Seksuaaliset pelot

henzqh

Moi! Ajattelin laittaa tän aiheen tällekin palstalle...

Jotenkin tuntuu, että nyt on pakko kirjoittaa tästä asiasta vihdoin kun olen saanut suuni auki asian suhteen. Skype-tuttuni kanssa nimittäin...

Mulla siis on ahdistavia ja painostavia seksuaalisuuteen liittyviä mielikuvia tai pakkoajatuksia jos sellaisiksi niitä voidaan sanoa. Mielikuvissa mua vahingoitetaan ja mulle tehdään väkivaltaa. Niihin liittyy etenkin genitaalialueille kohdistuvaa silpomista ja viiltelyä. Mielikuviin liittyy jokin käsittämätön pelottava ajatus, jossa mut turmellaan ja tuhotaan. Ehkä tämä vastaa naisten raiskausfobiaa? Tää on aika ristiriidassa sen kanssa, että pidän jonkinlaisesta alistumisesta. Näitä ajatuksia on ollut jo useamman vuoden ajan enkä niistä ennen tätä yötä ole pyrkinyt kertomaan kenellekään, niin paljon on pelottanut! :(

Oon homoseksuaali ja nyt kun olen aloittanut sukupuolielämääni, nämä ajatukset ja tunteet tulee taas pintaan. Pelkään, etten pysty nauttimaan seksuaalisuudestani haluamallani tavalla vaan ajatukset syö mut jotenkin sisältä. En osaa sen kummemmin sanoa mistä nämä ajatukset ovat tulleet. Joskus pikkulapsena epäiltiin, että mua ollaan hyväksikäytetty. Itse en muista asiasta mitään...Sain jonkin asteiset traumat siitä kun jouduin ympärileikattavaksi juuri ennen murrosikää.

Mulla on kontakti mielenterveyskeskukseen, ja sain lähetteen seksuaaliasoihin erikoistuvalle terapeutille. Terapian on tarkoitus alkaa lähiaikoina. Ajattelin, että asia on pakko tuoda ilmi, jotta tämä piru saadaan pois kiusaamasta minua. Onko kellään vinkkejä, mietteitä tai kokemuksia tällaisiin ajatuksiin/tunteisiin liittyen? Asiani on melko arkaluontoinen enkä haluaisi kuulla kenenkään vittuiluja...Kuulostan varmaan ihan hullulta, mutta mulle tämä on ikävää todellisuutta. Haluaisin olla vapaa!

Kiva jos joku viitsi lukea ja kiitos etukäteen ajastanne :)

27

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä sinulle

      Hienoa, että päätit tulla lopulla ihan rohkeasti ulos. Hyvä on sekin, että olet pääsemässä ihan ammattiauttajan juttusille. Et ole mitenkään hullu tai omituinen ja on se vain niin, että meillä kaduntallaajilla on kaikenlaisia ongelmia. Ei ole ainakaan sinun pääsi heikkous jos joku v****lee ja lohkoo asiattomia. Tietenkin näillä palstoilla liikkuu kaikenlaisia.
      En ole asiantuntija, mutta kyllä saattaa olla taustalla, siis alitajunnassa jotain väkivaltaa ja riittäähän tuo vastentahtoinen ympärileikkauskin trauman aiheuttajaksi.
      Jos sinulle on tehty joskus pahaa ja toimittu vastoin omaa suostumustasi tai et ole joitain asioita ymmärtänyt ollessasi lapsi ja joutunut kyseenalaisiin leikkeihin, niin älä syytä itseäsi. Lapsi voi jopa pyytää ja manipuloida aikuista seksuaalileikkeihin, mutta ei ymmärrä mistä on kysymys. Aikuisella on aina vastuu ja hän tulee toimia kypsällä ymmärryksellä.
      Olipa mitä oli sinun menneisyydessäsi, niin ne eivät ole tehneet sinusta itsestäsi yhtään sen huonompaa, vaikka saatat kokea niin ja muistot ahdistavat sinua.
      Muista että eheytyminen vie oman aikansa. Alussa terapia voi jopa saada aikaan enemmän ahdistusta jos kipeitä juttuja nostetaan tietoisuuteen. Kuitenkin terapia kannattaa.

    • Voi kiitos paljon tuesta ja ymmärryksestä! Juttelin tänään Sexpon neuvojan kanssa puhelimessa ja hän totesi, että mun täytyy ymmärtää niiden olevan vain mielikuvia ja niiden syyt on ihan terveet. Kehotti kertomaan terapiassa asiasta eikä hänkään tuominnut minua. Toisaalta miksi tuomitsisi...? Usein tulee vain noita arvottomuuden tunteita, ja ne ehkä ruokkii omalta osaltaan ahdistusta. Voi olla, että olen jollakin lailla traumatisoitunut ahdistelujen ja kiusaamisten takia...Mutta alan vihdoin uskoa, että mullakin on oikeus elää ja päättää kehostani :)

    • tästä eteenpäin

      Eikä sinun tarvitse alistua. Sinulla on oikeus myös kehosi koskemattomuuteen.

    • näin mulla

      Sulla todellakin on oikeus elää ja päättää kehostasi! Jokaisella ihmisellä tämä oikeus täytyisi olla!

      Jotenkin tuntuu, että nuo silpomismielikuvat liittyisi siihen ympärileikkaukseen?

      Itsellänikin ahdistuneena tulee mitä ihmeellisimpiä mielikuvia. Olen ajatellut, että olisivatkohan jotain pakkoajatuksia. Nopeiten ne menee ohi, kun ei säikähdä niitä, vaan ajattelee "tää on nyt vaan tällänen ja menee kohta ohi". Ei kannata myöskään ruveta itsekseen analysoimaan niitä liikaa, ne vaan voi nousta jostain ihme alitajunnasta vaikket itse haluaisikaan ajatella semmosia.

      Tuolla pakko-oire puolella palstaa saattaisi olla jotain samankaltaisia kokemuksia enemmän?

      Myös trauma voisi liittyä asiaan, jos sulle on tehty pienempänä jotain pahaa. Silloin voi nousta myös mieleen jotain outoja mielikuvia.

      • Niin, nuo mielikuvat tulee useimmiten kun olen kuormittunut ja ahdistunut...Itse seksin aikana noita ei ole onneksi tullut, mutta mulla on alkanut olla vaikeuksia nauttia hetken koittaessa. Harmittaa :(

        Kyllä mulla jotain taipumusta neuroottisuuteen ja pakko-oireisuuteen on. Ehkä se johtuu osittain epävakaudestani ja saan päähän helposti impulsseja. Vielä kun oppisi eroon analysoinnista, sitä tulee tehtyä kaikella tavalla, ehkä teen sitä sitten sängyssäkin. Pitäisi vaan oppia rentoutumaan ja nauttimaan elämästä :)

        Traumoja jonkin verran on...verbaalista ahdistelua ja kiusaamista historiassa.


      • bababab
        henzqh kirjoitti:

        Niin, nuo mielikuvat tulee useimmiten kun olen kuormittunut ja ahdistunut...Itse seksin aikana noita ei ole onneksi tullut, mutta mulla on alkanut olla vaikeuksia nauttia hetken koittaessa. Harmittaa :(

        Kyllä mulla jotain taipumusta neuroottisuuteen ja pakko-oireisuuteen on. Ehkä se johtuu osittain epävakaudestani ja saan päähän helposti impulsseja. Vielä kun oppisi eroon analysoinnista, sitä tulee tehtyä kaikella tavalla, ehkä teen sitä sitten sängyssäkin. Pitäisi vaan oppia rentoutumaan ja nauttimaan elämästä :)

        Traumoja jonkin verran on...verbaalista ahdistelua ja kiusaamista historiassa.

        Tiesitkö muuten että epävakaa persoonallisuushäiriö johtuu usein traumaattisesta menneisyydestä/lapsuudesta? (takaumat/mielikuvat samasta syystä)

        Pystyisitkö jotenkin käsitellä sun traumoja? Tai ootko jo käsitellyt? Jos keksit hyvän keinon, anna vinkki toki tännekin...


      • bababab kirjoitti:

        Tiesitkö muuten että epävakaa persoonallisuushäiriö johtuu usein traumaattisesta menneisyydestä/lapsuudesta? (takaumat/mielikuvat samasta syystä)

        Pystyisitkö jotenkin käsitellä sun traumoja? Tai ootko jo käsitellyt? Jos keksit hyvän keinon, anna vinkki toki tännekin...

        Joo olen tietoinen siitä. Uskon, että mullakin se on puhjennut vaikeiden ja käsittelemättömien asioiden sekä tasapainottoman elämänhistorian seurauksena. Oon lukenut, että epävakaalla persoonallisuudella ja seksuaalisella hyväksikäytöllä/väkivallalla on korrelaatio.

        Traumoja ja tunnelukkoja olisi tarkoitus käsitellä 22. pvä alkavassa terapiassa :) Käymme läpi ahdistavia ajatuksia ja tuntemuksia ja haemme syytä niille. Kävin kerran jo kyseisen naisen kaa juttelemassa ja hän tuntui mukavalta ja rempseältä. En tiedä miksi, mutta koen naistyöntekijän helpommin lähestyttävänä.

        Tulin juuri poikaystäväni luota ja meilla oli hauskaa ;) Pystyn jo hänen seurassa olemaan oma itseni ja hän tietää mistä tykkään...ihanaa


    • et menetä mitään
      • ...

        Homoudesta ja bi-seksuaalisuudesta ei ole mitään tarvetta eheytyä. Jokainen saa olla sellainen kuin on.

        Sehän se vasta ongelmia aiheuttaakin jos omia taipumuksia ja haluja aletaan peittelemään ja kieltämään. Jokainen voi tahoillaan miettiä, mihin tuollainen on kirkon ja eri herätysliikkeidenkin piirissä johtanut.


    • on homoja

      kyllä hömö sää öllä jös väin hälyää

    • Ahdistaa...näitä mielikuvia vaan syötetään mulle alitajunnasta. Aamulla kun herään on tunteet pinnassa ja neuroosit usein ensimmäisenä mielessä. Joskus tuntuu, että heräämisen yhteydessä tulee paniikkioireitakin. Menen suihkuun ja siellä pelkään niiden tuloa, ehkä se tuntuu henkilökohtaisemmalta silloin kun olen alasti. Näitä pakkoajatuksia voi tulla pitkin päivää, ja mun pitää alitajuisesti korjata niitä. Tuntuu, että muuten menetän hallinnan ja jotain pahaa voi tapahtua, vaikka tiedän edelleenkin järkeni perusteella olevani turvassa ja ettei ole mitään hätää. Yritän paeta näitä ajatuksia muualle sosialisoimalla ja keksimällä jatkuvaa tekemistä. Ongelmana on se, että voin uupua koska nää kaikki yhdessä vie multa energiaa...

      Olen juuri toipumassa rankoista kokemuksista, en kestä jos mulle tulee vielä jotkut pakko-oireet seuraavaksi. Mulla on terapia tiistaina, pitääkö mun kertoa siellä? Mua hävettää ja pelottaa...;(

      • veli veljeä lyö

        henzqh

        On sinulla tosi ongelma noiden pakkoajatusten kanssa. Minullakin on niitä lievinä, mutta aikaisemmin ne olivat niin pahat, etten voinut ottaa osaa edes läheisten hautajaisiin kun en pystynyt hallitsemaan ajatuksiani.
        Ihan kirjoista soveltaamani Jooga on lähtenyt hyvin hitaasti purkamaan pelkojeni kenttää. Syrjäytyneelle ei ole muuta hoitokeinoa, ellei halua itseään lääkitä turraksi kaikelle.


      • veli veljeä lyö kirjoitti:

        henzqh

        On sinulla tosi ongelma noiden pakkoajatusten kanssa. Minullakin on niitä lievinä, mutta aikaisemmin ne olivat niin pahat, etten voinut ottaa osaa edes läheisten hautajaisiin kun en pystynyt hallitsemaan ajatuksiani.
        Ihan kirjoista soveltaamani Jooga on lähtenyt hyvin hitaasti purkamaan pelkojeni kenttää. Syrjäytyneelle ei ole muuta hoitokeinoa, ellei halua itseään lääkitä turraksi kaikelle.

        Ymmärrän...pakko-oireisuus voi olla pahimmillaan yhtä jatkuvaa piinaa ja helvettiä. Mulla on ollut taipumusta siihen aina. Johtunee ehkä myös siitä, että mulla on Asperger, monen asian pitää loksahtaa kohdalleen ja olla viimeisen päälle. Nykyään tämä keskittyy ulkonäkööni ja tyyliini, sekä käyttäytymiseeni. Mietin ja puntaroin koko ajan miten olen, miltä näytän jne...Välillä taas on ollut kausia, ettei millään ole paskankaan väliä. Huushollini on muuten jatkuvassa kaaoksessa...

        Sanoisin, että syrjäytyneelle ehdottomasti parhaat hoitokeinot on ihmisten kohtaaminen ja avun hyväksyminen. Näin on ainakin ollut omalla kohdallani. Koen itseni eheämmäksi ja hyväksytyksi nykyään, voin olla vapaasti oma itseni. Suurin haaste tällä hetkellä on nuo neuroosit...Ajattelin äsken, että olen niin PERKELEEN täynnä jo tätä skeidaa etten enää välitä miettiä mitään. Mun ei tarvii, mulla ei oo mikään velvollisuus ja PISTE! Mä voin olla nyt oma itseni ja on naurettavaa kehittää mitään esteitä sille. Sisulla tästä eteenpäin ihan vaikka piruuttani.


    • sssssss.

      Sulla asperger? Et vaikuta yhtään aspergerilta :o Harvoin edes netissä tapaa noin mukavan oloisia ihmisiä kun miltä vaikutat! :)
      Tiesitkö muuten et traumasta johtuva dissosiaatio voi aiheuttaa sosiaalisia ongelmia? Btw, sä näytät hyvältä :)

      • as-tapaus

        Myös nimim. (tuo edellinen) on aspergermies. Tuokin yhteistä, ettei huushollin siistinä pitämiseen ole paljonkaan kiinnostusta, kuin metsärosvon pesä kämppäni on,
        Joskus oli rahaa enemmän. Tilasin siivousammattilaisen siistimään kämppääni, sitä lainarahalla omaksi maksettavaa. Nyt ei ole. En ota isoja paineita ultrapuhtaiden paikkojen puuttumisesta.
        Ihan jostain tyhjästä mieleen pompsahtaa ahdistusta tuottavia asioita tai muistoja. Menevät lääkkeittä kyllä ohi. Eipä ole vaikeaa poistua aikanaan tälläisen elämän viettäneenä.

        Menettäisin järkeni ilman harrastustöitäni, väliin ahdistus on niin polttavan kovaa heti herättyä.


      • Jaa, kiitos kovasti ^_^ . Monet on kyllä sanoneet etten vaikutakaan aspergerilta. Oon joskus epäillyt sitä omalla kohdallani. Pikemminkin mua määrittää HSP eli erityisherkkyys. Olen aiheesta lukenut, sen huomannut omakseni ja hyväksynyt sen osana elämääni. Liityin facebookissa heidän ryhmään, suurin osa keskustelijoista kylläkin naisia. Ja olen keksinyt keinon purkaa itseäni, aloitin kirjoittamalla runon. Nyt niitä on kerääntynyt neljä, olen julkaissut ne netissä ja kertonut tuttavilleni :) Ja olen saanut myönteistä palautetta, kummasti piristää haurasta nuortamiestä.

        En oo tosta dissosioimisesta oikein päässyt jyvälle. Pitänee ehkä lukea kun jaksaa. Seksuaalinen itsetunto on noussut sitä myötä kun poikaystävä tykkää ja haluaa mua


    • Perhana...sitä terapiaa ei sitten ollutkaan sovittuna päivänä. Hohhoijaa! :( Mun täytyy taas pitää nää ikävät jutut sisällä.

      Viime aikoina ollut tosi ristiriitaiset fiilikset...välillä oon ollut tosi pilvissä mutta yhtäkkiä on tullut noiden ja muidenkin pelkojen pohjalta ikävää ahdistusta.

      Auttakaa!

    • Pakko vielä kirjoittaa tänne...

      Menin äsken suihkuun rentoutuun ja rauhoittuun. Siellä sain ihan hitonmoisen oivalluksen. Vika taitaa olla minussa itsessäni ja lähtökohdissani. Miksi vaadin kaikkien palasten loksahtavan kohdalleen, miksi inhoan tunteellista epätäydellisyyttä. Mullahan on selkeä pakko heti kontrolloida noita ajatuksia! Olen niiden orja. Mun ei tarvitse hyväksyä kaikkea paskaa mitä mieleen tulee, eikä tarvitse lähteä myöskään heti analysoimaan niitä mikä aiheuttaa ahdistuksen tunnetta. Ja mulla pitäisi olla myös oikeus olla vapaasti mitään sen kummempia älyttömyyksiä ymmärtämättä. Nauttia omasta seksuaalisuudestani täysin ilman mitään rajoitteita!

    • Ahistaa itelläkin

      Hei henzqh!

      Kun luen kirjoituksiasi minulla käy varsinainen tunteiden vuoristorata. Ensinnäkin olen syvästi iloinen että olet selvästi tunnustanut/tunnistanut oman identiteettisi. Seksuaalinen suuntaus on merkittävä osa omaa persoonaa. Yhteiskunnan työntävät normatiiviset mallit eivät useinkaan anna tilaa erilaisuudelle (minusta homoseksuaalisuus ei todellisuuudessa edes ole erilaisuutta, se on henkilön ominaisuus kuten muutkin ominaisuudet mitä meillä on).
      Toiseksi koen surua kokemastasi kamppailusta. Itselläni on aalloittain synkkiä rajusti väkivaltaisia unia jotka jäävät joskus ahdistamaan päiväkausiksi. Olen luonteeltani erittäin lempeä ihminen ja nuo unet tuntuvat siihen nähden oudoilta. Olen peräisin perheväkivalta kodista, joka saattaa olla omien ahdistuksieni lähtökohta.

      Ahdistuksen jonka koet alkuperä voi olla monessa asiassa. Ei kannata tässä vaiheessa takertua yhteen selitykseen (lapsena kohdattu väkivalta tai seksuaalinen hyväksikäyttö). Tämänhetkiseen tilanteeseen on monta mahdollista selitystä. Asperger antaa oman lisävirityksensä asioiden hahmottamiseen.

      Muutaman asian voin sanoa. Vaikutat älykkäältä ja sympaattiselta ihmiselta. Hienoa että on olemassa läheinen ihmissuhde. Kiintymys ja toimiva rakkaussuhde antavat hyvää pohjaa. Mutta tärkeää on muistaa että kaikki kuitenkin lähtee itsestä. Ja terapian kautta tässä pääsee eteenpäin. Minun silmin tiesi näyttää kirkastuvalta.

      Onnellisia ja kuulaita syyspäiviä!

      • Kiitos paljon ihanasta viestistäsi ja empatiasta! ^_^

        Mua pelottaa muutenkin tällä hetkellä jonkin verran...Poikaystävä on alkanut koetella mua käytöksellään ja seuraa miten reagoin. En vaan jaksaisi tuollaista lapsellista "piirileikkiä" kun olen muutenkin päivisin niin hemmetin herkillä ja tunteet täysillä, kiitos HSP:n ja Aspergerin. Uuvuttaa tuollainen...;(

        Mäkin olen aika lempeä ihminen mielestäni ja ihmiset on käyttäneet hyväntahtoisuuttani hyväkseen, aina...Eilen poikaystävä vihdoin sanoi mulle, että olen liian kiltti. Pelkään, että jos asetun poikkiteloin, ihmiset suuttuu tai pitää mua hankalana. Kasvoin kotona myötäilemään ja alistumaan muille ihmisille, toisinaan oli fyysistä mutta sitäkin enemmän henkistä väkivaltaa. Koulussa kiusattiin melkein aina. Olen syvästi pahoillani kohtaamistasi ikävistä asioista ja kokemuksista :( Meidän poljettujen täytyisi yhdistää voimamme ja muistuttaa muita, ettei meitä saa särkeä. Ja me jos ketkä ansaitsemme rakkautta, myötätuntoa ja huomioimista kokemamme jälkeen!

        Ahdistuksen alkuperä voi olla yhdistelmä moninaisia asioita. Asperger-ihmisellä on taipumusta "kontrollifriikkiyteen", mun täytyisi vaan antaa ikävien mielikuvien olla ja kuolla. Ja keskittyä kaikkeen hyvään tässä elämässä :) Ja koska olen herkkä mun täytyy antaa lupa itselleni olla hauras ja epätäydellinen. Se on mun elinehtoni, että selviydyn kylmän ja kovan maailman koitoksista...

        Ihanaa syksyä myös sinulle! :--)


    • No niin saatiin aika tälle päivälle mtk:hon ja minä kävin siellä.

      Aloitettiin keskustelu niin, että hän kysyi miten menee. Vastasin, että ihan ok kai...Hän päätteli heti elekielestäni, että joku juttu painaa...Sitten sanoin ääneen, että on ahdistavia mielikuvia tai toisin sanoen pakkoajatuksia, luonteeltaan seksuaalisia. Puhuin sitten niiden ilmentymisestä ja pakonomaisuudesta, että mielikuva on hoidettava loppuun ja niistä on tullut automaatio. Sairaanhoitaja oli sitä mieltä, että oireet ovat klassisia pakko-oireita niiden luonteesta päätellen. Selitin, että ne on hyvin pirullisia ja piikittäviä, ikään kuin päälläni olisi joku kirous. Hän kysyi liittyykö ajatuksiin psykoottisuutta. Sanoin suoraan, että todellisuudentaju on tallella, mutta tunteet ottaa vallan ja perusturvallisuus katoaa. Lopulta päädyimme siihen, että hän kysyy intensiivisen Kelan maksaman terapian mahdollisuutta ja uuden lääkkeen aloittamista lääkäriltä. Lääke helpottaisi katkaisemaan ajatukset ja rauhottaisi, mainitsin vielä kiihtyneisyydestäni, joka liittyy mielikuvien tuloon. Hoitaja korosti vielä, että oli tärkeää kun otin asian puheeksi ja että kyllä tämä tästä saadaan hoidettua. Mulle tuli vähän turvallisempi olo. Äsken soitin äidille ja raotin, että kävin "miekkarissa". Puhuin vaan, että mulla on alkanut olemaan neuroottisuutta. Hän oli vielä töissä ja sanoi soittavansa kun pääsee kotiin. Mua pelottaa...haluaisin kyllä kertoa hänelle, mutta pelkään, että tämä on liikaa. Toisaalta kyllä kaipaan ymmärrystä ja tukea.

      Mutta pääasia on, että kissa on nostettu pöydälle...?

    • Joo kävin taas tänään mtk:lla ja hoitaja oli konsultoinut lääkäriä. Mulle määrättiin resepti Abilifyyn jatkuvana ja Temestaan tilapäisenä lääkkeenä. Nyt on hieman turvallisempi olo...ja kun tuntee, ettei ole yksin :)

    • vbhjko

      Hyvä että kävit siellä ja pystyit kertomaan avoimesti asioistasi! Kerro sitten täällä miten lääkkeet auttoi? Toi sun oivallus tunteiden kontrolloinnista ja liiasta kiltteydestä oli tosi hyvä ! Mun mielestä sun kannattaisi jopa kirjoittaa noita itselles tärkeiltä tuntuvia oivalluksia ylös ja lukea niitä silloin kun alkaa ahistaa, vois olla apua? Mulle ainakin käy niin et unohan ahistuksissa kaikki hyvät oivallukset :D

      Oon ite huomannu, että ne jutut mihin suostuu vaan toista miellyttääkseen, ei välttämättä ole edes sille toiselle todellakaan mitään kynnyskysymyksiä, eli tarkoitan, ettei se toinen ihminen välttämättä pahastu laisinkaan jos sanon EI johonkin hänen pyyntöönsä. Sitä kannattaa ruveta kokeilemaan varovaisesti =) Mulle se oli suuri oivallus että olen täällä itseäni varten, enkä muita. Ja että mun on pidettävä ensisijaisesti itsestäni huolta, ei muista.

      • Mun pakokeinoina on ihmisten kanssa kommunikointi, musiikin kuuntelu ja runojen kirjoittelu. Runoissa pääsen ilmaisemaan itseäni ja tuntemuksiani, ne on yleensä hyvin tunteisiin vetoavia. Usein juon ja sorrun joskus lääkkeiden väärinkäyttöön...

        Juu, osaan kyllä kuitenkin olla itsekäskin kai...mutta haluan miellyttää muita. Ja haluan ikäänkuin säilyttää harmonian ihmissuhteissani ja atmosfäärissä. Olen näet kasvanut ristiriitojen kylvämässä kodissa, jossa sai koko ajan olla varpaillaan pelätä seuraavaa. En missään nimessä halua tuon jatkuvan. Henkinen epävakauteni voi olla joku opittu reaktio...


    • gay47

      Homoseksuaalisuus on sairaus. Kuten ahdistus ja masennus. Sinuna koittaisin aluksi parantua homoseksuaalisuudesta.

      koska homous todennäköisesti lisää ahdistustasi. Siksi sinun kannattaisi alkaa löytää nainen jostain. ja harrastaa seksiä sen kanssa.

      Voi olla, että paranet homoudestä jopa kokonaan. ja ahdistuksesi helpottaisi.

    • wgwrgh

      Viimeisempien tutkimuksien mukaan homoksi synnytään, ei kasveta. Kaikki johtuu geeneistä.

      • luen tiedejulkaisuja

        Juuri niin. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole oma valinta. Geenitekijät, solubiologia mukana tässä keitoksessa.
        Taistelu selviä luonnontieteellisiä faktoja on yhtä turhaa kun saada rotat häviämään maailmasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe