mies ei halua koiraa

koirakuume

Olen miettinyt pitkään miten saisin mieheni pitämään koirista. Olen monta vuotta halunnut koiraa niin että alkaa masentamaan mutta mies ei halua, koska luulee että koirat ovat paskaisia ja niiden kanssa ei voi nukkua samassa asunnossa.Itse maksaisin kaikki kulut mitä koiraan menee ja hoitaisin itse koiran kun muutenkin harrastan lenkkeilyä ja tekisin kaikki mutta ei. Minulla on itselläni ollut aiemminkin koira osaan huolehtia siitä yms mutta menee hermot tollaseen jätkään! Tiedän että jos meillä olisi koira niin mies rakastuisi siihen täysillä. Mutta en tietenkään voi ottaa koiraa jos mies ei halua koira siinä stressaisi koko ajan ja yms. Joten neuvoja miten miehen saisi katsomaan koiria eri näkökulmalla? :/

38

2281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+9

      Jätä mies. Koira on paljon parempi kaveri, uskollinen ja ansaitsee rakkautesi, toisin kuin tuollainen poju.

    • koiratatu

      Kumpi merkitsee enemmän? Itse vaihtaisin miestä,koska en voisi elää ilman koiraa:).

    • sekokieli

      Ex justiin sanonu että tiedät miehesi rakastuvan siihen täysillä-
      ei kai se piski siitä tressaannu, mutta sä oletkin provo.

    • Dkdkdkd

      Ottakaa joku koira kylään, niin mies huomaa luulonsa vääräksi. Mutta käytännössä mieskin joutuu koiraa ulkoiluttamaan, koska aina kaikenlaista menoa, sairautta, ymv. sattuu, mutta kun koirasta ja sinusta kuitenkin pitää, varmasti sinua silloin auttaa.

      Ps. unohda nuo provoilijoiden kommentit yllä

    • killi ja kiiski

      Kiinnittäisin huomiota teidän suhteeseen, onko se sellainen kuin haluat? Onko rakastavan puolison käytöstä tuollainen, että kieltää toiselta asioita, joita toinen nimenomaan haluaisi tehdä ja joista nauttisi?

      Puhu vakavasti hänen kanssaan asiasta. Kysy, onko hänen tarkoituksensa tehdä sinut onnettomaksi? Kiellätkö sinä häntä harrastamasta asioita, joista hän todella pitää?

      Koirilla on tutkitusti terveellinen vaikutus omistajaansa, niin fyysiseen kuin psyykkiseen hyvinvointiin. Miksi hän haluaisi kieltää sinulta hyvää tekevän harrastuksen?

      Älä tyydy ylimalkaisiin heittoihin, vaan vaadi vakava keskustelu. Jos senkin jälkeen tulee kieltoa, joudut miettimään, voitko hyväksyä tilanteen vai et.

      Omat koirani olen hommannut tehden päätöksen yksin, miehelle se on vain ilmoitettu. Hän kun on just sellainen kanssa, että kieltää vaan kieltämisen ilosta jos alkaa edes kyselemään. Ja mies on kyllä tykästynyt koiriin, ne ovat meidän elämän ilo ja keskipiste molemmille.

    • faunatavitkoirat

      Itse en luota ihmiseen, joka ei pidä koirista. Tuttavapiiristäni ei koiravihaajia löydykään. Koirattomia toki on, mutta eivät inhoa.

      En muutenkaan huolisi ihmistä, joka on kasvanut ilman lemmikkejä ja joka ei eläimistä välitä. Minulle kun eläimet ovat olleet rakas harrastus pienestä asti, ja on yhä. Ei elämästä tulisi mitään ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä mitä lemmikin pito vaatii, saatika ei olisi valmis sitoutumaan lemmikin hoitoon. Kuinkas sitten sitoutuminen parisuhteeseen? Etenkin jos toisella on niitä lemmikkejä.

      Pahimmillaan toinen manipuloidaan luopumaan lemmikistä. Sittenpä onkin paskanmaku suussa, kun ero koittaa ja lemmikitkin poissa, ne, joista lupautui huolehtimaan koko lemmikin eliniän. Siinä pitäisi hälytyskellojen soida, jos kumppani painostaa luopumaan eläimistä, ja harrastuksista ylipäätään.

      Nykyisen avopuolisoni tapasin erään eläinlajin harrastajapiireistä. Voin vain kuvitella miten surkeaa elo olisi ei-harrastajan kanssa, joka ei asioista välitä!

      • 2 koiraa

        Itse en luota ihmiseen joka määrittelee toiseen luottamisensa sen perusteella pitääkö toinen koirista vai ei. Huh, kukin tyylillään. Fakta kuitenkin on, että kaikki vaan eivät pidä koirista, eikä joka talouteen myöskään koiraa haluta, jotkut jopa inhoavat niitä. Sitten toisille on liikaa se, että makuja on monia. Koska minä pidän kanoista pirusti, ei pitäisi tarkoittaa sitä, että muidenkin pitää niistä pitää, tai etten luottaisi niihin ihmisiin jotka eivät kanoista myös pidä. Tuo on täyttä elämänkokemattomuutta huokuvaa lapsellista teini(tyttö)logiikkaa, tai sitten vain puhdasta tyhmyyttä. Niin paljon kuin koiristani pidänkin, en vaadi sitä muilta, muuten olisi monet hyvät ystävyyssuhteetkin jääneet syntymättä.


      • 12-8

        ---Itse en luota ihmiseen, joka ei pidä koirista. Tuttavapiiristäni ei koiravihaajia löydykään. Koirattomia toki on, mutta eivät inhoa---
        Ihmiset jotka eivät pidä koirista eivät ole automaattisesti eivätkä todella EDES PÄÄSÄÄNTÖISESTI a) koiravihaajia b) inhoa koiria

        No mitä he ovat sitten, mitä jää jäljelle? No miten olisi: he ovat ihmisiä jotka EIVÄT PIDÄ KOIRISTA! Ihan mahdoton ajatuskin varmasti? Miten noin voi olla? Minä kun niiiin pidän niistä äitin pikku mussukoista miten joku ei voi pitää koirista? Pitäähän semmoisen olla epäluotettava ihminen! Kun ei pidä samoista sioista kuin minä! En ainakaan luottaisi semmoiseen ihmiseen! Mitä jos se ei pidä pave maijasesta ja minä kun niiiiin pidän siitä? En luottaisi kyllä semmoiseenkaan ihmiseen! Entäs hevoset? Ei varmaan pidä niistäkään? En luottaisi semmoiseen ihmiseen koska minä pidän niistä niiin paljon! Jos otan töihin ihmisiä kysyn kyllä mistä se pitää jotta tiedän voinko luottaa siihen!


      • Lapselle totuuksia
        12-8 kirjoitti:

        ---Itse en luota ihmiseen, joka ei pidä koirista. Tuttavapiiristäni ei koiravihaajia löydykään. Koirattomia toki on, mutta eivät inhoa---
        Ihmiset jotka eivät pidä koirista eivät ole automaattisesti eivätkä todella EDES PÄÄSÄÄNTÖISESTI a) koiravihaajia b) inhoa koiria

        No mitä he ovat sitten, mitä jää jäljelle? No miten olisi: he ovat ihmisiä jotka EIVÄT PIDÄ KOIRISTA! Ihan mahdoton ajatuskin varmasti? Miten noin voi olla? Minä kun niiiin pidän niistä äitin pikku mussukoista miten joku ei voi pitää koirista? Pitäähän semmoisen olla epäluotettava ihminen! Kun ei pidä samoista sioista kuin minä! En ainakaan luottaisi semmoiseen ihmiseen! Mitä jos se ei pidä pave maijasesta ja minä kun niiiiin pidän siitä? En luottaisi kyllä semmoiseenkaan ihmiseen! Entäs hevoset? Ei varmaan pidä niistäkään? En luottaisi semmoiseen ihmiseen koska minä pidän niistä niiin paljon! Jos otan töihin ihmisiä kysyn kyllä mistä se pitää jotta tiedän voinko luottaa siihen!

        Aika lapsellinen suhtautuminen sulla. Kyllä se jotain kertoo ihmisen psyykestä jos vihaa kuollakseen koiria, ja tahtoo tappaa ne. Se ei ole tervettä. En ole tuo faunatavitkoirat joka tuon lauseen sanoi mitä kommentoit, mutta ymmärrän kyllä mitä hän tarkoitti. Kyllä itsekin tunnen koiraihmisten kanssa paljon syvempää yhteyttä kuin koirattomien, ja ei kukaan koiratonkaan ole koiraVIHAAJA tuntemistani ihmisistä. Onneksi. Sellaisten kanssa en vaan todellakaan haluaisi olla tekemisissä, ne ovat sairaita. Tunnen tasan 2 ihmistä jotka koirista eivät pidä, mutta siltikin omiani silittelevät koska omaavat KÄYTÖSTAVAT, ei heidän tarvi koiriani mussutella! He ovat silti oikein hyviä ystäviäni. Siltikin, yhteinen koiraharrastus tuo ihmisiä lähemmäs toisiaan, ja kyllä parhaimmat ystäväni ovat todellakin koiranomistajia itsekin tai vähintään koirarakkaita.

        Se että täällä julistaa vihaansa, on jotain sanoinkuvaamatonta. Ei koirista pitämätön ihminen ole sen huonompi kuin koiraihminenkään, mutta koiraVIHAAJA on, sori vaan kaikille palstan koiravihatrolleille. He ovat itse valinneet syövyttää mielensä vihalla, ja heille ei tipu minulta minkäännäköistä sääliä.


      • Sama .
        Lapselle totuuksia kirjoitti:

        Aika lapsellinen suhtautuminen sulla. Kyllä se jotain kertoo ihmisen psyykestä jos vihaa kuollakseen koiria, ja tahtoo tappaa ne. Se ei ole tervettä. En ole tuo faunatavitkoirat joka tuon lauseen sanoi mitä kommentoit, mutta ymmärrän kyllä mitä hän tarkoitti. Kyllä itsekin tunnen koiraihmisten kanssa paljon syvempää yhteyttä kuin koirattomien, ja ei kukaan koiratonkaan ole koiraVIHAAJA tuntemistani ihmisistä. Onneksi. Sellaisten kanssa en vaan todellakaan haluaisi olla tekemisissä, ne ovat sairaita. Tunnen tasan 2 ihmistä jotka koirista eivät pidä, mutta siltikin omiani silittelevät koska omaavat KÄYTÖSTAVAT, ei heidän tarvi koiriani mussutella! He ovat silti oikein hyviä ystäviäni. Siltikin, yhteinen koiraharrastus tuo ihmisiä lähemmäs toisiaan, ja kyllä parhaimmat ystäväni ovat todellakin koiranomistajia itsekin tai vähintään koirarakkaita.

        Se että täällä julistaa vihaansa, on jotain sanoinkuvaamatonta. Ei koirista pitämätön ihminen ole sen huonompi kuin koiraihminenkään, mutta koiraVIHAAJA on, sori vaan kaikille palstan koiravihatrolleille. He ovat itse valinneet syövyttää mielensä vihalla, ja heille ei tipu minulta minkäännäköistä sääliä.

        Puhut nyt jostain koiravihaajista ja toisaalta sinulle rakkaimmista ihmisistäsi joiden kanssa tunnet yhteyttä ja vaikka mistä kun minä puhuin nimen omaan LUOTTAMUKSESTA ja miten sen näen. Kerroin nimenomaan ettei tarvi olla koiravihaaja tai inhota koiria niistä ei silti tarvi pitää ollakseen luottamuksen arvoinen. Vastasit monin tavoin ohi kirjoitukseni kun et kommentoinut itse tätä aihetta vaikka myönsitkin että kaikkien ei tarvi pitää koirista ja silti näihin ihmisiin voit (ilmeisesti) luottaa. minun pointtini tämäkin juuri. Mutta minä en katso että ihmisen tarvii koiraani silittää jos siitä ei pidä tai koirinta yleensäkään. käytöstapoja on olla ilmaisematta asiaa ei suinkaan silittää koiraa josta ei pidä vaan jotta koiran omistaja tulee tyytyväiseksi ja kokee että tuolla on käytöstavat. Lenkillä tapaan koirattomia ihmisiä eikä kaikki koiraani silitä mitä sitten? Hyväksyn etteivät halua silittää ei kuulu minulle sen enempää kun kaikki ei vaan koirista perusta. Siinä sinulle sitä lapsellista suhtautumista mikähän on sitten aikuista oikein


      • faunatavitkoirat
        12-8 kirjoitti:

        ---Itse en luota ihmiseen, joka ei pidä koirista. Tuttavapiiristäni ei koiravihaajia löydykään. Koirattomia toki on, mutta eivät inhoa---
        Ihmiset jotka eivät pidä koirista eivät ole automaattisesti eivätkä todella EDES PÄÄSÄÄNTÖISESTI a) koiravihaajia b) inhoa koiria

        No mitä he ovat sitten, mitä jää jäljelle? No miten olisi: he ovat ihmisiä jotka EIVÄT PIDÄ KOIRISTA! Ihan mahdoton ajatuskin varmasti? Miten noin voi olla? Minä kun niiiin pidän niistä äitin pikku mussukoista miten joku ei voi pitää koirista? Pitäähän semmoisen olla epäluotettava ihminen! Kun ei pidä samoista sioista kuin minä! En ainakaan luottaisi semmoiseen ihmiseen! Mitä jos se ei pidä pave maijasesta ja minä kun niiiiin pidän siitä? En luottaisi kyllä semmoiseenkaan ihmiseen! Entäs hevoset? Ei varmaan pidä niistäkään? En luottaisi semmoiseen ihmiseen koska minä pidän niistä niiin paljon! Jos otan töihin ihmisiä kysyn kyllä mistä se pitää jotta tiedän voinko luottaa siihen!

        Mitä se sinulta on pois, jos en luota ihmisiin jotka eivät pidä koirista tai eläimistä yli päätään? Minä en välitä ystävystyä sellaisten ihmisten kanssa, joilla on aivan eri kiinnostuksen kohteet. Lisäksi koira kyllä vaistoaa jos joku sitä inhoaa, se kertoo minulle tarpeeksi. En vain näe aiheelliseksi tehdä tuttavuutta koiraninhoajien kanssa. Mikä on ongelmasi?

        Ja jos sinulla ei jotain asiaa ole, inhoatko sitä automaattisesti? Tuskinpa. Muutamalla työkaverillani ei ole koiraa, mutta heillä ei ole mitään koiria vastaan. Heillä ei vain yksinkertaisesti ole koiraa. Toinen on allerginen ja toisella ei ole aikaa ja resursseja pitää koiraa.


      • faunatavitkoirat
        2 koiraa kirjoitti:

        Itse en luota ihmiseen joka määrittelee toiseen luottamisensa sen perusteella pitääkö toinen koirista vai ei. Huh, kukin tyylillään. Fakta kuitenkin on, että kaikki vaan eivät pidä koirista, eikä joka talouteen myöskään koiraa haluta, jotkut jopa inhoavat niitä. Sitten toisille on liikaa se, että makuja on monia. Koska minä pidän kanoista pirusti, ei pitäisi tarkoittaa sitä, että muidenkin pitää niistä pitää, tai etten luottaisi niihin ihmisiin jotka eivät kanoista myös pidä. Tuo on täyttä elämänkokemattomuutta huokuvaa lapsellista teini(tyttö)logiikkaa, tai sitten vain puhdasta tyhmyyttä. Niin paljon kuin koiristani pidänkin, en vaadi sitä muilta, muuten olisi monet hyvät ystävyyssuhteetkin jääneet syntymättä.

        Juu, mutta mikä tässä on ongelma? Minä vaan en yksinkertaisesi näe syytä, miksi tutustua ihmiseen jolla on eri kiinnostuksen kohteet. En voisi koskaan ottaa eläinteninhoajaa tuttavapiiriini, saatika koiravihaajaa. Ihan puhtaasti, etten välitä sellaisista ihmisistä, joten en myöskään luota heihin. Mikä ihmeen ongelma tämä teille joillekin on?


      • :D ihan sama
        faunatavitkoirat kirjoitti:

        Mitä se sinulta on pois, jos en luota ihmisiin jotka eivät pidä koirista tai eläimistä yli päätään? Minä en välitä ystävystyä sellaisten ihmisten kanssa, joilla on aivan eri kiinnostuksen kohteet. Lisäksi koira kyllä vaistoaa jos joku sitä inhoaa, se kertoo minulle tarpeeksi. En vain näe aiheelliseksi tehdä tuttavuutta koiraninhoajien kanssa. Mikä on ongelmasi?

        Ja jos sinulla ei jotain asiaa ole, inhoatko sitä automaattisesti? Tuskinpa. Muutamalla työkaverillani ei ole koiraa, mutta heillä ei ole mitään koiria vastaan. Heillä ei vain yksinkertaisesti ole koiraa. Toinen on allerginen ja toisella ei ole aikaa ja resursseja pitää koiraa.

        Ei ole minulta pois mitenkään vaikka et luottaisi ihmisiin jotka eivät pidä jatsista. Ei ole minulta pois ettet välitä ystävystyä ihmisten kanssa jotka eivät pidä koirista. Sinun ahdas ja rajoittunut maailmankuvasi ja asenteesi koirista pitämättömiä kohtaan ei ole pois minulta mitenkään olenko muuta väittänyt? Koiravihaajat taas on kokonaan oma lukunsa. Pointtini sen sijaan tein yllä kyllä varsin selväksi sitä en lähde toistamaan


      • Lapselle totuuksia
        Sama . kirjoitti:

        Puhut nyt jostain koiravihaajista ja toisaalta sinulle rakkaimmista ihmisistäsi joiden kanssa tunnet yhteyttä ja vaikka mistä kun minä puhuin nimen omaan LUOTTAMUKSESTA ja miten sen näen. Kerroin nimenomaan ettei tarvi olla koiravihaaja tai inhota koiria niistä ei silti tarvi pitää ollakseen luottamuksen arvoinen. Vastasit monin tavoin ohi kirjoitukseni kun et kommentoinut itse tätä aihetta vaikka myönsitkin että kaikkien ei tarvi pitää koirista ja silti näihin ihmisiin voit (ilmeisesti) luottaa. minun pointtini tämäkin juuri. Mutta minä en katso että ihmisen tarvii koiraani silittää jos siitä ei pidä tai koirinta yleensäkään. käytöstapoja on olla ilmaisematta asiaa ei suinkaan silittää koiraa josta ei pidä vaan jotta koiran omistaja tulee tyytyväiseksi ja kokee että tuolla on käytöstavat. Lenkillä tapaan koirattomia ihmisiä eikä kaikki koiraani silitä mitä sitten? Hyväksyn etteivät halua silittää ei kuulu minulle sen enempää kun kaikki ei vaan koirista perusta. Siinä sinulle sitä lapsellista suhtautumista mikähän on sitten aikuista oikein

        Silittely oli esimerkki, älä nyt takerru siihen. Tarkoitin sillä sitä että tuntemani ihmiset jotka koirista eivät erityisemmin pidä, omaavat käytötapoja siltikin koirien suhteen vaikkeivät niistä pidä. Eli silittelevät, tervehtivät niitä, eivät valita minulle niistä tms. Ottavat minun tunteet huomioon koiraihmisenä vaikka eivät niistä itse välitä. En minä oleta enkä odota että kaikki niitä lääppivät ja pussailevat, odotan kuitenkin vähintään neutraalia suhtautumista niihin. Ne on niitä käytöstapoja. En minäkään käärmetalouteen mennessä valita niiden limaisuudesta ja ällöttävyydestä ja ihmettele kuka ottaa niitä kuvottavia otuksia. Saatan vain tokaista "ai, teillä on käärme".

        Kyllä minä luotan ihmiseen on sillä koiria tai ei, pitää niistä tai ei, mutta koiravihaajaan en luota. Mutta jos pitäisi valita viettääkö aikaa mielummin mukavan koirattoman vai mukavan koirallisen ihmisen kanssa, valinta kallistuu kyllä jälkimmäiseen.

        Jaa mikä on aikuismaista? Ei ainakaan kiukuttelusi siinä edellisessä viestissä.


      • Sama .
        Lapselle totuuksia kirjoitti:

        Silittely oli esimerkki, älä nyt takerru siihen. Tarkoitin sillä sitä että tuntemani ihmiset jotka koirista eivät erityisemmin pidä, omaavat käytötapoja siltikin koirien suhteen vaikkeivät niistä pidä. Eli silittelevät, tervehtivät niitä, eivät valita minulle niistä tms. Ottavat minun tunteet huomioon koiraihmisenä vaikka eivät niistä itse välitä. En minä oleta enkä odota että kaikki niitä lääppivät ja pussailevat, odotan kuitenkin vähintään neutraalia suhtautumista niihin. Ne on niitä käytöstapoja. En minäkään käärmetalouteen mennessä valita niiden limaisuudesta ja ällöttävyydestä ja ihmettele kuka ottaa niitä kuvottavia otuksia. Saatan vain tokaista "ai, teillä on käärme".

        Kyllä minä luotan ihmiseen on sillä koiria tai ei, pitää niistä tai ei, mutta koiravihaajaan en luota. Mutta jos pitäisi valita viettääkö aikaa mielummin mukavan koirattoman vai mukavan koirallisen ihmisen kanssa, valinta kallistuu kyllä jälkimmäiseen.

        Jaa mikä on aikuismaista? Ei ainakaan kiukuttelusi siinä edellisessä viestissä.

        Ei muuten ole tapana kiukutella mutta tapana on saada pointti perille ja sen teen juuri parhaaksi katsomallani tavalla miten milloinkin. Eipä ole eka kerta kun hieman herättelen ajattelemaan mielipiteitään silloin kun siihen tarvetta näen. kun osaat kerran ilmaista itsesi selvästikin olisit tehnyt niin heti. Silittelylauseesi vs sen selvennys nyt antaa sinusta kaksi aivan eri kuvaa ja jälkimmäiseen samastun. Ajatusten lukija ei voi olla ja netissä on kaikenlaisia uuvatteja niin ei tiedä kelle puhuu. Toiset kun varmasti kokevat että koiriaan pitää kaikkien oikein erikseen huomioida koska ne on sille omistajalle tärkeitä. Pätee myös lapsiin. Itse en räkänokista pidä niin en jaksa niitä huomioida eikä ole vielä ollut ongelma kellekään. En tiedustele muksujen kuulumisiakaan kun ei kiinnosta mutta jos niistä puhua tarvii niin osaan sitä tehdä tarvittaessa ei ole ongelma


      • faunatavitkoirat
        :D ihan sama kirjoitti:

        Ei ole minulta pois mitenkään vaikka et luottaisi ihmisiin jotka eivät pidä jatsista. Ei ole minulta pois ettet välitä ystävystyä ihmisten kanssa jotka eivät pidä koirista. Sinun ahdas ja rajoittunut maailmankuvasi ja asenteesi koirista pitämättömiä kohtaan ei ole pois minulta mitenkään olenko muuta väittänyt? Koiravihaajat taas on kokonaan oma lukunsa. Pointtini sen sijaan tein yllä kyllä varsin selväksi sitä en lähde toistamaan

        Pidä vain maailmankuvaani ahtaana ja rajoittuneena, aivan sama. Eipä tällä minun periaatteella ole ollut mitään huonoa vaikutusta, eikä ole rajoittanut mitenkään elämistä. Joten älä tee asiasta itsellesi ongelmaa, kun ei se ole ongelma minullekaan. Mahtaa sinun maailmankuvasi olla ahdas ja rajoittunut, jos pitää noin kiukutella toisten periaatteista? Onko vaikea hyväksyä, jos joku ei välitä tutustua koiravastaisiin ihmisiin.


      • Lapselle totuuksia
        Sama . kirjoitti:

        Ei muuten ole tapana kiukutella mutta tapana on saada pointti perille ja sen teen juuri parhaaksi katsomallani tavalla miten milloinkin. Eipä ole eka kerta kun hieman herättelen ajattelemaan mielipiteitään silloin kun siihen tarvetta näen. kun osaat kerran ilmaista itsesi selvästikin olisit tehnyt niin heti. Silittelylauseesi vs sen selvennys nyt antaa sinusta kaksi aivan eri kuvaa ja jälkimmäiseen samastun. Ajatusten lukija ei voi olla ja netissä on kaikenlaisia uuvatteja niin ei tiedä kelle puhuu. Toiset kun varmasti kokevat että koiriaan pitää kaikkien oikein erikseen huomioida koska ne on sille omistajalle tärkeitä. Pätee myös lapsiin. Itse en räkänokista pidä niin en jaksa niitä huomioida eikä ole vielä ollut ongelma kellekään. En tiedustele muksujen kuulumisiakaan kun ei kiinnosta mutta jos niistä puhua tarvii niin osaan sitä tehdä tarvittaessa ei ole ongelma

        Pitäisi vissiin laittaa joka lauseeseen esim esim esim että kaikki ymmärtäisivät?! Ja luottamus-sanaa en maininnut ensimmäisessä vastauksessani ollenkaan eli puhuin vain yleisesti koiraihmisten ja ei-koiraihmisten eroista, mitä ne minulle merkitsee.

        Ei luottamus ole välttämättä kiinni siitä minkä eläimen omistaa tai mistä pitää, eikä järki, eikä ystävällisyys, eikä sosiaalisuus. Mutta ymmärrän kyllä ihmisiä ketkä suhtautuvat nuivasti ei-koiraihmisiin, on se vaan mukavampi viettää kaltaistensa kanssa aikaa, ja sitä kautta luottamuskin syntyy helpommin kun on yhteisiä mielenkiinnon kohteita.


      • Lapselle totuuksia
        Lapselle totuuksia kirjoitti:

        Pitäisi vissiin laittaa joka lauseeseen esim esim esim että kaikki ymmärtäisivät?! Ja luottamus-sanaa en maininnut ensimmäisessä vastauksessani ollenkaan eli puhuin vain yleisesti koiraihmisten ja ei-koiraihmisten eroista, mitä ne minulle merkitsee.

        Ei luottamus ole välttämättä kiinni siitä minkä eläimen omistaa tai mistä pitää, eikä järki, eikä ystävällisyys, eikä sosiaalisuus. Mutta ymmärrän kyllä ihmisiä ketkä suhtautuvat nuivasti ei-koiraihmisiin, on se vaan mukavampi viettää kaltaistensa kanssa aikaa, ja sitä kautta luottamuskin syntyy helpommin kun on yhteisiä mielenkiinnon kohteita.

        Tuo lapsiasia vielä. En välitä minäkään lapsista, mutta kohteliaisuussyistä kyselen välillä kuulumisia koska ne on toiselle tärkeitä. Samaa odotan muilta koira-asiassa, kohteliasta suhtautumista, enkä todellakaan koirieni arvostelua tai myrkkyä maastoon.


      • Hehhe väsytys
        Lapselle totuuksia kirjoitti:

        Pitäisi vissiin laittaa joka lauseeseen esim esim esim että kaikki ymmärtäisivät?! Ja luottamus-sanaa en maininnut ensimmäisessä vastauksessani ollenkaan eli puhuin vain yleisesti koiraihmisten ja ei-koiraihmisten eroista, mitä ne minulle merkitsee.

        Ei luottamus ole välttämättä kiinni siitä minkä eläimen omistaa tai mistä pitää, eikä järki, eikä ystävällisyys, eikä sosiaalisuus. Mutta ymmärrän kyllä ihmisiä ketkä suhtautuvat nuivasti ei-koiraihmisiin, on se vaan mukavampi viettää kaltaistensa kanssa aikaa, ja sitä kautta luottamuskin syntyy helpommin kun on yhteisiä mielenkiinnon kohteita.

        Jaksatpa selitellä täällä noita samoja. Tuota selkeää tekstiä ja pysy asiassa niin pärjäät paremmin. Mieti joskus ennenkuin kirjoitat mistä puhutaan ja vastaa aiheessa pysyen. Tekstin määrä ei korvaa sanomaa. Itse tein näin, ja osoitin erittäin selvästi sanani sille nim. joka ei yllä luota ihmisiin kotka eivät koirista pidä.


      • Ihan sama edelleenki
        faunatavitkoirat kirjoitti:

        Pidä vain maailmankuvaani ahtaana ja rajoittuneena, aivan sama. Eipä tällä minun periaatteella ole ollut mitään huonoa vaikutusta, eikä ole rajoittanut mitenkään elämistä. Joten älä tee asiasta itsellesi ongelmaa, kun ei se ole ongelma minullekaan. Mahtaa sinun maailmankuvasi olla ahdas ja rajoittunut, jos pitää noin kiukutella toisten periaatteista? Onko vaikea hyväksyä, jos joku ei välitä tutustua koiravastaisiin ihmisiin.

        Ei ole vaikea hyväksyä kun ei ole minulta pois :) sinulla näyttää olevan asian suhteen ongelma kuitenkin :) jos koirista pitämättömyys aiheuttaa sen ettet voi ihmiseen luottaa niin todellakin maailmankuvasi on aika rajoittunut ja ahdas. Kuka tuota pitää mielipideasiana ei ole ihan viisaimmasta päästä


      • Lapselle totuuksia
        Hehhe väsytys kirjoitti:

        Jaksatpa selitellä täällä noita samoja. Tuota selkeää tekstiä ja pysy asiassa niin pärjäät paremmin. Mieti joskus ennenkuin kirjoitat mistä puhutaan ja vastaa aiheessa pysyen. Tekstin määrä ei korvaa sanomaa. Itse tein näin, ja osoitin erittäin selvästi sanani sille nim. joka ei yllä luota ihmisiin kotka eivät koirista pidä.

        Ei helvetti en jaksa vääntää vätyksen kanssa! :) Ihan sama, hauku osaamattomaksi tyhmäksi, katso kuin paljon kiinnostaa. Minähän kuitenkin kirjoitan mitä huvittaa ja eikö keskustelu ole ajatusten vaihtoa? Vai haluatko tyyliin:

        -Kaikki ei pidä koirista
        -Ei niin

        Onnea keskustelutaidoillesi, nti Täydellinen


      • faunatavitkoirat
        Ihan sama edelleenki kirjoitti:

        Ei ole vaikea hyväksyä kun ei ole minulta pois :) sinulla näyttää olevan asian suhteen ongelma kuitenkin :) jos koirista pitämättömyys aiheuttaa sen ettet voi ihmiseen luottaa niin todellakin maailmankuvasi on aika rajoittunut ja ahdas. Kuka tuota pitää mielipideasiana ei ole ihan viisaimmasta päästä

        Hmm no, luotatko itse joka ihmiseen? Onnea vaan, itse en luota, eikä tarvitsekaan. Enkä ole mielipideasioista puhunut, voi luoja sentään! Vaan ihan periaatteesta en luota ihmisiin hirveän helposti, koiravastaisiin nyt en välitä tutustuakaan. Ei se ole mielipideasia, vaan periaate, josta kenenkään on turha suivaantua.
        Koska sinä aivan turhaan auot päätäsi, voinet lopettaa, kun asianhan ei pitäisi sinua mitenkään liikauttaa.


      • Pääkö se sanoi poks
        Lapselle totuuksia kirjoitti:

        Ei helvetti en jaksa vääntää vätyksen kanssa! :) Ihan sama, hauku osaamattomaksi tyhmäksi, katso kuin paljon kiinnostaa. Minähän kuitenkin kirjoitan mitä huvittaa ja eikö keskustelu ole ajatusten vaihtoa? Vai haluatko tyyliin:

        -Kaikki ei pidä koirista
        -Ei niin

        Onnea keskustelutaidoillesi, nti Täydellinen

        Näytti se vähän kiinnostavan kun piti noin reagoida :)) sillon tietää että osui. Mutta minä voin näyttää nyt paljonko sanomasi kiinnosti ja paljonko viitsin sinulle vastailla enää, otappa mallia:

        --


      • Ei oo totta :D
        faunatavitkoirat kirjoitti:

        Hmm no, luotatko itse joka ihmiseen? Onnea vaan, itse en luota, eikä tarvitsekaan. Enkä ole mielipideasioista puhunut, voi luoja sentään! Vaan ihan periaatteesta en luota ihmisiin hirveän helposti, koiravastaisiin nyt en välitä tutustuakaan. Ei se ole mielipideasia, vaan periaate, josta kenenkään on turha suivaantua.
        Koska sinä aivan turhaan auot päätäsi, voinet lopettaa, kun asianhan ei pitäisi sinua mitenkään liikauttaa.

        Onko äo:si kolme? Miten voit vastata kirjoitukseeni kuten ekalla lauseella teit? Siis oikeesti? Really? :D Et näytä pysyvän aiheessa vaan lähdet taas vaeltelemaan pointtini ohittaen selvästi tarkoituksella. tyypillistä. no mutta multinikille enää vastaile. kerroin jo yllä minkä verran jaksan nti ongelmaisen ongelmista enää välittää kun se on kuin lapselle puhuisi selvästi


      • 12+3
        Pääkö se sanoi poks kirjoitti:

        Näytti se vähän kiinnostavan kun piti noin reagoida :)) sillon tietää että osui. Mutta minä voin näyttää nyt paljonko sanomasi kiinnosti ja paljonko viitsin sinulle vastailla enää, otappa mallia:

        --

        Paljonko toisen sanomiset on sinua kiinnostanut, alkujaan niin paljon että piti rueta niistä vinkumaan


      • faunatavitkoirat
        Ei oo totta :D kirjoitti:

        Onko äo:si kolme? Miten voit vastata kirjoitukseeni kuten ekalla lauseella teit? Siis oikeesti? Really? :D Et näytä pysyvän aiheessa vaan lähdet taas vaeltelemaan pointtini ohittaen selvästi tarkoituksella. tyypillistä. no mutta multinikille enää vastaile. kerroin jo yllä minkä verran jaksan nti ongelmaisen ongelmista enää välittää kun se on kuin lapselle puhuisi selvästi

        Really, anna jo olla? Pointtisi ei minua kiinnosta, kuten ei sinun turha vinkuminen ylipäätään. Ongelmia minulla ei ole älä sinäkään niitä muiden sanomisista väkisin muovaa. Ja toisekseen, en ole multinikki, olen tyystin eri henkilö kuin toinen ketä kiusaat "Lapselle totuuksia". Että tulihan tässä nyt lapselle näitä totuuksia. Anna siis olla, ei kiinnosta, älä tee asioista väkisin ongelmia.


      • Höpöjä!
        2 koiraa kirjoitti:

        Itse en luota ihmiseen joka määrittelee toiseen luottamisensa sen perusteella pitääkö toinen koirista vai ei. Huh, kukin tyylillään. Fakta kuitenkin on, että kaikki vaan eivät pidä koirista, eikä joka talouteen myöskään koiraa haluta, jotkut jopa inhoavat niitä. Sitten toisille on liikaa se, että makuja on monia. Koska minä pidän kanoista pirusti, ei pitäisi tarkoittaa sitä, että muidenkin pitää niistä pitää, tai etten luottaisi niihin ihmisiin jotka eivät kanoista myös pidä. Tuo on täyttä elämänkokemattomuutta huokuvaa lapsellista teini(tyttö)logiikkaa, tai sitten vain puhdasta tyhmyyttä. Niin paljon kuin koiristani pidänkin, en vaadi sitä muilta, muuten olisi monet hyvät ystävyyssuhteetkin jääneet syntymättä.

        Höpö höpö! Jos ihminen ei perusta koirista, siihen ei voi luottaa! Jos kumppani on kasvanut ilman lemmikeitä, se ei sovi kumppaniksi lemmikkejä omanneelle, en huolisi!! Jotkut asian vain ymmärtää, jotkut ei.


    • Lensi ku leppäkeihäs

      Ehkä miehesi on inhorealistinen tässä asiassa. Eihän kukaan meistä voi kieltää etteikö koira tuo tullessaan hiekkaa, kuraisia tassunjälkiä, karvoja ja jotkut kuolaakin kotiin. Ja hän ymmärtää, että vastuu koirasta olisi kuitenkin yhtä lailla hänellä kuin sinulla. Ja että koiran ottaminen kyllä rajoittaa muuta vapaa-aikaa, joten huoleton "sinkkuaika" olisi ohi (tarkoitan tällä sitä, että töiden jälkeen ajetaan tuhat lasissa hoitamaan koiraa, viikonloppuisin ei enää rellestetä kavereiden kanssa, mitään ex tempore-matkoja ei tehdä jne.).

      Sinä et voi miestäsi muuttaa, joten mieti tarkoin, onko hän se, johon haluat itse sitoutua. Oma (nyk. entinen) miesystäväni ilmoitti minulle, että kyllä hän pitää koirista, ja me voisimme ottaa yhteisen koiran, mutta ensin minun pitäisi luopua (viedä piikille) omista koiristani. Mies lensi niin nopeasti jorpakkoon, että hän ei varmasti edes tajunnut mistä on kyse.... :)

    • Seuraaja .

      Itse en haluaisi olla niin vastuuntunnoton, että hankkisin koiran siihen perheeseen missä vain minä rakastaisin ja hoitaisin sitä. Kyllä niin hieno eläin ansaitsee mennä aina sellaiseen perheeseen missä jokainen rakastaisi sitä alusta asti ja on valmis panostamaan siihen ja sen koulutukseen 100%.

      Kyse on vain sinun halustasi loppujen lopuksi ja sinä pystyt pääsemään siitä ajatuksesta yli ihan oikeasti jos vain myönnät tosi asiat ja toteat että se ei ole teille se oikea eläin. Nyt vain kiusaat itseäsi sillä ajatuksella taas kerran.

      Koiraan ei pysty aina vain rakastumaan, vaikka se käyttäytyisikin hyvin. Eräs pariskunta jonka tunnen hankki koiran vaikka toinen osapuoli (mies) ei halunnut sitä, nyt mies ei viihdy enää koiran takia kotona ja he riitelevät nyt vielä enemmän ennen kuin nainen sai hankittua itselleen sinne koiran puhtaasti pakottamalla, kun maanittelu ja puhuminen ei enää tehonnut. Teoilla on siis seurauksensa.

      • Hhjjfvgjgmmm

        No mikäs ihanne se on että luopuu omista haluistaan ja tarpeistaan ja jää loppuelämäkseen kuuntelemaan silti jonkun riitelyä. Viksumpaa olisi vaihtaa osoitetta ja alkaa elää niinkuin itse haluaa. Jokaisella on vaan yksi elämä annettu, ei sitä pidä pilata suostumalla toisen kynnysmatoksi.


      • mezey

        Joku koiranvihaaja taas heittelee. Kyllä muuten pystyy koiraan rakastumaan joka päivä uudestaan ja uudeestaan. Ovat niiiiiiiiiiin aitoja ja vilpittömiä kiintymyksessään, uskollisia, lojaaleja, kilttejä ja komeitakin että yksikään ihminen ei sellaiseen pysty, ihmisiin ei pysty rakastumaan aina vain mutta koiriin pystyy.


    • voimahali, pusi-pusi

      Tiedän monia naisia jotka ovat eläneet koko loppuelämänsä yksin, kun mies ei ole suostunut koiraan. Se onnistuu kyllä! Älä nyt anna periksi! Voimia, sisko!

      • En ymmärtänyt

        Mitä sinä tarkoitat tuolla "ovat eläneet koko loppuelämänsä yksin, kun mies ei ole suostunut koiraan"? Siis ovat eronneet ja eläneet ilman miestä (koiran kanssa) vai ovat eläneet miehen kanssa ilman koiraa?


      • oikeesti heh
        En ymmärtänyt kirjoitti:

        Mitä sinä tarkoitat tuolla "ovat eläneet koko loppuelämänsä yksin, kun mies ei ole suostunut koiraan"? Siis ovat eronneet ja eläneet ilman miestä (koiran kanssa) vai ovat eläneet miehen kanssa ilman koiraa?

        Tollo, hömelö, vatipää, ei kai kukaa ala elään miehen kans ilman koiraa jos oikeesti tykkää koirista. Mulla ainakin ukko lens ku leppäkeihäs ku ei tykänny ajatuksesta et otetaan koira. Mulle koirat on välttämätön osa elämää ja nyt mulla on niitä 3. Eikä oo miestä eikä tuu, en jaksa ihmisten kans ku koirien kans on niin paljon kivempaa.


    • Doggydeeku

      Miehessä on aivan pakko olla jotain vikaa, kunnei pidä koirista! Minä en tiedä kun ehkä 3 miestä jotka niistä pitää. Niinpä en ota miestä koko ikänä enää. Olen satakertaa mieluummin näiden KOIRIEN KANSSA!!!

    • koiranomistjaa

      Et maininnu yhtään millaisen koiran itse haluaisit tai inhoaako miehesi kaikkia koiriaa vai vaan tietyn tyyppisiä? Koirarotuja kun on joka lähtöön eivätkä kaikki koiranomistajatkaan pidä kaiken tyyppisistä koirista. Pienempi koira vie vähemmän tilaa, lyhytkarvainen kantaa vähemmän kuraa sisälle, itsenäinen rotu vaatii vähemmän huomioita, vähemmän aktiivinen ei hypi seinille vaikka aina ei lenkille jaksaisikaan lähteä jne. Vaikka sinä kuinka maksaisit koiran kulut, hoitaisit sen lenkittämiset, hoidon ja kouluttamisen niin kyllä se koira tulisi vaikuttamaan myös miehen elämään väistämättä jos samassa taloudessa asutte tai tulette asumaan.

      Hyvä keinohan olisi tietysti mennä miehen kanssa yhdessä koirallisen tuttavan/sukulaisen/kaverinserkunkaiman luokse päiväksi kyläilemään, miehesi pääsisi näkemään vähän millaista se arki todellisuudessa koiran kanssa on ja vaikka jotain koiraharrastustakin kokeilemaan jos sellainen tuttavakoira löytyy. Jos tämä sujuu hyvin niin voisitte ottaa vaikka hoitokoiran pariksi päiväksi / viikoksi jolloin viimeistään selviäisi mitä mies tykkäisi omasta koirasta.

    • akkahauva

      ihme hienohelma ukkosi on...

      Hyvä juttu on aina kun menee uuteen suhteeseen niin sanoa että on eläinten ystävä ja haluaa pitää lemmikkejä. Ettei sitten yhtäkkiä tulee kunnon takapakkia kun toinen haluaa hankkia vaikka koiran ja toinen ei hyväksy sitä.

      Itse tein heti selväksi ennen kun muutin yhteen nykyisen miehen kanssa että on koiria ja niitä tulee aina olemaan. Jos eläimet eivät sovi häneen elämäänsä ennen yhteenmuuttoa niin sitten tietää että mies ei ole se oikea.

    • tsempit

      Täytyy sanoa, että aloittajalla on tosiaan hankala tilanne.
      En osaa antaa neuvoa, mutta muutamia ajatuksia, joiden pohjalta voitte keskustella
      - Vaikka koira olisi vain toisen (eli pariskunnan toinen osapuoli huolehtii lenkitykset, ruokinnat, koulutukset, eläinlääkärireissut jne), se väistämättä vaikuttaa molempien elämään. Esimerkiksi ette enää voi yhdessä spontaanisti tehdä asioita, vaan sinun on otettava myös koirasi huomioon kuviossa ja joissain tilanteissa joudut laittamaan koirasi tarpeet miehen toiveiden edelle. Tähän kannattaa varautua jo etukäteen, niin säästytte riidoilta, jos koiran otatte.
      - Todellisessa elämässä on myös sairastumiset ym. yllättävät kuviot, toisen pitäisi olla valmis tulemaan avuksi tarvittaessa, vaikka päävastuu onkin toisella
      - Koiran omistaminen tuo sellaista suurta sisältöä elämään, jota muilla keinoin on vaikea saavuttaa. Sen voi ymmärtää vain joskus koiran omistanut ihminen. Ymmärtääköhän miehesi, millaisesta asiasta vaatii sinua olemaan paitsi, jos kieltää sinua hankkimasta koiraa? Yritä perustella miehellesi, mitä koiran omistaminen sinulle merkitsisi.
      - Voiko miehen kielteinen suhtautuminen johtua jostain pelosta? Esim. miehellä on negatiivisia kokemuksia koirista. Miten mies suhtautuu yleensä eläimiin?

      Jotain kompromisseja:
      - ottakaa aluksi vain hoitokoira, tai ryhtykää sijaiskodiksi kodittomille koirille -> koiran hoito väliaikaista, eikä tarvitse sitoutua koiran koko eliniäksi, jos miestä pelottaa nimenomaan sitoutuminen
      - ottakaa jo aikuinen koira, jolloin pentuvaiheen haasteet jäävät välistä
      - anna miehen vaikuttaa rotuvalintaan. Jos hän esim. on epävarma isojen koirien kanssa, ottakaa pienempi koira.

      Jos mies vain ilman perusteluja kieltää sinulta asian, kannattaa pohtia, toimiiko hän parisuhteessa muutenkin samalla tavalla. Eli kieltääkö hän vain kieltämisen vuoksi vai pystyykö hän perustelemaan, miksi ei koiraa halua. Jos tuo koiran likaisuus on ainoa syy, niin siihen pystyy vaikuttamaan paljon jo rotuvalinnalla (siis kuinka helposti likaa keräävä turkki koiralla on, kuolaamistaipumus, koiran koko jne.)

    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe