Uudet nastat eemeliin

nastaa

Mitkä nastarenkaat sopisivat parhaiten eemeliin. Ei kitkoja ne jäävät pois laskusta.

12

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuttuu lumeen

      sellaiset nastarenkaat jossa on aika terävät piikit ainakin 1 korkeat että saadaan maksimi pito,eihän sillä muuten mihinkään pääse maakunnissa.

      Hei muista samalla laittaa painava hiekka säkki kontiin tai kaksikin noin 100kg oltava että pääsee pihoilta pois.

    • w.201

      Kattele rengastestejä. Jokin niistä eniten pisteitä saanut, riippuu, millasia ominaisuuksia arvostaa. Ja hinta, siis ostopaikkakin vaikuttaa.

      Mielipiteitä on kaikilla, mun mielipide, kierrä nokialaiset kaukaa, niistä ole kuin harmeja. Mulla ollut kortti ja auto jotain 35 vuotta, jotenkin alkanut vaan luottamaan noihin tunnettuihin, ei siis nokialaisiin kumeihin. Viimeisin auto 201, elikkös tenavatähti. Ollut muuten vuodesta -91. Jotenkin siinä käynyt niin, alla kesä- ja talvikumeina Michelinit. Ollut muitakin, joistain Goodyearin nastakumeista pidin paljon, hiljaiset ja pityävät, mutta kuluivat nopeasti, siis se malli. Monia merkkejä tosiaan käyttänyt, kaikissa puolensa.

      Tuo hiekkasäkki asia vähän hassu. Jotkut niistä keuhkoaa takavetoisten kohdalla. Ei mulla ole ollut ikinä. Pitääpi pensatankkia täynnä, se riittää kyllä pitkälle. Ei kait siitä hiekkasäkitetystä peräkontista paljoa haittaakaan ole, mitä nyt pensankulutus kasvaa ja auton ajo-ominaisuudet menee pilalle. Ennemmin mun mielestä kannattaa käydä muutaman kerran talvessa treenaamassa jääradalla ja ajella umpihangessa. Kun se nyt kuitenkin on aina kuskin vika, jos auto lipeää käsistä tai jää paikalleen sutimaan. Muista tämä lause.

      • Juuttuu lumeen

        "auton ajo-ominaisuudet menee pilalle. Ennemmin mun mielestä kannattaa käydä muutaman kerran talvessa treenaamassa jääradalla ja ajella umpihangessa. "

        Meneehän ne pilalle,mutta kun on pakko olla painoa riittävästi renkaalla mieli oikeasti saada pitoa sinne.

        Tuo viimeinen lause sitten,kuule kun ei tartte reenailla hupina,se on käytännössä juuti tuota ei hupia,sinäkin kun olisit ajanut 11 kpl mersulla jolla minä olen ajanut niin tiedän ettei silloisesta koti pihasta voinut päästä yleiselle tielle ,matkaa oli 1.5km josta vasta mäkeä suurin osa.

        Veden olessa jään pinnalla ja kun jää on teräsjäätä niin se on niin vaikeaa ajaa ettei se pääse enään säkkien kanssakaan.

        Kerran oli hirmu jää keli,menin pimeässä siis maaseudulla hiekoittamaan tien klo:4:00 käsin ennen kuin edes yritin päästä autolla yhtään mihinkään,auto oli 124 200 diesel.

        No tämän jälkeen lähdin ajamaan toivekkaana niin kuin aina ennenkin, puolen välin jälkeen matkasta eteenpäin meno loppui ja alkoi valuminen alaspäin pilkko pimeeseen vesisellä paksulla jään päällä.

        Lopuksi sain auton hangea myöten jarruteltua pysähtymään,tilasin auraajan aamulla paikalle,traktori tuli jääketjuineen ja alettiin vetäminen,ei hievahtunut senttiääkään,ketjut löi teräsjäällä tyhjää.

        Lopulta sai hangen kautta pitoja jolloin mersu saatiin mäen päälle.

        No hetkeä myöhemmin muutaman päivän päästä oli tulossa vieraat kylään,ajoin heitä vastaan mäen päälle ja jälleen oli hämärää,kerroin liukkaasta mäestä niin sanotulle kokenelle kaverille(automie omasta mielestään oli).

        No hänellä oli kitkarenkaat ja takaveto jenkkiauto,ajoin edellä ja kovin olin varoittanut että uskoisi ja pitäisi riittävän matkan väliä minuun,ajoin niin hiljaa kuin auto voi liikuttaa,kaveri tulee perässä ja katsoin peiliä että on se hullu,no sain selviydyttyä haastavasta mäestä ja katsoin peiliä uudelleen niin valot vaan vilahti ja silloin tajusin ettei uskonut minua,paikalle käveltyäni jenkki oli keulaa myöten puussa .

        Kaveri tuumas ettei olisi uskonut mitenkään,minä sanoin etää kanattaa uskoa kun ajan ammattiajoa siis tuohon aikaan 70000km-120000km vuodessa niin tiedän ettei se auto pysy enään tällä tiellä kitkarenkaalla hyvä jos nastoilla.

        Taas hälytettiin traktoria.

        Joten voin sanoa ettei mersulla ainakaan 124 korisilla ollut hääviä päästä jos ei painoa perässä ollut.


    • kitka riittää hyvin

      Vain juntti miettii vielä nastarenkaiden käyttöä. Mm linja- ja kuorma- autojot ajavat myös talvet kesärenkailla niin henkilöautolla pärjää ainakin hyvin kitkaenkailla.

    • Juuttuu lumeenjäähän

      Voi hyvä ihme sentään,kaikkilla pitäisi olla nastat jos oikeasti ajaa paljon.

      Erään kerran olin 410 mersulla (kuorma auto) oli nämä kuuluisat jääkelit taas meneillään.

      Jätin auton asfaltti pihaan ja ikkunalasitehdas oli kyseessä.

      Auto hieman viettävällä keskellä pihaa sielä missä aina ennenkin ja auto oli parkkeerattu paikalleen,kas kummaa hetken myöhemmin auto alkoi valua sivuttain itsekkeen uusia ikkunalaseja kohti,sydän kylmänä katsoimme miten käy,koska siinä tai sellaisilla kentillä ei juosta enään eteen koska vaara on suuri.

      Ihmeen kaupalla valuminen loppui ja lasit säästyi täys tuholta.

      Laissa tulisi olla pakko nastarenkaisiin,ei enään ajatella luontoa vaan turvallisuutta.

      Toki lumella kitkapitää mutta mutten on ajettava varautuneesti jos tulee äkki jarrutus tai yleensäkin rengas kun kuluu niin sen pito häviää vääjäämättä.

    • jmynmyyn

      osta multa uudet nastat 16 alut 890e

    • vaihtoon8

      Onko kokemuksia Nokia 8 nastarenkaista. Kannattaako laittaa alle?

      • 170 kw

        Suhteellisen äänetön, erinomainen pito, negatiivisena asiana renkaan rungon pehmeys eli rengas sortuu herkästi


    • Juutuu lumeenjäähän

      On todennäköisesti paras rengas tai parhaimmistoa,joten varmaan kannattaa.

    • continental kitka

      Kotimaista paska laatua, ei pidä vesikelillä

    • tiijä häntä

      Contit muuten hyvät renkaat, mutta eivät oikein kestä kulutusta. Sulavat alle liian nopeasti.

    • Laihian kaveri

      Ehdottomasti suosittelisin kitkoja, jos ne jäävät kerran pois laskusta. Kerro mullekin missä sellainen rengasmyymälä on, niin käyn hakemassa itsekin kitkat ja pyydän laskun :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe