Saab 9000 mallin 30v juhlat

Saabbisti

39

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prööt

      Miten turvallisuus eroaa, jos autojen perussuunittelu oli samaa etuovien taakse asti?

      Eikös lancian ja saabin etuovetkin ole keskenään vaihdettavissa?

      Ei silti huippu autohan tuo oli.

      • Saabbisti

        Totta puhut, yhteensopivia osia oli kaikkiaan 7 kpl. Esim ovet oli yhteensopivia, tosin Saabin ovet painoi n. 30% enemmän kun ovien sisällä oli tukipalkkeja ja peltikin oli paksumpaa ja sinkkipitoisempaa "Kiirunan terästä".

        http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9000


    • silloin tekijänä

      Ero tuli mm. turvalaitteista ja käytetyistä materiaaleista kuten koriin käytetyn metallilaadun eroista. Jopa turvavyöt olivat erimerkkisiä tuotteita.

      Ja mikä tärkeintä ero tuli myös työn laadusta. Saabin hitsauspisteitä muistaakseni ainakin vyötärölinjan yläpuolella oli tuplasti verrattuna mainittuihin verrokkeihin.

    • Saabbisti

      Näin jenkit totesi aikoinaan :

      "A list of safety features as long as your arm

      The Saab 900 and Saab 9000 are two of the safest cars on the market, with an impressive list of safety-enhancing features: front and rear energy-absorbing crumple zones; high-tensile steel safety cage; side-intrusion prevention sys tem consisting of robust beams and absorbing panels; roll-over protection with reinforced door pillars, windscreen frame and roof; there’s also interior protection in the form of airbags (standard for the driver,optional for the front passenger), adjustable front seat belt attachment points, automatic front seat belt pre-tensioners, collapsible steering column, front and rear head restraints and impact-absorbing interior panels. It’s all there for your protection."

    • Muistot elää

      Saabistien on ymmärrettävästi pakko kaivaa lohtua ikivahnoista malleista, kun uusia ei ole.

      • Muistot tosiaan...

        Näin juuri on tehtävä. Ennen moni asia olikin paremmin, mm. oikeinkirjoitustaito opetettiin jo ala-asteella. Silloin opettajat ajoivatkin Saabeilla. Nykyinen huonompi taso niin kevytrakenteisina autoina kuin säästöinä opetuksessa näkyykin mm. kirjoitusvirheinä.


    • Saabbisti
    • Ajamaton ei uusi

      Eikö näitä 3v. vanhoja autoja ole vieläkään saatu myytyä?

      • Kuikan Pasi

        Auto on uusi muttei ajamaton, onhan Se ajettu ulos tehtaanhallistakin, mittarissa on ainaskii 743 m.


      • He Ko
        Kuikan Pasi kirjoitti:

        Auto on uusi muttei ajamaton, onhan Se ajettu ulos tehtaanhallistakin, mittarissa on ainaskii 743 m.

        Heko heko


    • Saabbisti
    • muisteloita

      Muistan hyvin auton. Sillä kun polkaisi kaasun pohjaan, kärvähtivät tulpat saman tien. Merkkiliike vaihtoi tulpat ja varoitteli polkemasta kaasua.

      Yksi säälittävä osa Saabin surullista historiaa.

      • Saabbisti

        Juu ja jos tulpat kestikin niin täys kaasulla, pyörien raapiessa tyhjää, ohjaus väänsi ja vikuroi kuin viimeistä päivää, aivan kuin olis villiä oria taltuttanut.
        Silti Saabeissa on paras ohjaus ja ohjaustunto kuin missään muussa ajamassani Premium autossa.


      • preemiumkuski

        Tulpatkin oli preemiumlaatua Saabilta.


      • Saab = Shit
        Saabbisti kirjoitti:

        Juu ja jos tulpat kestikin niin täys kaasulla, pyörien raapiessa tyhjää, ohjaus väänsi ja vikuroi kuin viimeistä päivää, aivan kuin olis villiä oria taltuttanut.
        Silti Saabeissa on paras ohjaus ja ohjaustunto kuin missään muussa ajamassani Premium autossa.

        Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.


      • GM:n Dacia
        Saab = Shit kirjoitti:

        Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.

        Saab oli GM:n Dacia vähävaraisille.


      • vanha etsivä.
        Saab = Shit kirjoitti:

        Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.

        Tuosta kommentista voi asiantunteva todeta, että shitti ei tiedä Saabin historiasta kuin viimeisten vuosien ajalta. Niinpä lausumat voi jättää niille kuuluvan arvostuksen piiriin nimimerkin mukaisesti.


      • BioSaabbisti
        Saab = Shit kirjoitti:

        Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.

        Enhän minä mitään, mutta kun Suomen paras autolehti Tekniikan Maailma on luokitellut Saabin premium luokkaan niin kai se sitten on Premiumia, koko auto.


      • ehe heh heh
        BioSaabbisti kirjoitti:

        Enhän minä mitään, mutta kun Suomen paras autolehti Tekniikan Maailma on luokitellut Saabin premium luokkaan niin kai se sitten on Premiumia, koko auto.

        Siinä päivän vitsi. Saab oli Opelin halpismalli kehittyville markkinoille. Dacia vei kuitenkin voiton.


      • E85BioGasSähköSaab
        ehe heh heh kirjoitti:

        Siinä päivän vitsi. Saab oli Opelin halpismalli kehittyville markkinoille. Dacia vei kuitenkin voiton.

        Niin mutta kun se TM vaan on sitä mieltä että Premiumia olisi niin niinkin arvovaltaista lehteä on uskottava, vai mitä?


      • Kuollut merkki
        E85BioGasSähköSaab kirjoitti:

        Niin mutta kun se TM vaan on sitä mieltä että Premiumia olisi niin niinkin arvovaltaista lehteä on uskottava, vai mitä?

        TM on lehti, jolla on toimittajia. Jos yksi toimittajista on Saab-fanaatikko, se ei tarkoita, että TM:llä lehtenä olisi joku mielipide. Saabista ei premiumia saa, vaikka sille mitä tekisi.

        Vertailu Daciaan ja Skodan halvimpiin malleihin on reilu ja rehellinen. Saab ei kilpailussa menestynyt, vaan kuoli pois ihan tavallisena perustyömiehen autona.


      • Ex-Toimittaja
        Kuollut merkki kirjoitti:

        TM on lehti, jolla on toimittajia. Jos yksi toimittajista on Saab-fanaatikko, se ei tarkoita, että TM:llä lehtenä olisi joku mielipide. Saabista ei premiumia saa, vaikka sille mitä tekisi.

        Vertailu Daciaan ja Skodan halvimpiin malleihin on reilu ja rehellinen. Saab ei kilpailussa menestynyt, vaan kuoli pois ihan tavallisena perustyömiehen autona.

        Onko myös Auto, Motor ja Sport lehdessa toimittajina Saab fanaatikkoja ? Ja miksi Saab sitten maksaa saman verran kuin Audit, Bemarit ja Mersut sekä Volvot ?


      • Ei Saabia valmisteta
        Ex-Toimittaja kirjoitti:

        Onko myös Auto, Motor ja Sport lehdessa toimittajina Saab fanaatikkoja ? Ja miksi Saab sitten maksaa saman verran kuin Audit, Bemarit ja Mersut sekä Volvot ?

        Käytettyjä saa lähes ilmaiseksi, jos joku huolii. Jos Opelin halpamalli olisi premiumia, olisi aito Opel jo luxusta. Mutta kun ei ole kumpikaan muuta kuin duunarijaskan työmatka-autoja..


      • - TM toimittaja
        Ei Saabia valmisteta kirjoitti:

        Käytettyjä saa lähes ilmaiseksi, jos joku huolii. Jos Opelin halpamalli olisi premiumia, olisi aito Opel jo luxusta. Mutta kun ei ole kumpikaan muuta kuin duunarijaskan työmatka-autoja..

        Mutta kun uudet Saabit maksaa törkeesti ja autolehdet pitää niitä Premiumina niin kai se on sitten vaan uskottava.


      • Ei Saabia valmisteta
        - TM toimittaja kirjoitti:

        Mutta kun uudet Saabit maksaa törkeesti ja autolehdet pitää niitä Premiumina niin kai se on sitten vaan uskottava.

        Uudet Saabit eivät maksa mitään ,koska niitä ei valmisteta. Vanhat ovat lähes ilmaisia. Kukaan henkisesti terve ei tosissaan sano Ladaa, Saabia, Trabantia, Volgaa, Skodaa, Daciaa tai Ifaa premiumiksi. Sinä et ehkä kuulu tähän joukkoon.


      • Yx vaan TB:ltä
        Ei Saabia valmisteta kirjoitti:

        Uudet Saabit eivät maksa mitään ,koska niitä ei valmisteta. Vanhat ovat lähes ilmaisia. Kukaan henkisesti terve ei tosissaan sano Ladaa, Saabia, Trabantia, Volgaa, Skodaa, Daciaa tai Ifaa premiumiksi. Sinä et ehkä kuulu tähän joukkoon.

        Ainakin niitä myydään Ruotsissa, taivaastako ne on tippuneet? No, Ruotsissa on muutenkin kaikki asiat paremmin eikä ole edes € kirousta.


      • Myytäisiin
        Yx vaan TB:ltä kirjoitti:

        Ainakin niitä myydään Ruotsissa, taivaastako ne on tippuneet? No, Ruotsissa on muutenkin kaikki asiat paremmin eikä ole edes € kirousta.

        Myytäisiin on oikea muoto. Ikivanhoista valmistuseristä mielellään päästäisiin eroon, mutta eipä kelpaa alennushinnoillakaan Saabit enää kenellekään.


      • Ex-Audi
        Myytäisiin kirjoitti:

        Myytäisiin on oikea muoto. Ikivanhoista valmistuseristä mielellään päästäisiin eroon, mutta eipä kelpaa alennushinnoillakaan Saabit enää kenellekään.

        Eikös tuossa lue että on valmistettu 2014 ja ajettu 0 km ! Ota näistä selvää, mutta uudelta se minusta vaikuttaa !

        http://www.blocket.se/hassleholm/Saab_9_3_2_0T_Aero_Sport_Sedan_56401694.htm?ca=1_8&w=3

        Kerrotaan myös että kaveri osti uuden Tojon, myöhemmin paljastui että ko kulkine oli maannut pari vuotta satamassa mutta uutena vaan myytiin. Pitäneekö paikkansa?


      • Ei Saabia valmisteta
        Ex-Audi kirjoitti:

        Eikös tuossa lue että on valmistettu 2014 ja ajettu 0 km ! Ota näistä selvää, mutta uudelta se minusta vaikuttaa !

        http://www.blocket.se/hassleholm/Saab_9_3_2_0T_Aero_Sport_Sedan_56401694.htm?ca=1_8&w=3

        Kerrotaan myös että kaveri osti uuden Tojon, myöhemmin paljastui että ko kulkine oli maannut pari vuotta satamassa mutta uutena vaan myytiin. Pitäneekö paikkansa?

        Uutena ne vanhat Saabit myydään, mutta ovathan ne kuitenkin käyttämättömiä, vaikka ovatkin vanhoja.

        Tämän vuoden alkupuolella on valmistettu muutamia Saabeja, joten ihan rehellisiä tämän vuoden autoja ne ovat, vaikka valmistuksesta onkin jo paljon aikaa.


    • realicti

      Paskin ajamani auto Ladan jälkeen oli 16v. turbo-Saab, duuniauto, ohjaus veteli kiihdytyksissä että sai kaksin käsin pidellä ratista kiinni, jotta kiesi pysyi tiellä.

      • voiman puutetta

        käteenvetokin onkelma teitille?


      • tehokas etuveto

        Hei missä duunissa on ollut 16V Turbo-Saab duuniautona? Niitä on ollut poliisin virka-autona ja valtionhallinnossa kalustona. Niin, että kummassa porukassa olet muka ollut? Kirjoituksesi taso ei oikeuta tollasta tyyppiä kumpaankaan porukkaan.

        Tehokas etuvetoinen vetelee myös tänä päivänä tieurissa ihan samalla tavalla merkistä riippumatta...


      • realicti
        tehokas etuveto kirjoitti:

        Hei missä duunissa on ollut 16V Turbo-Saab duuniautona? Niitä on ollut poliisin virka-autona ja valtionhallinnossa kalustona. Niin, että kummassa porukassa olet muka ollut? Kirjoituksesi taso ei oikeuta tollasta tyyppiä kumpaankaan porukkaan.

        Tehokas etuvetoinen vetelee myös tänä päivänä tieurissa ihan samalla tavalla merkistä riippumatta...

        Metlan autona -80 luvulla oli tuo paska Saab.


      • realicti
        tehokas etuveto kirjoitti:

        Hei missä duunissa on ollut 16V Turbo-Saab duuniautona? Niitä on ollut poliisin virka-autona ja valtionhallinnossa kalustona. Niin, että kummassa porukassa olet muka ollut? Kirjoituksesi taso ei oikeuta tollasta tyyppiä kumpaankaan porukkaan.

        Tehokas etuvetoinen vetelee myös tänä päivänä tieurissa ihan samalla tavalla merkistä riippumatta...

        Saappi oli duunissa -80 luvulla Metsäntutkimuslaitoksella. Vaihtui sitten Chevy Capriceen.Että haista ite vaan.


    • realicti

      Jos päästät kädet irti ratista ja kiihdytät, niin auton kuuluu mennä suoraan, eikä ojaan.

      • MB 500 SL

        Kokeilin tuota loivassa kurvissa, metsään meni ! Nyt on Mersun koko kylki paskana ja nokka lytyssä. Neuvosi ei ollut kovin hyvä tai sitten MB on huono auto.

        Saat syytteen yllytyksestä.


    • Saabbisti

      Saab 9-3x olis kiikarissa, jos tiedätte jossain Suomessa myynnissä olevan 9-3x niin ilmoitelkaa. Muuten on lähdettävä Ruotsiin ostoksille.

      • BioSaabisti

        Ruotsissa oli eilen yks todella hyvä 9-4x diesel automaatti myynnissä, mut Se meni heti.


      • 3500.-
        BioSaabisti kirjoitti:

        Ruotsissa oli eilen yks todella hyvä 9-4x diesel automaatti myynnissä, mut Se meni heti.

        Ei paha.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe