallinnan loukkaus, vahingonteko ja varkaus) ja vielä yrittää salata sen.

      Vahinkoa kärsinyt yrittää saada oikeutta ja asialliset korvaukset kärsimästään vahingosta, niin eikös joku hyväkäs tulee vänkyttämään "älä ala ahneeksi, vahinkoja sattuu".
      Vastaaja taitaa olla taas niitä jotka sössivät itse koko ajan, (ellei jopa puiden varastaja itse?) ja kun kiinni jäädään, aloitetaan selostus: että enhän minä tiennyt.
      Tuollaiset teot eivät ole "vahinkoja", nurkkapyykeistä kyllä tietää oman tonttinsa rajat, jos ei kartasta lukemaansa ymmärrä.

      • zatan

        "Seliseli vaan sulle" olet aivan oikeassa. Kyllä niitä selittäjiä riittää..sitten sanotaan AHNEEKSI kun oikeutta haetaan.


      • Puhukaa saatanat

        Poistan kaatumisvaarassa olevat puut sähkölinjoilta ilman kenenkään lupaa ja tuletko vielä vittuilemaan siitä. Omalta tontilta on pitänyt korkeiksi kasvat lyhentää.

        Jos on mettinyttä aluetta eikä hoidettua piha aluetta niin ei aina tiedä. Kaikesta pitäisi kysyä naapurilta aina kun lähdetään sen rajalle työskentelemään. Miksi ihmiset eivät kykene puhumaan.


      • Joku kohtuus
        zatan kirjoitti:

        "Seliseli vaan sulle" olet aivan oikeassa. Kyllä niitä selittäjiä riittää..sitten sanotaan AHNEEKSI kun oikeutta haetaan.

        Ei kannata rahastamaan alkaa ja lakimiehiä elättämään.


      • jhgd
        zatan kirjoitti:

        "Seliseli vaan sulle" olet aivan oikeassa. Kyllä niitä selittäjiä riittää..sitten sanotaan AHNEEKSI kun oikeutta haetaan.

        Pienikin riita maksaa 3 tuhatta tai enemmän ja senkin rahan voisi käyttää hyödyllisemmin.

        Meillä on arvokkaat istutetut puut merkattu. En alkaisi ikinä rahastamaan naapuria jos vahingossa kaataisi enkä lakimiehiä elättämään.

        Naapurit kunnioittavat minua ja minä heitä.

        Mistään männynkävyistä ei aleta riitelemään.


    • naapurissa varas

      jghd, kerropa tonttisi sijainti, niin tulen hakemaan sieltä saunapuut. Alkaa olla entiset vähissä.

      Ja jos naapuri kunnioittaa toista, hän ei tämän tontilta puita varasta!
      Minäkin kunnioitin naapuria siihen saakka, kunnes meidän tontilta kävi ensimmäisen kerran varastamassa puita.
      Muutama vuosi sitten taas kävi varkaissa. Kun siitä huomautettiin, ei edes korvausta vakaudestaan tarkonnut. Raukka!
      Jäljelle jääneistä kannoista voi laskea, että toista kymmentä puuta sieltä on luvatta viety.

      Ja todellakaan se ei ollut vahinko, pyykit ovat selvästi näkyvissä, samoin rajalinja.
      En ole tähän mennessä asiasta meteliä nostanut. mutta seuraavalla kerralla soitan poliisit paikalle. Ei se vähä-älyinen muuten opi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe